Autor Wątek: Problem z kołem: Mavic + Novatec + Cnspoke  (Przeczytany 800 razy)

Offline Mężczyzna PrzemekR

  • Wiadomości: 114
  • Miasto: Legionowo
  • Na forum od: 29.01.2012
    • Mój Bikestats.
Pod koniec kwietnia zdecydowałem się na kompleksową modernizację posiadanego roweru, jedną z części składowych była wymiana tylnego koła.
Nie jestem mały (125 kg) i jeżdżę oczywiście z sakwami

Wcześniej użytkowałem zarówno koło fabryczne od Unibike na obręczy niekapslowanej i jakiegoś budżetowego Accenta kapslowanego i nie miałem większych problemów ze szprychami.

Wybór padł:
- obręcz Mavic A719 36 otworów czarna
- piasta Novatec 812BS czarna

ze szprychami polegałem na serwisie jedynym wymaganiem było to żeby były czarne, poradzili  mi CNSpoke.

Obecnie bardzo mało jeżdżę i to w dodatku maksymalnie jedna duża sakwa crosso i dwa razy namiot 2 osobowy. W ciągu 3,5 miesiąca zrobiłem może 1,5 tys km, obecnie 3 razy jest rower na serwisie z powodu pękających szprych, za pierwszym razem 1, za drugim 2 obok siebie, obecnie 2 naprzeciw. Poprzednim razem dostałem informacje że żeby wykluczyć ich winę oddali do zaprzyjaźnionego serwisu do sprawdzenia tensometrem.

W obecnej chwili po ponownym pęknięciu szprych podjęli decyzję o wymianie wszystkich na inne, ja wskazałem DT Champion oraz zalecenie żeby zapleść na 4 krzyże.

Dziś info z serwisu, że dystrybutor DT odpowiedział im że nie posiadają szprych niezbędnych do plecenia na 4 krzyże, a szprychy do plecenia na 3 krzyże będą dostępne po 20.08 !!! To jakiś absurd ?:(

Już jestem na maxa wkurzony bo rower dłużej stoi w serwisie niż jest jeżdżony.


Jakaś dobra dusza może potwierdzić w/w informacje i/lub podać wymiary jakie powinny mieć szprychy w/g powyższych elementw skladowych i rodzaju kół (21 cali??
Turysta rowerzysta na Unibike Crossfire.

Offline Mężczyzna Waxmund

  • Moderator Globalny
  • Ironman
  • Wiadomości: 11154
  • Miasto: Baszowice k/Kielc
  • Na forum od: 07.06.2007
    • www.waxmund.pl
Coś dziadowo zapletli koło, skoro tak szprychy pękają...
« Ostatnia zmiana: 13 Sie 2013, 13:33 Waxmund »
Czasami na drodze spotykam prawdziwych rowerowych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż ciężko ich czasem wyprzedzić...

www.waxmund.pl

Offline Mężczyzna tranquilo

  • Wiadomości: 1692
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 21.01.2011
    • Na rowerowej ścieżce
Poproś ich by ci wyliczyli długość szprych i kup je gdzie indziej.
A najlepiej to zmień serwis

Offline Mężczyzna PrzemekR

  • Wiadomości: 114
  • Miasto: Legionowo
  • Na forum od: 29.01.2012
    • Mój Bikestats.
Waxmund: informacja o piaście i obręczy jest w moim poście

tranquilo: zamierzam to zrobić, ale puki co korzystam z dobrodziejstw napraw gwarancyjnych bo wszystko było u nich kupowane
Turysta rowerzysta na Unibike Crossfire.

Offline Mężczyzna Mariusz

  • Jestem, jaki jestem...
  • Wiadomości: 1945
  • Miasto: Leszno
  • Na forum od: 18.02.2012
Lewe 298 a prawe 296.
A w którym miejscu pękają szprychy?
http://leonard.io/edd/
Lub poszukaj kalkulatora na stronach DT ewentualnie
http://www.programosy.pl/program,spokeman.html
A tego jeszcze nie sprawdziłem:
http://pro-bike.pl/spoke.frame.php
W dobie internetu każdy kreuje swój wizerunek, tak jak chciałby, by widzieli go inni...
Każdy jest tu seksbombą, póki ma top fejs i konto, plastikowe lale nadymane jak ponton,
Ukryci za nickiem, poznają się jednym klikiem, bajerują się zamiast słowem plikiem...  
A trików jest bez liku, tą albo tą, która lepszy robi dzióbek na fejsiku...Ulepieni jak z plastiku, takich ludzi jest bez liku, żyj naprawdę, nie w wirtualnym cyrku...     Mesajah

Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 10707
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
Z tymi długościami szprych wyliczonymi kalkulatorami (nawet producenta) to byłbym ostrożny.

Na początku lipca robiłem koło - obręcz Mavic A319, piasta Novatec 802SB, szprychy DT Champion, nyple też DT Swiss.

Długości szprych wyliczyłem kalkulatorem DT Swiss (obręcz A319 i nyple były w bazie, dane piasty wziąłem z rysunków wymiarowych Novateca) i takie jak wyszły kupiłem.

Koło zaplotłem, ale już o wycentrowaniu nie było mowy.

Kalkulator producenta, a na końcu szprychy i tak za długie  :icon_twisted:

Offline Mężczyzna PrzemekR

  • Wiadomości: 114
  • Miasto: Legionowo
  • Na forum od: 29.01.2012
    • Mój Bikestats.
Lewe 298 a prawe 296.
A w którym miejscu pękają szprychy?
http://leonard.io/edd/
Lub poszukaj kalkulatora na stronach DT ewentualnie
http://www.programosy.pl/program,spokeman.html
A tego jeszcze nie sprawdziłem:
http://pro-bike.pl/spoke.frame.php

te długości przy 3 czy 4 krzyżach ?

Zawsze ścina je przy piaście po przeciwnej stronie kasety.
Turysta rowerzysta na Unibike Crossfire.

Offline Mężczyzna PrzemekR

  • Wiadomości: 114
  • Miasto: Legionowo
  • Na forum od: 29.01.2012
    • Mój Bikestats.
Dlatego zaznaczyłem że to jest moja 3 obręcz na której jeżdżę, zacząłem od fabrycznych "unibikajkowych" niekapslowanych i przy wadze prawie 150 kg - dawały radę przez pierwsze 6 tys km dopóki szprycha nie wyrwała obręczy :))
przy zbliżonej do obecnej wadze i sakwami jeździłem na mocno budżetowym 2 komorowym kapslowanym Accencie z DT Champion 2.0 jeździłem następne 5 tys i nadal jest w stanie bardzo dobrym ale kończy się tam piasta więc całe koło idzie do zimowego roweru a w to miejsce idzie nowe o którym jest ten wątek.
Oczekiwałem, że skoro Accentowa dawała radę to gdy wezmę komplet ze średnio-wyższej półki będę się cieszył bezproblemową jazdą przynajmniej przez 10k km.
 
Turysta rowerzysta na Unibike Crossfire.

Offline Mężczyzna Waxmund

  • Moderator Globalny
  • Ironman
  • Wiadomości: 11154
  • Miasto: Baszowice k/Kielc
  • Na forum od: 07.06.2007
    • www.waxmund.pl
kończy się piasta, tzn? Może serwis piasty wystarczy? 5 tys na piastę to strasznie mało...
Czasami na drodze spotykam prawdziwych rowerowych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż ciężko ich czasem wyprzedzić...

www.waxmund.pl

Offline Mężczyzna PrzemekR

  • Wiadomości: 114
  • Miasto: Legionowo
  • Na forum od: 29.01.2012
    • Mój Bikestats.
Piasta przeżyła fabryczną obręcz i teraz jest "sercem" koła z obręczą Accenta :)
Turysta rowerzysta na Unibike Crossfire.

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum