Autor Wątek: Budowa roweru od zera.  (Przeczytany 4274 razy)

Offline Mężczyzna King

  • Marzyciel
  • Wiadomości: 301
  • Miasto: Gdynia
  • Na forum od: 16.03.2012
    • Zalążek bloga
Budowa roweru od zera.
« 27 Paź 2013, 13:57 »
Po wielu dylematach jakie rodziły się w mojej głowie (i nadal się rodzą) postanowiłem złożyć nowy rower, o przeznaczeniu wyprawowo-uniwersalnym. (97% asfaltem)
Wiele już z forum wiedzy wynioslem, ale cały czas mam pewne wątpliwości, dlatego liczę na Waszą pomoc ;-)
Rama
Accent shannon 22', crossowa rama aluminiowa będzie stanowić trzon roweru.
Widelec
Stalowy cr-mo, niestety obniży główkę ramy o ok 5cm co mam nadzieję nie będzie przeszkadzać.
Koła
Chce zaplesc (niesamodzielnie) koła na szprychach Dt champion, obreczach Alexrims DH19.
Wątpliwości mam tylko co do wyboru piast, prawdopodobnie novatec ale nie orientuje się m modelach tej firmy. Czego mogę oczekiwać po produktach jak te?
http://allegro.pl/piasta-przod-novatec-nt-a751-36h-141g-mtb-szosa-i3649538128.html
http://allegro.pl/hit-piasta-novatec-lozysko-maszynowe-czarna-36-otw-i3654314483.html
Czy warto kupić jakieś lepsze? Jeśli tak, jakie? ;-)
Układ kierowniczy
Baranek. Klamkomanetkami prawdopodobnie shimano tiagra lewa3x9, kuszą niska cena a są lepsze od Sory, nadadza się?
Hamulce
W tym temacie bardziej uśmiechają mi się mini vbrake niż cantilevery. Czy takie są coś warte?http://allegro.pl/nowe-tektro-br-930al-331g-v-brake-bmx-mini-v-brake-i3659451247.html
Napęd
Korba shimano deore, kaseta prawdopodobnie podobnie, 9 rzędów.
Zastanowila mnie kwestia przerzutek, natknalem się gdzieś na info że klamkomanetki szosowe nie są w pełni kompatybilne z przerzutkami mtb/trekingowymi. Czy w takim wypadku powinienem zastosować szosowe?

Za wszelkie podpowiedzi dziękuje :D
fb.com/ZaHoryzont         <-----   ;)

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7334
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Odp: Budowa roweru od zera.
« 27 Paź 2013, 14:13 »
po zaraportowanych awaria kupno dh19 jest niezalecane.

Co do ramy, na allegro czasem pojawiają się fajniejsze konstrukcje od accenta w tych samych pieniądzach.
Zastanowila mnie kwestia przerzutek, natknalem się gdzieś na info że klamkomanetki szosowe nie są w pełni kompatybilne z przerzutkami mtb/trekingowymi. Czy w takim wypadku powinienem zastosować szosowe?
Precyzując, klamkomanetki szosowe shimano. Przerzutki szosowe występują w 99% w wersji z dolnym ciągiem, więc potrzebujesz ramy z dolnym ciągiem lub kółko z obejmą do odwracania ciągu.

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Budowa roweru od zera.
« 27 Paź 2013, 14:24 »
Chce zaplesc (niesamodzielnie) koła na szprychach Dt champion, obreczach Alexrims DH19.
DH19 ostatnio masowo pękają. Lepiej pomyśleć o innych. Może Mach?

Wątpliwości mam tylko co do wyboru piast, prawdopodobnie novatec ale nie orientuje się m modelach tej firmy. Czego mogę oczekiwać po produktach jak te?
http://allegro.pl/piasta-przod-novatec-nt-a751-36h-141g-mtb-szosa-i3649538128.html
http://allegro.pl/hit-piasta-novatec-lozysko-maszynowe-czarna-36-otw-i3654314483.html
Czy warto kupić jakieś lepsze? Jeśli tak, jakie? ;-)
Przestałem być zwolennikiem piast maszynowych. Może to moja nieostrożność ale udało mi się zakleszczyć łożysko ;) Teraz wybrałbym kulkowe - mają nieco mniejsze opory toczenia. Jak dowodzi przykład Wilka żywotność jest wystarczająco dobra.

Korba shimano deore, kaseta prawdopodobnie podobnie, 9 rzędów.
Jeśli zależy Ci na niezawodności to pomyśl o starej na kwadrat. Ważne też żeby rozstaw śrubek był w miarę popularny. Octalink moim zdaniem jest średnim wyborem - jest patentowany przez Shimano. Wszelkie wariacje Isis to podobno porażka - bardzo słaba żywotność. Hollowtech posiada słabe oryginalne łożyska, które potrafią padać po 5 tys. km :o, zamienniki podobno bardziej żywotne (przy wymianie trzeba się nakombinować, bo są problemy w związku z różną średnicą).

Weź raczej wersje raczej 48z, przy mniejszej liczbie zębów i kasecie górskiej stopniowanie może być kiepskie. Osobiście rozważałbym kombinowanie z mieszaniem blatów w korbie szosowej.

Długość ramion dobierz według zaleceń. U mnie przejście ze 170 mm na 175 sprawiło ogromną ulgę - wcześniej machałem jak szalony a rower nie chciał jechać ::)

Zastanowila mnie kwestia przerzutek, natknalem się gdzieś na info że klamkomanetki szosowe nie są w pełni kompatybilne z przerzutkami mtb/trekingowymi. Czy w takim wypadku powinienem zastosować szosowe?
Dobrze by było, ale jeśli będziesz miał Campagnolo z mikroindeksacją nie powinno być problemów z górskimi.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna King

  • Marzyciel
  • Wiadomości: 301
  • Miasto: Gdynia
  • Na forum od: 16.03.2012
    • Zalążek bloga
Odp: Budowa roweru od zera.
« 27 Paź 2013, 14:27 »
Globalbus,
Widziałem pozytywne opinie o dh19, o jakich awariach piszesz?
Myślę że rama jest w porządku, odpowiada mi. Jedyne co o niej słyszałem to że ktoś słyszał że ktoś słyszał że są krzywo pospawane, ale to ma dla mnie marginalne znaczenie.
Mógłbyś natomiast wytłumaczyć mi kwestie dolnego ciągu, nieco bardziej lopatologicznie?  ;)
Worek,
To korba właśnie na kwadrat, kupiłem ja od Waxa w giełdzie.
I ciężko mi znaleźć campagnolo do 3 przelozen z tylu w normalnej cenie, większość to 2x9
« Ostatnia zmiana: 27 Paź 2013, 14:32 King144000 »
fb.com/ZaHoryzont         <-----   ;)

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Budowa roweru od zera.
« 27 Paź 2013, 14:30 »
Poczytaj wątek dotyczący wyprawy nad Bajkał ;) W skrócie masowo pękają.

W przerzutce szosowej linka idzie wzdłuż dolnej rury i do przerzutki dochodzi od spodu - dolny ciąg. W górskich często prowadzona jest po rurze górnej i dochodzi od góry.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna King

  • Marzyciel
  • Wiadomości: 301
  • Miasto: Gdynia
  • Na forum od: 16.03.2012
    • Zalążek bloga
Odp: Budowa roweru od zera.
« 27 Paź 2013, 15:02 »
Tak, już kojarze sytuację z obeczami, nie zapamiętałem że to były te.
Ramę mam z górnym uciagiem. Czyli albo kombinacje z odwróceniem ciągu, albo inne klamkomanetki?

I dalej nie jestem pewien; klamkomanetka campagnolo 2 rzedowa nie obsluzy 3 rzędów?
« Ostatnia zmiana: 27 Paź 2013, 15:11 King144000 »
fb.com/ZaHoryzont         <-----   ;)

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7334
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Odp: Budowa roweru od zera.
« 27 Paź 2013, 15:17 »
I dalej nie jestem pewien; klamkomanetka campagnolo 2 rzedowa nie obsluzy 3 rzędów?
Prawdy naczelne, oprócz systemu 11 biegowego campagnolo wszystkie klamkomanetki obsługują 3 blaty z przodu, nie ma wyjątków.
Jeśli chcesz mieć mikroindeks (czyli de facto kompatybilność z każdą przerzutką na rynku) nie wybieraj tych klamkomanetek, które mają na lewej napisane QS, ani tych najnowszych z systemem powershift (można rozpoznać po dzyndzlu z boku, nie ma w gumie klamki nie ma rozcięcia ku dołowi).

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna King

  • Marzyciel
  • Wiadomości: 301
  • Miasto: Gdynia
  • Na forum od: 16.03.2012
    • Zalążek bloga
Odp: Budowa roweru od zera.
« 27 Paź 2013, 15:35 »
Super, ta informacja jest dla mnie bardzo przydatna, i chyba z tego względu zdecyduje się na campagnolo.
Co myślisz o tych?
http://allegro.pl/klamkomanetki-campagnolo-xenon-9s-ergopower-i3638410809.html
Edit: już widzę, dzyndzel z boku czyli nie mają mikroindeksacji?

Te wydają się być ok, pomijając zjechana powierzchnie:
http://allegro.pl/klamkomanetki-campagnolo-centaur-9s-i3640637310.html
« Ostatnia zmiana: 27 Paź 2013, 15:59 King144000 »
fb.com/ZaHoryzont         <-----   ;)

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7334
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Odp: Budowa roweru od zera.
« 27 Paź 2013, 15:57 »
Nie mają. I jeśli chcesz je łączyć z kasetą 8-ką lub 9-tką i przerzutką tylną od shimano to muszą być na 10 biegów (połączenie to nazywa się shimergo i działa bardzo dobrze).
O, takie http://allegro.pl/klamkomanetki-ergopowery-campagnolo-centaur-10s-i3655019201.html

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Budowa roweru od zera.
« 27 Paź 2013, 16:04 »
Można też kupić klamki 8 lub 9s i podmienić element indeksujący. Wertykal podobno czasem je posiada, koszt około 100 zł.

Warto jednak zwrócić uwagę na stan gum i datę produkcji, bo po pewnym czasie mogą się lepić. Ich wymiana to kolejne 100 zł ;)
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna King

  • Marzyciel
  • Wiadomości: 301
  • Miasto: Gdynia
  • Na forum od: 16.03.2012
    • Zalążek bloga
Odp: Budowa roweru od zera.
« 27 Paź 2013, 16:09 »
Klamki podrzucone przez Globalbusa wydają się mieć dobre gumy.
Jeśli takie kupię, to bez problemów będzie obsługiwać 3x9 deore? Byłoby świetnie.
fb.com/ZaHoryzont         <-----   ;)

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Budowa roweru od zera.
« 27 Paź 2013, 16:55 »
Będziesz musiał inaczej zaczepić linkę:

Klamkomanetki są jeszcze stosunkowo nowe, więc nie będzie problemu z lepieniem. Do tego są jeszcze metalowe dzyndzle i dźwignie hamulca - niemal ideał :P Ewentualnie możesz pomyśleć np. o nowszym Veloce jak w rowerze globalbusa, są większe i pewnie wygodniejsze. Niestety nie mają metalowych dzyndzli.

Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7334
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Odp: Budowa roweru od zera.
« 27 Paź 2013, 18:23 »
Niestety nie mają metalowych dzyndzli.
Ich główna wada, że nie ma ich już w sprzedaży, ani na allegro, ani na ebay. To ostatni model przed wprowadzeniem powershift.

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna King

  • Marzyciel
  • Wiadomości: 301
  • Miasto: Gdynia
  • Na forum od: 16.03.2012
    • Zalążek bloga
Odp: Budowa roweru od zera.
« 27 Paź 2013, 18:46 »
Serdeczne dzięki panowie za pomoc w wyborze  :D
Kupiłem, mam nadzieję że będą się sprawowały znakomicie.
A jesteście w stanie powiedzieć coś o hamulcach o których wspomniałem?
fb.com/ZaHoryzont         <-----   ;)

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7334
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Odp: Budowa roweru od zera.
« 27 Paź 2013, 18:52 »
jedyne co musisz wiedzieć o mini v-brake to fakt, że za grubej opony pod nimi nie upchniesz (jaką konkretnie się da to już zależy od ramy i widelca). O jakości hamowania się nie wypowiem, bo nie używałem.

My home is where my bike is.

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum