Autor Wątek: GT Arette  (Przeczytany 3722 razy)

Offline Mężczyzna altharr

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 661
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 03.09.2013
GT Arette
« 27 Sty 2014, 13:15 »
Witam

Zastanawiam się nad złożeniem drugiego roweru, który byłby przeznaczony w ok 90% do jazdy po utwardzonych nawierzchniach + 10% wiejskie drogi typu szutry/piasek itp., czasem również turystyka z sakwami.

Kilka podstawowych założeń uprzedzających ew.pytania:  odpowiednia dla mnie pozycja na rowerze (wymuszona niestety przez problemy z kręgosłupem) to tzw."moderate" czyli kąt ok 60%, z tego względu niestety szosowe rowery odpadają:(

Z tego samego powodu będą prawdopodobnie opony 30-35mm (to jakaś mikra namiastka komfortu dla pleców i rąk), rozważam marathon supreme lub racer + pewnie siodło brooksa na sprężynach (tak, wiem, ciężkie i brzydkie jak...)

Mam ramę GT Arette, która wydaje mi się dobrą bazą do złożenia takiego roweru, ale mam kilka wątpliwości, które pomożeie mam nadzieję rozwiać/potwierdzić:

1.brak górnego mocowania na bagażnik - tu rozumiem można zastosować obejmy na rurki, czy takie rozwiązanie pewnie wytrzyma sakwy powiedzmy 15kg? Może dorobić jakiś adapter do śruby przy rurce podsodłowej?

2.Hamulce - z przodu są canti , z tyłu u-brake, martwi mnie trochę ten tylny u-brake, wygląda marnie, jakiś plastik... Nie znam skuteczności tego rozwiązania, ale widzę że Yoshko ma chyba takie w swoim Pożeraczu Gmin, jak to się sprawdza (skuteczność/regulacja)?

pozdrawiam



Offline Mężczyzna Robert

  • Wiadomości: 4821
  • Miasto: Konin
  • Na forum od: 03.12.2007
Odp: GT Arette
« 27 Sty 2014, 13:34 »
1.brak górnego mocowania na bagażnik - tu rozumiem można zastosować obejmy na rurki, czy takie rozwiązanie pewnie wytrzyma sakwy powiedzmy 15kg? Może dorobić jakiś adapter do śruby przy rurce podsodłowej?
Da radę, górne mocowanie stabilizuje bagażnik, większość obciążenia idzie na gół. Dla zapewnienia Cię dodam, że takie rozwiązanie wykorzystałem w moim uberMieszczuchu, na którym przejechałem parę kilkudniowych wypadów z sakwami.

Wykorzystałem obejmy hydrauliczne: http://metalpipe.nazwa.pl/metalpipe2/files/OBEJMA-POJEDYNCZA-METALOWA-.png

Offline Mężczyzna rafalb

  • Wiadomości: 1998
  • Miasto: Łuków/ Gdynia
  • Na forum od: 26.03.2008
    • Wciąż w drodze...
Odp: GT Arette
« 27 Sty 2014, 15:10 »
Potwierdzam, jak jeszcze jeździłem z bagażnikiem to miałem identyczne jak Robert i całość trzymała się bardzo ładnie.

Offline skolioza

  • Wiadomości: 2559
  • Miasto: kraków
  • Na forum od: 01.04.2009
    • http://www.RetroMTB.pl
Odp: GT Arette
« 27 Sty 2014, 21:23 »
W kwestii Ubrake - to rozwiązanie zostało wprowadzone po to, by poprawić siłę hamowania w stosunku do królujących wtedy canti
Ma ono swoje plusy i minusy
Z minusów - inne piwoty - nie założysz nic innego
Z plusów - łatwa regulacja klocków w 90% hamulców (jak w V)
Detale, czyli to na co zwrócić uwagę
- szczęki - lepiej zmienić na wyższy model (nie musisz mnie przekonywać że niełatwo je dostać ;)), bo plastik faktycznie dobrze nie rokuje
- przedni hamulec - aby zastosować takie same klamki musi być canti - tu polecam pierwszy wypust Deore LX BR-M550 ze wg na dobra sztywność i siłę hamowania oraz ustawianie klocków jak w V
- klamki - pod sakwy dobre byłyby z SLR+ shimano (niektore wersje Deore LX/DX/XT oraz XTR z lat 91-95 miały ten system) niestety wszystkie występowały jedynie jako klamkomanetki (niestety dla miłośników gripów,thumbów i większej ilości biegów niż 8 )

Generalnie popatrz na rower Yoshka - IMO jak idzie o konfig hebli to maszyna zbudowana wzorowo (klamki mają obcięte mocowania do manetek)
« Ostatnia zmiana: 28 Sty 2014, 13:36 Waxmund »

Offline Mężczyzna altharr

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 661
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 03.09.2013
Odp: GT Arette
« 27 Sty 2014, 22:35 »
Dzięki wszystkim za rady. Co do ubrake to na alledrogo i tablicy kompletna posucha, są jakieś ale bmxowe. Jak znam życie to gdy się pojawi coś ciekawego to zabije mnie ceną:(

Pogrzebałem w piwnicy i okazało się, że mam pół wora części z poprzednich rowerów i tą ramę GT, ale kompletu z tego nie złożę. Będę musiał kupować kolejne graty do ramy GT, albo inną ramę pod części które już mam... Taka sytuacja :-\

Offline skolioza

  • Wiadomości: 2559
  • Miasto: kraków
  • Na forum od: 01.04.2009
    • http://www.RetroMTB.pl
Odp: GT Arette
« 28 Sty 2014, 08:59 »
Co do ubrake to na alledrogo i tablicy kompletna posucha, są jakieś ale bmxowe.
taki urok rozwiązania, którego w danej dziedzinie się nie kontynuuje
a co do cen - wiesz, podaż niewielka, ale i popyt pewnie również, więc niekoniecznie Ja na jesień wystawiałem U Deore i poszło za 50-60zł, więc kupujący fortuny nie stracił ;)

Offline Mężczyzna altharr

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 661
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 03.09.2013
Odp: GT Arette
« 28 Sty 2014, 10:13 »
pojawił się komplet ubrake + canti exage, warto zakupić? http://allegro.pl/hamulce-cantilever-shimano-exage-mountain-komplet-i3911798878.html

Pytanie drugie, czy klamki nexave założone do tego GT które widać na zdjęciu są właściwe do canti?

Pytam ponieważ ten rower składa się z różnych przypadkowych chyba przeszczepów a przy  obecnym stanie linek i pancerzy hamulce praktycznie nie działają, mam nadzieję że chociaż te klamki mogłyby zostać:)

Offline skolioza

  • Wiadomości: 2559
  • Miasto: kraków
  • Na forum od: 01.04.2009
    • http://www.RetroMTB.pl
Odp: GT Arette
« 28 Sty 2014, 21:32 »
Cena nieduża, Ubrake od modeli topowych Deore/XT różni się głównie brakiem podkowy
Wygląda na kompletny (w U kluczowe są tulejki przychodzące pod śruby - bez nich ani rusz, jako że system sprężynowania jest inny), a nawet jeśli nie to owe tulejki powinny być takie same w Twoim
Przedni hamulec wygląda na wersję z dłuższym ramieniem C/D - to też dobrze dla siły hamowania, ale nie poprzestawałbym w poszukiwaniach BR-M550
Klamki Nexave to na 99,9% klamki dla Vbrake, (grupa jak pamiętam weszła na rynek w późnych latach 90, czyli w erze post canti) ale symbol BL-M??? rozstrzygnąłby wszelką wątpliwość

Offline Mężczyzna altharr

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 661
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 03.09.2013
Odp: GT Arette
« 30 Sty 2014, 12:35 »
Fotki z symbolem na klamkach oczywiście nie zrobiłem a rower następny raz zobaczę pewnie za miesiąc :(

Offline Mężczyzna altharr

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 661
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 03.09.2013
Odp: GT Arette
« 7 Lut 2014, 10:42 »
Mam w swoim lamusie klamkomanetki po vbrake, więc na przód zamiast canti założyłbym vbrake (też mam) a tył zostawił ubrake, uciąg linki w klamkach v jest większy niż w canti jeśli się nie mylę, więc ryzyko jest tylko takie że tylny hamulec będzie dość ostry. Czy dobrze kombinuję?

Offline Mężczyzna Pedro

  • Wiadomości: 143
  • Miasto:
  • Na forum od: 19.01.2014
Odp: GT Arette
« 7 Lut 2014, 12:44 »
Kombinujesz dobrze ale trochę nie w tę stronę - będzie dokładnie na odwrót  ;D Czyli canti potrzebują mniejszego uciągu i większej siły. Tu są te kanty polecane przez skoliozęhttp://allegro.pl/hamulce-cantileaver-shimano-deore-lx-zobacz-i3938078685.html

Offline Mężczyzna altharr

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 661
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 03.09.2013
Odp: GT Arette
« 7 Lut 2014, 16:29 »
No to lipton straszny:-( mam kompletny napęd 9 na klamkomanetkach a w tej sytuacji i klamki i manetki trzeba kupować. Dzięki serdeczne za porady

Offline Mężczyzna yoshko

  • Administrator
  • Kto smaruje ten jedzie.
  • Wiadomości: 15533
  • Miasto: Strzelce Opolskie - Biała Podlaska
  • Na forum od: 11.06.2009
    • Blog Yoshkowy
Odp: GT Arette
« 7 Lut 2014, 16:35 »
Zobacz jak pięknie canti sie prezentuje :)









Offline Mężczyzna altharr

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 661
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 03.09.2013
Odp: GT Arette
« 7 Lut 2014, 16:42 »
Zacna maszyna!

Offline Mężczyzna olo

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 7081
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 12.02.2011
Odp: GT Arette
« 7 Lut 2014, 16:44 »
zacna. ciągle się psuje  ;D
Cytat: Hipek
To, co napisał Olo, brzmi rozsądnie.


Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum