Forum :: podrozerowerowe.info :: wyprawy, trasy, sprzęt

Społeczność forum => Ciekawostki oraz Dyskusje Rowerowe => : Wilk w 20 Lut 2017, 12:04

Tytuł: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?
: Wilk w 20 Lut 2017, 12:04
Wiadomość usunięta.
Tytuł: Odp: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?
: arkadoo w 1 Sty 2012, 16:50
Ciekawe. Brakuje uzasadnienia projektu ministerstwa. Zabawne jest, to że ten artykuł uderzy w konkurencję na rynku przyczepek. Extrawheel ma jakąś konkurencję?

Swoją drogą, to ciekawe jest że organy zajmują się takimi pierdołami, a jakoś nie potrafią zająć się rzeczywistymi problemami, które dotykają nas w życiu codziennym.
Tytuł: Odp: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?
: owca w 1 Sty 2012, 17:52
Chcę wierzyć, że jest to tylko zwykła niekompetencja urzędników.
Z tego co wiem, to ekipa MdR będzie "lobbować" w ministerstwie, ponieważ to nie jedyne dziwne zapisy w tej propozycji.
Co prawda to inne ministerstwo niż to nowelizujące PoRD, ale niektóre osoby chyba mają tam niezłą siłę przebicia i wydaje mi się, że uda się "uczłowieczyć" te przepisy.
Tytuł: Odp: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?
: skolioza w 1 Sty 2012, 18:31
z tą linką łączącą rower z przyczepą widzę analogię do przyczep samochodowych - żeby przyczepa się nie stoczyła na inne pojazdy po wyczepieniu... tyle ze w wypadku roweru nie ma to chyba za bardzo sensu, co innego przyczepa z ton wegla ktora ciezarem stoczy sie z gorki..

a kwestia nieprzewracalności po wywrotce roweru? może jedyne przyczepy jakie brano pod uwagę przy nowelizacji, to przyczepy do przewozu dzieci? nie zapominajcie że Unia nakazała nam dopuścić taki twór do ruchu, więc teraz urzędnicy martwią się jak ograniczyć ilość bubli na rynku (zupełnie jakby TUV bądź CE nie wystarczyły...)
Tytuł: Odp: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?
: owca w 1 Sty 2012, 18:34
Jakby ktoś chciał dokładnie zapoznać się z projektem, to można tutaj przeczytać
http://bip.transport.gov.pl/pl/bip/projekty_aktow_prawnych/projekty_rozporzadzen/rozp_transport_drogowy/proj_rozp_wt
Tytuł: Odp: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?
: yoshko w 1 Sty 2012, 19:06
... ale za to będziemy musieli mieć dwa sprawne hamulce i możnośc migającego swiatełka pozycyjnego. :D

Tytuł: Odp: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?
: Pustelnik w 1 Sty 2012, 19:44
Ostatnio jak zapomniałem zdjąć tej linki po odłączeniu przyczepy, to pękła jak włos przy ruszaniu. Przyczepa była pusta. Nie pełni to żadnej funkcji zabezpieczającej. Jadąc 80km/h z załadowaną przyczepą to już zupełnie bez różnicy.
Tytuł: Odp: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?
: transatlantyk w 1 Sty 2012, 19:47
1. Jeżeli chodzi o to wypinanie się przyczepki, to moim zdaniem z punktu widzenia bezpieczeństwa innych uczestników ruchu
jest to niekorzystne. Gwałtowne pojawienie się takiej przyczepki na środku drogi może doprowadzić do kolizji lub wypadku.
2. Z drugiej strony, jeżeli takie przyczepki są produkowane na świecie (USA I Niemcy - według artykułu) to beznadziejna jest postawa
urzędników, wyraźnie wybiegających w tej sprawie przed szereg. Doprowadzą do likwidacji produkcji i kolejne kilkadziesiąt czy kilkanaście osób zasili grono bezrobotnych. Dziwne zachowanie w czasach szalejącego kryzysu. Polscy rowerzyści będą zmuszeni korzystać z produktów importowanych, zapewne droższych.
Tytuł: Odp: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?
: globalbus w 1 Sty 2012, 19:50
Cytuj
Ostatnio jak zapomniałem zdjąć tej linki po odłączeniu przyczepy, to pękła jak włos przy ruszaniu
Ta linka w zwykłej przyczepie ma właśnie to robić, do niej w większości przypadków jest podłączony hamulec najazdowy, który załącza się poprzez szarpnięcie linką ;)
Tytuł: Odp: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?
: arkadoo w 1 Sty 2012, 19:57
Jeżeli te przyczepki są dopuszczone do sprzedaży w innych krajach UE, to zadziała tu zasada swobodnego przepływu towarów i Polska może sobie ustawy produkować, a łatwo da się j obalić. Wskazuje to drogę idiotyzmu urzędników.
Tytuł: Odp: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?
: transatlantyk w 1 Sty 2012, 20:18
Ale to chyba ma być ingerencja w prawo drogowe. Jednokołowe będzie można tylko eksportować.
Tytuł: Odp: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?
: DamianD w 1 Sty 2012, 21:21
Jako użytkownik przyczepki oczywiście jestem przeciwny wprowadzaniu takich przepisów. Skoro na całym Świecie można ożywać takich dodatków do roweru to jaki sens jest wprowadzać zakaz w PL?

Co do zakładania dodatkowej linki zabezpieczającej to tez nie widzę większego sensu. Nie zdarzyło mi się jeszcze nigdy na żadnej nawet najbardziej nierównej drodze aby przyczepka się odczepiła nawet przy sporym obciążeniu, a co dopiero mówiąc o spokojnej jeździe wyprawowej po asfalcie.
Nawet jeżeli  jakimś cudem przyczepka się odczepi to przecież nie pojedzie daleko tylko od razu przewróci się na bok i zatrzyma.

Jedyny dodatek jaki bym wprowadził w to zastosowanie hamulca najazdowego coś w  rodzaju jak to jest w ciężarówkach.  Kiedy  naczepa (przyczepka) zaczyna pchać ciągnik (rower) hamulec się załącza i znacznie odciąża hamulce główne - w znaczny sposób zwiększyło by to bezpieczeństwo, skróciło drogę hamowania i wydłużyło żywotność klocków i tarcz w rowerze. :)
Tytuł: Odp: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?
: DamianD w 2 Sty 2012, 20:30
Wilku, wg informacji zaczerpniętych z siedziby Extrawheel'a przyczepka "zwiedziła" już grubo ponad 100 państw i jeszcze nie było problemów dotyczących poruszania się z takim dodatkiem po drogach publicznych. Więc śmiem twierdzić że jednak na całych Świecie.... ale być może z kilkoma wyjątkami  ;)
Tytuł: Odp: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?
: transatlantyk w 2 Sty 2012, 22:31
Na Słowacji czy Białorusi też jest nakaz jazdy w kaskach, a wcale nie każdy o tym wie
Wiedzieli o tym tacy jedni policjanci na Słowacji. Zatrzymali mnie, kazali ubrać kask (był dość stromy podjazd, więc wlokąc się pozwoliłem sobie kask zawiesić na kierownicy) i kazali kupić sobie kamizelkę odblaskową na najbliższej stacji benzynowej. Dojechałem do tej stacji,
rozbiłem namiot i poszedłem spać :D
Tytuł: Odp: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?
: owca w 3 Sty 2012, 18:15
Stanowisko MdRu w sprawie tej nowelizacji. Zobaczymy czy się uda :)
http://www.miastadlarowerow.pl/index_wiadomosci.php?dzial=2&kat=8&art=87
Tytuł: Odp: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?
: DamianD w 3 Sty 2012, 20:55

Wilku, wnosi i to bardzo wiele, ponieważ mam tylko jeden rower górski ( nie lubię określenia hardtail), który jest przeze mnie dość mocno eksploatowany do codziennej jazdy, na treningi, zawody i wyprawy rowerowe. Ciężko znaleźć konsensus do powyższych rzeczy posiadając tylko jeden typ roweru, nie mówiąc już o różnych treningach przed zawodami i wielu różnych zawodach w których startuje (maratony, XC, UpHille, wyścigi szosowe). Jeżeli założył bym na mojego 11-sto kilowego górala bagażniki i sakwy o wadze około 30kg przy czym sam ważę ponad 80kg uwierz mi że daleko bym nie ujechał, szczególnie zmieniając asfalt na inne podłoże - które zresztą lubię bardziej.
I bez dodatkowego obciążania roweru mam ciągłe problemy z tylnym kołem(jajo, centrowanie, strzelające szprychy itd.) a o pękającej ramie czy nawet złamanej kasecie nie wspomnę. Oczywiście jeżeli bym posiadał jakiegoś krążownika (trekinga - 17kg) mógłbym próbować bawić się w sakwy. Znam wszystkie wady i zalety przyczepki i naprawdę dla mnie to najlepsze i rozsądne rozwiązanie, a po za tym przecież rower z przyczepą wygląda o wiele lepiej niż rower obładowany sakwami (sawkiarzy to pewnie wkurzy :P)
Tytuł: Odp: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?
: dudi w 3 Sty 2012, 21:05
DamianD - po prostu trzeba kupić lepsze obręcze i szprychy :) Wilk jeździ na lekkim aluminiowym rowerze z pełnym osakwowaniem i jakoś nie ma pękających ram, jajowatych kół itp.

Może zamiast w przyczepkę lepiej zainwestować w rower stricte wyprawowy? Niekoniecznie 17kg kloca ;)
Tytuł: Odp: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?
: DamianD w 3 Sty 2012, 21:11
DamianD - po prostu trzeba kupić lepsze obręcze i szprychy
teraz testuje ZTR'y na szprychach Sapin D-Light i jest nieźle;) na drugi rower nie ma szans, jedna skarbonka wystarczy;)
Tytuł: Odp: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?
: aard w 3 Sty 2012, 21:46
heh, dobry ten pomysł rozporządzenia! :)

Teraz, dopóki sprawa się nie wyjaśni, będzie rynkowy boom na extrawheele! :lol:
Tytuł: Odp: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?
: owca w 3 Sty 2012, 21:57
Moim zdaniem, jeśli poprawki proponowane przez MdR zostaną wprowadzone to nie będzie źle. Tak na prawdę to będzie wtedy ona sankcjonowała coś, co obecnie jest normą (mrugające światełka, opony z odblaskami, światełka na kierownicy itd)
Tytuł: Odp: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?
: miki150 w 3 Sty 2012, 21:58
Przecież nie zamkną im fabryki, najwyżej trzeba będzie przyczepki z Niemiec ściągać ;)
Tytuł: Odp: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?
: vooy.maciej w 4 Sty 2012, 09:27
DamianD - po prostu trzeba kupić lepsze obręcze i szprychy :) Wilk jeździ na lekkim aluminiowym rowerze z pełnym osakwowaniem i jakoś nie ma pękających ram, jajowatych kół itp.

Moim zdaniem waga rowerzysty jest kluczowa, są to "martwe" kilogramy, które mają wpływ na tylne koło.
Przeciętny rowerzysta wazy pewnie ok 70kg. Ważę minimum 85 i z tego co patrze problemy z kołem na wyprawach mam dużo częściej niż inni.
Do tego dochodzi też pewnie moja mała ostrożność i ogólne nieszanowanie roweru.

Tytuł: Odp: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?
: tranquilo w 4 Sty 2012, 10:12
Ja ważę 95 kg + sakwy i większych problemów z tym nie miałem. Wystarczyło kupić porządne obręcze i koła jak za dotykiem magicznej różdżki przestały pode mną "strzelać".
Tytuł: Odp: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?
: sumdetective w 5 Sty 2012, 12:17
co do całego rozporządzenia, to mam duże obawy, że uderzy nie tylko w extrawheela... W takim zapisie jak jest proponowany, to nie będę mógł poruszać się z doczepką dla mojej córki... Bo jest jednokołowa, nie ma dodatkowego zabezpieczenia po wypięciu i nie pozostanie w pozycji pionowej, jeśli ja zaliczę glebę. Czy na pewno trzeba to regulować? Wpisać w rozporządzenie dodatkowy zapis o montowaniu bocznych kółek do wszystkich rowerów, w tym szosowych, co powinno zabezpieczyć rower przed upadkiem... jakiś nonsens z tym rozporządzeniem. Możemy dywagować, czy dobrze, czy lepiej jest używać albo nie używać przyczepki, kasków, butów spd, ale to nie powinno mieć znaczenia dla ustawodawcy. Jak ktoś lubi przyczepkę - pięknie, jak ktoś chce pociskać na bmx dokoła świata - tyz peknie! Czemu nie? Bo bezpieczeństwo innych uczestników ruchu? Bo się przyczepka wypnie i ktoś ucierpi? A kto dba o nasze bezpieczeństwo? O drogi dla rowerów bezsensownie poprowadzone, o karanie kierowców parkujących na drogach rowerowych, a czemu nie karać mandatami pieszych spacerujących po drogach rowerowych.... eech nie chce się gadać.
Tytuł: Odp: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?
: starboard w 7 Sty 2012, 17:58
Moim skromnym zdaniem taki przepis jest absurdalny. Kolejny raz urzędnicy pokazują swój brak kompetencji. Sam jeżdzę też na nartach dość intensywnie i wiem czym może grozić bycie "przypiętym" do do nart w razie upadku. To samo jest w przypadku przyczepki. Niebezpieczeństwo wynikające z tego,że przyczepka po upadku odczepia się i zostaje na jezdni jest nieporównywalnie mniejsze od sytuacji gdzie rowerzysta upada i zostaje uderzony lub raniony przez przczepioną na linkę przyczepkę.
Tytuł: Odp: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?
: arkadoo w 7 Sty 2012, 18:01
Jak przyczepka się odepnie, to może wpaść na przeciwny pas pod koła innego samochodu, czy rowerzysty. Zespolenie ją linką nie wydaje się tak głupie, aczkolwiek z przyczepką nie jeździłem.
Tytuł: Odp: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?
: JUREK w 8 Sty 2012, 16:41
arkado jeżeli nie jeździłeś z przyczepką to nie ma co pisać na ten temat, bo wydawać się może wiele . Bezpieczeństwo zależy od sposobu załadunku zarówno sakw jak i przyczepki, w moim przypadku jazda z clasikiem jest bardzo wygodna i bezpieczna nie znoszę sakw na przodzie ale to są moje preferencje. Takim tokiem "wydaje mi się" szli urzędnicy i piszą głupie ustawy. Każdy rowerzysta może się przewrócić  pod koła samochodu, często jest to jednak wina kierowcy samochodu.
Tytuł: Odp: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?
: Waxmund w 9 Sty 2012, 11:16
Jak przyczepka się odepnie, to może wpaść na przeciwny pas pod koła innego samochodu, czy rowerzysty. Zespolenie ją linką nie wydaje się tak głupie, aczkolwiek z przyczepką nie jeź

ale przyczepka jak się już odepnie, to momentalnie hamuje. nie poleci nie wiadomo gdzie :P a jeśli byłaby zespolona linką z rowerem, to jeszcze by go pociągnęła razem ze sobą pod te koła samochodu i dopiero byłby problem. Ktoś szuka dziury w całym z tym przepisem po prostu...
Tytuł: Odp: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?
: miki150 w 9 Sty 2012, 11:23
Jeśli przyczepka jest zaczepiona linką i się wypnie na wyboju przy dużej prędkości, to jak rozumiem przewróci się na bok, zacznie hamować, rowerzysta zupełnie straci kontrolę i sam po chwili będzie leżał. Zatem różnica jest w tym czy sama przyczepka wpadnie pod koła przypadkowego samochodu, czy razem z rowerem i rowerzystą.
Tytuł: Odp: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?
: Kotu w 18 Sty 2012, 13:00
Ehhh...
Co do samego aktu prawnego to nie będę komentował "profesjonalizmu" legislatorów, bo po co powtarzać to co już inni napisali.

A co do tego czy extrawheel wypina się jedynie w odpowiednich momentach, to dorzucę jeszcze jedno świadectwo -  zgodnie z moimi doświadczeniami tak właśnie jest. Nawet niemiłosiernie przeładowany, mój "classic" nie wypiął mi się nigdy - na asfalcie, szutrze czy kocich łbach, a spotkania z samochodem (na które według słów producenta wypięcie jest obliczone) nie miałem - odpukać... Natomiast jeśliby odpiął się i był przymocowany linką to hmm... mogłoby być nieciekawie :/ jak będzie całkiem odłączony to przewróci się w tę czy inną stronę i wyhamuje, nie wpływając na zachowanie roweru. A nawet jak wpadnie pod tira to lepiej przyczepka niż ja...
Tytuł: Odp: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?
: transatlantyk w 18 Sty 2012, 20:27
Mówcie co chcecie, a ja z uporem maniaka będę twierdził, że dążenie ustawodawcy (czy jakiegoś tam twórcy prawa)do ograniczenia możliwości niekontrolowanego poruszania się przyczepki po przypadkowym odłączeniu od roweru ma sens. Jeżeli proponowana linka jest niebezpieczna i zła z wielu powodów, to tym gorzej dla przyczepki.
Cytat: Kotu
A nawet jak wpadnie pod tira to lepiej przyczepka niż ja...
Jesteś tego pewny? A jeżeli to będzie przyczepka z Twoim dzieckiem ?
Bagażowa przyczepka może wpaść pod TIR-a, ale też pod rower lub motocykl i to już jest problemem.
Linka jest zła? To trzeba szukać innego rozwiązania. Może zdublować dyszel i zaczep? Może inne propozycje?
Tytuł: Odp: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?
: DamianD w 18 Sty 2012, 20:49
Linka do jednokołowego Extrawheel'a - NIE

Linka do dwukołowych przyczepek dla dzieci - zdecydowanie TAK

ale w obu przypadkach małe szanse na odczepienie się przyczepki od roweru
Tytuł: Odp: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?
: Freud w 18 Sty 2012, 22:28
Nie wnikam sensowność linek itd. bo po prostu nie znam tych konstrukcji.

Ideowo raczej w kwestii tego czy są szanse czy nie:
jeśli w grę wchodzi ludzkie życie i są choćby najmniejsze szanse na to, że przyczepka się wypnie, to zawsze należy się zabezpieczyć (jakimś sposobem - nie mówie, że przez linkę).
Jeśli oceniasz, że są małe szanse, znaczy, że oceniasz że SĄ, więc taki argument nie ma kompletnie żadnego znaczenia.
Wyobraź sobie teraz, że masz ukochanego dzieciaczka z tyłu i wiesz, że są "małe szanse", na to że przyczepka się wypnie :lol: Chciałbyś? :)

Transatlatyk ma racje, mówiąc że COŚ warto wprowadzić, skoro tego typu
przyczepki potrafią się wypinać. JAKIŚ to sens przecież ma i nie jest tak, że idea jest kompletnie
błędna. Chcemy raczej, aby sprzęt którego używamy był jak najbardziej bezpieczny prawda?

Ciekawy tylko jestem czy chęć wprowadzenia nowych przepisów
podparta jest praktyką, życiem i jakimiś technicznymi badaniami.

EDIT:
W grę być może wchodzi nie tylko nasze życie, ale też innych uczestników drogi.
Przyszedł mi na myśl taki przypadek:
jedziemy z przyczepką na sakwy a za nami 2 innych rowerzystów. Wypina się nam przyczepka wprost pod ich koła. Nie wiemy co się może wydarzyć na ruchliwej drodze. Idea zabezpiecenia przyczepek jest warta przemyślenia.
Tytuł: Odp: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?
: Borafu w 18 Sty 2012, 22:36
Nie wnikam sensowność linek itd. bo po prostu nie znam tych konstrukcji.
Szkoda, bo bez tego dalsze rozważania są bez sensu.

Transatlatyk ma racje, mówiąc że COŚ warto wprowadzić, skoro tego typu
przyczepki potrafią się wypinać. JAKIŚ to sens przecież ma i nie jest tak, że idea jest kompletnie
błędna. Chcemy raczej, aby sprzęt którego używamy był jak najbardziej bezpieczny prawda?
Tylko, że dobrymi chęciami piekło jest wybrukowane i może się okazać, że na jeden przypadek kiedy dzięki lince będzie mniej ofiar/strat przypadnie 50 ofiar wśród rowerzystów wciągniętych pod samochód przez ową linkę.

Dopóki nie ma sensownych badań na temat efektów działania takich linek to wszelkie nakazy są przejawem myślenia życzeniowego, które niekoniecznie musi prowadzić do czegokolwiek dobrego.
Tytuł: Odp: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?
: Freud w 18 Sty 2012, 22:41
Nie wnikam sensowność linek itd. bo po prostu nie znam tych konstrukcji.
Szkoda, bo bez tego dalsze rozważania są bez sensu.
Moje rozważania na temat szczegółów tak.
Bez sensu byłoby moje gdybanie w kwestiach technicznych.

Transatlatyk ma racje, mówiąc że COŚ warto wprowadzić, skoro tego typu
przyczepki potrafią się wypinać. JAKIŚ to sens przecież ma i nie jest tak, że idea jest kompletnie
błędna. Chcemy raczej, aby sprzęt którego używamy był jak najbardziej bezpieczny prawda?
Tylko, że dobrymi chęciami piekło jest wybrukowane i może się okazać, że na jeden przypadek kiedy dzięki lince będzie mniej ofiar/strat przypadnie 50 ofiar wśród rowerzystów wciągniętych pod samochód przez ową linkę.

Dopóki nie ma sensownych badań na temat efektów działania takich linek to wszelkie nakazy są przejawem myślenia życzeniowego, które niekoniecznie musi prowadzić do czegokolwiek dobrego.

Dokładnie. Mówiąc o badaniach, praktyce i życiu miałem na myśli również badania przyczepek z linką, bez linki i innych ustrojstwami, które ew. bierze się pod uwagę jako zabezpieczenie.
Ja nie mam nic przeciwko wprowadzeniu takich zabezpieczeń jeśli będę wiedział, że przepisy stworzył ktoś mądry, kto
faktycznie zbadał sprawę i osigąnął zadowalające wyniki.

Moja puenta jest taka, że nie ma co od razu odrzucać całej idei.
Tytuł: Odp: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?
: tomzoo w 18 Sty 2012, 22:48
Linka do dwukołowych przyczepek dla dzieci - zdecydowanie TAK
W Chariotach jest to standardowe zabezpieczenie - oprócz przegubu kulowego jest parciany pasek z karabińczykiem. Ale jak mi się raz rower przewrócił, to ten karabińczyk się rozgiął... czyli to takie w razie kolizji na słowo honoru - raczej do tego, żeby przy wypięciu przegubu kulowego nie stracić od razu kontaktu z przyczepką.
Tytuł: Odp: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?
: aard w 18 Sty 2012, 22:48
jedziemy z przyczepką na sakwy a za nami 2 innych rowerzystów. Wypina się nam przyczepka wprost pod ich koła.

jedziemy bez przyczepki a za nami 2 innych rowerzystów. Przewracamy się z dowolnego powodu wprost pod ich koła. Reszta bez zmian.
Tytuł: Odp: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?
: Borafu w 18 Sty 2012, 22:51
jedziemy z przyczepką na sakwy a za nami 2 innych rowerzystów. Wypina się nam przyczepka wprost pod ich koła.

jedziemy bez przyczepki a za nami 2 innych rowerzystów. Przewracamy się z dowolnego powodu wprost pod ich koła. Reszta bez zmian.
A wszystko dlatego, że ci dwaj z tyłu nie byli przypięci linką!  :D
Tytuł: Odp: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?
: aard w 18 Sty 2012, 22:53
A wszystko dlatego, że ci dwaj z tyłu nie byli przypięci linką!  :D

Za to byli wczepieni... wzrokiem w piastę poprzednika ;D
Tytuł: Odp: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?
: tomzoo w 18 Sty 2012, 23:09
Cytat: Freud w Dzisiaj o 22:28

    jedziemy z przyczepką na sakwy a za nami 2 innych rowerzystów. Wypina się nam przyczepka wprost pod ich koła.


jedziemy bez przyczepki a za nami 2 innych rowerzystów. Przewracamy się z dowolnego powodu wprost pod ich koła. Reszta bez zmian.

Zjeżdżamy 6 osobową grupą z przełęczy ca. V=45km/h , podjazdom - pierwszemu w grupie - wypina się sakwa na dziurze i odbija się jak piłka do rugby po drodze. Popłoch z tyłu peletonu. Mało co zębów na asfalcie nie zostawiłem...
bo nie była przypięta linką...
Tytuł: Odp: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?
: Freud w 18 Sty 2012, 23:20
jedziemy z przyczepką na sakwy a za nami 2 innych rowerzystów. Wypina się nam przyczepka wprost pod ich koła.

jedziemy bez przyczepki a za nami 2 innych rowerzystów. Przewracamy się z dowolnego powodu wprost pod ich koła. Reszta bez zmian.

Jest spora różnica pomiędzy kontrolowaniem pojazdu a nie posiadaniem wpływu na to czy przyczepka się wypnie czy nie.

Upadek rowerzysty wynika z tego, że widać wjechał w dziurę, było ślisko itd. Można wymieniać a wymieniać.
Rowerzysta mógł jednak uniknąć poprzez zapobiegliwość. Tak samo jak kierowca samochodu.

Przyczepka natomiast wypnie się czy tego chcemy czy nie, jeśli faktycznie zapięcie nie będzie przed sytuacją wypięcia zabezpieczone. Nigdy nie wiesz gdzie i w jaki sposób przyczepka poleci.

Inaczej mówiąc: możemy mieć zdolności techniczne, żeby jechać z prędkością 45km/h po ostrzejszych zakrętach, ale nie jesteśmy w stanie przewidzieć czy przyczepka nam się nie wypnie. Wtedy warto przemyśleć jak temu zapobiec.
Tytuł: Odp: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?
: aard w 18 Sty 2012, 23:26
Inaczej mówiąc: możemy mieć zdolności techniczne, żeby jechać z prędkością 45km/h po ostrzejszych zakrętach, ale nie jesteśmy w stanie przewidzieć czy przyczepka nam się nie wypnie. Wtedy warto przemyśleć jak temu zapobiec.

I dlatego przyczepki są robione tak, żeby się wypinały tylko przy upadku. Ja akurat nie przejechałem zbyt wiele z EW, ale doświadczeńsi ode mnie napisali powyżej wyraźnie, że nigdy im się nie wypiął.

I wreszcie (również powtarzając powyższe argumenty) bezpieczniej będzie, jeśli EW wypiąwszy się, nie będzie się ciągnął za rowerzystą i nie spowoduje jego upadku. Temu hipotetycznemu rowerzyście z tyłu łatwiej ominąć samą przyczepkę niźli przyczepkę, rower i człowieka. A właśnie przyczepka ciągnąca się na lince na pewno wywróci tego, kto ją ciągnie.
Tytuł: Odp: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?
: Freud w 18 Sty 2012, 23:47
Jesteś tego pewien? :)

Właśnie o to chodzi, że KTOŚ poddał to wątpliwości. Coś w tym jest.
To że cały świat używa i że firmy to sprzedają nie oznacza, że wszystko jest bezpieczne.
Tytuł: Odp: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?
: aard w 18 Sty 2012, 23:50
Tak, jestem tego pewien. Wystarczy chwilę pomyśleć.
Tytuł: Odp: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?
: JUREK w 19 Sty 2012, 00:46
Ten wątek zaczyna być śmieszny, dlatego mam poważną propozycję:
Przed rowerzystą z przyczepką i za, powinni biec piloci w jaskrawych strojach i machać żółtymi
flagami. Przyczepki powinny być przymocowane linkami stalowymi o wytrzymałości 100 k.T. a cały zestaw powinien się poruszać z prędkością max 5 km/godz.
Tytuł: Odp: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?
: transatlantyk w 19 Sty 2012, 06:31
I dlatego przyczepki są robione tak, żeby się wypinały tylko przy upadku.
Powiem więcej. Wszystkie urządzenia techniczne są robione i projektowane tak, aby się nie psuły. :P
Tytuł: Odp: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?
: memorek w 19 Sty 2012, 07:25
Nie przejechałem może dużo z Extraweelem (jakieś 3500 km), ale zdarzyło się: po asfalcie > 60 km/h, w terenie, na błocie, po schodach, po plaży, po bruku.
Nigdy się nie wypięła "sama".
Wypięła się tylko raz, przy bocznym uderzeniu samochodu. A ja usłyszałem to, a nie poczułem. Przyczepa poleciała ze dwa metry. Gdyby była przypięta linką, pociągnęłaby w bok moje tyle koło i  leżałbym razem z nią.

I jeszcze przypadek peletonu. Gdyby przyczepa wypięła się na zjeździe, a za mną jechała grupa, to lepiej żeby mieli do wyminięcia przyczepkę, a nie przyczepkę i leżącego rowerzystę. Czyż nie?

Mój wniosek: żadnych linek.

Marek
Tytuł: Odp: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?
: transatlantyk w 19 Sty 2012, 07:45
I jeszcze przypadek peletonu. Gdyby przyczepa wypięła się na zjeździe, a za mną jechała grupa, to lepiej żeby mieli do wyminięcia przyczepkę, a nie przyczepkę i leżącego rowerzystę. Czyż nie?
BARDZO WIELKA EUREKA : gość z przyczepką może jechać na zjeździe jako ostatni z peletonu, albo trochę bardziej z przodu.
Tytuł: Odp: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?
: Kotu w 19 Sty 2012, 08:30
Cytat: Kotu
A nawet jak wpadnie pod tira to lepiej przyczepka niż ja...
Jesteś tego pewny? A jeżeli to będzie przyczepka z Twoim dzieckiem ?
Bagażowa przyczepka może wpaść pod TIR-a, ale też pod rower lub motocykl i to już jest problemem.
Skoro tak zrozumiałeś moją wypowiedź, to widać że nie dość jasno wynika z niej że odnosze się tu tylko do EW, bo jedynie z nią miałem do czynienia "w praktyce". Dziecka w niej raczej nie przewiduję, chociaż na upartego to w siatki Classica weszłyby nawet dorodne bliźniaki  ;D
Co do wpadnięcia pod inny środek transportu to prawda że może być to problem, ale wszystkich sytuacji krytycznych na drogach nie wyeliminuje nawet kolejnych pińcet ustaw. Wypadki zawsze będą się zdarzać...
Linka jest zła? To trzeba szukać innego rozwiązania. Może zdublować dyszel i zaczep? Może inne propozycje?
No właśnie - szukać, a nie narzucać z góry high-tech rozwiązanie typu "linka". Jakby legislator wiedział "o co biega", to w ustawę mozna byłoby wpisać np. to, aby przyczepka nie posiadająca dodatkowego zabezpieczenia:
a: mogła przewozić jedynie bagaż
b: przechodziła przed wprowadzeniem na rynek badania w odpowiednim instytucie badawczym, według jasnych zasad, zapewniajace że przyczepka wypnie się jedynie w sytuacji kolizji, wywrotki itp.
c: ...?
Tytuł: Odp: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?
: owca w 19 Sty 2012, 08:34
Ja na zjazdach zawsze staram się jechać z tyłu. Po pierwsze dlatego, że staram się nie przekraczać 50km/h (no chyba, że jest na prawdę równo i mały ruch). Po drugie czasami trzeba przyhamować przed jakąś dziurą i ktoś mógłby mi w jechać w dupę.

I też przejechałam już ponad 6000km, a przyczepka wypięła mi się tylko raz, na samym początku, gdy jeszcze nie wiedziałem do końca na co można sobie pozwolić. Zresztą wtedy złożyły się na to 3 rzeczy: duża prędkość, dziura i kamień. Ale przyczepka daleko nie poleciała i nikomu za bardzo nie zagroziła.
Doczepiane linki to beznadziejny pomysł, bo wprowadzą o wiele większe zagrożenie dla rowerzysty.
Tytuł: Odp: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?
: transatlantyk w 19 Sty 2012, 09:02
Wypadki zawsze będą się zdarzać...
Zgadza się. Możemy jedynie przewidywać i próbować zmniejszać ewentualne skutki
No właśnie - szukać, a nie narzucać z góry high-tech rozwiązanie typu "linka".
O ile znam życie, to legislator narzuci rozwiązanie i podniesie się wielki krzyk  i marudzenie wśród "pokrzywdzonych".
Problem będzie nie mój, bo nie jeżdżę z przyczepką i nie przewiduję na razie takiego przypadku. Jednak teraz jest jeszcze czas, żeby próbować coś z tym zrobić.
Tytuł: Odp: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?
: Freud w 19 Sty 2012, 09:37
Napisałem się i wylogowało mnie :P :/

Co do samego skrytykowania i odrzucenia pomysłu:

Jak widać to kwestia odpowiedniego użycia przyczepki.

Dla mnie to nie takie oczywiste, że taka przyczepka jest super bezpieczna skoro są głosy, że potrafi się wypinać przy pewnych określonych warunkach. Należy zadbać również o innych uczestników ruchu.

Nigdy nie wiemy kto wyjedzie z przyczepką na drogę i czy będzie to osoba która ma wyczucie (bo może przekroczy prędkość i źle skręci albo wjedzie w dziurę) - na to nie mamy wpływu.
Dla mnie to tak, jakby ktoś miał samochód, w których powiedziane byłoby, że jak skręcimy za mocno albo wjedziemy w dziurę powyżej 90km/h to odpada koło :P Samochodami jeżdżą też mało uzdolnieni kierowcy i koła im nie odpadają jakoś.

Dla mnie granice powyżej których przyczepka może się wypiąć wcale nie są takie nie do przekroczenia. Jak rozumiem wystarczy dobra prędkość i dobra dziura albo ostry skręt?

Nie wystarczy powiedzieć, że wystarczy pomyśleć, żeby stwierdzić, że przyczepka jest bezpieczna.
Kilka głosów na forum o tym, że nie wypięła się daje tylko do myślenia ale nie świadczy o niczym. Ma marginalne znaczenie z globalnego punktu widzenia.

Technicznie nic rozsądnego nie zaproponuję - nie jestem specjalistą w tej dziedzinie. Skoro są przykłady wypinania się i nie wypinania się to znaczy, że idea warta jest przemyślenia, zanim ją kompletnie ktoś skrytykuje. Sama linka być może faktycznie to nieudany pomysł.

Dla jasności - nigdy nie wspominałem, że pomysł jest dobry czy zły: mam neutralny stosunek.
Bardziej wywołuję temat pod dyskusję i przemyślenia bo skreślanie go wydaje mi się zbyt pochopne.

Gdybym widział rzetelne testy, badania producenta to mi jako użytkownikowi wystarczyłoby to.
Ciekawe czy wystarczyłoby to ustawodawcy :D

Tytuł: Odp: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?
: memorek w 19 Sty 2012, 09:54
rzetelne testy, badania producenta
Jedno z drugim chyba nie musi iść w parze.

Marek
Tytuł: Odp: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?
: Freud w 19 Sty 2012, 09:56
Niestety.
Tytuł: Odp: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?
: Kotu w 19 Sty 2012, 10:02
Jak widać to kwestia odpowiedniego użycia przyczepki.
Dokładnie - np. skoro Extrawheel zaleca jazdę z prędkością do 40 km/h to staram się (czasami z bólem, na fajnych zjazdach) nie przekraczać tej prędkości.
Dla mnie to nie takie oczywiste, że taka przyczepka jest super bezpieczna skoro są głosy, że potrafi się wypinać przy pewnych określonych warunkach.
Ale widzisz, według konstruktorów i użytkowników to właśnie między innymi stanowi o jej bezpieczeństwie...
Nigdy nie wiemy kto wyjedzie z przyczepką na drogę i czy będzie to osoba która ma wyczucie (bo może przekroczy prędkość i źle skręci albo wjedzie w dziurę) - na to nie mamy wpływu.
Dla mnie to tak, jakby ktoś miał samochód, w których powiedziane byłoby, że jak skręcimy za mocno albo wjedziemy w dziurę powyżej 90km/h to odpada koło :P Samochodami jeżdżą też mało uzdolnieni kierowcy i koła im nie odpadają jakoś.
Hmmmm. Pewne podzespoły samochodu też mają określoną wytrzymałość i powinny być użytkowane w odpowiednich warunkach. Np. opony są certyfikowane do pewnej prędkości, i zakładanie ich do samochodu mogacego ją przekroczyć łączy się z obostrzeniem że w tym momencie maksymalna bezpieczna prędkość dla samochodu to już nie 200 km/h, tylko 160. I jeśli używa się tych opon do tej prędkości to nic nie powinno sie stać. Powyżej to oczywiście ruletka, ale każdy ma swój rozum (teoretycznie)
Dla mnie granice powyżej których przyczepka może się wypiąć wcale nie są takie nie do przekroczenia. Jak rozumiem wystarczy dobra prędkość i dobra dziura albo ostry skręt?
Według moich doświadczeń nie, zależy jak zdefiniujemy "dobrą prędkość". Jeśli powyżej zaleceń producenta, to tak. Tyle że wtedy używasz przyczepki w nieodpowiedni sposób...

Kilka głosów na forum o tym, że nie wypięła się daje tylko do myślenia ale nie świadczy o niczym. Ma marginalne znaczenie z globalnego punktu widzenia.
Extrawheel pod tym względem ma generalnie dobrą opinię wśród użytkowników... nie wiem czy to ma takie marginalne znaczenie - ustawodawca powinien opierać się na doświadczeniach lub realnych badaniach, z mojego punktu widzenia marginalne znaczenie ma "fachowa" wiedza tego, który to kuriozum wpisał w ustawę, bez przejrzenia istniejących i funkcjonujacych rozwiazań technicznych

Gdybym widział rzetelne testy, badania producenta to mi jako użytkownikowi wystarczyłoby to.
Ciekawe czy wystarczyłoby to ustawodawcy :D
U nas? Pewnie sie okaże że linka lepsza :/
Tytuł: Odp: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?
: owca w 19 Sty 2012, 10:05
Dla mnie to nie takie oczywiste, że taka przyczepka jest super bezpieczna skoro są głosy, że potrafi się wypinać przy pewnych określonych warunkach. Należy zadbać również o innych uczestników ruchu.

Jeśli dobrze pamiętam, to chyba producent podaje, że z przyczepką można jeździć maks 40km/h.
I wtedy faktycznie nic nie powinno się stać. A to, że da się rozwinąć większe prędkości i wtedy jest szansa (niewielka), że się wypnie, to inna kwestia.
Ale to tak jak z samochodami, po to są ograniczenia prędkości, żeby zminimalizować ryzyko, że coś się stanie, bo np. samochód nie ma już takiej dobrej przyczepności. A ludzie też rozpędzają się do 150km/h i wypadają na zakrętach.
Tytuł: Odp: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?
: Freud w 19 Sty 2012, 10:08
A jest przyczepka tego typu, ale innego producenta?

Może wystarczyłoby, żeby wprowadzone były jakieś normy typu:

Do 40km/h przyczepka musi być bezpieczna.
Powyżej zakaz jazdy?

EDIT:
To wszystko oczywiście przy założeniach, że do 40m/h przyczepka się nie wypina sama ;)
Tytuł: Odp: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?
: Waxmund w 19 Sty 2012, 10:13
Extrawheel pod tym względem ma generalnie dobrą opinię wśród użytkowników... nie wiem czy to ma takie marginalne znaczenie - ustawodawca powinien opierać się na doświadczeniach lub realnych badaniach, z mojego punktu widzenia marginalne znaczenie ma "fachowa" wiedza tego, który to kuriozum wpisał w ustawę, bez przejrzenia istniejących i funkcjonujacych rozwiazań technicznych

właśnie, ciekawe ile fachowiec przejechał z przyczepką...

Linka jest idiotycznym pomysłem, tak samo jak spinanie sakw linką. Prosta sytuacja. Wypina się przednia sakwa, która jest przypięta linką. Sakwa wpada pod tylne koło.... albo zaczepia o jakiś krawężnik.... na samą myśl mnie boli. To samo z przyczepką.


Co do prędkości. Z przyczepką wielokrotnie przekraczałem te 40km/h, dwukrotnie przekroczyłem 80km/h. Zero problemów...
Tytuł: Odp: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?
: miki150 w 19 Sty 2012, 10:18
Ciekaw jestem, czy wszystkie ustawy pisze się w ten sposób, nie znając realiów. Przynajmniej jeśli chodzi o bezpieczeństwo w ruchu drogowym, rzetelność autorów ustawy chyba ma krytyczne znaczenie. Przypuszczam, że oni w ogóle nie wiedzą, że istnieją przyczepki jednokołowe.
Tytuł: Odp: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?
: Kotu w 19 Sty 2012, 10:21
Ciekaw jestem, czy wszystkie ustawy pisze się w ten sposób, nie znając realiów. Przynajmniej jeśli chodzi o bezpieczeństwo w ruchu drogowym, rzetelność autorów ustawy chyba ma krytyczne znaczenie. Przypuszczam, że oni w ogóle nie wiedzą, że istnieją przyczepki jednokołowe.
Myślę że trafiłeś w sedno...
A jest przyczepka tego typu, ale innego producenta?

Może wystarczyłoby, żeby wprowadzone były jakieś normy typu:

Do 40km/h przyczepka musi być bezpieczna.
Powyżej zakaz jazdy?

EDIT:
To wszystko oczywiście przy założeniach, że do 40m/h przyczepka się nie wypina sama ;)
Podobnego typu przyczepką jest BOB Yak na przykład. Ale tutaj system mocowania jest jednak troche inny niż w Extrawheel - o ile wiem oba systemy są chronione patentami.
http://www.bobgear.com/yak (http://www.bobgear.com/yak)
http://www.extrawheel.com/pl/3/instrukcja_voyager/ (http://www.extrawheel.com/pl/3/instrukcja_voyager/)

A co do norm, to o mojej koncepcji pisałem już wcześniej w tym wątku - generalnie uważam że w tym przypadku "sztywne" normowanie jest niepotrzebne, nierealistyczne i ogranicza naturalną ewolucję rozwiązań technicznych (od "gorszych" do "lepszych"). Problem rozwiązałby wymóg posiadania przez produkt badań zgodnych z odpowiednimi normami, tak jak jest np. przy nadawaniu znaku CE.
Tytuł: Odp: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?
: owca w 19 Sty 2012, 10:24
To wszystko oczywiście przy założeniach, że do 40m/h przyczepka się nie wypina sama ;)

Myślę, że jestem w stanie "wypiąć" przyczepkę i przy 20km/h albo mniej ;)
Tytuł: Odp: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?
: Freud w 19 Sty 2012, 10:28
To wszystko oczywiście przy założeniach, że do 40m/h przyczepka się nie wypina sama ;)
Myślę, że jestem w stanie "wypiąć" przyczepkę i przy 20km/h albo mniej ;)
I prawdopodobnie to jest powodem tego całego dymu.
Tytuł: Odp: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?
: Kotu w 19 Sty 2012, 10:30
Myślę, że jestem w stanie "wypiąć" przyczepkę i przy 20km/h albo mniej ;)
Przewracając się razem z rowerem  ;D
Tytuł: Odp: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?
: Pustelnik w 19 Sty 2012, 10:31
Ciekaw jestem, czy wszystkie ustawy pisze się w ten sposób, nie znając realiów.
Wszystkie.
Tytuł: Odp: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?
: transatlantyk w 19 Sty 2012, 11:09
Badania techniczne to cenna sprawa. Ale wszelkie zasady bezpieczeństawa wymagają stosowania zabezpieczeń dodatkowych,
gdyż jak już tutaj się zgodziliśmy wszystko, a więc i najlepiej sprawdzony w laboratoriach i testach praktycznych przez nie wiem jakich ekspertów zaczep może się zepsuć.
Dlatego wszelkie przepisy w prawie drogowym, w lotnictwie, w elektrotechnice (ochrona przed porażeniem) wymagają
 dodatkowych zabezpieczeń, lub dublowania szczególnie ważnych dla bezpieczeństwa mechanizmów i podzespołów.
Tytuł: Odp: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?
: Kotu w 19 Sty 2012, 11:25
Dlatego wszelkie przepisy w prawie drogowym, w lotnictwie, w elektrotechnice (ochrona przed porażeniem) wymagają
 dodatkowych zabezpieczeń, lub dublowania szczególnie ważnych dla bezpieczeństwa mechanizmów i podzespołów.
No tak, ale z technicznego punktu widzenia nie wszystkie podzespoły da się w sensowny sposób zdublować... np. nie ma wymogu dublowania łożysk w kołach samochodowych, a jeśli takowe zawiedzie to koło tez może odpaść.
Nie neguję przy tym idei dodatkowego zabezpieczenia - oczywiście sama koncepcja jak najbardziej ma sens, nalezałoby tylko zaproponować sensowne rozwiązanie techniczne. To co proponuje ustawodawca to pójście po "najmniejszej linii oporu", czyli klasyczny przykład prawa które zamiast pomagać, będzie komplikowało życie obywatelom.
Wiecie jak to jest z dobrymi intencjami... ;)
Tytuł: Odp: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?
: Waxmund w 19 Sty 2012, 11:26
Marku, tylko że wypinanie przyczepki, to jest właśnie to zabezpieczenie...  i nic tu nie trzeba dublować bo nie ma czego ;)
Tytuł: Odp: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?
: owca w 19 Sty 2012, 11:33
Marku, tylko że wypinanie przyczepki, to jest właśnie to zabezpieczenie...  i nic tu nie trzeba dublować bo nie ma czego ;)

Dokładnie, to jest właśnie zabezpieczenie, bo tak na prawdę można spróbować skręcić wszystko śrubami i izolacją i nigdy się nie wypnie, a takie łatwe wypinanie się, jest ułatwieniem i powoduje, że zamiast przyczepki z rowerzystą, pod TIRa wpadnie sama przyczepka ;)
Tytuł: Odp: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?
: transatlantyk w 19 Sty 2012, 11:39
Marku, tylko że wypinanie przyczepki, to jest właśnie to zabezpieczenie...
Ty mówisz o zabezpieczeniu własnego tyłka, a urzędnik musi myśleć też o innych uczestnikach ruchu. Akurat tutaj popieram urzędnika.
Co innego np. z kaskiem. On może mieć wpływ jedynie na bezpieczeństwo noszącego(lub nie) kask, więc jakkolwiek jestem zwolennikiem używania kasku, to przeciw przymusowi bym się buntował.
Tytuł: Odp: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?
: transatlantyk w 19 Sty 2012, 11:43
oczywiście sama koncepcja jak najbardziej ma sens, nalezałoby tylko zaproponować sensowne rozwiązanie techniczne. To co proponuje ustawodawca to pójście po "najmniejszej linii oporu", czyli klasyczny przykład prawa które zamiast pomagać, będzie komplikowało życie obywatelom.
Dokładnie tak samo myślę. Dlatego się tu szarpię z oponentami, a nie tylko po to, żeby sobie posty nabijać :D
Tytuł: Odp: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?
: miki150 w 19 Sty 2012, 11:47
To jakie inne może być zabezpieczenie takiej przyczepki? Przecież nie utrzymasz jej w pionie jak sie wypnie.
Tytuł: Odp: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?
: Freud w 19 Sty 2012, 11:48
Marku, tylko że wypinanie przyczepki, to jest właśnie to zabezpieczenie...
Ty mówisz o zabezpieczeniu własnego tyłka, a urzędnik musi myśleć też o innych uczestnikach ruchu. Akurat tutaj popieram urzędnika.
Co innego np. z kaskiem. On może mieć wpływ jedynie na bezpieczeństwo noszącego(lub nie) kask, więc jakkolwiek jestem zwolennikiem używania kasku, to przeciw przymusowi bym się buntował.
Amen.

oczywiście sama koncepcja jak najbardziej ma sens, nalezałoby tylko zaproponować sensowne rozwiązanie techniczne. To co proponuje ustawodawca to pójście po "najmniejszej linii oporu", czyli klasyczny przykład prawa które zamiast pomagać, będzie komplikowało życie obywatelom.
Dokładnie tak samo myślę. Dlatego się tu szarpię z oponentami, a nie tylko po to, żeby sobie posty nabijać :D
Amen.
Tytuł: Odp: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?
: memorek w 19 Sty 2012, 11:51
Ty mówisz o zabezpieczeniu własnego tyłka, a urzędnik musi myśleć też o innych uczestnikach ruchu.
Wydaje mi się, że przyczepa (mówię tu cały czas o EW), która wypina się, przewraca, może z raz koziołkuje i zatrzymuje się (tak uczy moje doświadczenie) stwarza mniejsze niebezpieczeństwo niż wtedy, gdy będzie wleczona na lince przez rower, który w dodatku może się przewrócić. To nie jest tak, że Extraweel odczepiony od roweru lata po drodze na wszystkie strony. Po prostu przewraca się na bok i leży.

Trochę mi szkoda mojej :), ale jakby mieć jakąś z demobilu, to można by się pobawić w testy.

Marek
Tytuł: Odp: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?
: transatlantyk w 19 Sty 2012, 11:51
To jakie inne może być zabezpieczenie takiej przyczepki? Przecież nie utrzymasz jej w pionie jak sie wypnie.

Podsuwałem już pomysł drugiego dyszla. Może dobry, a może nie. Pytałem też o inne propozycję. Jest tu kilka zdolnych osób wykształconych w mechanice. Niestety odpowiedzi brzmiały "linka do dupy", albo "urzędnik do dupy". Krótko mówiąc nic konstuktywnego.

PRZERWA. Mam jednak jeszcze trochę pracy :D
Tytuł: Odp: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?
: Freud w 19 Sty 2012, 11:54
No tak - załóżmy że to już wiemy, że linka jest do dupy.
Tylko co innego :)
Z tym dyszlem też już kombinowałem, że może chociaż wektor wypinania przyczepki jakoś da się zapewnić na prawe pobocze (przy ruchu prawostronnym) - wybaczcie jeśli pomysł niefortunny.
W mechanice jestem zielony.
Tytuł: Odp: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?
: Kotu w 19 Sty 2012, 12:06
Niestety odpowiedzi brzmiały "linka do dupy", albo "urzędnik do dupy". Krótko mówiąc nic konstuktywnego.
Bo nie jest wcale prosto wymyślić w tej sytuacji coś konstruktywnego, przy tym lekkiego, efektywnego i ekonomicznie uzasadnionego. I dlatego urzednik poszedł po najmniejszej linii oporu, i stworzył bubel prawny. I dlatego "urzędnik do dupy" ;)
A że "linka do dupy" to juz pisałem? ;D

Cholera, nie wiem, może jednak jakaś linka, ale o ograniczonej i certyfikowanej wytrzymałości? Taka która trzyma przyczepę po wypieciu dyszla na postoju (zapobiegająca staczaniu), ale urywa się w przypadku wypiecia podczas jazdy?
I tu znowu kłaniają się normy i badania techniczne...

PRZERWA. Mam jednak jeszcze trochę pracy :D
Co prawda to fakt ;)
Tytuł: Odp: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?
: Remigiusz w 19 Sty 2012, 12:33
Ty mówisz o zabezpieczeniu własnego tyłka, a urzędnik musi myśleć też o innych uczestnikach ruchu. Akurat tutaj popieram urzędnika.
Sądzę, że wprowadzenie obowiązku stosowania tego paska zmniejszy liczbę ofiar wypadków komunikacyjnych w Polsce o jakiś tysiąc.
Tytuł: Odp: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?
: Borafu w 19 Sty 2012, 13:15
No tak - załóżmy że to już wiemy, że linka jest do dupy.
Tylko co innego :)
Najpierw należy sobie zadać pytanie kluczowe dla całej sprawy, a mianowicie czy taka regulacja jest potrzebna?

Zabezpieczenia w sieci elektrycznej są potrzebne w oczywisty sposób, bo świadczy o tym bardzo duża szansa na poważne szkody w przypadku jego braku, powszechność stosowania i doświadczenie wielu ofiar.

Extrawheele jeżdżą nie od dziś. Ile było wypadków z powodu ich wypięcia i jakie był szkody z tego tytułu?

Obawiam się, że ktoś próbuje ustawowo objąć ochroną przypadek tak rzadki, że wymykający się jakiejkolwiek statystyce, albo wręcz w ogóle teoretyczny.

Tytuł: Odp: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?
: JUREK w 19 Sty 2012, 14:02
Freud o czym piszesz!!!! czy spotkałeś się z wypięciem przyczepki, żaden użytkownik nie potwierdził wypięcia. Każde urządzenie jest projektowane z współczynnikiem bezpieczeństwa który nie wynosi 0,nic. Jak byś przeczytał uważnie to zauważył byś że niektórzy kilkakrotnie przekroczyli prędkość i przyczepka się nie wypięła, z Twoich postów wynika że przyczepki latają po drogach,a tak nie jest -nikomu się nie wypieła . Zostaw sprawy techniczne kompetentnym inżynierom, a jak sądzę to oni projektowali to "cudeńko" i żadnych wektorów nie potrzebuje.
 Na forach są " konstruktorzy" którzy wzmacniają rowery rurami prętami i czymś tam jeszcze - czy nie jest to śmieszne ?

Dziwię że w tej sprawie zabiera głos Transatlantyk który nie jeździł i nie zamierza wykorzystywać EW. Czy jazda ponad 1000km  non stop po publicznych drogach jest niebezpieczna , jestem pewien że tak . W każdej chwili można zjechać na przeciwległy pas ze  zmęczenia, ale jest iluś tam szaleńców bierze w tym udział. I fajnie , bo CI szaleńcy do których należysz przeszli wcześniej testy w mniejszych maratonach zanim można było Wam kibicować w BB. Przyczepka EW też wcześniej musiało zaliczyć testy  ;D
Tytuł: Odp: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?
: owca w 19 Sty 2012, 14:19
Freud o czym piszesz!!!! czy spotkałeś się z wypięciem przyczepki, żaden użytkownik nie potwierdził wypięcia. Każde urządzenie jest projektowane z współczynnikiem bezpieczeństwa który nie wynosi 0,nic. Jak byś przeczytał uważnie to zauważył byś że niektórzy kilkakrotnie przekroczyli prędkość i przyczepka się nie wypięła, z Twoich postów wynika że przyczepki latają po drogach,a tak nie jest -nikomu się nie wypieła . Zostaw sprawy techniczne kompetentnym inżynierom, a jak sądzę to oni projektowali to "cudeńko" i żadnych wektorów nie potrzebuje.

Mimo, że jestem przeciwny wprowadzaniu ustawowych "udoskonaleń" to tutaj się nie zgodzę.
Tak jak napisałem, jestem w stanie "wypiąć" przyczepkę przy prędkości mniejszej niż dopuszczalna przez producenta.
Więc konstrukcja na pewno nie jest w 100% bezpieczna, jednak na prawdę nie widzę na chwilę obecną sensu wprowadzania jakiś regulacji, bo problem dotyczy jakiś miliardowych części wypadków drogowych.
Tytuł: Odp: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?
: memorek w 19 Sty 2012, 14:21
Jurek, to nie jest tak, że nigdy i nikomu przyczepka nie wypięła się. Ja pisałem o swoich doświadczeniach. Nie potrafię w tej chwili znaleźć, ale czytałem już kiedyś o jakimś samoczynnym wypięciu przyczepki.

Zgadzam się jednak z Borafu, że to są tak rzadkie przypadki, że nie da się na ich podstawie powiedzieć, że wypinająca się przyczepka jest niebezpieczna, albo nie. Moje doświadczenie mówi, że nie.

Marek
Tytuł: Odp: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?
: Kotu w 19 Sty 2012, 15:03
Tak jak napisałem, jestem w stanie "wypiąć" przyczepkę przy prędkości mniejszej niż dopuszczalna przez producenta.
Trochę to offtop, ale czy mógłbyś napisać w jaki sposób wypinasz EW? Pytam bez złośliwości, nigdy nie robiłem takich testów i ciekaw jestem po prostu. Jest jakaś "krytyczna" sekwencja ruchów?
Tytuł: Odp: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?
: transatlantyk w 19 Sty 2012, 15:16
Oponenci tutaj moi niektórzy piszą tak : o czym wogóle mowa, przecież się nie wypina. Ale linka? Nie,  w żadnym wypadku, bo jakby się wypięło to się przewrócę.
 Problem jest marginalny, nikt jeszcze o takim wypadku nie słyszał, żeby odpięta przyczepka Extrawell wpadła na przeciwległy pas ruchu i zrobiła komuś krzywdę. Jak to często może się przytrafić? Raz na pięć lat, na dziesięć, na piętnaście? Poza tym nie musi nikogo zabić. Może tylko nogi połamie? Ciekawe na kogo trafi? Na Remigiusza? Na Borafu? A może na nasze szczęście na kogoś całkiem obcego? Wtedy matce takiego delikwenta powie się : proszę pani nic się nie stało, to jedyny przypadek od X lat.
Tytuł: Odp: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?
: owca w 19 Sty 2012, 15:19
Tak jak napisałem, jestem w stanie "wypiąć" przyczepkę przy prędkości mniejszej niż dopuszczalna przez producenta.
Trochę to offtop, ale czy mógłbyś napisać w jaki sposób wypinasz EW? Pytam bez złośliwości, nigdy nie robiłem takich testów i ciekaw jestem po prostu. Jest jakaś "krytyczna" sekwencja ruchów?

Ja też nie testuję takich rzeczy, bo szkoda mi przyczepki, ale przejechałem z nią już ponad 6000 i mniej więcej wiem czego unikać. Jedyny raz, gdy wypięła mi się i złożyła się na to prędkość (około 50km/h), dziura, którą omijałem i kamień, który leżał obok (ominąłem go rowerem, ale przyczepka na niego najechała i się wybiła).

Dlatego też uważam, że jeśli na jakimś zakręcie (czyli przyczepka jest pochylona) zaliczysz większą dziurę, to przyczepka może się spokojnie i przy 40 wypiąć, bo siła działa już w 2 różnych kierunkach.
Zapewne zależy to od tego, jak mocno masz ustawiony zacisk i zapewne nie od razu się to uda, bo przyczepka moim zdaniem jest bardzo bezpieczna. Jednak jeśli się ktoś uprze, to zapewne to udowodni.

Jednak przy normalnej jeździe jest to na prawdę trudne.
Tytuł: Odp: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?
: owca w 19 Sty 2012, 15:31
Oponenci tutaj moi niektórzy piszą tak : o czym wogóle mowa, przecież się nie wypina. Ale linka? Nie,  w żadnym wypadku, bo jakby się wypięło to się przewrócę.

Ja osobiście uważam, że w przypadku EW, taka dodatkowa linka może zrobić więcej szkody niż pożytku.
Po zamontowaniu takiej linki, oprócz przyczepki zagrożenie stwarza także rowerzysta pociągnięty przez przyczepkę, czyli zamiast poprawiać bezpieczeństwo innych, dodajemy kolejny element, który może to zagrożenie stworzyć.

Byś może w przypadku przyczepek dwukołowych taki paten miałby jakiś sens, ale nigdy z taką nie jeździłem, więc nie wypowiadam się.


Offtop:
Równie dobrze, można postulować wprowadzenie fizyczne ograniczenia prędkości dla samochodów do 40km/h, bo przecież jak jest ostry zakręt i jest ślisko, to taki samochód może stracić przyczepność i kogoś zabić...
Ale przecież jest to totalny absurd, mimo że na pewno prawdopodobieństwo zdarzenia jest większe :|
Tytuł: Odp: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?
: Waxmund w 19 Sty 2012, 15:31
Cytuj
Oponenci tutaj moi niektórzy piszą tak : o czym wogóle mowa, przecież się nie wypina. Ale linka? Nie,  w żadnym wypadku, bo jakby się wypięło to się przewrócę.
 Problem jest marginalny, nikt jeszcze o takim wypadku nie słyszał, żeby odpięta przyczepka Extrawell wpadła na przeciwległy pas ruchu i zrobiła komuś krzywdę. Jak to często może się przytrafić? Raz na pięć lat, na dziesięć, na piętnaście? Poza tym nie musi nikogo zabić. Może tylko nogi połamie? Ciekawe na kogo trafi? Na Remigiusza? Na Borafu? A może na nasze szczęście na kogoś całkiem obcego? Wtedy matce takiego delikwenta powie się : proszę pani nic się nie stało, to jedyny przypadek od X lat.

szansa że przyczepka się wypnie, jest większa od szansy na to, że się wypnie i kogoś zabije. A jeśli zepniemy przyczepkę linką, to wtedy wzrośnie szansa że sami się wywalimy, i równocześnie że wywalimy kogoś. Czyli linka zwiększa zagrożenie dla nas i otoczenia. Nic w niej dobrego by nie było.
Tytuł: Odp: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?
: Borafu w 19 Sty 2012, 15:33
Oponenci tutaj moi niektórzy piszą tak : o czym wogóle mowa, przecież się nie wypina. Ale linka? Nie,  w żadnym wypadku, bo jakby się wypięło to się przewrócę.
 Problem jest marginalny, nikt jeszcze o takim wypadku nie słyszał, żeby odpięta przyczepka Extrawell wpadła na przeciwległy pas ruchu i zrobiła komuś krzywdę. Jak to często może się przytrafić? Raz na pięć lat, na dziesięć, na piętnaście? Poza tym nie musi nikogo zabić. Może tylko nogi połamie? Ciekawe na kogo trafi? Na Remigiusza? Na Borafu? A może na nasze szczęście na kogoś całkiem obcego? Wtedy matce takiego delikwenta powie się : proszę pani nic się nie stało, to jedyny przypadek od X lat.
Teraz to uprawiasz demagogię.
Rozumując w ten sposób można zabronić noszenia kapeluszy na ulicy, bo jak wiatr porwie kapelusz i taki kapelusz trafi rowerzystę w twarz to ten może się zachwiać i wpaść pod samochód.

Życie jest bardziej skomplikowane niż najlepsze prawo i nie da się wszystkiego zadekretować, a próby tego niosą ze sobą więcej szkody niż pożytku.
 
Tym bardziej nie należy zajmować się dekretowaniem przypadków skrajnie rzadko występujących, a nawet wtedy niosących relatywnie niewielkie ryzyko.

Uprzedzając - jak przyczepka się wyczepi (wydarzenie sporadyczne) i trafi w kogoś (mało prawdopodobne, nawet kiedy się już wyczepiła) i zabije go (bardzo mało prawdopodobne, nawet wśród trafionych) to nie mówimy tu o katastrofie porównywalnej tym co niesie ze sobą zatonięcie statku, upadek samolotu, czy zawalenie budynku.

Tak więc, jeśli już w ogóle do tego dojdzie to nie powiem "nic się nie stało", tylko "to tragiczny wypadek".

Nie powiemy "nic się nie stało", tak jak nie powiem "nic się nie stało" matce dziecka, które zginęło/zginie uderzone w głowę

A Ty niestety pomijasz ciągle jeden aspekt owej linki - ma chronić przed ewentualnym, mało prawdopodobnym niebezpieczeństwem, wprowadzając nowe, bardzo prawdopodobne zagrożenie.
Tytuł: Odp: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?
: Freud w 19 Sty 2012, 15:50
No tak - załóżmy że to już wiemy, że linka jest do dupy.
Tylko co innego :)
Najpierw należy sobie zadać pytanie kluczowe dla całej sprawy, a mianowicie czy taka regulacja jest potrzebna?

Zabezpieczenia w sieci elektrycznej są potrzebne w oczywisty sposób, bo świadczy o tym bardzo duża szansa na poważne szkody w przypadku jego braku, powszechność stosowania i doświadczenie wielu ofiar.

Extrawheele jeżdżą nie od dziś. Ile było wypadków z powodu ich wypięcia i jakie był szkody z tego tytułu?

Obawiam się, że ktoś próbuje ustawowo objąć ochroną przypadek tak rzadki, że wymykający się jakiejkolwiek statystyce, albo wręcz w ogóle teoretyczny.
Skąd to wiesz? Zakładasz, że jest rzadki. Nie wiesz tego.
ja podejmuję dyskusję na ten temat w kierunku zbierania informacji na ten temat i trzeźwej oceny sytuacji.
Chcę uniknąć przypadkowych głosów. Jak widzisz są tutaj osoby, które twierdzą, że o wypięcie się przyczepki nie trudno.
Mnie to wystarczy, żeby przyjrzeć się całości od nowa i nie zakładać, że jest OK i nie ma sprawy.

Freud o czym piszesz!!!! czy spotkałeś się z wypięciem przyczepki, żaden użytkownik nie potwierdził wypięcia. Każde urządzenie jest projektowane z współczynnikiem bezpieczeństwa który nie wynosi 0,nic. Jak byś przeczytał uważnie to zauważył byś że niektórzy kilkakrotnie przekroczyli prędkość i przyczepka się nie wypięła, z Twoich postów wynika że przyczepki latają po drogach,a tak nie jest -nikomu się nie wypieła . Zostaw sprawy techniczne kompetentnym inżynierom, a jak sądzę to oni projektowali to "cudeńko" i żadnych wektorów nie potrzebuje.
 Na forach są " konstruktorzy" którzy wzmacniają rowery rurami prętami i czymś tam jeszcze - czy nie jest to śmieszne ?

Dziwię że w tej sprawie zabiera głos Transatlantyk który nie jeździł i nie zamierza wykorzystywać EW. Czy jazda ponad 1000km  non stop po publicznych drogach jest niebezpieczna , jestem pewien że tak . W każdej chwili można zjechać na przeciwległy pas ze  zmęczenia, ale jest iluś tam szaleńców bierze w tym udział. I fajnie , bo CI szaleńcy do których należysz przeszli wcześniej testy w mniejszych maratonach zanim można było Wam kibicować w BB. Przyczepka EW też wcześniej musiało zaliczyć testy  ;D
Wybacz - nie lubię wykrzykników i nie lubię jak na mnie ktoś krzyczy oraz rozmawiać w atmosferze napięcia i nerwów.
Zadaj sobie te same pytania, które mi zadałeś.
Spokojnie - nikt Ci Twojego zdania w tym temacie nie odbierze ani na podwórko nie wejdzie :P
Zdążysz :D

To co mówisz działa w dwie strony: skoro twierdzisz, że jest okej to rozumiem, że jesteś kompetentnym inżynierem?

JUREK (samo Twoje imię już do mnie krzyczy :P ): Jeśli rozmawia się o takich sytuacjach jak wypinanie przyczepki to należy zakładać wariant pesymistyczny, oraz zbadać jak często się może wydarzyć i jakie zagrożenie może wywołać na drodze. Powiedzmy że EW nie należy do sprzętu który jeździ po drogach na co dzień. Zresztą.. chyba wszyscy wiemy o czym teraz rozmawiamy więc nie chcę wracać do początku :)
Powtórzę jedno: skoro ktoś podważa bezpieczeństwo tej przyczepki to warto się temu przyjrzeć i podeprzeć argumentami, że tak jest albo nie.

JUREK: zresztą rozmawiamy tutaj mam nadzieję w atmosferze miłej. Temat nie jest założony od rzeczy, aby był.

Tym bardziej nie należy zajmować się dekretowaniem przypadków skrajnie rzadko występujących, a nawet wtedy niosących relatywnie niewielkie ryzyko.
Skąd to wiesz?

Uprzedzając - jak przyczepka się wyczepi (wydarzenie sporadyczne) i trafi w kogoś (mało prawdopodobne, nawet kiedy się już wyczepiła) i zabije go (bardzo mało prawdopodobne, nawet wśród trafionych) to nie mówimy tu o katastrofie porównywalnej tym co niesie ze sobą zatonięcie statku, upadek samolotu, czy zawalenie budynku.
Tak więc, jeśli już w ogóle do tego dojdzie to nie powiem "nic się nie stało", tylko "to tragiczny wypadek".
Jeśli można temu zapobiec to warto bo każde życie jest ważne :]
Więc jeśli coś może być bezpieczne to czy nie warto o tym podyskutować w kwestii: JAK?
Myśleniem na zasadzie "nie warto" nie wpadniesz na pomysł, czy faktycznie gra jest warta świeczki. Warto jednak przedyskutować czy są inne możliwości.
Za chwilę jakiś ustawodawca wciśnie Ci zabezpieczenie w postaci linki a Ty powiesz: mogłem coś zaproponować.



Tytuł: Odp: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?
: transatlantyk w 19 Sty 2012, 16:18
A Ty niestety pomijasz ciągle jeden aspekt owej linki - ma chronić przed ewentualnym, mało prawdopodobnym niebezpieczeństwem, wprowadzając nowe, bardzo prawdopodobne zagrożenie.
Nieprawda. Nie bronię linki. Ja bronię bezpieczeństwa. Jednocześnie ostrzegam przed tym, że skoro ktoś już wpadł na pomysł z linką to jest duża szansa na to, że pomysł ten wdroży. Prosty, tani w zastosowaniu - sejm przegłosuje.

Wyczerpałem już wszelkie rzeczowe argumenty w tej sprawie. Mogę się już tylko "odgryzać" i wyzłośliwiać, a na to szkoda czasu i wirtualnego "papieru".
 Z satysfakcją pragnę zauważyć, że przez cztery strony dyskusji nikt nikogo nie obraził, nikomu nie puściły nerwy. Jak to się mogło stać?
Tytuł: Odp: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?
: Freud w 19 Sty 2012, 16:35
Ewolucja ;)
Tytuł: Odp: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?
: olo w 19 Sty 2012, 16:46
Zupełnie nie czuję się kompetentny w tym temacie, ponieważ nigdy nie miałem okazji korzystać z Extra Wheela. Z mojej perspektywy jednak próby prawnego uregulowania takich szczegółów jak sposoby wypinanie się tej przyczepki trącą lekko o absurd.

Jeśli można temu zapobiec to warto bo każde życie jest ważne :]

Według mnie prezentujesz postawę dość przesadną, prawo nie powinno być nigdy zbytnio szczegółowe, kazuistyczne bo prowadzi to często do absurdów i problemów. Jeżeli prawdą jest [a takie głosy pojawiają się tutaj ze strony użytkowników przyczepki] że dyskusja toczy się nad problemem niesamowicie marginalnym [ktoś tutaj wcześniej wspomniał że taka sytuacja może się zdarzyć raz na 10-15 lat], to regulowanie takich detali prowadzi do dalszych komplikacji. Bo skoro ustawodawca zajmie się tą sytuacją, to dlaczego nie brać na warsztat milionów innych hipotetycznych, często bardzo szczegółowych pod względem technicznym zagrożeń życia codziennego o podobnej skali występowania? Tylko czy temu ma służyć prawo by tworzyć miliony aktów prawnych, których nikt nie jest w stanie nawet przeczytać, nie mówiąc już o stosowaniu takiego prawa?

Niestety nie da się nigdy wszystkiego przewidzieć i wszystkiemu zapobiec. Każdy wynalazek, urządzenie nam służące jest swego rodzaju dobrodziejstwem, ale obarczone jest pewnym minimalnym ryzykiem, niebezpieczeństwem. Dachówka zawsze może nam spaść na łeb i nic się na to nie poradzi, chyba że wprowadzimy powszechny obowiązek chodzenia w kasku [przy czym konieczne będzie wydanie odpowiedniego rozporządzenia co do warunków technicznych jakie powinien spełniać taki kask].

Każdy człowiek ma rozum, by potrafić przewidzieć potencjalne zagrożenia i ich uniknąć. Rozum zaś podpowiada, że dużo bardziej kompetentni w sprawie bezpiecznego używania EW są jego producenci niż ustawodawca. To w interesie producenta leży aby przyczepka była bezpieczna i aby konsument wiedział w jaki sposób można ją bez obaw używać, bo w przeciwnym razie nikt jej nie kupi i biznes upadnie. To czysta logika, nie widzę tutaj potrzeby działania ustawodawcy.
Tytuł: Odp: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?
: JUREK w 19 Sty 2012, 17:15
i to co napisał olo jest prowda, reszta to tys prowda i gówno prowda
Tytuł: Odp: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?
: JUREK w 19 Sty 2012, 17:22
Freud , nie miałem zamiaru na Ciebie krzyczeć więc przepraszam, mnie duże litery się podobają a Jurek już był na forum prze de mną  :)
Tytuł: Odp: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?
: Freud w 19 Sty 2012, 17:34
Ja się wyłączam z dyskusji :) Myślę, że jest zbyt wiele elementów składających się na tą rozmowe i wzajemnie się nie rozumiemy :)

Freud, nie miałem zamiaru na Ciebie krzyczeć więc przepraszam, mnie duże litery się podobają a Jurek już był na forum prze de mną  :)
Spoko - lepiej o poważnych tematach porozmawiać na żywo :) Inny odbiór ;)
Tytuł: Odp: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?
: owca w 19 Sty 2012, 18:14
Skąd to wiesz? Zakładasz, że jest rzadki. Nie wiesz tego.
ja podejmuję dyskusję na ten temat w kierunku zbierania informacji na ten temat i trzeźwej oceny sytuacji.
Chcę uniknąć przypadkowych głosów. Jak widzisz są tutaj osoby, które twierdzą, że o wypięcie się przyczepki nie trudno.
Mnie to wystarczy, żeby przyjrzeć się całości od nowa i nie zakładać, że jest OK i nie ma sprawy.

Ja tylko to skomentuję, bo z moich doświadczeń (i z tego co czytam) wynika, że trzeba się nieźle postarać, żeby wypiąć przyczepkę podczas jazdy. I najczęściej powodem jest użytkowanie niezgodne z zaleceniami (czyli zbyt szybka jazda).
Przy normalnej jeździe (nawet po naszych dziurach) przyczepka się nie wypina.

I fakt, nie przeprowadzałem badań, a swoją opinię opieram tylko na swoim kilkuletnim doświadczeniu i tym co czytam od innych, ale moim zdaniem o wypięcie przyczepki to na prawdę rzadkie zdarzenie.
Tytuł: Odp: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?
: Freud w 19 Sty 2012, 18:41
Zdania są podzielone ;) Moje wynika tylko z tego co piszecie.
Tytuł: Odp: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?
: yoshko w 19 Sty 2012, 18:46
W instrukcji EW jest podana prędkość maksymalna? :)
Tytuł: Odp: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?
: owca w 19 Sty 2012, 19:02
Zdania są podzielone ;) Moje wynika tylko z tego co piszecie.

No to zdecydowanie inaczej odbieramy to co ludzie piszą. Faktycznie, wiele osób pisało tutaj, że im się przyczepka wypięła, ale chyba nikt nie twierdził, że jechał sobie wtedy spokojnie 30km/h ;)


W instrukcji EW jest podana prędkość maksymalna? :)

Nie wiem czy to jest w instrukcji, ale kojarzy mi się, że gdzieś czytałem jaka jest maksymalna sugerowana prędkość.
Tytuł: Odp: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?
: aard w 19 Sty 2012, 19:11
Rozumując w ten sposób można zabronić noszenia kapeluszy na ulicy, bo jak wiatr porwie kapelusz i taki kapelusz trafi rowerzystę w twarz to ten może się zachwiać i wpaść pod samochód.
Amen.
Tytuł: Odp: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?
: cinek w 19 Sty 2012, 23:24
Ty mówisz o zabezpieczeniu własnego tyłka, a urzędnik musi myśleć też o innych uczestnikach ruchu. Akurat tutaj popieram urzędnika.
Sądzę, że wprowadzenie obowiązku stosowania tego paska zmniejszy liczbę ofiar wypadków komunikacyjnych w Polsce o jakiś tysiąc.
Czemu tak sądzisz?
ps. Ja rozumiem, że prowadzisz statkol, nie wiedziałem, że tyle danych zbierasz :P
Tytuł: Odp: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?
: tomzoo w 20 Sty 2012, 00:24
Czemu tak sądzisz?

Cinek, zważ na to, że Remigiusz bardzo oszczędnie podchodzi do tematu emotikonów. A jego stanowisko jest bardzo merytoryczne i wyraźnie pokazuje stosunek do omawianej propozycji zmian prawnych.
Tytuł: Odp: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?
: DamianD w 13 Maj 2012, 09:29
Wracając do tematu wypinania się przyczepki i zachowania przyczepki podczas wypadku na ostatniej wyprawie po UK najechałem na mały krawężnik i wydzwoniłem o asfalt razem w rowerem, bagażem i przyczepką. Przywaliłem jadąc z dół z prędkością prawie 30km/h. Ciuchy w przedniej sakwie zamortyzowały trochę uderzenie o nawierzchnie, być może dlatego nie odniosłem większych obrażeń. Po upadku przyczepka odpięła się od roweru i po jednym koźle znalazła się w odległości 10-15cm od roweru. Zdziwiło mnie tylko to że odpięła się razem z uchwytem mocującym do piasty a nie sama. Przy takim zachowaniu bardziej możliwe jest połamanie szprych przez zaczep przyczepki niż odczepienie i odjechanie przyczepki gdzieś dalej.
Tytuł: Odp: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?
: JUREK w 26 Maj 2012, 11:09
widocznie zacisk na osi koła był luźniejszy od zacisku przy przyczepce  :)
Tytuł: Odp: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?
: yoshko w 16 Lis 2012, 14:06
Od pierwszego stycznia wchodzi taki zapis:

Cytuj
b. (110) Przyczepa ciągnięta przez rower lub wózek rowerowy powinna być wyposażona w dyszel wyposażony w urządzenie sprzęgowe uniemożliwiające przewrócenie się przyczepy w przypadku przewrócenia się roweru; nie dotyczy przyczepy jednokołowej.

Zatem EW uratowany  :D
Tytuł: Odp: Extrawheel wkrótce nielegalny na polskich drogach?
: Popiel w 19 Lis 2012, 14:51
Juppiii  ;)