Forum :: podrozerowerowe.info :: wyprawy, trasy, sprzęt
Sprzęt, ekwipunek i odzież => Rower => : kajson w 4 Cze 2011, 09:52
-
Witam. Planuje zakup roweru trekkingowego do 2000zł.
Pytanie brzmi:
Unibike Expedition 2011 http://www.unibike.pl/expeditiongts.html
czy Kross Alta 2009
http://rower.com.pl/-p-29...6_698_1192_1197
Mam 191cm i 97kg. planuje jeździć z sakwami 60l + wór 40l na dłuższe wyprawy, więc ciężar na tylne koło będzie dość konkretny.
czytałem sporo pozytywnych opinii o Expedition natomiast o Kross Alta brak jakichkolwiek.
Który ma mocniejsze kasety? i na co powinienem jeszcze zwrócić uwagę przy takim ciężarze?
Który wygrywa pod względem podzespołów a który całościowo wydaje się sensowniejszy?
A może jeszcze coś zupełnie z innej beczki w tej kategorii za takie pieniądze?
Z góry dziękuje za odpowiedź i wszelkie sugestie.
-
cześć . .witamy na forum.
Ten Unibike, jest średniej klasy za średnie pieniądze. Pamiętaj, że pierwszy rower rzadko kiedy jest "trafiony"
Zaczniesz jeździć i zobaczysz o co Ci dokładnie chodzi.
Bierz i ciesz się jazdą :-)
Pozdr
-
A może jeszcze coś zupełnie z innej beczki w tej kategorii za takie pieniądze?
A pewnie, że z innej :D Podlinkuję Ci świetny sprzęt, którego licytacja zakończy się pewnie ~2000zł, co nie jest w tym wypadku wygórowaną ceną. Porządny niemiecki rower na porządnym osprzęcie (choć tym bym się tak nie przejmował- pamiętaj, wygodna pozycja, siodełko, gripy i pedały to według mnie najważniejsze cechy wyprawówki) więc najlepiej jest przymierzyć przed zakupem (chociaż sam nigdy tak nie robiłem wychodząc z założenia, że zawsze można sprzedać, jak będzie nie ten rozmiar) :wink:
http://allegro.pl/gudereit-profesjonalny-rower-trekkingowy-pelne-lx-i1641025410.html
-
MaciekPaciek91, to jest genialny rower !!
-
pomysł zacny :)
mam tylko drobne obawy jeśli chodzi o hamulce hydrauliczne, szczególnie o ich ew. naprawe w krajach typu indie.
-
Zawsze hamulce możesz zdjąć i w pizdu sprzedać, a potem kupić normalne v'ki (oczywiście przed wyjazdem do Indii :wink:
-
kajson, w Indiach niczego nie naprawisz ... ale tak jak pisał Maciek - sprzedasz na allegro za jakieś 150 zł a za to kupisz sobie deore v-brake i już
btw. ty chyba nie chciałeś jechać do Indii na tym Unibike ?
-
czemu nie? ;) a GUDEREIT da rade? jak tak to do jakiej ceny warto go co licytować? :P
p.s. czy jest mega różnica między Unibajkiem Expedition i Globetrotter (oczywiście oprócz cenowej) i co sądzicie o tym drugim? (czy aby wart swojej ceny?)
-
Gudereit super tylko ten widelec aluminiowy... Sztywno będzie.
-
a jakby co da się obejść te sztywne widły i wsadzić jakiś lepszy amortyzator?
-
Nie wiem, pewnie Skolioza zna odpowiedź. On wie wszystko.
Ja miałem na myśli że fajniejszy byłby sztywny stalowy, a taki na pewno się da i kredytu zaciągać na niego nie będziesz musiał.
-
Jeśli wazysz 97kg i chcesz jechać do Indii, to zastanów się nad jakimś pancernym tylnym kołem. Prawdopodobnie żaden rower z półki sklepowej nie ma odpowiednich kół.
-
jak mowa o pancernym kole, to mogę polecić obręcz Mavic'a ex721 (ew ex729, ponoć jeszcze twardsza). Oczywiście szprychy champion dt...
-
ok. a czy ta obręcz jest dostępna również w rozm. 28''? i czy mocniejsza jest z 32 czy 38 szprychami?
http://www.rowerowy.com/czesci/obrecze_opaski/ex721
pierwotny plan zakładał zakup podstawowego rowerku trekkingowego na kołach 28" w stylu Unibike Expedition czy też jeszcze taniej crossa Unibike Viper 2010 i delikatnym rozruszaniu ich w tym sezonie, a następnie w przyszłym roku jego rozbudowie o mocniejszy osprzęt (m.in. pancerne tylne koło)
zastanawiam się czy jest mega różnica między Unibajkiem Expedition i Globetrotter (oczywiście oprócz cenowej) i co sądzicie o tym drugim? (czy aby wart swojej ceny?)
http://www.unibike.pl/trekking.html
czy może jednak GUDEREITa (naturalnie jak się uda wylictywować) :P
http://allegro.pl/gudereit-profesjonalny-rower-trekkingowy-pelne-lx-i1641025410.html
p.s. dziękuje za wszystkie dotychczasowe rady i czekam na kolejne sugestie
ogólne założenie - pancerny rower trekkingowy do Indii; i na jakim "szkielecie" do 2000zł da się cokolwiek rozbudować
-
Żaden z tych Unibike trekkingów nie jest dobry, ponieważ bo:
- rama za mała dla Ciebie
- gadżety, które nie są potrzebne, a za które płacisz (lampki, piasta z dynamem, itp)
- bagażniki pewnie wymienisz na lepsze
Moim zdaniem już lepiej kupić coś z serii Cross, np. Zethos. Największa rama będzie pasować, wymienisz tylko tylne koło, siodełko, przykręcisz bagażniki i możesz śmigać.
-
dlaczego za mała rama? przymierzałem się do 21'' expedition i 21" vipera i nie było źle.
za to 23'' vipera jak na mój gust była już zbyt duża. poza tym ponoć z wielkością ramy też lepiej nie przesadzać. przy 23" zostawało mi 2-3cm luzu do ramy. a i przy jakiejkolwiek wywrotce łatwiej się wybronić z 21".
co ma takiego zethos czego nie ma viper pod kątem trekkingu że warto dołożyć kolejne 500zł?
i czy rama hydroforming nadaje się jakkolwiek do trekingu?
-
No skoro przymierzałeś, to znaczy że jest ok. Sugerowałem się tym, że jestem 2cm wyższy od Ciebie i jeżdżę na Zethosie 23''.
Ten hydroforming daje tyle, że rower jest trochę lżejszy. Za to wygląd ma co najmniej dziwny. Zdecydowanie lepiej kupić Vipera i przeznaczyć 500zł na różne bajery, typu chwyty Ergon, torba na kierownice, itp.
-
kajson, wydaje mi się, że gudereit jest sporo porządniejszy od tych Unibike'ów, ma o niebo lepszy osprzęt. Jako Rower trekingowy raczej jest przystosowany do sztywnego widelca (co postrzegam jako zaletę)-solidne opony i ew. sprężynowany brooks załatwią problem nadmiernych drgań, którymi i tak bym się nie martwił. Z resztą nie ma chyba większego sensu wymieniać samego widelca na cr-mo kiedy cały rower jest alu...
Miałem kiedyś ramę z hydroformowanego alu. Nie wiem jaki miało to wpływ poza wizualnym, ale przez (chyba 3-krotne) cieniowanie była jak puszka od piwa :roll: Dla ciekawskich- był to accent el nino- można go w sklepie puknąć ( :mrgreen: ) i posłuchać jak brzmi.
Z innych rowerów takich jak ten Gudereit, to mogę jeszcze polecić takie marki, jak:
*VSF Fahrradmanufaktur
*Maxcycles (sam mam model twenty six)
no i inne kogi itd.
-
Ten Gudereit wcale nie ma lepszego osprzętu. Jeśli chodzi o napęd, to ta sama klasa co w Unibike Globetrotter-ze - pełne Deore LX. No ale różnica cenowa na korzyść Gudereita i ta wylajtowana waga 11,9 kg jak na trekking to całkiem nieźle. Poza tym klasowy bagażnik Tubusa. Bardzo fajna propozycja, tylko ciekawe za ile ostatecznie pójdzie na Allegro.
-
a jak wygląda sprawa z serwisowaniem Gudereita w naszym kraju?
i czy te rowery są ogólnie dostępne w sprzedaży? jacyś dystrybutorzy?
czy tylko blisko zachodniej granicy?
i najważniejsze do jakiej ceny warto go co licytować? :P
-
A po co dystrybutor do serwisowania? Każdy rower zbudowany jest tak samo i naprawią go w każdym serwisie przecież :) Te części to standardowy osprzęt, nie importują ich z Marsa ;)
-
istnieje kategoria części na które serwis odpowie "coś pan się z choinki urwał?", ale to nie w tej kategorii rowerów.
-
udało się zakupić Gudereita :) teraz tylko trochę modyfikacji i zostaje coco-jambo i do przodu ;)
Dzięki serdecznie MaciekPaciek91 (masz u mnie flaszkie)
w moderowaniu "profesjonalnego rowerku trekkingowego" :P pomagają również dudi i Waxmund - wielkie dzięki chłopaki
p.s. chce ktoś może zakupić hamulce hydrauliczne Magura HS-11, bagażnik Tubusa model Fly, albo oponki Schwalbe Marathon Racer 28x1,35 z tego rowerku, wszystko prawie brend niu sztuka, nie śmigane :P
-
To za ile poszedł bo aukcja jest niesfinalizowana? :)
-
sfinalizowana :P - udało się dogadać na 2 koła ;)
p.s. nie chce wiedzieć czy przepłaciłem, rowerek mi bardzo podchodzi :)
wszelkie cenne rady co jeszcze z technicznych rzeczy przydałoby się w tym rowerku zmodyfikować pod dłuższą wyprawę mile widziane :)
-
na dłuższą trasę to dokup sobie rogi, chwyty ew zmień na jakieś ergony (http://www.bikeman.pl/chwyt-ergon-gp-1-p-602.html), i ja bym oczywiście lemondkę jeszcze dokupił pomimo że utrudnia dostęp do torby na kierownicę.... :wink:
będziesz miał pełną gamę chwytów, nie będziesz się musiał bać o ból rąk.
-
ja bym oczywiście lemondkę jeszcze dokupił pomimo że utrudnia dostęp do torby na kierownicę
lemondka >> tobra ;) odpoczynek dla dłoni (w moim przypadku) jest bezcenny!
-
odpoczynek dla dłoni (w moim przypadku) jest bezcenny!
Dudi, Ty sobie popraw te swoje ergony, bo Ci te nadgarstki popękają...
btw. jak Ci tyle osób mówi, że jesteś pijany, to nie siadaj za kółko :wink: :wink: :wink:
-
Nie wiem o co chodzi z tym byciem pijanym :>
:P
-
Czy ktoś może widział jakąś niedrogą (najlepiej do 80zł) lemondke na 31,8mm kierownice?
-
Czy ktoś może widział jakąś niedrogą (najlepiej do 80zł) lemondke na 31,8mm kierownice?
przez minutę się nie doczekałeś odpowiedzi i już przyspamiłeś gdzie indziej ? :P
-
a jak nawet pełna minuta nie minęła :P
niestety Waxmundzie Tranz-X JD-802 na 31,8mm nie wejdzie, a szkoda bo cena dobra.
żeby nie spamować to tu zapytam z innej beczki:
Czy jest sens wymieniać kierownice i mostek żeby założyć tanią lemondkę? ;)
-
yyyy nie, bo pewnie wyjdzie drożej niż poniższa, a nic nie zyskasz?
kup taką (http://www.flybike.pl/index.php?p76,tranz-x-lemondka-nakladka-na-kierownice-do-jazdy-na-czas) . Sprawdzona i pasuje do średnicy 31.8.
Jest jeszcze jedna opcja, choć wymaga odrobiny pracy:
-> Kupujesz płaskownik aluminiowy, o grubości 5-7mm, i długości takiej, żeby sięgał aż do części kierownicy, w której średnica jest normalna.
-> Wiercisz 4 otwory - 2 w odstępie takim, żeby przykręcić lemondkę do płaskownika i 2 w takim, żeby obejmy lemondki dalo się przykręcić na normalnej części kierownicy.
-> Wszystko musi być wywiercone równo, więc otwory rozwiercasz stopniowo od mniejszych do większych wierteł.
-> Skręcasz wszystko i cieszysz się jazdą.
Wady: waga i podniesienie całej lemondki w górę
Cena: kilka złotych + czas pracy.
-
Mam taką samą jak Daniel poleca i też ją polecam :P
Na wymianie kiery i mostka możesz nawet zarobić jak stare sprzedasz i kupisz inne taniej :P
-
jestem za leniwy żeby bawić się w Pomysłowego Dobromira :P
mostka tez poki co jednak nie bede wymieniał bo za duzo czesci mi ostatnio przybywa :P
co do Tranz-X JD808 to póki co chyba jako jedyna zostaje na polu walki 31,8mm
tylko ta cena (144zł) + jakaś owijka do tego i się zrobi jakieś 160-170zł.
cała sztuka polega na tym zeby znalezc taka za 70zł co będzie pasować na 31,8mm.
przeca muszą być takie :twisted:
-
Skoro za leniwy to płać, przeróbka jest prosta, wymaga kilku śrub i imadła. Współczynnik lansu niski, a lemondka jest dość wysoko (w stosunku do tej droższej - po pierwsze sama konstrukcja, po drugie dodatkowy płaskownik).
Według mojego rozeznania na rynku są właśnie te dwie. Na pierwszej przejeździłem sezon i pękł podłokietnik. Na drugiej cały tydzień (i skasowałem ją w dwóch kolejnych wypadkach), na 3, identycznej jak druga jeżdżę już rok i jest super ;)
-
No to pozostaje taka (a i tak nie wiadomo czy będzie pasować), ale ja bym jej nie polecał :p
http://www.bikeserwis.pl/3344,lemondka-nakladka-na-kierownice-tranz-x-spinaci-806.html
Na wymianie kiery i mostka możesz nawet zarobić jak stare sprzedasz i kupisz inne taniej
:mrgreen:
-
ja tam mostek za swój mostek i kierownicę zapłaciłem łącznie 30zł (odbiór osobisty w Krakowie), stare możesz opchnąć w jakimś serwisie za pewnie podobną kwotę...
-
http://allegro.pl/trekking-gudereit-sx75-sezon-2011-nowy-4000-zl-i1715336660.html (http://allegro.pl/trekking-gudereit-sx75-sezon-2011-nowy-4000-zl-i1715336660.html)
sam bym kurde kupił...