Autor Wątek: Kellys saphix 2013 prawie idealny, ale... brak 9 zebatki - coś innego?  (Przeczytany 1187 razy)

Offline Mężczyzna skuterdrugi

  • Wiadomości: 16
  • Miasto: Szcz
  • Na forum od: 22.08.2013
Hej,

w sumie znalazłem rower jakiego szukam - kellys saphix 2013
http://www.kellysbike.com/INT/bikes-2013/cross/saphix-dark-azure/azure

Wszystko co mi w nim odpowiada, poza brakiem 9 zebatki.

Czy w cenie ok 1500 PLN znajdę coś (poza maestro kands! - poprostu nie podoba mi się) na alivio (lub deore) z amortyzatorem (koniecznie blokowanym) i koniecznie 9 zebatkami z tylu.

Offline Mężczyzna arkadoo

  • Wiadomości: 2767
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 22.11.2006
    • http://www.rower.fan.pl
Czy w Szczecinie są jakieś mega góry, abyś potrzebował tej 9-tej zębatki :) ?
Watch out where the huskies go,
And don't you eat that yellow snow

Offline Mężczyzna skuterdrugi

  • Wiadomości: 16
  • Miasto: Szcz
  • Na forum od: 22.08.2013
No jest puszcza bukowa, gorąco polecam. Góry to może to nie są, ale różne sporty rowerowe się w niej uprawia (głównie downhill).

Pytanie tylko czy 9 zebatka zmienia coś - tzn, czy dostaje jedno przełożenie więcej czy może też szybszy rower.


Offline EASYRIDER77

  • Wiadomości: 4847
  • Miasto: INOWROCŁAW
  • Na forum od: 27.07.2010
nie rozpaczaj nad tą 9-ką, bierz 8 rzędowy dłużej Ci wytrzyma napęd, a rower nie jest szybszy. Patrz na ilość zębów, a nie na ilość zębatek bo to różnica. To nie jest tak że 10 rzędowe są jeszcze szybsze.   

Offline Mężczyzna skuterdrugi

  • Wiadomości: 16
  • Miasto: Szcz
  • Na forum od: 22.08.2013
ooo, właśnie, wkońcu się czegoś dowiaduję.

Zatem na co zwrócić uwagę żeby rower crossowy był względnie szybki (poza treningiem i masa własną, oraz cienkimi i lekkimi kołami z oponą). Docelowo rower chce rozbudować, jednak chciałbym, żeby juz na poczatku miał potencjał.

Ile zebów powinny miec zębatki, rozumiem, że
1. Im więcej zębów na przedniej tym lepiej
2. im mniej zebów na tylniej (najmniejszej) zębatce tym lepiej
tak?

W crossach z przodu nie widziałem więcej niż 48 zębów (pewnie kiedys założę T52/56).
Ile zębów na tylniej powinienem szukać?

Offline Mężczyzna gagarin

  • Wiadomości: 1011
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 10.12.2010
Arkado coś pokręcił z tymi górami :)
Kaseta ma największy tryb 34 zęby czyli jak najbardziej nadaje się nawet w góry. Kasety 9 rzędowe zazwyczaj mają podobną rozpiętość (11 najmniejszy -34 największy tryb), a ten dodatkowy tryb mają wciśnięty gdzieś pomiędzy. Pewnie tego nawet nie zauważysz.
Przerzutka obsługuje też napęd 9-rzędowy, więc w przyszłości możesz sobie założyć kasetę 9-kę, jeśli uznasz, że potrzebujesz. Oczywiście zmiany będzie wymagać też manetka, ale w tym rowerze nie są drogie.
Jak Ci się rower podoba to bierz. Różnica 9 czy 8 trybów jest minimalna w tym przypadku.

EDIT:
Ten zakres przełożeń jest w sam raz. Żeby po płaskim jechać na przełożeniu 48x11 to i tak trzeba mieć mega silną nogę. Ja chyba nigdy tak nie jechałem :)
« Ostatnia zmiana: 27 Sie 2013, 15:10 gagarin »
Jeżdżę aby jeść.


Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 10707
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
Ile zebów powinny miec zębatki, rozumiem, że
1. Im więcej zębów na przedniej tym lepiej
2. im mniej zebów na tylniej (najmniejszej) zębatce tym lepiej
tak?
Zdecydowanie nie!
Gdyby tak było nie potrzebowalibyśmy przerzutek, tylko zakładalibyśmy takie przełożenia jak Fred Rompelberg podczas bicia rekordu i chłopaki z Tour de France mogłyby nam nagwizdać  ;)
&NR=1 (szczegóły od 2:25)

Przełożenia masz mieć takie żeby pozwolić mięśniom pracować w najkorzystniejszym dla nich zakresie siły i szybkości. Na wyścigach różni kolarze mają różne przełożenia mimo że jadą po tej samej trasie i z tą samą szybkością.

Po prostu jeden pracuje efektywniej przy wyższej kadencji inny przy niższej

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Marny ten rower. W tej cenie rozsądnej jakości są tylko używane. Kaseta 8-rzędowa jest akurat najmniejszym problemem.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna skuterdrugi

  • Wiadomości: 16
  • Miasto: Szcz
  • Na forum od: 22.08.2013
Miał być nowy.

Kupiłem wczoraj.

Zrobiłem 25 km.

Generalnie ok, jednak trochę przerzutki przeskakują (tylna) i ocierają (przednia) - podjade do serwisu, mam nadzieję, że da się to wyregulować. Hamulce spoko, już dzisiaj się przydały, geometria tez spoko. Waga roweru ok 14 kg ale nie ma to wiekszego znaczenia dla mnie, wychodze z założenia, że przy 90 kg masy ciąła 5 kilo w jedną czy druga strone nie robi wielkiej różnicy.

Co do amortyzatora - fajnie, że jest, nie spodziewałem się cudów, więc nie przeszkadza mi. Jednak dla przyszłych pokoleń napiszę, że moim zdaniem nie ma sensu poszukiwać roweru z blokadą amortyzatora gdyż jadac po prostej rower się nie ugina. Może mozna by ta blokadę stosować na starcie ze świateł, ale jak na razie nie miąłem na to czasu.

Pozdr,
Jakies pytania co do tego modelu? Chętnie odpowiem.

Pozdrawiam,
L

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Blokada skoku jest moim zdaniem w amortyzatorze najistotniejsza ;)
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna skuterdrugi

  • Wiadomości: 16
  • Miasto: Szcz
  • Na forum od: 22.08.2013
Być może tak, zobacze jak to sie w praktyce sprawuje. Na razie jakoś nie mogę znaleźć dłuższego szosowego kawałka drogi BEZ DZIÓR. Podobno na wyboistym terenie nie mozna używać tej blokady, niestety nasz drogi mimo że asfaltowe to średnio równe są. Bynajmniej mój odcinek. Napewno szosówka na moim odcinku byłaby mniej komfortowa.

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Być może tak, zobacze jak to sie w praktyce sprawuje. Na razie jakoś nie mogę znaleźć dłuższego szosowego kawałka drogi BEZ DZIÓR. Podobno na wyboistym terenie nie mozna używać tej blokady (...)
Na gładkiej drodze różnica jest wyraźnie odczuwalna. Niestety rzeczywiście nie można używać blokady na mocno nierównej drodze. Po uderzeniu w dziurę blokada łapie luz, ale nie jest znowu tak tragicznie - w moim rowerze po zderzeniu z ciężarówką nie był on zbyt wielki ;D
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna skuterdrugi

  • Wiadomości: 16
  • Miasto: Szcz
  • Na forum od: 22.08.2013
A może jeszcze ktoś mi powie czy przerzutka (przednia) jakoś się sama doregulowuje?
yłem wczoraj w sewrwisie, doregulowali mi tylnią, przednia niby ok, ale mi ciągle coś trze i jakby przeskakuje łańcuch na ustawieniu środkowa zębatrka z przodu i najmiejsza zębatka z tyłu.

Czy i jak mogę to sam doregulowac?


Offline Mężczyzna gagarin

  • Wiadomości: 1011
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 10.12.2010
Na gładkiej drodze różnica jest wyraźnie odczuwalna.

BZDURA. Już o tym pisałem i sprawdzałem.
Jeżdżę aby jeść.


Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Też sprawdzałem i jednak odczuwam ;) Rower jest sztywniejszy i jedzie się bardziej gładko, nie jest to jednak ogromna różnica.

Czy i jak mogę to sam doregulowac?
http://porady.bikeboard.pl/artykuly,pokaz,regulacja-przerzutek
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum