Autor Wątek: Bicykl do okrążenia planety  (Przeczytany 15462 razy)

Offline Mężczyzna Daniel-san

  • Wiadomości: 341
  • Miasto: Szczecin
  • Na forum od: 15.01.2014
Bicykl do okrążenia planety
« 29 Sty 2014, 20:00 »
Czołem wszystkim!

Po pierwsze - przeczytałem dział rower od początku do końca (wątki dotykające mojej sprawy) i wiem czego chcę. Pozostaje teraz dopasować rzeczywistość do mojej wizji :)

Chcę zbudować rower wyprawowy, który da sobie radę wszędzie, a głównie w Azji i Ameryce Południowej. W 85% przypadków i tak będzie jechał po asfalcie znając życie, ale ma być gotowy pojechać obładowany po kamieniach, lesie, błocie itd. Mój obecny rower z oponami 1,6 cala nie jest gotowy na takie atrakcje.
Rower będzie nosił sakwy z przodu i z tyłu i ma być jak najmniej zawodny. Proste rozwiązania = proste naprawy. Żadnych amorków, hamulców tarczowych itd. Kwestie otwarte to np. łożyska w piastach - mechaniczne bez historii awarii czy kulkowe i wożenie zapasowych kulek?

Cena - planuję przeznaczyć na to 2000-2500 zł, jednak jeśli jakieś rozwiązanie jest naprawdę warte dopłaty to chętnie rozważę. Tak samo w drugą stronę - nie ma sensu dopłacać za niewymierną poprawę jakości.

Rama - chciałbym Cr-Mo, ale tylko Surly wydaje się spełniać wymogi, a jest za drogi. W grę wchodzi używana Cr-Mo, ale musiałbym ją zobaczyć przed kupnem, zajrzeć do mufy itd. - zamówienie przez internet odpada. Tutaj tylko zaznaczę, że dla mnie argumentem stojącym za Cr-Mo nie jest 'bo można ją wszędzie pospawać'. Argumentem jest za to jej elastyczność, to jak się zachowuje z sakwami, rozwijanie prędkości - to o czym pisał Emes.
No ale z braku laku, na razie niech będzie Alu - Accent Nordkapp, na oponach 26", o szerokości 2,1". Będzie to wyglądać mniej więcej jak rower Alberta Stonogi - fotka załączona.

Grube koła mają umożliwić jazdę na większości nawierzchni i zastąpić amortyzator.

Rama           Accent Nordkapp 20”
Kierownica    http://allegro.pl/uno-grade-comfort-al-069-kierownica-trekkingowa-rt-i3850350666.html  Ale chciałbym ją w skórze tak jak to robi Unibike  - tylko gdzie i jak? czy ktoś ma porównanie między chwytami ergo a taką kierownicą w skórze? Chodzi o maksymalny comfort przy długiej jeździe na sztywnym widelcu

Mostek                   ?   
Klamki hamulcowe    ?   
Hamulce                    ?   (V-brake)
Manetki                   ?   
Stery                       ?

      
sztyca    Accent – mam taką więc zostaje   
siodełko    Brooks, ale jakiś z rowkiem  :)
Obręcze    DH19 – 36 otworów
Szprychy     DT Champion czy Swiss ?
   
Piasta tył             ?   
Piasta przód            ?   


Opony   Schwalbe Marathon Plus MTB 26 x 2.10   
Dętki        Schwalbe auto (+ opaska na koło)

Przerzutka przód    ?   
Przerzutka tył            ?   


Korby:   Chciałbym żeby jeden talerz był naprawdę duży – to się docenia podczas jazdy na prostej, a z górki to już w ogóle.  :)
Pedały:   jakieś z łożyskami maszynowymi   

Łańcuch   ?   
Kaseta             ?   


Widelec:   Np taki http://allegro.pl/widelec-stalowy-mtb-26-pod-tarcze-i-bagaznik-i3882095261.html   ale czy on nie jest za krótki do tej ramy? Rama musi zachować geometrię

Inne:    linki, pancerze, zatyczka widelca, błotniki  - tutaj też mile widziane rady

Co wy na to? Po uzupełnieniu tej listy wrzucę kosztorys. Sam jestem ciekaw czy budżet jest realny. :) Piszcie co sądzicie.

Pozdrawiam
Daniel
Książka: Bike'owa podróż - z Sydney do Szczecina

Offline Mężczyzna olo

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 7081
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 12.02.2011
Odp: Bicykl do okrążenia planety
« 29 Sty 2014, 20:10 »
Obręcze    DH19 – 36 otworów

dawniej na forum chwalone i popularne, od jakiegoś czasu mają złą prasę, notorycznie są wyrywane. ot np u mnie:



Cytat: Hipek
To, co napisał Olo, brzmi rozsądnie.


Offline Mężczyzna furman

  • Wiadomości: 2257
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 02.09.2010
    • http://www.szybkitowar.pl
Odp: Bicykl do okrążenia planety
« 29 Sty 2014, 20:23 »
A z jakich powodów chcesz jeździć na kołach 26. Z tego się orientuję ta rama jest przeznaczona na większe koła, które IMO dobrze sprawdzają się na takich wyprawach.
A swoją drogą to na tym rowerze co pokazałeś to ktoś jeździ? Bo siodełko to on ma strasznie dziwnie ustawione.
Boję się, że możesz nie znaleźć tutaj odpowiedzi na Twoje pytania bo ile opinii tyle ludzi. Lepiej by było gdyś sam coś zaproponował, a wtedy ludzie zaczęliby by punktować Ci słabe lub źle wybrane elementy.
Rowery i kobiety to moje podniety
Podjazdy i dziewczyny to moje dyscypliny

Offline Mężczyzna wojtek

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 5172
  • Miasto:
  • Na forum od: 02.03.2010
    • Pokój z Tobą
Odp: Bicykl do okrążenia planety
« 29 Sty 2014, 20:36 »
Szprychy     DT Champion czy Swis
DT Swiss to marka, Champion to model szprych. Może Competition?

Offline Mężczyzna altharr

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 661
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 03.09.2013
Odp: Bicykl do okrążenia planety
« 29 Sty 2014, 20:52 »
Jak koła 26 to nie v brake przy tej ramie...

Offline Mężczyzna Daniel-san

  • Wiadomości: 341
  • Miasto: Szczecin
  • Na forum od: 15.01.2014
Odp: Bicykl do okrążenia planety
« 30 Sty 2014, 17:17 »
Dałem plamę z tą ramą - oczywiście nie pasuje do tych kół.
Szukam innej ramy. Może uda się jednak jakaś Surly LHT. :)
Jak ktoś z Was zna kogoś kto zna kogoś kto widział kiedyś gdzieś ramę CrMo w rozmiarze 56 (C-T) http://surlybikes.com/info_hole/spew/spew_bike_fit to ja chętnie bym taką obejrzał.
Tymczasem patrzę także na ramy aluminiowe. Nie znalazłem nic co by wyglądało i było sprawdzone jak Accent Nordkapp i było dla kół 26". Może Wy znacie?
Patrzę też na ramy na zamówienie z Mielca.

Cytuj
A z jakich powodów chcesz jeździć na kołach 26. Z tego się orientuję ta rama jest przeznaczona na większe koła, które IMO dobrze sprawdzają się na takich wyprawach.

Według informacji na tym forum mniejsze koła są mocniejsze i w świecie łatwiej znaleźć części (od MTB). Mocne koła to podstawa, a tych opon nie ma w rozmiarze 28. Oczywiście, są inne opony zarówno Schwalbe jak i innych marek, np. Continental, ale nie będę ich na sobie testował. Według innego forum z kolei rower na kołach 26" z sakwami jest zwrotniejszy i łatwiejszy w prowadzeniu.

Cytuj
A swoją drogą to na tym rowerze co pokazałeś to ktoś jeździ? Bo siodełko to on ma strasznie dziwnie ustawione.

Albert Stonoga go zbudował i chyba na nim jeździ :)

Olo - dzięki za fotkę pękniętej DH19 - rzeczywiście smuteczek. Co polecasz w takim razie (koła 26", 36 szprych)  [BTW - jak się robi żeby zdjęcie było tak widać a nie jako załącznik?] :)

Pozdrawiamm

Książka: Bike'owa podróż - z Sydney do Szczecina

Offline Mężczyzna Księgowy

  • .::Kolarska Patologia::.
  • Wiadomości: 4033
  • Miasto: Warszawa/Jabłonna
  • Na forum od: 30.12.2010
Odp: Bicykl do okrążenia planety
« 30 Sty 2014, 17:22 »
Pomijając sprawę kompatybilności ten nordkap ze zdjęcia wygląda fajnie z tymi wielkimi oponami:) Taki niby mtb, niby nie;D Na pierwszy rzut oka nie widać, że rama jest na 28 cali:D
Jadę tam gdzie znika horyzont.
MP 2014 - 500km 25h28`|MP 2015 - 300km 20h30`|MP 2017 - 300km 21h01`|MP 2018 (DNF)- 519km 27h30``|BBT 550km (DNF) | POM500 46h33`|PGR 550km - 80h04`

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19871
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Bicykl do okrążenia planety
« 20 Lut 2017, 12:04 »
Wiadomość usunięta.

Offline Mężczyzna krajewski

  • Wiadomości: 800
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 21.04.2011
Odp: Bicykl do okrążenia planety
« 30 Sty 2014, 17:52 »
może opinia Przemka Biernata coś pomoże:
link: http://nawczasach.blogspot.co.uk/p/sprzet.html
moim zdaniem amortyzator to zbędny luksus o który trzeba dbać żeby się nie rozleciał, a koszt naprawy może być drogi.
albo sprawdź ten blog:
http://www.biketheworld.pl/
« Ostatnia zmiana: 30 Sty 2014, 18:01 Visca_El_Barca »

Offline Mężczyzna Robert

  • Wiadomości: 4821
  • Miasto: Konin
  • Na forum od: 03.12.2007
Odp: Bicykl do okrążenia planety
« 30 Sty 2014, 18:02 »
Co polecasz w takim razie (koła 26", 36 szprych)  [BTW - jak się robi żeby zdjęcie było tak widać a nie jako załącznik?]
Może coś pancernego do DH? Np. obręcze Rhyno?

Offline Mężczyzna Daniel-san

  • Wiadomości: 341
  • Miasto: Szczecin
  • Na forum od: 15.01.2014
Odp: Bicykl do okrążenia planety
« 30 Sty 2014, 18:07 »
Cytuj
A różnica pomiędzy kołami 28 i 26 nie jest taka duża, są i rowery terenowe na kołach 28, są i ramy do takich rowerów.

Wilku - oczywiście, można założyć koła 28 ale nie zmieszczą się do Nordkappa już szerokie (min 2,1") opony! Lub zmieszczą się na styk i nie zostawią miejsca na warstwę pamirskiego błota. Cieńszych nie założę gdyż jak sam napisałeś w innym wątku "mniej się traci na asfalcie na za grubych niż w terenie na za cieńkich"  :) z czym się zgadzam w 100%. Pamiętajmy jednak, że geometria ramy ma być trekkingowa, wygodna na długą jazdę więc 29ery odpadają. Powtarzam: rama trekkingowa i szerokie opony 26".

Visca dzięki za link, na pewno się przyda!

Książka: Bike'owa podróż - z Sydney do Szczecina

Offline miki150

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 6706
  • Miasto: Jeteborno
  • Na forum od: 05.07.2010
Odp: Bicykl do okrążenia planety
« 30 Sty 2014, 18:19 »
Jak w 85% rower będzie jechał po asfalcie, to już sobie daruj te 2,1''. Jeździłem po największych bezdrożach Ameryki Płd, a nie spotkałem nikogo na tak szerokich oponach, 2'' to byłą rzadkość.

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 8788
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Odp: Bicykl do okrążenia planety
« 30 Sty 2014, 21:08 »

Na jednym forum, czytając 'uczestniczyłem' w powstawaniu, tj. budowie, roweru. Autorem był wieloletni wyprawowy praktyk. Zaciekawiło (właściwie poraziło) mnie, iż zaczął właśnie od opony (podobnie jak Ty, najpierw zdefiniował zastosowanie, rodzaje nawierzchni/przewidywane warunki, w tym bagaż). Baczył na nośność, bieżnik i jej szerokość (szersza - mniejsze opory toczenia w przypadku zwykłych rowerowych prędkości w turystyce, szersza zadawala się mniejszym ciśnieniem - już masz więc pewną amortyzację). Do opony -więc i przeznaczenia- dobrał akuratną, wytrzymałą felgę i s(z)prychy. Jedno i drugie (+ zapas) musiały przyjąć widły (jak wspomniałeś - od pewnej szerokości ograniczają przyjęcie opon) - te były więc kolejną pozycją 'konfekcjonowania' roweru. Dopiero na tym etapie -z grupy iluś- pod kątem geometrii, dop. masy zestawu (rower+bagaż+rowerzysta) zdecydował się na określoną ramę, potem napęd, hamulce, kierownicę (z rogami), siodło, bagażniki i resztę (w tym lusterko i dzwonek).

Kiedy zaczyna się od ramy/wideł, wówczas -nierzadko- słyszy się, iż 'u mnie tyle już nie wejdzie' - czyliż klops.

Wiem przynajmniej o jednym producencie rowerów (idworx), który rowery -upraszczając- projektuje pod opony i napęd (oczywiście dla poszczególnych zakresów ich każdorazowego użytkowania).

Rigida Andra 30, zapleciona dobrze (właściwie najważniejsze), na dobrych s(z)prychach. Na takich jeżdżę, te chwalę.

W swym imieniu (+ po rozmowach z praktykami) - 26" (łatwiej o ersatz), bez amora, opony nie za wąskie.
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Mężczyzna Daniel-san

  • Wiadomości: 341
  • Miasto: Szczecin
  • Na forum od: 15.01.2014
Odp: Bicykl do okrążenia planety
« 31 Sty 2014, 14:40 »
Dzięki Łatośłętka za ten wpis. Zaczynam od samych kół:

Obręcze Alexrims DH22 / 36 otw
[opony Marathon Plus MTB 26 x 2.10]
Piasta przód - DEORE XT HB T780 / 36 otw
Piasta tył - Deore XT FH-M770 / 36 otw
Szprychy - DT Champion

Pytania:
1. Czy łożyska kulkowe to napewno dobry pomysł? Może lepiej maszynowe i zamiast kulek wozić ze sobą zapasowe łożysko? Jeśli maszynowe to jakie?
2. Jaki splot najbardziej wytrzymały i jakie długości szprych?
3. Czy potrzebna jest opaska na obręcz, jeśli szprychy są w innej komorze obręczy niż dętka?


Książka: Bike'owa podróż - z Sydney do Szczecina

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19871
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Bicykl do okrążenia planety
« 20 Lut 2017, 12:04 »
Wiadomość usunięta.

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum