Autor Wątek: Rama Scott Sportster  (Przeczytany 5158 razy)

Offline porto

  • Wiadomości: 30
  • Miasto: LUBLIN
  • Na forum od: 14.03.2009
Rama Scott Sportster
« 26 Mar 2009, 16:28 »
Moze ktos wie czym roznia sie ramy P4 i wyzszych modeli
http://www.scott.pl/product.php?id_cat=97&id_prod=499

a P5
http://www.scott.pl/product.php?id_cat=97&id_prod=503 .
Scott P4 z 2008 kosztuje 1890 PLN natomiast P5 z 2009 1590 PLN.
Takie Scotty sa dostepne w moim miescie.Zastanawiam sie nad wyborem jednego z nich.

Offline Mężczyzna aard

  • Wiadomości: 6095
  • Miasto: Wiedeń
  • Na forum od: 15.08.2007
    • Moje wyprawy
Rama Scott Sportster
« 26 Mar 2009, 16:41 »
No, żeby Ci ktoś powiedział, czym się konkretnie różnią, to musiałby tu chyba zajrzeć inzynier konstrukcyjny Scotta :P

Po prostu - wyższy model ma ramę w jakiś sposób lepszą (zwłaszcza, że od P4 aż do Ltd. jest ta sama rama, a od P5 w dół już inna). Róznicę Ty dostrzegłbyś pewnie w trwałości, gdybyś obu używał równie intensywnie. A kupując jedną z nich musisz po prostu zaufać, że skoro droższa, to lepsza :)
A na rowerze zawsze jest miejsce siedzące... chyba że jesteś bikepackerem :p

 

Offline Mężczyzna Waxmund

  • Moderator Globalny
  • Ironman
  • Wiadomości: 11154
  • Miasto: Baszowice k/Kielc
  • Na forum od: 07.06.2007
    • www.waxmund.pl
Rama Scott Sportster
« 26 Mar 2009, 17:18 »
spojrz  do katalogu scotta, i sprawdz dokladnie dlugosci rurek, katy.... czyms sie napewno roznia.
Miki, drozsza to niekoniecznie lepsza  :wink:  najlepiej jakbys mogl Port przymierzyc sie do obu.... bedziesz wiedzial ktora dla Ciebie lepsza [;
Czasami na drodze spotykam prawdziwych rowerowych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż ciężko ich czasem wyprzedzić...

www.waxmund.pl

Offline porto

  • Wiadomości: 30
  • Miasto: LUBLIN
  • Na forum od: 14.03.2009
Rama Scott Sportster
« 26 Mar 2009, 18:17 »
A co jesli chodzi o napęd?
Warto dokładać te 300 PLN?

[ Dodano: Czw 26 Mar, 2009 ]
Optycznie te ramy różnią się tylnym trójkątem.
Łatwiej chyba zamontować bagażnik w P4.
Dyskutowałem wczoraj o tym z Josephem.W tym miejscu pragnę mu za to podziękować.

Offline Mężczyzna rafalb

  • Wiadomości: 1998
  • Miasto: Łuków/ Gdynia
  • Na forum od: 26.03.2008
    • Wciąż w drodze...
Rama Scott Sportster
« 26 Mar 2009, 19:29 »
W tym P4 widać otwory do bagażnika, w P5 już nie tak wyraźnie- znaczy coś tam jest ale nie wiem co. :lol:  Ta z p4 jest brzydsza- przekombinowana, nie ma różnicy w samej geometrii- kąty te same, długości też. Za napęd w tej klasie moim zdaniem nie warto dopłacać 300pln.

Offline Mężczyzna aard

  • Wiadomości: 6095
  • Miasto: Wiedeń
  • Na forum od: 15.08.2007
    • Moje wyprawy
Rama Scott Sportster
« 26 Mar 2009, 19:39 »
Cytat: "Waxmund"
Miki, drozsza to niekoniecznie lepsza  :wink:


Zgadzam się, że nie jest to uniwersalna zasada, ale jest to to dobra zasada porównywania produktów, których szczególnych cech nie znamy, przy pozostałych parametrach niezmienionych. A tutaj mamy tego samego producenta i ten sam typ roweru. Dodatkowo skoro te dwie ramy nie różnią się geometrią, a jednak nazwy są inne, to czymś się różnić muszą. I nie wierzę, żeby w wyższym modelu zamontowali tę gorszą :)
A na rowerze zawsze jest miejsce siedzące... chyba że jesteś bikepackerem :p

 

Offline Mężczyzna rafalb

  • Wiadomości: 1998
  • Miasto: Łuków/ Gdynia
  • Na forum od: 26.03.2008
    • Wciąż w drodze...
Rama Scott Sportster
« 26 Mar 2009, 19:42 »
W tym wyższym modelu jest po prostu większe szaleństwo hydroformingu. Materiał ten sam...

Offline Mężczyzna aard

  • Wiadomości: 6095
  • Miasto: Wiedeń
  • Na forum od: 15.08.2007
    • Moje wyprawy
Rama Scott Sportster
« 26 Mar 2009, 19:52 »
Może wytłumaczysz, co to znaczy, a w szczególności, czy oraz o ile to lepiej? "szaleństwo hydroformingu" to dość enigmatyczne określenie... ;)
A na rowerze zawsze jest miejsce siedzące... chyba że jesteś bikepackerem :p

 

Offline Mężczyzna rafalb

  • Wiadomości: 1998
  • Miasto: Łuków/ Gdynia
  • Na forum od: 26.03.2008
    • Wciąż w drodze...
Rama Scott Sportster
« 26 Mar 2009, 20:11 »
Popatrz na tą beznadziejną wstawkę w rurze podsiodłowej w modelu p4, brak jej w p5. Inne są też przekroje rur w okolicy główki sterowej- bardziej "wymodzone" w p4. No i haki kół- inne.

Offline MaciekPaciek91

  • Wiadomości: 36
  • Miasto: Bolesławiec
  • Na forum od: 02.03.2008
Rama Scott Sportster
« 26 Mar 2009, 21:10 »
rafalb, czyż El Nino nie powstało w szaleństwie hydroformingu :?: Nie wiem ile w tym prawdy, ale piszą w katalogu że hydroformowanie zwiększa wytrzymałość zmęczeniową aluminium :roll:
Każdy człowiek, którego spotykam, jest ode mnie w pewien sposób lepszy. Tak postrzegam ludzi./ Ralph Waldo Emerson

Offline Joseph

  • Wiadomości: 272
  • Miasto: Gdańsk / Lublin
  • Na forum od: 02.06.2008
Rama Scott Sportster
« 26 Mar 2009, 21:29 »
Cytat: "rafalb"
W tym P4 widać otwory do bagażnika, w P5 już nie tak wyraźnie- znaczy coś tam jest ale nie wiem co. :lol:

To ja może wkleję to o czym pisał Porto

w P4 mamy takie haki:
http://j0seph.hekko.pl/ZANA/P4.jpg
http://j0seph.hekko.pl/ZANA/P4_2.jpg
atutem jest na pewno długi gwint,
oraz przyszłościowo fajny punkt pod tarcze, nie kolidujący z bagażnikiem,

natomiast w P5 wygląda to tak:
http://j0seph.hekko.pl/ZANA/P5_2.jpg
http://j0seph.hekko.pl/ZANA/P5_3.jpg
http://j0seph.hekko.pl/ZANA/P5.jpg
pomimo że sam posiadam P6, nie podoba mi się ten element bardzo, ta krzywizna nad otworem, po lewej koliduje z bagażnikiem, u mnie po lewej, aby założyć Crosso konieczny był drobny 'szlif' korygujący:
http://j0seph.hekko.pl/ZANA/mojP6.jpg
natomiast po prawej - taki sam został wykonany połamanym, tandetnym bagażnikiem Accenta - dzięki temu wiedziałem co robić z lewej :D


Cytat: "rafalb"
Za napęd w tej klasie moim zdaniem nie warto dopłacać 300pln.
poza napędem, różnica jest też w obręczach, oraz amortyzatorze, no i rama oczywiście.

[ Dodano: Czw 26 Mar, 2009 ]
Za to w aktualnych modelach bardzo podoba mi się to którędy pociągnięte są linki, na dodatek pancerz na całej długości :)

Offline Mężczyzna rafalb

  • Wiadomości: 1998
  • Miasto: Łuków/ Gdynia
  • Na forum od: 26.03.2008
    • Wciąż w drodze...
Rama Scott Sportster
« 27 Mar 2009, 13:56 »
El Ninio nie jest tak mocno przekombinowana. Też oczywiście hodroforming ale zobacz jaki fajny :lol:  nic zbędnego...dolna rura przedniego widelca jest u góry spłaszczana poziomo dla większej sztywności przy skrętach i przy bujaniu rowerem na boki przy pedałowaniu na stojaka na siłę. Natomiast u dołu jest spłaszczana pionowo dla większej sztywności węzła supportowego co jest ważne przy mocnym pedałowaniu. Dolne rurki tylnego widelca są spłaszczane poziomo żeby było więcej miejsca dla opony. Żadnych zbędnych wstawek (jest jedna przy główce ale to jest wzmocnienie więc potrzebna). Tylko górna rura przedniego widelca nie wiem czemu ma przekrój taki trójkątny... :roll: A delikatne wstawki na tej rurze są ładne, jeszcze odpowiednio pomalowane. :mrgreen:

Offline J_M

  • Wiadomości: 34
  • Miasto: Grądy
  • Na forum od: 26.03.2009
Rama Scott Sportster
« 27 Mar 2009, 17:18 »
Posiadam sportstera P5 z 2007 roku. Jeśli chodzi o róznice w stosunku do modelu P4 to dochodzą jeszcze:
- inny kształt i rozmiar rury podsiodłowej (sztyca 26,8mm w P5 i 31,6mm w P4),
- inny kształt haków tylnego koła (w P5 montaż bagażnika wymaga grubych podkładek),
- P4 ma aluminiową kierownicę, P5 - stalową,
- opony w P5 - noname (u mnie były zdeformowane i musiałem je wyrzucić),
- wspomniane powyżej - amortyzator, obręcze, przerzutki i korba.

Offline Mężczyzna aard

  • Wiadomości: 6095
  • Miasto: Wiedeń
  • Na forum od: 15.08.2007
    • Moje wyprawy
Rama Scott Sportster
« 27 Mar 2009, 21:46 »
A, wspominałem Porto o tych Continentalach na privie. Zaskakująco dobre opony jak na tę półkę :)
A na rowerze zawsze jest miejsce siedzące... chyba że jesteś bikepackerem :p

 

Offline porto

  • Wiadomości: 30
  • Miasto: LUBLIN
  • Na forum od: 14.03.2009
Rama Scott Sportster
« 27 Mar 2009, 22:05 »
Zaczynam myslec ze jednak warto dołożyć te 300 PLN do P4 2008.

PS.Wielkie dzięki Miki za pomoc :D

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum