Ładowarka o bezwzględnej wartości prądu nie nadaje się do ładowania ogniw/pakietów Li. Zawsze muszą wystąpić te dwie fazy CC oraz w końcowym etapie CV z prądem malejącym do zadanej wartości. Stosowanie dla ogniw ładowarki bez ograniczenia napięcia do poziomu 4,2 – 4,3V jest po prostu niebezpieczne. Większość producentów wymaga od konstruktorów trzech poziomów zabezpieczeń napięciowych dla górnego napięcia ładowania w tym bezwzględnie w ładowarce. Przy ogniwie typu 18650 i standardowych ładowarkach przy prądzie rzędu 2A ładowarka bardzo szybko osiągnie napięcie końcowe (zwykle 4,2V ale nie zawsze) dla etapu CC i przejdzie do etapu CV. W zależności od zabezpieczenia PCM ładowarka może w tym momencie odłączyć ogniwo i oczywiście ładowanie zostanie przerwane. Uogólniając, przeciętne ogniwo 18650 przy ładowaniu prądem 2A osiąga w tym momencie przejścia CC/CV poziom 80% - 85% naładowania. Prawdę mówiąc rzadko która ładowarka pozwala doładować do 100% pojemności. Większość ładowarek pozwala osiągnąć poziom max. 90%. Nie wynika to najczęściej tylko z ich kiepskiej jakości/konstrukcji ale z uniwersalności zastosowań. Większość ogniw Li-Ion wymaga końcowego napięcia ładowania 4,2V ale niektóre potrzebują nieco wyżej – np. SAMSUNG 18650 3000mAh wymaga 4,35V. Różne są też wymagane końcowe prądy ładowania w stanie CV. Dlatego też dla praktycznie dla każdej aplikacji należy dobrać odpowiednią ładowarkę z ustawieniami dla tej aplikacji. Dlatego też w naszej ofercie znalazła się ta ładowarkahttp://www.bto.pl/B2CProd..._artykulu=25092 Jest droga ale bardzo precyzyjna. Pozwala na bardzo precyzyjne ustawienia końcowego momentu CC co pozwala na osiągniecie maksymalnych pojemności.
To o dziwo minimalnie cięższe.
Pojeździłem trochę z tym convoyem, wszystko OK było, ale jakiś czas temu na dziurach zaczął mi "przerywać". Gasnął, lub samoczynnie zmienia tryby (najczęściej na najsłabszy, choć czasem na taki, który normalnie nie istnieje ). Rzecz ma miejsce na dziurach lub przy potrząsaniu - ktoś ma pomysł, gdzie i w którym miejscu trzeba to usztywnić? Może zacząć od o-ringów opisywanych przez Worka, czy raczej przyczyna będzie gdzie indziej? Napiszę na wszelki wypadek do FastTechu, ale na chińskie reklamacje nie liczę...
Pojeździłem trochę z tym convoyem, wszystko OK było,
Prawdopodobnie wystarczy dokręcić podkładkę na której znajduje się sprężynka.Podkładka ma otwory do dokręcania.Można wykorzystać szczypce do pierścieni Segera,lub np. stare nożyczki.