Zostały mi polecone obręcze Sun Rims RhynoLite lecz nie wiem czy zdadzą one egzamin i czy nie są za szerokie. (waga nie gra dużej roli)
jak hardcorowa moze byc jazda z sakwami, zeby uzywac obreczy 5cm? :shock: :shock:
Sun Rims RhynoLite to lekka przesada :) moj typ: alexrims dh 19+dt champion zaplot na 3 krzyze, obrecz moze nie lekka ale Twoja masa + bagaz to juz konkretny ciezar.
jak nie bedzie dt to jakies sapimy niecieniowane
Moim zdaniem ważny jest dobry zaplot koła, naprężenie szprych, a nie obręcz. Oczywiście istnieją "badziewne" obręcze, które szybko się ścierają przy hamowanie i później pękają przy wjeździe na dziurę. Natomiast wyrwanie nypla z obręczy wskazuje na złe naprężenie szprych.
Poniekąd się zgadzam, ale nie o to tutaj przede wszystkim chodzi. [...] Lepiej zmniejszać prawdopodobieństwo, niż je zwiększać :wink:Mmmhhhmmm... a o co chodzi? Sądziłem, że chodzi o jazdę rowerem!
Alexrims DH 19, 36 szprych
przednie kółko 14.000 km
wciąż w drodze
Czy ktoś ma jakieś doświadczenia z takimi "grubaśnymi" szprychami?
Cytat: "aard"
A przechodzą przez otwory standardowej piasty?
A co myślisz, że te 0,34mm dzielące je od typowych szprych spowoduje, że nie przejdą? :wink:
Lepiej kupić osobno piastę, szprychy, obręcz niż szukać gotowych kół.
Medawc, kilka osób na tym forum poleci Ci Alexrims DH19 - tania, łatwo dostępna, a wieść niesie że są porządne.
Cytat: "Symfonian"
Lepiej kupić osobno piastę, szprychy, obręcz niż szukać gotowych kół.
dlaczego?
kupiłem 36, piasta Deore, obręcz Alex DH22 i od 14 tyś km nawet "nie drgnęła"
więc czemu gotowe mają być gorsze ?
Medawc
Pawel90 ja zaś się zawiodłem na A119 (o czym już pisałem 2 razy). Koledze Symfoniana też ta obręcz pękła. Arkadoo znowu jest z niej zadowolony.
Medawc Ostatnio na na Allegro pokazały sie obręcze czeskiej firmy Remerx, kup przetestuj i daj znać jak sie sprawują http://www.remerx-rims.com/dragon-rmx-4530-2/
atlochowski, można znaleźć w sklepach obręcz Robba na 28"?
Obydwoje macie koła 26", a wybór w sklepach porządnych obręczy 28" jest znacznie mniejszy.
miałem u siebie DH 19 tyle że 26" - co jakiś czas trzeba było poprawiać centrowanie. I to nie raz na sezon. Kolega o podobnych gabarytach (też ponad 100 kilo) miał wersję 28" w trekingu. Po przejeździe przez średnio wyboistą ścieżkę w lesie stracił 2 szprychy. Powiedzmy więc, że nie jestem zachwycony tą obręczą, a kasy mam na coś półkę wyżej.
Kapsle mogą sobie być, ale z tego co widzę to jest obręcz typu wstążka (bez komór). Ja bym nie ryzykował, nawet na przednie koło.
Myślę, że TO (http://www.harfa-harryson.com.pl/new/strony-firmowe/mavic-obciazenie.php5) może nieco rozjaśnić kwestię wyboru mavica pod duże obciążenia.
Mavic zaleca, aby łączne obciążenie rowerzysty z jego bagażem nie przekraczało wagi:
Słyszałem gdzieś w rowerowym kiedyś że obręcze accenta robi alexrims
Znalazłem obręcze dla siebie! Powrót króla! :D
http://www.centrumrowerowe.pl/012390/Alex_Rims-DH_19_28_36_otw_czarna/Produkt.aspx
Parówy z Centrumrowerowe chcą 5 zł za płacenie przy odbiorze! :evil:
Parówy z Centrumrowerowe chcą 5 zł za płacenie przy odbiorze! :evil:
czyli rozumiem, że DH19 jest najlepsza?nie wiem, ale ja wybieram DH19 ;)
28" koła mają oczywiście dłuższe szprychy niż 26", i przez to są jeszcze słabsze.
A co do jazdy z sakwami, to czy warto brać też sakwy przednie?
Mi na miesiąc wystarczają 2 sakwy z tyły plus wór transportowy na namiot,
Cytat: "anja"Mi na miesiąc wystarczają 2 sakwy z tyły plus wór transportowy na namiot,
Bierz tylko pod uwagę, że całe żarcie było u mnie... częściowo w przedniej sakwie :P
aktualnie bardziej trwałe od DTCóż za herezja! Na stos z nimi!
Usłyszałem w serwisie, że są bardzo dobre i aktualnie bardziej trwałe od DT.
pytanie offtopowe, jest jakaś chałupnicza metoda na sprawdzenie centryczności ? (odległość od konusów) Jak za kawał wygiętego płaskownika ze śrubką to nieźle za to krzyczą
Podsuwasz książki lub inne przedmioty pod obręcz z obu stron, i patrzysz na odległość konusów od podłogi, a potem obracasz na drugą stronę.Może książka to nie najszczęśliwszy materiał, ale sama idea bardzo dobra! Dzięki.
Alex DH19:
36 szprych tył i 32 szprychy przód. Przebieg 23k (z czego ok. 8k z full bagażem i jeszcze ze 2k lub więcej z samym bagażem tylnym). Na obu widać ślady wytarcia od hamowania, ale spisują się bez zarzutu.
Pytanie z innej beczki... jaka długość tych DT Champion ?To zależy od wymiarów obręczy którą zastosujesz, oraz od wymiarów piasty. W internecie są dostępne kalkulatory długości szprych.
Nie wiem obecnie, ile mogę wydać na to kasy.Dobra obręcz ok stówy, szaleństwa nie ma. Za to pewnie co najmniej drugie tyle na zaplot i szprychy.
Oczywiście nie wiem nic na temat mojej piasty. Nawet nie wiem, gdzie jest piasta na tej liście osprzętu - i tak cud, że kojarzę, co to piasta :). Jeśli miałabym wymienić całe koło, to czy znacie jakieś z 36 szprychami DT Champion, jakąś dobrą piastą i obręczą, do hamulca tarczowego? Gdzie takie koło kupić? Musiałabym dodatkowo zapłacić za piastę, ale przynajmniej odpadłby koszt zaplecenia koła.
W tym wątku znalazłam nazwy kilku polecanych obręczy: Mavica A719, Rigida Sputnik, Alexrims dh22, teraz jeszcze ta Rigida Zac. Czym się różnią?
Całego koła raczej nie ma co szukać, łatwiej jest dać poskładać, dużo sklepów składa za darmo jeśli części się u nich kupi. Mavic A719 jest tylko pod koła 28' , a może polecana przez forumowiczów DH19? Piastę wybrałbym jakąś Deore/slx/xt lub novateca na maszynach.Yyy... Deore/slx/xt :icon_confused: Na maszynach... :icon_confused: :icon_confused: Przecież ja nawet nie wiem, jaką teraz mam :(
Robb polecał DH22 - rozumiem, że jest mocniejsza.Może nie mocniejsza, a na pewno szersza. Jakie opony planujesz tam pchać? (rozmiar)
Szersza jest DH19, jak chcesz pancerną obręcz to jest jeszcze http://www.alexrims.com/product_detail.asp?btn=7&cat=3&id=83. mam taką w tandemieOk, mój błąd, nie spojrzałem w specyfikację.
Przy 2,0 zalecana szerokość obręczy (wewnątrz) to minimum 21CCo to jest 21C? :o
Aard, mógłbyś napisać jak to teraz wygląda? Ile km przejechałeś na tych obręczach, nim się całkiem wytarły?
Trochę wątpię, czy cała ta akcja z wymianą kół jest Ci potrzebna. Masz sprawdzony na wyprawach, przetestowany sprzęt, o co Ci biega?Tak jak pisałam, nie mam żadnych zastrzeżen do moich obecnych kół. Pytałam tylko o radę, bo jak wiadomo totalnie nie znam się na sprzęcie rowerowym. Nie wiedziałam, czy moje obręcze (sprawdzające się na asfalcie) są odpowiednie w ciężki teren. Czytałam ostatnio kilka relacji z Islandii i wiem, że w odróżnieniu od Norwegów nikt się tam nie cacka z budową serpentyn, więc ten downhill nie jest tak zupełnie od rzeczy :)
a szansa na pomoc jest na takim odludziu niewielkaNa Twoim miejscu bym się nie martwił. Ty masz zawsze pomoc zagwarantowaną :)
- czy na bocznej ściance obręczy widać rowek kontrolny?Nie wiem co to, ale mam hamulce tarczowe, więc pewnie widać :) Pozostale odpowiedzi: nie, nie. Szprychy owszem, strzelaja na potęgę, ale w innym rowerze (http://www.podrozerowerowe.info/index.php?topic=4620.msg80392#msg80392) :). W tym nie było żadnych problemów z kołami.
Janus - nie ukrywasz, że nie masz pojęcia o mechanice rowerowej. Moim zdaniem w takiej sytuacji trochę błądzisz. To Ci musi zrobić ktoś. Zaufany warsztat, zaufany kolega mający trochę praktyki w obsłudze roweru. Sama raczej się za to nie bierz.Transatlantyku, skąd pomysł, że mam zamiar przeprowadzać tę operację sama? :o
Przebieg 33 Mm. Jeżdżą dalej
Takie rzeczy jak złapanie gumy, wymiana klocków, zerwanie łańcucha, wymiana szprychy - po prostu co jakiś czas na trasie się trafiają, a opanowanie ich przed wyjazdem w dość odludne miejsce jest ważne niemniej niż dobry bagażnik czy opona.
Raczej jak będziesz 50 km od jakiegokolwiek człowieka to jak naprawa może przynieść więcej szkody?!Jak się ma dwie lewe ręce to może... Mogę cos zepsuc tak, że nikt nie naprawi...
Jak się ma dwie lewe ręce to może... Mogę cos zepsuc tak, że nikt nie naprawi...No to byś rower przez kilkadziesiąt kilometrów do miejsca gdzie by Ci odpowiedzieli, że tez nie potrafią to co? Dzwonisz do domu by przylecieli po Ciebie? Bądź dzielna i ucz się teorii stosując w praktyce jak masz możliwość poprosić sąsiada o pomoc jak coś zepsujesz.
A może nie ta strona łatki ?No bez przesady, aż taką sierotą nie jestem... ;)
Sporo. Jakich klocków używasz?
ja w zeszłym roku przez 3 miesiące szukałem co mi powoduje przycieranie łańcucha - a okazało się, że był źle puszczony przez wózek
Też tak walczyłem z łańcuchem ;)Ale Ty miałeś gorzej, bo korba miała blat po lewej, o ile pamietam ;D
zaznaczyłam dziurę długopisem, powietrza spuszczać nie musiałam (bo już go dawno nie było :)), przetarłam dętkę papierem ściernym, posmarowałam klejem, odczekałam długo przed przyklejeniem łatki i z 10 minut po... I nic
Wszystko oki, tylko ja ze swojej strony proponuje, abyś zaraz po nałożeniu kleju nie czekała 5-10 min tylko od razu przyłożyła łatke.To jest w przypadku większości klejów podstawowy błąd. jeśli instrukcja podaje, żeby odczekać przed przyłożeniem łatki, to trzeba odczekać. Inaczej na pewno puści (sprawdzone wielokrotnie).
Chyba nie znajdziesz takiego parametru. "Wagę ciągnie" nie obręcz tylko koło jako całość. Liczą się jeszcze szprychy i piasta.
Na zdjęciu, które podlinkowałeś, przedstawiono obręcz kapslowaną. mam na myśli to zdjęcie:
http://img19.allegroimg.pl/photos/oryginal/20/93/36/06/2093360680
1.0 nie będą za wąskie jak na moje 90 kg?
Też polecam te klocki :)
A swoją drogą w opisach niektórych obręczy wspominają o hamulcach tarczowych. Co ma piernik do wiatraka? Rozumiem, że nie muszę się tym przejmować?są obręcze wyłącznie do tarczowych, nie mają bocznych powierzchni do hamulców szczękowych.
Wie ktoś może w jakim sklepie można dostać obręcze DH19 28calowe 36oczek ?DH19 w rozmiarze 28" są już nie do dostania. Chyba były za dobre...
Gdzie nie patrzę to 26 calówki albo brak towaru. Zawsze tak często było z ich dostaniem pod 28" ?
DH19 w rozmiarze 28" są już nie do dostania. Chyba były za dobre...
Ciekawe czy to chwilowo, czy wycofano je na stałe?
wczoraj przypadkiem trafiłem na ten filmPrzypadkiem? Wszedłeś na youtube i ot tak wpisałeś w wyszukiwarce "spisek!"? ;)
Pytam, bo kilkanaście dni temu oddawałem to koło do serwisu w celu wycentrowania. Niestety, nie przyjrzałem się wtedy obręczy, więc nie mam pojęcia, jak wyglądała przed centrowaniem
widać bardzo wyraźnie rowek
jeśli wcześniej tego nie było
A ja się zawiodłem na obręczach Alexrims DH19.
[...]
Przejechane 12 900 km, prawie wszystko na lekko, raptem kilkadziesiąt kilometrów z dwoma pełnymi sakwami.
Mój wniosek? Czeskie Remerxy były znacznie tańsze, a sprawiły się lepiej.
To odnosiło się do tylnego koła. Z przednim jednak (z tego samego zakupu) rzecz ma się całkiem inaczej - na razie na liczniku 27 000 km i nadal jeździ. Wynik znacznie lepszy niż 15 600 km Remerxa.Po postu przednie koło jest mniej obciążone. Identyczną sytuację miałem z Mavicami A119, który to model zawiódł też innych forumowiczów. U mnie tylna popękała na pierwszej wyprawie (przy ok. 10kkm), przednia jeździ od 2010 (ponad 34kkm) i ma się dobrze.
przednia jeździ od 2010 (ponad 34kkm) i ma się dobrze
A tak przy okazji - ze zmianą obręczy czekacie aż pęknie?
Bo przyjrzałem się mojej i jednak te 27 000 km to będzie jej koniec - wytarta jest tak, że rowek (wskaźnik zużycia) stał się górką otoczoną głębokimi dolinami.
bo to co mam już połowę szprych ma luźną...Tak ma być ;)
No dobra, ale właśnie ta połowa co jest luźna, nie da się ich kręcić, bo nyple się nie kręcą, tylko jakby sprężynują i odbijają na stałą pozycję... A nyple szprych napiętych można bezproblemowo wkręcać.Nie masz zbyt długich szprych włożonych? ;)
Mam w rowerze Merida cross v20 z 2009 roku obręcze veronique dws009 (32 otwory), piasty i szprychy były już wymieniane, teraz czas na obręcze które mają rozmiar 622x17, wysokość jakieś15-16 mm i tu pytanie jakie obręcze założyć żeby nie zmieniać szprych bo ich szkoda ??Ponieważ jedyną obręczą która pasowałaby do starych szprych byłby mavic a119 który ma opinie różne za namową serwisanta powierzyłem mu złożenie koła na piaście lx 36, obręczy mach1 810 ( pod v-breake, pojedyncze kapslowanie) i szprychach mach (symbolu nie znam cena ok 2,5 zł za sztukę) wygląda solidnie.
Ponieważ jedyną obręczą która pasowałaby do starych szprych byłby mavic a119Obręcz Accent Crossracer ma identyczną wys. co A119.
mój serwisant nie wyczaił ;)Ponieważ jedyną obręczą która pasowałaby do starych szprych byłby mavic a119Obręcz Accent Crossracer ma identyczną wys. co A119.
Nie masz na A719, ale może Ci wystarczy na A319?Tak.
Dodatkowo niby ta mniejsza dziurka wpływa pozytywnie na wytrzymałość obręczy.Przy wąskiej szosowej, to może i jakieś znaczenie ma ;) Tutaj żadne.
wbrew pozoromJakim pozorom? Miałem kilka kół MTB 26" na szprychach tej marki i żadna mi nie poszła, mimo agresywnej jazdy, chopek z metra na płasko itp.
Nie mogę nigdzie znaleźć dostępnego Mavica A319 32H.http://e-bmx.pl/opis/3843933/obrecz-28-mavic-a319-622x19.html
waga produktu: 11 kg
po 30 tysiącach km na obręczy Alexrims DM24 muszę zaplatać nowe koła. Macie jakieś sensowne doświadczenia w niezłej cenie (kosztowały 45zł/szt)? 26 36. Niestety DM24 nie udało mi się znaleźć (czarne).
Cześć!czarna nieoczkowana http://e-bmx.pl/opis/4351221/obrecz-26-alexrims-dm24-czarna-cnc.html (http://e-bmx.pl/opis/4351221/obrecz-26-alexrims-dm24-czarna-cnc.html)
po 30 tysiącach km na obręczy Alexrims DM24 muszę zaplatać nowe koła. Macie jakieś sensowne doświadczenia w niezłej cenie (kosztowały 45zł/szt)? 26 36. Niestety DM24 nie udało mi się znaleźć (czarne).
Ponoć ten model obręczy już nie ma tak dobrych opinii co kiedyś, więc jeśli wymieniać obręcz to co polecacie ?Niespecjalnie jest na co, jeśli lubisz hamulce obręczowe. Polecam Mavica A719, ale to diametralnie inna półka cenowa.
To może szosowe (w miarę pancerne)?
Jest sens bawić się w przeplatanie, gdy gotowy komplet kół można mieć za 225zł?
A nie kilka rowerów? :-)
Jak się dużo jeździ, ma się przeważnie kilka kompletów kół.
Accent Crossracer.
Drobna wada, otwór na wentyl mieści jedynie prestęAle to tylko do momentu rozwiercenia.
Eee tam. Nie takie rzeczy...
Dlaczego nie lubicie presty?Bo trzeba przejściówkę wozić, która się lubi gdzieś zapodziać.
Dlaczego nie lubicie presty?
http://www.bikestacja.pl/pl/obrecz-dt-swiss-fr-600-disc-czarna-7684.htmlNo to będzie trzeba przytyć ;) Czy wagę tę liczą również z bagażem?
Rekomendowana waga rowerzysty (kg): 130
Thx, jakiś ślepy chyba jestem ;)
DT Swiss FR 600 DISC
http://www.bikestacja.pl/pl/obrecz-dt-swiss-fr-600-disc-czarna-7684.html (http://www.bikestacja.pl/pl/obrecz-dt-swiss-fr-600-disc-czarna-7684.html)
Rekomendowana waga rowerzysty (kg): 130
Szkoda że nie występuje w wersji 28"
Myślę że taka dała by radę.
Ma ktos doświadczenia z obręczami tej firmy?
Chyba w końcu zacznę czytać ten temat od początku ;)
Poszukuję mocnej obręczy 29" 36 otworów najlepiej pod hamulce V-brek
Znalazłem tylko coś takiego:
http://www.erowery.pl/obrecz-alexrims-dh19-kapslowana-czarna (http://www.erowery.pl/obrecz-alexrims-dh19-kapslowana-czarna)
i takiego:
http://www.bikestacja.pl/pl/obrecz-dt-swiss-535-28-36h-trekking-22670.html (http://www.bikestacja.pl/pl/obrecz-dt-swiss-535-28-36h-trekking-22670.html)
Chciałbym wsadzić docelowo oponę 29x2,2, super gdyby obręcz przyjęła oponę 29x2,5
Jestem skłonny zrezygnować z czterech szprych na rzecz mocnej obręczy, ale takich jak na lekarstwo :(
W ostateczności zrezygnuję z v-brek'ów pod warunkiem że znajdę pancerną obręcz pod tarczę, aczkolwiek uczynie to bardzo niechętnie ;)
ps. dodam że jestem totalnym laikiem w temacie :(
Te dwie obręcze dh19 i dt swiss 535, które znalazłeś posiadają cechy, które podaleś w pierwszym poście.
Czy budujesz nowy rower od podstaw czy ta obręcz ma być zamiast...
Teraz staje przed dylematem Rohloff czy Shimano 2x10 bo trzeci blat z przodu chyba nie jest potrzebny (w góralu dużego blatu użyłem chyba ze dwa razy ;)Rohloff jest spoko, ale pamiętaj, że przy lekkich biegach trochę pary idzie w gwizdek. Dodatkowo zaplatasz max na 2 krzyże więc teoretycznie zwykłe koło zaplecione na 3 krzyże będzie mocniejsze.
Może warto pomyśleć o Sram 1x11?
Buduję nowy rower, już mam ramę z widelcem, która przyjmie wszystko...
/.../ albo rohloff :)
Buduję nowy rower, już mam ramę z widelcem, która przyjmie wszystko...
Pochwalisz się ramą?
/.../ albo rohloff :)
Pod Rohloff'em dużo tych jeździ:
http://www.ryde.nl/andra-30
"Ryde pioneered the directional drilling of the spoke holes to avoid bends between the spoke and the nipple. This places less stress on the spoke and therefore reducing the chance of breaking spokes. For trekking bikes with bigger hubs, Ryde drills the spoke holes under even bigger angles."
Ciężko rozgryźć ichni język, ale chyba 19mm wewnątrz to za mało na moją oponę docelową 2,2"Co sprawia ci trudność w języku?
Obręcz ciężka więc i pewnie mocna, hmmm... DT swiss 535 waży tylko 540g więc siłą rzeczy jest słabsza, dobrze kojarzę?
Ciężko rozgryźć ichni język, ale chyba 19mm wewnątrz to za mało na moją oponę docelową 2,2"
Obręcz ciężka więc i pewnie mocna, hmmm... DT swiss 535 waży tylko 540g więc siłą rzeczy jest słabsza, dobrze kojarzę?
DT Swiss 535 ma wewnątrz 19mm, Alexrims DH19 ma 18mm, więc nie jest tak źle.
Zerknij na WTB Frequency i 25, jest też wersja 21 ale pod oponę 2.2 myślę że lepsza szersza.:)
/.../ albo rohloff :)
Pod Rohloff'em dużo tych jeździ:
http://www.ryde.nl/andra-30
Ryde Big BullOd 2 lat użytkowuje ją zaplecioną na szprychach Sapim Strong
waga 790g
http://www.ryde.nl/big-bull
Mam jeszcze jedno pytanie: jaka powinna być szerokość taśmy/owijki jeżeli ma się obręcz o szerokości 17?Ani za szeroka, ani za wąska, bo może przecierać dętkę.
Tak serio pytasz? Jeśli tak, to definitywne i absolutne N.I.E.oj tam, skleić zawsze można
Najlepsze co możesz zrobić to zapukac o parapet w DT Swiss i spytać czy nie sprzedają obręczy luzem.
Skrobne majla do nich choć to pewnie tanio nie będzie. Dzięki.Przód czy tył? W DT4you powinni mieć kilka obręczy, ale chyba tylko z 18 otworami.
...Cześć
3. Brać 32 czy 36 otworowe obręcze? Zastanawiam się czy nie będzie śmiesznie wyglądać jak z przodu będzie 32 a z tyłu 36 :)
...
3. Brać 32 czy 36 otworowe obręcze? Zastanawiam się czy nie będzie śmiesznie wyglądać jak z przodu będzie 32 a z tyłu 36 :)Dobierając obręcze będziesz się przejmował tym czy komuś z ulicy się to wyda śmieszne czy nie?
... będziesz się przejmował tym czy komuś z ulicy się to wyda śmieszne czy nie?Jako ciekawostka: Rowerowi kołodzieje ustalili warunki, które dobrze zaplecione koło powinno spełniać. I są to np:
Serio? :o
O matko, RS, ty lepiej wątków Worka nie oglądaj.... :o :o :o:o
...
Poleci ktoś jakąś mocną obręcz 29'' do górala-wyprawówki? Dotychczas jeździłem na Mavic A719, ale w specyfikacji jest podana maksymalna szerokość opon 1,8'' (szerokość obręczy to 19mm). A ja chciałbym wkładać oponki ok 2,2''.
Najchętniej na 36 szprych.
A w tych Mavicach chodzi nie tyle o geometrię,co o obciążenie ścianek od grubej opony. To dużo słabsze obręcze i ze skłonnością do promienistych pęknięć przy oczkach,jeżeli są przeciążane.Mógłbyś wyjaśnić/poszerzyć jaki wpływ ma "obciążenie ścianek od grubej opony" vs. "promieniste pęknięcia przy oczkach"?
Pragniesz zmiany/boisz się eksperymentu (bo na stronie Mavica napisali, że nie wejdzie opona szersza niż 47mm - ja w dwóch rowerach mam koła o obręczach o szerokości wewnętrznej 19mm i w jednym mam opony o szerokości 2.2 a w drugim o szerokości 2.0 - obręcz Andra 30) kup takie (nie możesz być niezadowolony):
pod tarcze - https://www.ryde.nl/andra-321
pod v-ki - https://www.ryde.nl/andra-30
...a gdybyś oprócz siebie i słonia chciał wozić ;) - https://www.ryde.nl/andra-40
Rozegnij kawałek jakiegoś ceownika i zobacz, gdzie sa najwieksze naprężenia. Dodatkowo na linii największych naprężeń ... wywiercono otwory. Stąd właście ograniczenia w ciśnieniach i szerokościach. Jeżeli nadal nie wierzysz, zmierz naprężenia szprych tensometrem (lub chociaż na słuch), załóż oponę 2 cale i nadymaj do 5 bar, jak radzą koledzy :-) A teraz zmierz ponownie naprężenie.A w tych Mavicach chodzi nie tyle o geometrię,co o obciążenie ścianek od grubej opony. To dużo słabsze obręcze i ze skłonnością do promienistych pęknięć przy oczkach,jeżeli są przeciążane.Mógłbyś wyjaśnić/poszerzyć jaki wpływ ma "obciążenie ścianek od grubej opony" vs. "promieniste pęknięcia przy oczkach"?
Czy do tego DT Swiss 545D ktoś zgłasza sprzeciw? Jest o połowę tańsza od A719, a waży tylko ciutkę więcej. Jest tu jakiś haczyk?
Jeżeli nadal nie wierzysz, zmierz naprężenia szprych tensometrem (lub chociaż na słuch), załóż oponę 2 cale i nadymaj do 5 bar, jak radzą koledzy :-) A teraz zmierz ponownie naprężenie.
Dzisiaj podczas czyszczenia roweru zauważyłem w tylnym kole pęknięcie obręczy - jak widać na zdjęciu. Obręcz to Alexrims DH19 zakupiona w 2011 roku. Rower ma przejechane 12 tys km w tym ok. 5 tys z sakwami.
Rozumiem, że to pęknięcie dyskwalifikuje koło do jazdy z sakwami?
Ponoć ten model obręczy już nie ma tak dobrych opinii co kiedyś, więc jeśli wymieniać to na jaką, co polecacie ?
(http://i.imgur.com/bIos5tM.jpg)
O matko, RS, ty lepiej wątków Worka nie oglądaj.... :o :o :oWyświetlił mi się wątek i dopiero teraz zauważyłem, że obgadują
Stanę zatem w opozycji: koło ma być okrągłe, zostać okrągłe i gładko się toczyć. Kolor, czystość, ilość szprych, nyple nie do pary - to rzeczy drugorzędne 8)
Dt swiss produkuje OXIC, warto, o ile są w Twoim rozmiarze. ....Nie wiem czy coś się zmieniło, ale swego czasu chciałem wymienić zużyte obręcze w kołach DT Swiss RR21 na OXIC właśnie. Niestety, ale serwis fabryczny odmówił argumentując, że części z kół OXIC tylko do kół OXIC :-\
Trzy razy już mi pękały obręcze w miejscu wycieranym przez klocki. Zawsze na wyjeździe lub wyprawie.W ewrydejbajku zajeżdżam obręcze, na których bałbym się wyjechać poza zasięg komina, ale ja pękłem tylko dwie sztuki magurą ;)
Nie wiem czy coś się zmieniło, ale swego czasu chciałem wymienić zużyte obręcze w kołach DT Swiss RR21 na OXIC właśnie. Niestety, ale serwis fabryczny odmówił argumentując, że części z kół OXIC tylko do kół OXIC :-\
Problem może być w doborze klocków na mokre warunki, z moich wspomnień z jazdy na stalówkach, trochę ślizgaly w deszczu.Trochę?
Te obręcze to prosta droga na cmentarz, żadnej siły hamowania na mokro na żadnych klockach. A w rowerze turystycznym centrowanie starcza na kilkadziesiąt km, o ile wcześniej nie wjedzie się w dziurę.
Dobra, dobra.Nie mieszaj mnie do tej wrogiej progagandy!
Jeździłem na stalówkach na początku mojej kariery i jakoś cmentarz ominąłem.
Borafu jeździł i też zyje. :)
do tego ta ceramika łapała dziury, ta warstwa odpadała stopniowo.
535 są sprawdzone i mocne, sam używam. Pewnie też tańsze. Pewniak.
A jaka piasta? Jeśli 135mm, to weź Sapim Strong 2.34/2 mm od kasety, a lewy tył i przód Champion 2mm. Jeśli masa > 140 kg, to na tył nyple z klejem. Oczywiście mosiężne.Przecież piasty 135 i 142 mają te same korpusy, pewnie chodziło Ci o boost 148.
Jeśli piasta >=142 mm, to wszędzie mogą być Championy.
Ja w rowerze wyprawowym dałem po 32 szprychy DT Alpine III, ale jak ostatnio składałem koła do enduro to kołodziej powiedział, że nie ma już sensu pakować po 32 szprychy, dobre obręcze są dzisiaj tak sztywne że spokojnie wystarcza 28 cieniowanych szprych 2/1.8.Zmień kołodzieja ;)
Jak się chce miec mocne koła (do wyprawówki) to się daje 36 szprych.4 szprychy to faktycznie nic w cenie kół, ale czasem bywa problem z piastami i obręczami.
Nic nie kosztuje (4 szprychy więcej) a ewidentnie wzmacnia koło.
do wyprawówki to koła Spinergy GXX z nylonowymi szprychami
Ja w rowerze wyprawowym dałem po 32 szprychy DT Alpine III, ale jak ostatnio składałem koła do enduro to kołodziej powiedział, że nie ma już sensu pakować po 32 szprychy, dobre obręcze są dzisiaj tak sztywne że spokojnie wystarcza 28 cieniowanych szprych 2/1.8.Zmień kołodzieja ;)
Jak się chce miec mocne koła (do wyprawówki) to się daje 36 szprych.
Nic nie kosztuje (4 szprychy więcej) a ewidentnie wzmacnia koło.
Jakoś wszyscy potrzebują (szukają) mocnych, pancernych obręczy, a później kupują na 32 lub 28H.
To bez sensu przecież :)
W skrócie: 36 szprych, ale węższy rozstaw kołnierzy czy mniej, ale szerzej. Waga z sakwami max 140.
A możesz wytłumaczyć skąd taka rada? Wbrew pierwotnym nadziejom zwiększenie szerokości piast do 142 nie miało żadnego wpływu na sztywność kół, dopiero boost (148) ma na to realny wpływ i pozwala bez uszczerbku zmniejszyć ilość szprych.
(...) Szerokość piasty wielkiego wpływu na to nie ma (biorąc pod uwagę standardowe piasty).(...)