Cytuj siły działające na suport jeszcze go dokręcają.Ciekawa teoria, śmiem się nie zgodzić
siły działające na suport jeszcze go dokręcają.
Żaden bloker tylko smar się na gwinty stosuje! Jak dobrze dokręcisz to owszem, nie ma prawa się luzować.
Ciekawa teoria, śmiem się nie zgodzić
A mi nie raz zdarzyło się wkręcać klucz w imadło i kręcić całą ramą żeby zapieczony suport zechciał drgnąć.
Nigdy się z takim przypadkiem nie spotkałem. Zerwać gwint który ma tyle zwojów to raczej ciężka sztuka, prędzej wielowypust pod klucz się podda.
Cytat: szkodnik w 30 Maj 2014, 00:53Ciekawa teoria, śmiem się nie zgodzićPo to masz niesymetryczne gwinty ma sens, tak samo jak w pedałach.
Italian bottom brackets, like the French, use a right-hand thread on both sides, so the fixed cup is prone to loosening up unless very securely tightened or secured with threadlock compound.
Cytat: szkodnik w Dzisiaj o 00:53 Ciekawa teoria, śmiem się nie zgodzićPo to masz niesymetryczne gwinty ma sens, tak samo jak w pedałach.
The right pedal has a normal thread, but the left pedal has a left (reverse) thread. The reason for this is not obvious: The force from bearing friction would, in fact, tend to unscrew pedals threaded in this manner. It is not the bearing friction that makes pedals unscrew themselves, but a phenomenon called "precession". You can demonstrate this to yourself by performing a simple experiment. Hold a pencil loosely in one fist, and move the end of it in a circle. You will see that the pencil, as it contacts the inside of your fist, rotates in the opposite direction. This occurs because the pencil's diameter is smaller than that of the opening in your fist. The external threads of the pedal axle are slightly smaller, also, than the internal threads of the crank -- or they wouldn't fit! Ignorant people outside the bicycle industry sometimes make the astonishing discovery that the way it has been done for 100 years is "wrong." "Look at these fools, they go to the trouble of using a left thread on one pedal, then the bozos go and put the left thread on the wrong side! Shows that bicycle designers have no idea what they are doing..." Another popular theory of armchair engineers is that the threads are done this way so that, if the pedal bearing locks up, the pedal will unscrew itself instead of breaking the rider's ankle. The left-threaded left pedal was not the result of armchair theorizing, it was a solution to a real problem: people's left pedals kept unscrewing! We have read that this was invented by the Wright brothers, but we are not sure of this.
Byłoby prościej gdybyś cytował polskojęzyczne źródła... albo przełożył tą teorię na język polski.
To o wykręcaniu się w przypadku zablokowania łożyska nawet ma sens.
Do nowego typu łożysk zewnętrznych jest o wiele lepszy dostęp, łatwiej i wiele skuteczniej da się przyłożyć siłę, przy wkładach to już było trudniej, po zimie zapiekało się to mocno, szczególnie w stalowych ramach. Tak więc bloker do gwintów tylko by sprawę pogorszył.
/.../