Oczekując w okolicach przejścia dla pieszych jest się pieszym.
jezdnia ‒ część drogi przeznaczoną do ruchu pojazdów, składającą się z pasa albo pasów ruchu, z wyjątkiem torowiska wydzielonego z jezdni;
droga dla rowerów – drogę lub część drogi niebędącą jezdnią, oznaczoną odpowiednimi znakami drogowymi, przeznaczoną do ruchu rowerów, hulajnóg elektrycznych i urządzeń transportu osobistego oraz osób poruszających się przy użyciu urządzenia wspomagającego ruch i ruchu pieszych, w przypadkach przewidzianych w ustawie;
pas ruchu - każdy z podłużnych pasów jezdni wystarczający do ruchu jednego rzędu pojazdów wielośladowych, oznaczony lub nieoznaczony znakami drogowymi
Prawo stanowione jest w wypadku rowerzystów tak zawiłe, że prawie nikt go nie zna i nie stosuje. Mamy pewną powszechną wizję jak te prawo wygląda, błędną wizję, którą można w tym wypadku nazwać prawem naturalnym. Dużo łatwiej byłoby dostosować prawo stanowione do prawa naturalnego, niż przekonać i wyedukować wszystkich kierowców i rowerzystów w niuansach kiedy samochód ma pierwszeństwo na przejeździe rowerowym, a kiedy nie. Przekonać rowerzystów do jazdy zgodnie z przepisami po lewym pasie na moście Poniatowskiego w Warszawie , niż po prostu zezwolić im do jazdy po chodniku lub po buspasie.
w większości Europy jest to jasno określone, że rower ma pełne pierwszeństwo
We Włoszech nienal wszystkie przejazdy rowerowe mają znaki "ustąp pierwszeństwa przejazdu", ale adresowane dla rowerów
w zasadzie jest tylko potwierdzenie tego co samo wynika z kodeksu