Forum :: podrozerowerowe.info :: wyprawy, trasy, sprzęt
Sprzęt, ekwipunek i odzież => Osprzęt => Koła => : PrzemekR w 13 Sie 2013, 12:12
-
Pod koniec kwietnia zdecydowałem się na kompleksową modernizację posiadanego roweru, jedną z części składowych była wymiana tylnego koła.
Nie jestem mały (125 kg) i jeżdżę oczywiście z sakwami
Wcześniej użytkowałem zarówno koło fabryczne od Unibike na obręczy niekapslowanej i jakiegoś budżetowego Accenta kapslowanego i nie miałem większych problemów ze szprychami.
Wybór padł:
- obręcz Mavic A719 36 otworów czarna
- piasta Novatec 812BS czarna
ze szprychami polegałem na serwisie jedynym wymaganiem było to żeby były czarne, poradzili mi CNSpoke.
Obecnie bardzo mało jeżdżę i to w dodatku maksymalnie jedna duża sakwa crosso i dwa razy namiot 2 osobowy. W ciągu 3,5 miesiąca zrobiłem może 1,5 tys km, obecnie 3 razy jest rower na serwisie z powodu pękających szprych, za pierwszym razem 1, za drugim 2 obok siebie, obecnie 2 naprzeciw. Poprzednim razem dostałem informacje że żeby wykluczyć ich winę oddali do zaprzyjaźnionego serwisu do sprawdzenia tensometrem.
W obecnej chwili po ponownym pęknięciu szprych podjęli decyzję o wymianie wszystkich na inne, ja wskazałem DT Champion oraz zalecenie żeby zapleść na 4 krzyże.
Dziś info z serwisu, że dystrybutor DT odpowiedział im że nie posiadają szprych niezbędnych do plecenia na 4 krzyże, a szprychy do plecenia na 3 krzyże będą dostępne po 20.08 !!! To jakiś absurd ?:(
Już jestem na maxa wkurzony bo rower dłużej stoi w serwisie niż jest jeżdżony.
Jakaś dobra dusza może potwierdzić w/w informacje i/lub podać wymiary jakie powinny mieć szprychy w/g powyższych elementw skladowych i rodzaju kół (21 cali??
-
Coś dziadowo zapletli koło, skoro tak szprychy pękają...
-
Poproś ich by ci wyliczyli długość szprych i kup je gdzie indziej.
A najlepiej to zmień serwis
-
Waxmund: informacja o piaście i obręczy jest w moim poście
tranquilo: zamierzam to zrobić, ale puki co korzystam z dobrodziejstw napraw gwarancyjnych bo wszystko było u nich kupowane
-
Lewe 298 a prawe 296.
A w którym miejscu pękają szprychy?
http://leonard.io/edd/
Lub poszukaj kalkulatora na stronach DT ewentualnie
http://www.programosy.pl/program,spokeman.html
A tego jeszcze nie sprawdziłem:
http://pro-bike.pl/spoke.frame.php
-
Z tymi długościami szprych wyliczonymi kalkulatorami (nawet producenta) to byłbym ostrożny.
Na początku lipca robiłem koło - obręcz Mavic A319, piasta Novatec 802SB, szprychy DT Champion, nyple też DT Swiss.
Długości szprych wyliczyłem kalkulatorem DT Swiss (obręcz A319 i nyple były w bazie, dane piasty wziąłem z rysunków wymiarowych Novateca) i takie jak wyszły kupiłem.
Koło zaplotłem, ale już o wycentrowaniu nie było mowy.
Kalkulator producenta, a na końcu szprychy i tak za długie :icon_twisted:
-
Lewe 298 a prawe 296.
A w którym miejscu pękają szprychy?
http://leonard.io/edd/
Lub poszukaj kalkulatora na stronach DT ewentualnie
http://www.programosy.pl/program,spokeman.html
A tego jeszcze nie sprawdziłem:
http://pro-bike.pl/spoke.frame.php
te długości przy 3 czy 4 krzyżach ?
Zawsze ścina je przy piaście po przeciwnej stronie kasety.
-
Dlatego zaznaczyłem że to jest moja 3 obręcz na której jeżdżę, zacząłem od fabrycznych "unibikajkowych" niekapslowanych i przy wadze prawie 150 kg - dawały radę przez pierwsze 6 tys km dopóki szprycha nie wyrwała obręczy :))
przy zbliżonej do obecnej wadze i sakwami jeździłem na mocno budżetowym 2 komorowym kapslowanym Accencie z DT Champion 2.0 jeździłem następne 5 tys i nadal jest w stanie bardzo dobrym ale kończy się tam piasta więc całe koło idzie do zimowego roweru a w to miejsce idzie nowe o którym jest ten wątek.
Oczekiwałem, że skoro Accentowa dawała radę to gdy wezmę komplet ze średnio-wyższej półki będę się cieszył bezproblemową jazdą przynajmniej przez 10k km.
-
kończy się piasta, tzn? Może serwis piasty wystarczy? 5 tys na piastę to strasznie mało...
-
Piasta przeżyła fabryczną obręcz i teraz jest "sercem" koła z obręczą Accenta :)