Forum :: podrozerowerowe.info :: wyprawy, trasy, sprzęt
Sprzęt, ekwipunek i odzież => Osprzęt => Bagażniki i przyczepki => : barz w 14 Lip 2013, 00:49
-
Proszę o prostą odpowiedź na pytanie takie jak w temacie: czy tylni bagażnik najlepiej ustawiać poziomo?
Pytam jako początkujący sakwiarz, zastanawiam się w jakim ustawieniu mój bagażnik będzie najlepiej wytrzymywał nacisk sakw. Bagażnik posiada dość dużą regulacje w tym zakresie, wygląda mniej więcej tak samo jak na zdjęciu:
http://www.domenasportowa.pl/pol_pl_Bagaznik-rowerowy-TOPEAK-Super-Tourist-Tubular-Rack--4244_1.jpg
-
tak
-
Ustawienie bagażnika pod kątem może zmienić pozycję sakw i spowodować ocieranie o nie piętami.
-
... lub zjeżdżanie do tyłu.
-
Najlepiej to zamontować sobie bagażnik na rower wraz z załadowanymi sakwami i w ten sposób sprawdzić czy w czasie jazdy nie będzie się haczyło piętami o sakwy czy też ciężar nie będzie zbyt mocno naciskał na tył przez co w rowerze może przednie koło do góry unosić. U mnie akurat była trochę inna sprawa, bo na bagażniku zamontowałem fotelik dziecięcy i przez to, że odchyliłem go do tyłu, aby dziecko miało wygodniejszą pozycję i nie siedziało mi zbyt blisko pleców, straciłem na stateczności i prowadząc rower z dzieckiem w foteliku rower kilka razy stanął dęba...
-
A ja mam takie pytanie - gdzie tu jest ta regulacja? bo mam podobny bagaznik i on pasuje tylko w jednym ustawieniu, u mnie w Giancie nieco pochylony do przodu.
A i jeszcze jedno jak jest zamontowany, to nie mozna odkrecic tylnego kola;)
-
regulacja jest w miejscu, gdzie te srebrne blaszki łączą się z bagażnikiem (można je przesuwać przód-tył) - przynajmniej tak jest w Topeaku mojego brata. W komplecie była też dodatkowa para krótszych blaszek mocujących do ramy.
yyy.. można prosić zdjęcie dolnego mocowania ;D? jakoś nie mogę sobie wyobrazić, dlaczego nie można koła zdjąć ;).
-
akoś nie mogę sobie wyobrazić, dlaczego nie można koła zdjąć .
Bo mocowanie bagaznika blokuje srube kola ;) wrzuce zdjecie jak odbiore rower z serwisue i zamontuje bagaznik ;)
-
Wielkie dzięki za wszystkie odpowiedzi, byłem pewien że po pierwszej temat się wyczerpał ;)
-
Ostatnio zmieniłem ramę z 20'' na 18''.
W ten sposób pojawił się jeden kłopot: nie jestem w stanie ustawić bagażnika Tubus Logo poziomo.
Jego ramiona (te od strony rury podsiodłowej) nie sięgają na tyle daleko, abym mógł odchylić bagażnik w tyle daleko, aby był w poziomej pozycji.
Szukałem dłuższych ramion i nie znalazłem.
Miał ktoś tego typu problem?
-
A po co chcesz go ustawiać poziomo? :P Ja zawsze przyczepiam bagażnik na chybił trafił (raz bardziej do tyłu, raz do przodu...), i nie zauważyłem z tym żadnych problemów...
-
...tym bardziej, że rower raczej nie porusza się po idealnie poziomych powierzchniach...
-
W zasadzie zawsze tak robiłem. Wydaje mi się, że przy większym obciążeniu to może powodować mniejszy nacisk boczny na uchwyty. Może mi się tylko wydaje. Może mam dziwne podejście.
-
wrzuć zdjęcie, zobaczymy jak duża ta odchyłka.
-
Rozrysujemy wektory i wyjdzie czy można tak jeździć czy nie ;)
-
Jeździć na pewno tak można. Po prostu staram się wyregulować go perfekcyjnie :)
Zdjęcia do rozrysowania wektorów :D:
(http://s15.postimg.org/c2d676lgn/GOPR2085.jpg) (http://postimg.org/image/c2d676lgn/) (http://s21.postimg.org/svh79cbnn/GOPR2088.jpg) (http://postimg.org/image/svh79cbnn/)
-
Wygląda na poziomo albo zdjęcia są robione zbyt wysoko. :)
-
Ja bym go na Twoim miejscu nawet przysunął do przodu, żeby ten pręcik łączący bagażnik z ramą nie był zamocowany na samym końcu... ;)
-
Nie jest poziomo na pewno.
Nie jest poziomo dość mocno.
Jak przesunę do przodu, to będzie jeszcze mniej poziomo :D Mocno dokręcone ;)
Inna fotka - możliwe, że lepsza:
(http://s24.postimg.org/bkfcod7ld/GOPR2091.jpg) (http://postimg.org/image/bkfcod7ld/)
-
Akceptowalne wg mnie. Gorzej by było jakbyś przyczepił bagażnik w połowie długości pałąków. :D
-
Ja bym właśnie tak zrobił. A na pewno przesunął o ten centymetr dwa do przodu dla bezpieczeństwa pałąków. Od przechyłu się nic nie stanie na pewno.
U mnie był tak:
(http://img692.imageshack.us/img692/6853/dscf3451a.jpg)
I nigdy nie stało się nic złego. Później go przesunąłem odrobinę do przodu, właśnie z obawy o pałąki.
-
No i dobrze, że do przodu przesunąłeś bo był krzywo :D
Bagażniki instaluje używając poziomicy.
-
Wax - tylko nie miałeś ciężkich sakw z tyłu. Zamiast tego masz extra wheel.
Do tego ja jeszcze wożę na wyprawach rack-pack.
W takim razie skoro nie ma dużego znaczenia poziom bagażnika, to wg. ogólnie przyjętej opinii zlewam i jeżdżę ;)
-
Kolejny głos, że jest OK.
Jeśli jednak Cię to drażni - zamiast do oczek w górnej części tylnego trójkąta, przykręć go do trzpieni v-brake...
-
Hmm: dzięki ! O tym nie pomyślałem.
Takiego sposobu przykręcenia nie widziałem nigdy.
-
Wax - tylko nie miałeś ciężkich sakw z tyłu. Zamiast tego masz extra wheel.
Do tego ja jeszcze wożę na wyprawach rack-pack.
Miałem ;) Na focie akurat dziewczyna jeszcze wiozła. Zawsze mam krzywo bagażnik, i wioząc ciężkie sakwy przez wiele tysięcy kilometrów nie zauważyłem nigdy problemów spowodowanych tym, że jest krzywo.
-
Okej - zatem nie przejmuje się pochyłością. W porównaniu do tej jaką posiadasz u siebie, ta pochyłość i mnie to błahostka.
-
Ja mam podobną pochyłość jak Waxmund, tylko że w drugą stronę :) I nie zauważam żadnych problemów.
(http://farm6.staticflickr.com/5539/9964454925_4599551d5b_k.jpg)