Autor Wątek: GT Arette  (Przeczytany 3721 razy)

Offline Mężczyzna altharr

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 661
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 03.09.2013
Odp: GT Arette
« 7 Lut 2014, 16:48 »
Poprawnie mówi się że "ma duszę" ;-)

Offline Mężczyzna yoshko

  • Administrator
  • Kto smaruje ten jedzie.
  • Wiadomości: 15533
  • Miasto: Strzelce Opolskie - Biała Podlaska
  • Na forum od: 11.06.2009
    • Blog Yoshkowy
Odp: GT Arette
« 7 Lut 2014, 16:50 »
@olo, podaj mi te przykłady oznaczające ciągle? :D

Offline Mężczyzna Pedro

  • Wiadomości: 143
  • Miasto:
  • Na forum od: 19.01.2014
Odp: GT Arette
« 7 Lut 2014, 18:15 »
mam kompletny napęd 9 na klamkomanetkach a w tej sytuacji i klamki i manetki trzeba kupować.
W niektórych klamkomanetkach jest możliwość przestawiania ciągu na V albo canti.

Offline Mężczyzna altharr

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 661
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 03.09.2013
Odp: GT Arette
« 7 Lut 2014, 20:13 »
Te które mam to deore m510 i chyba tej opcji nie mają. Znalazłem za to klamki Claris BL-2400 które mają opcję zmiany tryb pracy v/canti co pozwalałoby mi zamontować z przodu v-kę a z tyłu zostawić ten u-brake. Pozostanie kupić manetki.

Offline Mężczyzna Włod

  • Wiadomości: 758
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 04.04.2011
Odp: GT Arette
« 8 Lut 2014, 12:41 »
Rower też masz zacne miejsce na postój i do snu :D A jakie klocki zamontować gdy te fabryczne się wytrą?

Offline Mężczyzna yoshko

  • Administrator
  • Kto smaruje ten jedzie.
  • Wiadomości: 15533
  • Miasto: Strzelce Opolskie - Biała Podlaska
  • Na forum od: 11.06.2009
    • Blog Yoshkowy
Odp: GT Arette
« 8 Lut 2014, 12:49 »
Obecnie mam Authora 3CC.

Offline skolioza

  • Wiadomości: 2559
  • Miasto: kraków
  • Na forum od: 01.04.2009
    • http://www.RetroMTB.pl
Odp: GT Arette
« 9 Lut 2014, 20:12 »
zacna. ciągle się psuje  ;D
konsekwentnie odrzuca przeszczepy nowizny  ;D
Także zastanów się Altharr nad tym misz-maszem klamkomanetkowym zanim się po uszy wpakujesz ;) A poważnie - rama ma rozstaw pod piastę 130 czy 135? Przy 130 z 9s może być konieczna mała kombinatoryka

Offline Mężczyzna olo

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 7081
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 12.02.2011
Odp: GT Arette
« 9 Lut 2014, 20:34 »
@olo, podaj mi te przykłady oznaczające ciągle? :D

faktycznie, winien jestem sprostowania.

maszyna od dobrych kilku miesięcy nie uległa nawet najmniejszej awarii. podobnie jak nie widziała niczego innego poza mieszkaniem yoshka :P
Cytat: Hipek
To, co napisał Olo, brzmi rozsądnie.


Offline Mężczyzna altharr

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 661
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 03.09.2013
Odp: GT Arette
« 9 Lut 2014, 20:42 »
Wstawiłem do niej na próbę koło na piascie 135 z kasetą 9, zrobiłem jazdę testowa na 40km i problemy zauważyłem 2, praktyczny brak hamulcow, oczywiście linki i pancerze w opłakanym stanie ale jak pomogliscie mi zdiagnozować klamki od v zamiast canti, opona 1.6 jest zbyt szeroka do niej, ociera o ramę.
Ps. zmiana przełożeń przy kasecie 9 i manetkach 6 nie była zbyt płynna ;-)

Pomysł na w miarę bezkosztową reanimację roweru wiem już że nie wypali, muszę się teraz zastanowić czy iść w tą stronę czy odpuścić i poszukać innej ramy do której mam kompletny zestaw cześci (napęd, koła, manetki, hamulce...)

Offline Mężczyzna altharr

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 661
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 03.09.2013
Odp: GT Arette
« 21 Paź 2018, 12:01 »
Odkopię temat, bo pora jesienno zimowa to żywioł dla takich "wozideł".

GT Arette rocznik 94 od 5 lat wozi mnie do pracy i po mieście, zimą i latem. Rama stalowa, rurki Tange. Pierwsze 4 lata to totalna nuda, korba na kwadrat, napęd singlespeed zrobiony na środkowej tarczy starej korby 40z i zębatki 14z oraz napinacz ze starej przerzutki. Rower dostał tylko nowe koła, miały być tanie i proste w serwisie, obręcze to Accent Trailflyer, piasty Novatec F062sb, 36 szprych, 36 bo akurat takie były sporo tańsze niż 32, obręcze takie bo akurat były w wyprzedaży.
Przez ten czas kompletnie nic się nie działo, wymieniałem tylko klocki. Hamulce tył ubrake (oryginał) przód vbrake LX, klamki nexave z regulacją ciągu linki.
Raz do roku zaglądam do bębenka żeby zobaczyć czy jest ok i do tej pory jest ok. Koła na tanich obręczach po 40pln nie wymagały przez ten czas centrowania, łożyska nadal ok, szprychy nierdzewne 2mm,  nawet nie wiem jakiej firmy, żadna nie pękła, jak to możliwe, przecież z forum wiemy, że tylko jedna firma robi dobre szprychy ;)
W tym roku rower dostał 7 letni napęd 9rz XT m770 z mojego Inbreda, z korbą deore m590 48/36/26, reszta bez zmian. Po tym sezonie zimowym prawdopodobnie do wymiany będą stery. Na oponach Schwalbe Supreme (35mm), które mają już  ponad 6 lat zaczynają pojawiać się pęknięcia, pewnie dlatego, że rower latem często stoi w słońcu, możliwe że to ich ostatni sezon, nigdy nie złapałem na nich gumy.
Ogólnie rzecz biorąc sprzęt prosty, niezawodny, bardzo wygodny i kompletnie niemodny.


Offline EASYRIDER77

  • Wiadomości: 4847
  • Miasto: INOWROCŁAW
  • Na forum od: 27.07.2010
Odp: GT Arette
« 21 Paź 2018, 13:21 »
stare stalówki z lat 90-tych są fajne. Sam MTB z tego rocznika używam. Też właśnie 9 rzędowy XT używam.
Szerokości. Wozidło fajne i niemodne i właśnie o to chodzi. Jak moje.
Tak dużej korby używasz 48 zębów?

Offline Mężczyzna altharr

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 661
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 03.09.2013
Odp: GT Arette
« 21 Paź 2018, 13:26 »
W zasadzie to po mieście jeżdżę głównie na 48 z przodu i 14/16/18 z tyłu.

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum