Autor Wątek: Bicykl do okrążenia planety  (Przeczytany 15461 razy)

Offline Mężczyzna Daniel-san

  • Wiadomości: 341
  • Miasto: Szczecin
  • Na forum od: 15.01.2014
Odp: Bicykl do okrążenia planety
« 4 Lut 2014, 16:38 »
Worek - dzięki za propozycję. Fajny rowerek na części i cena spoko. Jednak długość tylnego trójkąta - zahaczałbym piętami o sakwy, co i tak jest problemem drugorzędnym, bo chyba nie ma na czym bagażnika zainstalować, co? :)

Wracając do widelca -
Cytuj
Jeśli masz ramę pod amortyzator, to szukasz widelców typu "suspension corrected", surly ma ich od cholery w ofercie.
- Pasowały by trzy bo Big Dummy był by za krótki - 425 mm
Zostają: Troll, Instigator 1.0 oraz 1x1 - wszystkie mają ok. 450 mm, a 1x1 jest najtanszy, na bikecomponents.de kosztuje 65 Euro. Stamtąd będę zamawiał też opony i możliwe, że inne rzeczy.

Jednak nie wiem, czy zostawić geometrię tej ramy taką samą i wziąć ten widelec Surly, czy ingerować w wysokość tylnego trójkąta ramy tak aby wszedł ten widelec z allegro:
http://allegro.pl/show_item.php?item=3919248994

Oszczędność to zaledwie 100 zł, a może się okazać że moja pozycja na rowerze się zmieni na gorsze. Co sądzicie?
Książka: Bike'owa podróż - z Sydney do Szczecina


Offline Mężczyzna Daniel-san

  • Wiadomości: 341
  • Miasto: Szczecin
  • Na forum od: 15.01.2014
Odp: Bicykl do okrążenia planety
« 4 Lut 2014, 17:05 »
Super Alek! Tylko czemu się nie zgadza ani rozmiar ani waga z tym co podaje Szwalbe?
http://www.schwalbe.com/en/tour-reader/marathon-mondial.html
2,15" według Schwalbe, 2,10" w tym sklepie
865 g według Schwalbe, 540 g w tym sklepie
Książka: Bike'owa podróż - z Sydney do Szczecina

Offline Mężczyzna yoshko

  • Administrator
  • Kto smaruje ten jedzie.
  • Wiadomości: 15533
  • Miasto: Strzelce Opolskie - Biała Podlaska
  • Na forum od: 11.06.2009
    • Blog Yoshkowy
Odp: Bicykl do okrążenia planety
« 4 Lut 2014, 17:11 »
a na zdjęciu jest opona z drutem. ;)

E: Dane techniczne dotyczą opony RACING RALPH.

PS: Większy burdel niż w Cykloturze.
« Ostatnia zmiana: 4 Lut 2014, 17:16 yoshko »

Offline Mężczyzna Daniel-san

  • Wiadomości: 341
  • Miasto: Szczecin
  • Na forum od: 15.01.2014
Odp: Bicykl do okrążenia planety
« 4 Lut 2014, 17:17 »
:D a świstak siedzi i je zawija w sreberka.
Więc taniej niż na bikecomponents.de ich nie dorwę chyba.
Książka: Bike'owa podróż - z Sydney do Szczecina

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2946
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
Odp: Bicykl do okrążenia planety
« 4 Lut 2014, 17:30 »
Oj, rzeczywiscie, nic tam sie nie zgadza ;-) Ja bym zadzwonil do nich i sprawdzil, co tak naprawde wysylaja, bo cena atrakcyjna.


Chyba zebys jeszcze sie zdecydowal na wieksze kola, wtedy Planet X ma je najtaniej na swiecie :-)

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 8788
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Odp: Bicykl do okrążenia planety
« 4 Lut 2014, 20:32 »
Więc taniej niż na bikecomponents.de ich nie dorwę chyba.

http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/3841517_-marathon-mondial-26-x-2-15-55-559-schwalbe.html

Ze sklepem, który wymieniłeś, mam wyłącznie b. dobre doświadczenie.

/ed. usunąłem propozycję przewodowego licznika vdo - sunbat o to nie pytał; przepraszam/
« Ostatnia zmiana: 4 Lut 2014, 20:46 łatośłętka »
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Mężczyzna Daniel-san

  • Wiadomości: 341
  • Miasto: Szczecin
  • Na forum od: 15.01.2014
Odp: Bicykl do okrążenia planety
« 6 Lut 2014, 17:01 »
Co sądzicie o tej ramie?

http://allegro.pl/rama-cr-mo-giant-terrago-retro-mtb-krakow-i3938421407.html

Podstawowe pytanie - co z widelcem i sterami?
Książka: Bike'owa podróż - z Sydney do Szczecina

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Bicykl do okrążenia planety
« 6 Lut 2014, 17:48 »
Worek - dzięki za propozycję. Fajny rowerek na części i cena spoko. Jednak długość tylnego trójkąta - zahaczałbym piętami o sakwy, co i tak jest problemem drugorzędnym, bo chyba nie ma na czym bagażnika zainstalować, co? :)
Myślę, że dużo zależy od sakw i bagażnika. Ja nie zahaczam w rowerze typowo szosowym. Oczka z tego co widzę i pamiętam są. Jeśli byłbyś mimo wszystko choć trochę zainteresowany mogę posprawdzać i pomierzyć.

Oddam za dwukrotną wartość ze skupu złomu :P
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna Madridista

  • Wiadomości: 389
  • Miasto: Tychy
  • Na forum od: 27.04.2011
Odp: Bicykl do okrążenia planety
« 19 Kwi 2014, 18:36 »
Szprychy     DT Champion czy Swis
DT Swiss to marka, Champion to model szprych. Może Competition?
Pewnie się pomylił podczas pisania, podejrzewam, że chodziło mu o DT Champion i Sapim. :P

Dzięki Łatośłętka za ten wpis. Zaczynam od samych kół:

Obręcze Alexrims DH22 / 36 otw
[opony Marathon Plus MTB 26 x 2.10]
Piasta przód - DEORE XT HB T780 / 36 otw
Piasta tył - Deore XT FH-M770 / 36 otw
Szprychy - DT Champion

Pytania:
1. Czy łożyska kulkowe to napewno dobry pomysł? Może lepiej maszynowe i zamiast kulek wozić ze sobą zapasowe łożysko? Jeśli maszynowe to jakie?
2. Jaki splot najbardziej wytrzymały i jakie długości szprych?
3. Czy potrzebna jest opaska na obręcz, jeśli szprychy są w innej komorze obręczy niż dętka?
Z własnego doświadczenia mogę polecić obręcze Mavic A319(w moim przypadku w kolorze czarnym), zrobiłem na nich ponad 12400km i nic się z nimi nie dzieje. Użytkowane były w 98% na asfalcie, ale uwierz mi przeżył dość spore dziury przy różnych prędkościach(oczywiście obładowany po brzegi + moja masa 90kg).
Ja mam koła zaplecione na 4 krzyże. Długość szprych jest zależna od sprzętu, z którego ma składać się koło. Obręcze mają różne wysokości, a piasty też nie są jednakowe.


Offline Mężczyzna Daniel-san

  • Wiadomości: 341
  • Miasto: Szczecin
  • Na forum od: 15.01.2014
Odp: Bicykl do okrążenia planety
« 11 Cze 2014, 16:29 »
Ramę zamówiłem w Mielcu według własnej specyfikacji.
Niestety są kompletnie nieprofesjonalni jeśli chodzi o realizację zamówienia.
Rama zamówiona 18 lutego miała być gotowa po 9 tygodniach.
Po 15 tygodniach dowiaduję się, że "Rama nie jest w produkcji . Mamy duże opóźnienia.
Przepraszam że Pana wcześniej nikt nie uprzedził, bo były wysyłane maile do wszystkich kontrachentów."
Ok rozumiem, więc pytam na kiedy będzie gotowa, ale niestety nie dowiedziałem się.

Szukam więc ramy jak najbliższej specyfikacji załączonej w PDF.

Koła 26" mam gotowe, zdjęcia załączone.

Obręcze Alexrims DH 22.
Szprychy DT Swiss Champion, 36 szprych na koło, zaplot na 3 krzyże, mosiężne nyple.
Piasty z łożyskami maszynowymi - z przodu NOVATEC 751SB, z tyłu NOVATEC F062SB.
Książka: Bike'owa podróż - z Sydney do Szczecina

Offline Mężczyzna Pedro

  • Wiadomości: 143
  • Miasto:
  • Na forum od: 19.01.2014
Odp: Bicykl do okrążenia planety
« 11 Cze 2014, 19:43 »
Miałem zaproponować kupno używanej ramy lub całego górala na alledrogo np. http://allegro.pl/rower-giant-granitesport-series-kola28-i4263637798.html   ale chyba żaden seryjniak nie spełni tych wymagań...

Offline Mężczyzna wikrap1

  • Wiadomości: 1481
  • Miasto: łódź
  • Na forum od: 03.02.2013
    • Wyprawy młodej pary
Odp: Bicykl do okrążenia planety
« 11 Cze 2014, 22:21 »
Czy te wymagania nie są przypadkiem przesadzone? Opony 2.2 i 1cm prześwitu?

Zejdź do opon 2.0
Znajdź ramę z 2 uchwytami na bidon i dokup sobie koszyk pod siodełko. Są też widelce z mocowaniami na bidon, sakwy z miejscem na bidon. Z tym chyba nie będzie kłopotu.
Wzmocnienia - rama MTB spokojnie da radę ;)

Pozostaje kwestia geometrii.

Offline Mężczyzna chesteroni

  • Wiadomości: 673
  • Miasto: Toruń
  • Na forum od: 14.07.2012
Odp: Bicykl do okrążenia planety
« 11 Cze 2014, 23:51 »
Obręcze    DH19 – 36 otworów

dawniej na forum chwalone i popularne, od jakiegoś czasu mają złą prasę, notorycznie są wyrywane. ot np u mnie:



Ja pozwolę sobie mieć zdanie odrębne. Mam "nowe" DH19 w rowerze jeżdżonym już drugi rok. Nic się nie dzieje złego, a ważę sporo, z sakwami też ładny kawałek zrobiłem na nim. Może kluczem są tu szprychy (DT Alpine III) - tego nie wiem, ale całość działa dobrze jak na razie.


Co do specyfikacji: Jako, że jeżdżę na LHT, który mniej więcej jest taki, jak chcesz, to mogę dopowiedzieć, że w "dolnym" koszyku na bidon najważniejsze jest to, żeby nie zahaczała butelka o przednie koło/błotnik.
Zabrakło mi w specyfikacji informacji o oczkach pod błotniki.
Nie wiem też, czemu sobie tyłu nie wydłużysz, jak jest w LHT - na początku wątku rama Ci się podobała, a potem Unibike jako wzór...?
Polecałbym też, skoro to na zamówienie, aby była możliwość zamocowania stopki koło supportu (jak w LHT, tyle że w LHT jest miejsce, ale nie ma płaskownika, a w zamawianej ramie mógłby być.). To bardzo wygodne i nawet, jak się nie zdecydujesz, to nie zaszkodzi mieć możliwość zmiany zdania.

Z ramą na zamówienie jest u nas kiepsko. Mielec - sam widzisz. A opcje Kondej/Rychtarski/Orłowski są cenowo nieatrakcyjne jeśli np. LHT Ci odpowiada, sprawdzałem niecałe dwa lata temu i terminy są długie, a ceny to od ok. 1400zł u Kondeja (+ b. długie czekanie), przez ok. 1800-2000zł u Rychtarskiego do ok. 2800zł u Orłowskiego. To na pewno byłaby dobra rama, ale za tydzień za ok. 1700zł możesz mieć ramę LHT w domu ;-)
I wbrew marudzeniom niektórych, u mnie jakoś nic się z oczkami bagażnikowymi nie dzieje, a ważę dużo (>100) i nie jeżdżę ultralight, jak już jadę dalej :)
« Ostatnia zmiana: 12 Cze 2014, 09:22 chesteroni »

Offline EASYRIDER77

  • Wiadomości: 4847
  • Miasto: INOWROCŁAW
  • Na forum od: 27.07.2010
Odp: Bicykl do okrążenia planety
« 12 Cze 2014, 08:44 »
jakbym ja zamawiał i tak by się spóźniali to olałbym ich. Skoro jestem niepoważnie traktowany to trudno.
Do mnie nie przemawiają dwie rzeczy.
- piasty novatec są mniej popularne na świecie niż shimano. A coś może zawsze strzelić. Nie skreślam ich, ale dookoła świata jak piszesz wolałbym mieć coś co wszyscy znają i są części.
- opony 2.1 i prześwit 1 cm, to byś musiał mieć surly z takimi balonami  na śnieg, taką ramę. Bez przesady, po to takie mocniejsze koła robisz, żeby nie rozcentrowywały się. Szerokość 2.0 opony starcza.
- ciąg linek dolny, jak będziesz jechał dużo w błocie itp. na pewno bardziej narażone na zasyfienie a przy tym więc gorsza praca linek.
- nie wiem czy to przeoczyłem, ale jeszcze bym zwrócił uwagę na typ sterów

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum