Autor Wątek: moja ciężarówka ;)  (Przeczytany 4721 razy)

Offline Mężczyzna fifive

  • Wiadomości: 27
  • Miasto: Jaktorów
  • Na forum od: 08.09.2013
Odp: moja ciężarówka ;)
« 20 Wrz 2013, 19:48 »
Ok dzięki brodacz,do tego działu forum jeszcze nie trafiłem.Poczytam

A co do kierownicy to na pewno wymienię tylko co to znaczy:"spory droop"?

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7334
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Odp: moja ciężarówka ;)
« 20 Wrz 2013, 23:23 »
niestety brak polskiego słowa na to. Drop to odległość w pionie między osią mocowania do mostka, a dolnym chwytem. Dużo wyjaśnia angielska nazwa baranka - "drop bars"

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna fifive

  • Wiadomości: 27
  • Miasto: Jaktorów
  • Na forum od: 08.09.2013
Odp: moja ciężarówka ;)
« 21 Wrz 2013, 18:14 »
Ok.Dzięki

Offline Mężczyzna Księgowy

  • .::Kolarska Patologia::.
  • Wiadomości: 4033
  • Miasto: Warszawa/Jabłonna
  • Na forum od: 30.12.2010
Odp: moja ciężarówka ;)
« 21 Wrz 2013, 21:40 »
Drop - "zrzut" lub "spadek" - tak bym to chyba określił, choć i tak bez kontekstu byłoby to nieprecyzyjne.  ;D
Jadę tam gdzie znika horyzont.
MP 2014 - 500km 25h28`|MP 2015 - 300km 20h30`|MP 2017 - 300km 21h01`|MP 2018 (DNF)- 519km 27h30``|BBT 550km (DNF) | POM500 46h33`|PGR 550km - 80h04`

Offline Mężczyzna brodacz

  • Wiadomości: 251
  • Miasto: Legionowo
  • Na forum od: 06.06.2013
Odp: moja ciężarówka ;)
« 6 Lut 2014, 20:26 »
Wracam do tematu bo na liczniku już 26,5 k. Trochę się tego nazbierało, rower też to odczuł. W międzyczasie miał tylko jeden przegląd rok temu, przy przebiegu 10,5 k, wymieniłem wtedy kasetę z tego co pamiętam HG61, oraz dwa łańcuchy Connex 900, do tego wymiana klocków i opancerzenia od linki przerzutki.

Teraz planuję wymienić znowu kasetę i zakupić dwa łańcuchy. Trochę korci mnie oszczędność (to wychodzi około 300zł) żeby jeszcze trochę poczekać ale boje się ze skończy się to wymianą tarczy na korbie. Łańcuch coraz częściej przeskakuje, a nie mam "miernika" żeby zmierzyć rozciągnięcie. Naturalnie do wymiany będą klocki hamulcowe oraz niektóre pancerze.

Rower planuję oddać do serwisu w warszawie na dereniowej, chwalą się że teraz o połowę taniej, chociaż i tak drogo ::) . Do standardowego przeglądu planuję jeszcze dorzucić przegląd bębenka i pedałów spd.

Coś warto wymienić prócz tego co wymieniłem? Znawcą jak widać nie jestem :D
Ortografia? A co to?

Offline Mężczyzna slavy

  • Ochlejski Pleban.....
  • Wiadomości: 138
  • Miasto: Ochle
  • Na forum od: 03.03.2012
Odp: moja ciężarówka ;)
« 6 Lut 2014, 20:58 »
 ...pewnie blaty też by się już przydało wymienić...tak myślę ;)
ja zawsze wymieniam kasetę i patelnię, no i łańcuch też,żeby się wszystko równomiernie zużywało.
Masz już 45 lat....nie uważasz, że już najwyższy czas dorosnąć??....

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: moja ciężarówka ;)
« 6 Lut 2014, 21:04 »
Jeśli chcesz oszczędzić na pewno nie warto brać łańcuchów Shimano, zbyt znana firma żeby były opłacalne. Accent 901/Yaban jest podobno bardzo wytrzymały i kosztuje 43 zł.

Łańcuch możesz zmierzyć suwmiarką lub metrem ;)

Na klockach też można nieźle oszczędzić. O ile się nie mylę używam Alonga i całkiem nieźle się trzymają. Kosztują 3-4 zł za parę (często sprzedawane na sztuki!) w zależności od wersji.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Pomerian

  • Wiadomości: 5
  • Miasto: Pomorze
  • Na forum od: 25.01.2014
Odp: moja ciężarówka ;)
« 7 Lut 2014, 08:33 »
Rowerek ładnie się prezentuje z całym osprzętem wyprawowym. Bardzo mi się podoba.

Offline Mężczyzna brodacz

  • Wiadomości: 251
  • Miasto: Legionowo
  • Na forum od: 06.06.2013
Odp: moja ciężarówka ;)
« 8 Lut 2014, 20:11 »
...pewnie blaty też by się już przydało wymienić...tak myślę ;)
ja zawsze wymieniam kasetę i patelnię, no i łańcuch też,żeby się wszystko równomiernie zużywało.

blaty? patelnie? chodzi o tarcze korby, zgadłem?
Ortografia? A co to?

Offline Mężczyzna slavy

  • Ochlejski Pleban.....
  • Wiadomości: 138
  • Miasto: Ochle
  • Na forum od: 03.03.2012
Odp: moja ciężarówka ;)
« 8 Lut 2014, 21:53 »
owszem  ;)
Masz już 45 lat....nie uważasz, że już najwyższy czas dorosnąć??....

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7334
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Odp: moja ciężarówka ;)
« 8 Lut 2014, 21:56 »
zębatki wymienia się, gdy są zużyte. Gdy są zużyte, to po wymianie łańcucha na nowy ciężko tego faktu nie zauważyć.

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna wikrap1

  • Wiadomości: 1481
  • Miasto: łódź
  • Na forum od: 03.02.2013
    • Wyprawy młodej pary
Odp: moja ciężarówka ;)
« 13 Lut 2014, 17:16 »
Tak jest. Póki nie przeskakuje na nowym łańcuchu, to nie ma co płakać. A łańcuchy - ja teraz bardzo ekonomicznie podszedłem do tematu i w głównym rowerze przeszedłem downgrade do wolnobiegu 6rz. a łańcuch kupiłem UG-51 oraz za 15zł SunRace + jakieś 3zł spinki  ;D Podobna frajda z jazdy, a jak tanio  :o

Offline Mężczyzna brodacz

  • Wiadomości: 251
  • Miasto: Legionowo
  • Na forum od: 06.06.2013
Odp: moja ciężarówka ;)
« 9 Mar 2014, 20:20 »
czy stary pancerz na lince od tylnej przerzutki może być powodem przeskakiwania łańcucha? bo jestem po wymianie napędu, tylko że z korby wymienili mi tylko środkowy talerz, nie jestem pewien czy dobry mi zamontowali.
Ortografia? A co to?

Offline Drzewo

  • Wiadomości: 1619
  • Miasto:
  • Na forum od: 16.09.2014
Odp: moja ciężarówka ;)
« 10 Mar 2014, 10:21 »
Do poprzednich postów: blat to tylko największa tarcza przy korbie.

Offline Mężczyzna brodacz

  • Wiadomości: 251
  • Miasto: Legionowo
  • Na forum od: 06.06.2013
Odp: moja ciężarówka ;)
« 26 Mar 2015, 17:25 »
Witam, z racji że na swoim globtroterze przejechałem już 50 tyś km, pokuszę się o małą ocenę. Rower zakupiłem w styczniu 2012 roku, rok modelowy 2011. Rower kupowałem przede wszystkim z myślą o dłuższych wyprawach, więc liczyła się dla mnie niezawodność. Zaznaczę jednak ze na rowerach się nie znałem, w sumie dziś też się nie znam. Na owe 50 k, 11,5 k stanowiły wyprawy z sakwami, pozostałe kilometry to zwykła jazda po okolicy. Postaram się opisać to w kilku kategoriach, ale pewnie i tak się pomiesza. Na końcu dodam specyfikację oraz kilka zdjęć szczegółów.

1. Wygoda i ogólne wrażenie.
Kierownica super, nigdy nie używałem rękawiczek i nie miałem odcisków. Trochę szkoda ze po 40 k z lewej raczki zaczęło schodzić obicie (?). Siodełko początkowo wydawało mi się fajne, dość szerokie, miękkie, jednak kiedy zacząłem mieć problemy z kręgosłupem (nie od siodełka, jednak kombinowałem ze wszystkim) to po zmienię siodełka na te od starego roweru (było one węższe, twardsze i z rowkiem) przestałem mieć problemy z oddawaniem moczu. Cały rower wydaje się być trochę ociężały, mało zwrotny, może to kwestia dużej ramy 21” oraz koła 28”. Rower jest też dość ciężki, około 18,5 kg. Zrezygnowałbym z amortyzowanej sztycy oraz regulowanego mostka.

2. Rama
Specem nie jestem więc trudno mi to ocenić profesjonalnie. Rama aluminiowa, nie cieniowana. To co mi się nie spodobało to brak uchwytu na drugi bidon oraz to ze nie mogłem zamontować bagażnika crosso do otworów na bagażnik, ponieważ sam uchwyt był zbyt szeroki, a podczas montażu nie pomyślałem o dystansach. Ostatecznie zamontowałem od otworów do mocowania błotnika. Efekt był taki że między bagażnikiem a błotnikiem było mało miejsca, tak że kabelki od oświetlenia roweru są dociskane przez błotnik. Inna sprawa to wyrobiła się rama w miejscu montażu nóżki do roweru, tak ze trzeba było dać tam blaszkę, aby nóżka nie ocierała się o szprychy. Innych zastrzeżeń do ramy nie mam, nie raz wpadłem podczas zjazdów 50km/h w dziurę i nic.

3. Koła
Na cały dystansie tylko jedna szprycha mi pękła, po około 43 k. Żadnych innych problemów nie było. Tylną oponę wymieniłem po 30 k, trzymała się ale miała po bokach sporo około 3mm pięknieć, a z racji ze planowałem dalsze trasy to wymieniłem na nową. Przedniej ani razu nie przebiłem, służy do dzisiaj. Piasty nie były ruszane.

4. Oświetlenie
Dynamo w piaście robi swoje. Przednie światło musze maksymalnie opuszczać do dołu, bo kierowcy z naprzeciwka mrugali mi światłami (w inny sposób nie potrafiłem wyjaśnić tego mrugania). Tylne światło również bardzo mocne, świeci się również po zatrzymaniu, uważam że ocaliło mnie przed nie jednym wypadkiem bo widoczność to podstawa. Oporów toczenia nie zauważyłem.

5. Napęd
Generalnie cały napęd robiłem po przejechaniu 25 k. Wymieniłem wtedy kasetę, kółeczka od przerzutek, oraz środkowy talerz. Same przerzutki również bez zarzutów, no może jedynie tylna nie działa już tak precyzyjnie ale nie myślę nawet o jej wymianie. Suport został wymieniony po około 34 k. Cały dystans przejechałem na 7 łańcuchach. Skoro o napędzie mowa to wspomnę też o hamulcach, nie były problemów. Co prawda pedały SPD nie są seryjnym wyposażeniem, jednak zamontowałem je po 6 k, aktualnie mają spore luzy ale dają radę.

6. Niezawodność
Oddzielny punkt bo mogłem na nim zawsze polegać. W sumie tylko raz przyprawił mnie o szybsze bicie serca, kiedy pojawiły się trzaski z suportu, korba zaczęła mieć luzy, ale i tak przejechałem jeszcze na tym kilkaset kilometrów. Jak sobie jeszcze coś przypomnę to dam znać.

Rama 700C / ALU 6061 / MĘSKA - 19", 21"
Widelec SR SUNTOUR NCX-D LITE / BLOKADA HYDRAULICZNA / SKOK 63MM
Komplet sterowy AHEAD FSA ZS-4D / 1-1/8" / WEWNĘTRZNY
Kierownica UNO GRADE COMFORT / MULTIPOSITION
Chwyty VELO / NATURALNA SKÓRA / RĘCZNIE SZYTA
Wspornik kierownicy UNO GRADE COMFORT / REGULOWANY
Wspornik siodła SATORI HARMONY / AMORTYZOWANY
Siodło LOOKIN MODERATE / ROYAL GEL / ELASTOMERY
Pedały VP / ALUMINIUM / POWIERZCHNIA ANTYPOŚLIZGOWA / OŚ CNC / ŁOŻYSKA LSL
Podpórka TRANZ X REGULOWANA - PRZÓD / STANDWELL / CENTRALNA / REGULOWANA / ALU - TYŁ
Błotniki SKS GERMANY / TWORZYWO PET / CHLAPACZE
Bagażnik STANDWELL / PRZYSTOSOWANY DO SAKW / PASEK / UCHWYT DO POMPKI
Oświetlenie BUSCH + MULLER LUMOTEC IQ FLY (40 LUX) / TOPLIGHT FLAT S PLUS (FUNKCJA STOP)
Manetki SHIMANO DEORE LX T660
Przerzutka przednia SHIMANO DEORE LX T660
Przerzutka tylna SHIMANO DEORE LX T661
Hamulce SHIMANO DEORE LX T660
Dźwignie hamulca SHIMANO DEORE LX T660
Kaseta / Wolnobieg SHIMANO DEORE HG50 / 11-32T (9-biegów)
Łańcuch SHIMANO HG53
Mechanizm korbowy SHIMANO DEORE LX T661 / 48X36X26T / ZINTEGROWANA OŚ / OSŁONA HERRMANS T-WAVE
Obręcze RODI AIRLINE PLUS / CNC / CZARNE
Piasty SHIMANO DEORE LX T660 (PRZEDNIA Z PRĄDNICĄ) / 36H
Szprychy SAPIM / NIERDZEWNE
Opony SCHWALBE MARATHON PLUS TOUR / 28X1.60 / REFLEX
Dętki SCHWALBE / AV
« Ostatnia zmiana: 26 Mar 2015, 17:40 brodacz »
Ortografia? A co to?

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum