Autor Wątek: Nowy kokpit w szosie - wątpliwości.  (Przeczytany 4260 razy)

Offline Mężczyzna Księgowy

  • .::Kolarska Patologia::.
  • Wiadomości: 4033
  • Miasto: Warszawa/Jabłonna
  • Na forum od: 30.12.2010
Rumburak - dla mnie etetyka (jaka estetyka?) tej kierownicy jest poniżej zera. Po prostu totalnie mi się nie podoba. To ja dyskwalifikuje w moich oczach. To najbrzydsze, zaraz po motylkach, kierownice rowerowe - bez urazy dla ich ujeżdżaczy i ich ergonomii;)

Co do drugiej dziurki - czy to nie zmniejszyło uciągu linki? Próbuje sobie to wyobrazić...:D Wygląda dobrze... A poprzednio na tym starym otworze klamka była za twarda? Nie wykorzystywała pełnego uciągu, jakbyś to określił?
Jadę tam gdzie znika horyzont.
MP 2014 - 500km 25h28`|MP 2015 - 300km 20h30`|MP 2017 - 300km 21h01`|MP 2018 (DNF)- 519km 27h30``|BBT 550km (DNF) | POM500 46h33`|PGR 550km - 80h04`

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2946
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
W oryginalnej dziurce szybko zaciskała hamulce (była twarda), ale z niewystarczajacą siłą żeby się efektownie zatrzymać. Teraz ma większy zakres ruchu do pełnego zaciśnięcia, ale też i więcej mocy.

Offline Mężczyzna Księgowy

  • .::Kolarska Patologia::.
  • Wiadomości: 4033
  • Miasto: Warszawa/Jabłonna
  • Na forum od: 30.12.2010
mogę ci pożyczyć do testów klamki przełajowe

Nad klamkami myślałem poważnie ale w połączeniu z manetkami w stylu deore - linka od hamulca idzie przy samej kierownicy a klamka bedzie zaczepiać o "wyświetlacz", można go zdjąć niby, ale nie wiem czy to dalej się pogodzi. Niemniej jednak będe miał na uwadze, że takie klamki do testów posiadasz - cenna informacja zwłaszcza w okolicy Warszawy:)
Jadę tam gdzie znika horyzont.
MP 2014 - 500km 25h28`|MP 2015 - 300km 20h30`|MP 2017 - 300km 21h01`|MP 2018 (DNF)- 519km 27h30``|BBT 550km (DNF) | POM500 46h33`|PGR 550km - 80h04`

Offline Mężczyzna marcinzet

  • ex rumburak666
  • Wiadomości: 275
  • Miasto: Łapy
  • Na forum od: 22.01.2013
W razie czego mam na zbyciu 2 klamki przełajowe Cannondale na kierę fi 25,4

Offline Mężczyzna Waxmund

  • Moderator Globalny
  • Ironman
  • Wiadomości: 11154
  • Miasto: Baszowice k/Kielc
  • Na forum od: 07.06.2007
    • www.waxmund.pl
A jaką ramę kupujesz? Taką samą jak miałeś (jak w przypadku Garego), czy coś nowego?

Nie wiem...

Giant niby był super wygodny, ale po prawdziwe to nie była to chyba zbyt dobra rama pode mnie, skoro musiałem wyciągać mocno sztycę i władać krótki mostek... Najlepiej byłoby znaleźć ramę pod dłuższą nogę i krótszą rękę, i z mocowaniami pod bagażnik. A to łatwe pewnie nie będzie.
Czasami na drodze spotykam prawdziwych rowerowych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż ciężko ich czasem wyprzedzić...

www.waxmund.pl

Offline Mężczyzna kawerna

  • Piotr(ek) Hrehorowicz w realu
  • Wiadomości: 1932
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 22.09.2013
Zacytuję za sklepem internetowym



Dźwignia posiada dwuczęściową obejmę szybkiego montażu na kierownicy bez konieczności ściągania chwytów.
Dźwignie hamulca do BMX  , FREESTYLE itp
Stworzone do współpracy ze szczękami hamulca caliper lub U-brake Charakterystyka ich działania cechuje się większą siłą a zarazem mniejszym skokiem ciągnięcia linki hamulca, w porównaniu z dźwigniami przeznaczonymi do v-brake, dzieki czemu znajdują często swoje zastoswanie we współpracy z hamulcami tarczowymi

« Ostatnia zmiana: 8 Lis 2013, 14:12 Waxmund »
... i stałem się social-rowerzystą... Anachronicznie lubię trójrzędowe korby i małe kasety ;)

Offline Mężczyzna Księgowy

  • .::Kolarska Patologia::.
  • Wiadomości: 4033
  • Miasto: Warszawa/Jabłonna
  • Na forum od: 30.12.2010
Dziś kolejny  dzień poszukiwań i kolejne sprzeczne informacje. W jednym sklepie (nazwijmy go A) twierdzili, że kierownice bullhorn mają standardowe rozmiary "bo przecież trzeba na nie jakoś zakładać klamki i manetki" i, że pan "nie spotkał się, aby poza kierownicą szosową, kierownice miały inne średnice niż standardowa 22,2 mm. W drugim sklepie (nazwijmy go B) powiedziano mi na odwrót, że kierownica bullhorn ma 24-25mm średnicy, ale nie udało się tego potwierdzić, bo mieli tylko jakieś wypasione spłaszczone bullhorny z carbonu itp...

Waham się wciąż i rozważam powoli montaż zwykłej prostej kierownicy z rogami. Pan w sklepie nr dwa - twierdził co mnie zaskoczyło, że klamki do Cantilever nie będą kompatybilne z szosowymi hamulcami... zgroza bo ja jestem przekonany, że będą. Twierdził też, że będą twarde bez modulacji. Że te od BMX nie będę pasowały również twierdził.

No i klops, zamiast łatwych odpowiedzi u źródeł mam totalnie sprzeczne informacje... A w żadnym sklepie bullhorna na przymiarkę nie mieli.
Jadę tam gdzie znika horyzont.
MP 2014 - 500km 25h28`|MP 2015 - 300km 20h30`|MP 2017 - 300km 21h01`|MP 2018 (DNF)- 519km 27h30``|BBT 550km (DNF) | POM500 46h33`|PGR 550km - 80h04`

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7334
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Ale żeś ekspertów trafił. Podaj od razu adresy, co by tam się nie wybierać :P
A w żadnym sklepie bullhorna na przymiarkę nie mieli.
Zapomnij o przymiarce. Takich rzeczy w sklepie stacjonarnym bez zamawiania nie będą mieli.

Z rzeczy, które ja mam w gratach na przymiarki (nie jeżdżą, a są zachowane na przyszłe eksperymenty). Możesz je pożyczyć i przetestować.
- klamki campagnolo, które będą pasowały do shimano 8 lub 9
- bullhorn mtb, ale raczej szeroki (nie pamiętam dokładnie wymiarów).
- klamki przełajowe na 24 mm
- gripshifty, które pasują na kierownicę 22mm i 24mm (wymienna obejma). System shimano 8.

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna 4gotten

  • Wiadomości: 1830
  • Miasto: Stargard
  • Na forum od: 26.08.2012
mogę ci pożyczyć do testów klamki przełajowe

Nad klamkami myślałem poważnie ale w połączeniu z manetkami w stylu deore - linka od hamulca idzie przy samej kierownicy a klamka bedzie zaczepiać o "wyświetlacz", można go zdjąć niby, ale nie wiem czy to dalej się pogodzi. Niemniej jednak będe miał na uwadze, że takie klamki do testów posiadasz - cenna informacja zwłaszcza w okolicy Warszawy:)
nie ma potrzeby kombinać. W sprzedaży są dostepne klamki hamulcowe dedykowane do hamulców szosowych. Stosowałem taką w moim rowerze. Po przebudowie klamka leży sobie w szufladzie w garażu. Jeśli chcesz mogę Ci ją przesłać do testów/przymiarek. U mnie pasowała na prostą kierownicę 25,4 mm.
dalej przed siebie... najlepiej po asfalcie ;-)

Offline Mężczyzna Księgowy

  • .::Kolarska Patologia::.
  • Wiadomości: 4033
  • Miasto: Warszawa/Jabłonna
  • Na forum od: 30.12.2010
Odświeżam wątek i napiszę co udało mi się zamontować oraz jak się mają postępy.
 Od skoliozy kupiłem manetki 3x8 jakieś retro, które mają obejmy zdejmowane, owe obejmy podpiłowałem pilnikiem i dziś zamocowałem na kierownicy bullhorn. W oczekiwaniu jeszcze na klamki przełajowe myślę sobie, że całość wyjdzie tak jak chciałem, czyli bullhorn 44cm + pełen zestaw hamulce i manetki:)

Pysznie;)
Jadę tam gdzie znika horyzont.
MP 2014 - 500km 25h28`|MP 2015 - 300km 20h30`|MP 2017 - 300km 21h01`|MP 2018 (DNF)- 519km 27h30``|BBT 550km (DNF) | POM500 46h33`|PGR 550km - 80h04`

Offline Mężczyzna Księgowy

  • .::Kolarska Patologia::.
  • Wiadomości: 4033
  • Miasto: Warszawa/Jabłonna
  • Na forum od: 30.12.2010
Hej może mi podpowiecie, bo zgłupiałem. Chciałem przerzutki podłączyć dziś i miałem kłopot z przednią. Tylna podejrzewam będzie działała bo ma 8 biegów, ale przednia okazuje się, że ma chyba inny uciąg i inną indeksację od przerzutki mojej szosowej jaką miałem zamontowaną...

teraz pytanie, czy problem kompatybilności rozwiąże zmiana przerzutki przedniej? Z zachowaniem oczywiście opcji tego samego dolnego ciągu? Czy aby manetka obsługiwała poprawnie 3 biegi na korbie to trzeba zmienić korbę na MTB/treking?

Do tej pory sądziłem, że szosowe korby z trzema blatami mają taką samą szerokość co te mtb....

podpowiedzcie mi coś, bo trafiłem na kamień:D

 Czekam teraz na klamki przełajowe od globalbusa i będzie komplet nowego kokpitu szosowego. Tylko cierpie teraz bo nie wiem jak tą przerzutkę zgrać z manetką;)


Jadę tam gdzie znika horyzont.
MP 2014 - 500km 25h28`|MP 2015 - 300km 20h30`|MP 2017 - 300km 21h01`|MP 2018 (DNF)- 519km 27h30``|BBT 550km (DNF) | POM500 46h33`|PGR 550km - 80h04`

Offline Mężczyzna Księgowy

  • .::Kolarska Patologia::.
  • Wiadomości: 4033
  • Miasto: Warszawa/Jabłonna
  • Na forum od: 30.12.2010
Kilka fotek z ukończonego w 95% projektu, którego dotyczył ten wątek. Najpierw nabyłem używane manetki od kolegi Skolioza, które dzielnie kilka dni piłowałem pilnikiem, aby powiększyć ich średnicę z 22.2 do 24 mm. nie obyło się bez rozginania delikatnego. Drugim etapem było zakupienie kierownicy bycze rogi. Wtedy zaczęła się przekładka.


Zaczynamy zabawę...


Ostre koło do kwadratu, bez kierownicy, bez hamulców...






Kiedy dziś od Globalbusa kupiłem klamki przełajowe, mogłem zacząć składać wszystko do kupy. Przekładka była budżetowa. Wykorzystałem pancerze i większość linek z szosowego baranka, nawet owijka się nadała drugi raz.







Całość złożona i przetestowana w lokalnym kursie do rowerowego...Zapomniałem kupić izolacyjną taśmę i jedyne co jeszcze wymaga dopracowania to oklejenie końcówek owijki, które teraz przytrzymują zipy:
Jadę tam gdzie znika horyzont.
MP 2014 - 500km 25h28`|MP 2015 - 300km 20h30`|MP 2017 - 300km 21h01`|MP 2018 (DNF)- 519km 27h30``|BBT 550km (DNF) | POM500 46h33`|PGR 550km - 80h04`

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum