Autor Wątek: Nowy kokpit w szosie - wątpliwości.  (Przeczytany 4261 razy)

Offline Mężczyzna kawerna

  • Piotr(ek) Hrehorowicz w realu
  • Wiadomości: 1932
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 22.09.2013
Sheldon Brown taki wynalazek kiedyś popełnił



podobnych przykładów widziałem w necie jeszcze kilka.

@Waxmund: a w czasie zjazdów też nie używasz dolnego chwytu?


... i stałem się social-rowerzystą... Anachronicznie lubię trójrzędowe korby i małe kasety ;)

Offline Mężczyzna Waxmund

  • Moderator Globalny
  • Ironman
  • Wiadomości: 11154
  • Miasto: Baszowice k/Kielc
  • Na forum od: 07.06.2007
    • www.waxmund.pl
@Waxmund: a w czasie zjazdów też nie używasz dolnego chwytu?

Czasem tak, ale jeśli potrzebuje bardzo dobrej kontroli nad rowerem, to i tak chwytam na górze. Większą siłę hamowania wtedy mam.

To różnie bywa, pamiętam jak zaczynałeś jeździć na takim rowerze - i dziwiłeś się że ja właśnie tego dolnego chwytu nie używam, bo mówiłeś, że jest dla Ciebie najwygodniejszy, a teraz jak widać zmieniłeś przyzwyczajenia.

Heh, ciekaw byłem czy mi to ktoś wypomni :P Racja, na pierwszej szosówce jeździłem bardzo dużo w dolnym chwycie. Pewnie spowodowane to było inną geometrią ramy. Pamiętam, że na ś.p. Giancie też na początku próbowałem jeździć w dolnym, ale górny samoistnie stał się dominujący ;)

Wilku, jak wsadziłeś tą manetkę na baranka? Piłowałeś obejmę manetki?
Czasami na drodze spotykam prawdziwych rowerowych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż ciężko ich czasem wyprzedzić...

www.waxmund.pl

Offline Mężczyzna Daniel

  • turysta licznikowy
  • Wiadomości: 2778
  • Miasto: Augsburg
  • Na forum od: 16.03.2009
Jakim cudem masz większą siłę hamowania w górnym chwycie?
W dolnym łapiesz przecież klamki dalej od osi obrotu...
Ponieważ mam słabe hamulce, to często zmuszony jestem zjeżdżać w dolnym chwycie terenowe zjazdy, które wolałbym jechać w górnym.
Wracam do jeżdżenia.

Offline Kobieta Kot

  • Wiadomości: 804
  • Miasto: Blisko Poznania
  • Na forum od: 29.08.2013
Czasem tak, ale jeśli potrzebuje bardzo dobrej kontroli nad rowerem, to i tak chwytam na górze. Większą siłę hamowania wtedy mam.

 :o
Ég hjóla oftast nær í vinnua.
www.kot.bikestats.pl

Offline Mężczyzna Księgowy

  • .::Kolarska Patologia::.
  • Wiadomości: 4033
  • Miasto: Warszawa/Jabłonna
  • Na forum od: 30.12.2010
Jaki uciąg linki mają klamki do BMX? Ktoś z was wie? Taki sam jak canti, czy taki jak v break? Chodzi mi o klamke o uciągu canti ale z bardzo niewielką dźwignią. (przełajowe to jedne) a inne?


Te klamki maja montowanie na klamrę a nie na obejmę więc stąd moje pytanie.
Jadę tam gdzie znika horyzont.
MP 2014 - 500km 25h28`|MP 2015 - 300km 20h30`|MP 2017 - 300km 21h01`|MP 2018 (DNF)- 519km 27h30``|BBT 550km (DNF) | POM500 46h33`|PGR 550km - 80h04`

Offline Mężczyzna szy

  • Wiadomości: 3146
  • Miasto: Gdańsk
  • Na forum od: 29.04.2009
Szy miał bullhorna w wersji mtb, czyli szerokiego i o mniejszej średnicy rurek. Bullhorn taki jak na focie ma średnicę większą, więc klamki mtb na niego nie wejdą.

... Busie, nawet nie wiem, jak to komentować... :]






Kiera ma ok. 48 cm szerokości, średnicę 25mm. Ale 'zakręty' są zwężone, więc klamki przejdą bez problemu. Moje przeszły.

Uwaga: te 48 to bardzo mało. Z jednej strony znacząco zmniejsza się opór powietrza, może w więcej miejsc można wjechać. Ale zdecydowanie jest mało miejsca na kierownicy i chwilę zajmuje nauczenie się panowania nad balansem roweru.

Ogólnie jestem bardzo za takim wyjściem, jeszcze w liceum tak obcinałem kierownicę w... Pasacie? Mistralu? I dalej bym obcinał/szukał bullhorna, gdyby nie idealna AT-4 Scotta.

* * *

Tu jest mój ITM Vitus - widać trochę zwężenia na zgięciach, w realu są jeszcze większe.



Szy.
« Ostatnia zmiana: 8 Lis 2013, 10:22 szy »

Najlepsze szlaki rowerowe w Polsce, w Niemczech i w Europie

Offline Mężczyzna Księgowy

  • .::Kolarska Patologia::.
  • Wiadomości: 4033
  • Miasto: Warszawa/Jabłonna
  • Na forum od: 30.12.2010
No własnie chodziło mi o to:) Dzięki za wstawkę Szy:) 48 to dla ciebei mało, ale ja mam szosową kierownicę i ma ona 42cm więc przeskok na 48 to sie zrobi "kanapa" a chce zachować smuklość i wąski kokpit.  Wygooglałem, że są bullhorny na 44cm, tylko pytanie czy one też mają "zwężane" zakręty.

Jeśli okaże się że 44rka bullhorna ma takie właściwości jak ta od Szy. Chcę zamontować w niej klamki od BMX z krótką dźwignią na jeden-dwa palce i do tego jakieś manetki deore(używki).



Pytanie jednak zasadnicze - jaki uciąg mają klamki BMX stosowane do hebli U-brake? Taki jak do Szosowych hamulców? W niektórych opisach piszą, że te klamki BMX można do tarcz stosować, to wynika, ze niby powinny być kompatybilne z szosowymi hamulcami. 
Jadę tam gdzie znika horyzont.
MP 2014 - 500km 25h28`|MP 2015 - 300km 20h30`|MP 2017 - 300km 21h01`|MP 2018 (DNF)- 519km 27h30``|BBT 550km (DNF) | POM500 46h33`|PGR 550km - 80h04`

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2946
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
Cytuj
W niektórych opisach piszą, że te klamki BMX można do tarcz stosować, to wynika, ze niby powinny być kompatybilne z szosowymi hamulcami. 

Mam w tym momencie klamki od mechanicznych dyskow podpiete pod szosowe hamulce i musialem w nich wiercic druga dziurke pod linke, zeby zwiekszyc moc - same z siebie sie nie nadawaly.

Offline Mężczyzna Księgowy

  • .::Kolarska Patologia::.
  • Wiadomości: 4033
  • Miasto: Warszawa/Jabłonna
  • Na forum od: 30.12.2010
Mam w tym momencie klamki od mechanicznych dyskow podpiete pod szosowe hamulce i musialem w nich wiercic druga dziurke pod linke, zeby zwiekszyc moc - same z siebie sie nie nadawaly.

Jak to wiercić druga dziurkę? W którym miejscu? Rozwiniesz myśl?

Czyli jest szansa, że hamulce BMX nie pasują do szosowych hamulców;/ Szkoda...
Jadę tam gdzie znika horyzont.
MP 2014 - 500km 25h28`|MP 2015 - 300km 20h30`|MP 2017 - 300km 21h01`|MP 2018 (DNF)- 519km 27h30``|BBT 550km (DNF) | POM500 46h33`|PGR 550km - 80h04`

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Sheldon Brown taki wynalazek kiedyś popełnił


Szanuję tego faceta, ale niektóre jego projekty bardziej traktowałbym w kategorii żartu :P Tutaj bałbym się o zęby.

@Waxmund: a w czasie zjazdów też nie używasz dolnego chwytu?
Podobnie jak Waxmund pewniej czuję się w górnym chwycie. Siła hamowania jest podobna, pozycja właściwie też, kontrola lepsza, a strach że zaliczę OTB wyraźnie mniejszy ;)
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2946
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
Jak to wiercić druga dziurkę? W którym miejscu? Rozwiniesz myśl?

Właściwie to w tych klamkach było zaznaczone miejsce na drugi punkt zaczepienia, tylko nie bylo wywiercone fabrycznie :-) Pomoglem mu i wyglada teraz tak:



Nie mam porownania z dedykowanymi klamkami od baranka, ale jezdze b.szybko po miescie i jesli mialem problemy z hamowaniem to takie, ze blokowaly mi sie kola. Wiec mysle ze dzialaja dobrze :-)

Offline Mężczyzna marcinzet

  • ex rumburak666
  • Wiadomości: 275
  • Miasto: Łapy
  • Na forum od: 22.01.2013
Może warto się zastanowić nad "innymi" barankami? Ja np mam on one midge i z czystym sumieniem mogę ją polecić jeśli chodzi i wygodę. Inną sprawą jest estetyka ale jak dla mnie ta kiera jest tak brzydka, że aż ładna. W skrócie jest to rozgięty baranek z "płytszym" dolnym uchwytem.

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7334
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Kiera ma ok. 48 cm szerokości, średnicę 25mm. Ale 'zakręty' są zwężone, więc klamki przejdą bez problemu. Moje przeszły.
48 cm to szeroko :P Realnie to ta kiera ma 25,4 mm tylko przy samym mocowaniu kierownicy, dlatego klamki mtb wchodzą (które są na średnicę obejmy 22,2 mm). Kiera szosowa, czy to baranek, czy bullhorn ma średnicę 23,8-24,2 przez całą długość, bez modyfikacji klamek się nie obejdzie.

btw, księgowy, mogę ci pożyczyć do testów klamki przełajowe, na 24mm mocowanie. Można je używać jako przelotowe lub końcowe (po wyjęciu uszczelki na pancerz). Są na 2 palce.

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna Waxmund

  • Moderator Globalny
  • Ironman
  • Wiadomości: 11154
  • Miasto: Baszowice k/Kielc
  • Na forum od: 07.06.2007
    • www.waxmund.pl
Jakim cudem masz większą siłę hamowania w górnym chwycie?
W dolnym łapiesz przecież klamki dalej od osi obrotu...
Ponieważ mam słabe hamulce, to często zmuszony jestem zjeżdżać w dolnym chwycie terenowe zjazdy, które wolałbym jechać w górnym.

No nie? Też mi się to wydaje nielogiczne, ale jakoś tak u mnie to wychodzi w praktyce. Możliwe, że było tak przy moich (wiecznie) niedoregulowanych hamulcach. Ostatnio przed wyjazdem akurat je idealnie wyregulowałem, ale nawet nie dane mi było sprawdzić, czy w dolnym chwycie jest lepiej...  :-\ Mowa tu o sile hamowania. Bo panowanie nad rowerem mam zdecydowanie lepsze w górnym.


Podobnie jak Waxmund pewniej czuję się w górnym chwycie. Siła hamowania jest podobna, pozycja właściwie też, kontrola lepsza, a strach że zaliczę OTB wyraźnie mniejszy ;)
Ja tam OTB się w ogóle nie boje. Póki w nic nie uderzam (samochód, barierka, samochód) to jest ok ;)

Co do baranka, to sam kupuję sobie teraz Pro PLT Anatomic (tyle że za 60zł)
http://www.bikecenter.pl/index.php?p5790,pro-xlt-anatomic-alu-31-8mm-kierownica
Może bardziej polubię dolny chwyt ;)
Czasami na drodze spotykam prawdziwych rowerowych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż ciężko ich czasem wyprzedzić...

www.waxmund.pl

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19867
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Wiadomość usunięta.

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum