Autor Wątek: 29er w teren i na wyprawy terenowe  (Przeczytany 10778 razy)

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: 29er w teren i na wyprawy terenowe
« 14 Kwi 2016, 22:29 »
Nie brzmi zbyt ciekawie.. Jak często trzeba pompować żeby utrzymywać prawidłowe ciśnienie?
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: 29er w teren i na wyprawy terenowe
« 21 Kwi 2016, 21:24 »
Sprzedający "aż tak się nie zna" i nie określił ani rocznika, ani nie powiedział, czy możliwa jest zmiana skoku przed podkładki.

Amortyzator wygląda tak:



Zrobiłem spore poszukiwania w internecie i zdaje się identyczny w Specialized Stumpjumper FSR Comp 2011 (wg opisu amortyzator też jest z 2011):




Można liczyć na to, że naklejki jednoznacznie identyfikują rocznik?
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: 29er w teren i na wyprawy terenowe
« 3 Maj 2016, 19:03 »
Posiadam zaciski bb7 road z adapterami "0 IS". Z opisu adapterów wynika, że pasują do tarcz 160mm przód i 140 tył.

Wydaje mi się, że takie tarcze będę jednak za małe - ważę 70 kg. Myślałem o założeniu 180mm na przód (mam sztywną oś) i 160mm na tył. Czy taki zestaw ma sens?

Takie adaptery znalazłem jako zamienniki
http://s.aliexpress.com/YBbQNVJJ
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna wojtek

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 5172
  • Miasto:
  • Na forum od: 02.03.2010
    • Pokój z Tobą
Odp: 29er w teren i na wyprawy terenowe
« 3 Maj 2016, 19:15 »
Ważę ze dwadzieścia więcej i mam tarcze 160, w zupełności mi to wystarcza, mocy nigdy nie brak.

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7334
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Odp: 29er w teren i na wyprawy terenowe
« 3 Maj 2016, 19:19 »
W przypadku zacisków road i jazdy w terenie, zestaw 2x180 może być całkiem spoko. Przy MTB 160mm starcza. Adaptery kupisz gdziekolwiek.

btw, nie kupuj czasem tarcz HS1. Wszystko fajnie, ale te konkretne tarcze mają nawiercane otwory, bardzo małe. Ciężko czyszczą się z błota (błoto zostaje w otworach i zjada klocki). Zdecydowanie CleanSweep2 są przyjemniejsze pod tym względem (choć bardziej hałasują).

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna Księgowy

  • .::Kolarska Patologia::.
  • Wiadomości: 4033
  • Miasto: Warszawa/Jabłonna
  • Na forum od: 30.12.2010
Odp: 29er w teren i na wyprawy terenowe
« 3 Maj 2016, 20:12 »
powstanie ten rower wreszcie, czy będziesz nas mamił historiami o jego budowie?
Jadę tam gdzie znika horyzont.
MP 2014 - 500km 25h28`|MP 2015 - 300km 20h30`|MP 2017 - 300km 21h01`|MP 2018 (DNF)- 519km 27h30``|BBT 550km (DNF) | POM500 46h33`|PGR 550km - 80h04`

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: 29er w teren i na wyprawy terenowe
« 3 Maj 2016, 20:17 »
Dzięki. Jeszcze jedna sprawa. Dla mocowanie PM mam kupić dwa identyczne adaptery..?
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: 29er w teren i na wyprawy terenowe
« 3 Maj 2016, 20:26 »
powstanie ten rower wreszcie, czy będziesz nas mamił historiami o jego budowie?
Za miesiąc pewnie przejdą wszystkie elementy zakupione na aliexpress, więc wtedy najwcześniej zbuduję. Jeszcze zostały do kupienia koła, przerzutki, kaseta (łańcuchy jakieś mam), linki, pancerze itp.

Rzeczy kupuję sukcesywnie, bo kolejne elementy wnikają z przednich. W pewnym momencie nawet rozważałem Rohloffa, ale nie chciałem dawać za rower do rozbiórki więcej niż 3 tys. zł ;) Poza tym chcę kupować tanio, więc pośpiech nie jest wskazany.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 10707
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
Odp: 29er w teren i na wyprawy terenowe
« 3 Maj 2016, 20:49 »
Znaczy się nie powstanie

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7334
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Odp: 29er w teren i na wyprawy terenowe
« 3 Maj 2016, 20:50 »
Dla mocowanie PM mam kupić dwa identyczne adaptery..?
Zacznijmy od tego, gdzie masz PM. Tylko na przodzie? Jak tak, to przy tarczy 160mm nie masz adaptera, a jak 180mm to adapter +20mm.

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: 29er w teren i na wyprawy terenowe
« 3 Maj 2016, 21:00 »
Dla mocowanie PM mam kupić dwa identyczne adaptery..?
Zacznijmy od tego, gdzie masz PM. Tylko na przodzie? Jak tak, to przy tarczy 160mm nie masz adaptera, a jak 180mm to adapter +20mm.
PM mam z przodu i tyłu. Hamulce wyglądają fabrycznie tak


Wydawało mi się, że mam kupić ten dolny
http://s.aliexpress.com/niyAzuYb
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7334
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Odp: 29er w teren i na wyprawy terenowe
« 3 Maj 2016, 21:08 »
jak z przodu i z tyłu, to w zależności od decyzji albo brak, albo +20mm. Przy czym są dostępne dwie wersje adapterów, ze śrubami przelotowymi, jak i ze śrubami oddzielnie. Przy jednych i drugich uważamy, żeby nie spieprzyć gwintu, bo naprawa jest zwykle niemożliwa (ahh te wspaniałe PM!)
PM w przeciwieństwie do IS, ma identyczne offsety mocowania zarówno z przodu, jak i z tyłu.

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna Księgowy

  • .::Kolarska Patologia::.
  • Wiadomości: 4033
  • Miasto: Warszawa/Jabłonna
  • Na forum od: 30.12.2010
Odp: 29er w teren i na wyprawy terenowe
« 3 Maj 2016, 21:26 »
Rolhoff do roweru w teren? Worek !!!

Ja też mam wrażenie, że więcej jest w gonieniu króliczka niż w jego złapaniu. Najgorzej, że w połowie biegu w umie nie wiesz w którą stronę chcesz dalej biec... Masz pomysł, potem dorabiasz sobie jakieś inne pomysły poboczne, brniesz w nieznane tereny a jak coś nie idzie modyfikujesz je i w sumie legniesz w gruzach. Tak jak z tą kierownicą szosową "rozjechaną" w końcu i tak założyłeś baranka;P

W sumie piszesz, że chcesz oszczędzać pieniądze więc zamawiasz z Alixpress, tylko oszczędność kasy to kupowanie mądre przemyślane, a nie jak u Ciebie na łapu capu;)


Intrygują mnie twoje projekty, bo potem tacy twórcy jak Ty, przyprowadzają do mnie na serwis rowery i muszę poprawiać ich próby napraw...:D
Jadę tam gdzie znika horyzont.
MP 2014 - 500km 25h28`|MP 2015 - 300km 20h30`|MP 2017 - 300km 21h01`|MP 2018 (DNF)- 519km 27h30``|BBT 550km (DNF) | POM500 46h33`|PGR 550km - 80h04`

Offline Mężczyzna Mariusz

  • Jestem, jaki jestem...
  • Wiadomości: 1945
  • Miasto: Leszno
  • Na forum od: 18.02.2012
Odp: 29er w teren i na wyprawy terenowe
« 3 Maj 2016, 21:29 »
Rolhoff do roweru w teren? Worek !!!
Możesz rozwinąć myśl?
Podać prawidłowe zastosowanie piasty?
W dobie internetu każdy kreuje swój wizerunek, tak jak chciałby, by widzieli go inni...
Każdy jest tu seksbombą, póki ma top fejs i konto, plastikowe lale nadymane jak ponton,
Ukryci za nickiem, poznają się jednym klikiem, bajerują się zamiast słowem plikiem...  
A trików jest bez liku, tą albo tą, która lepszy robi dzióbek na fejsiku...Ulepieni jak z plastiku, takich ludzi jest bez liku, żyj naprawdę, nie w wirtualnym cyrku...     Mesajah

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: 29er w teren i na wyprawy terenowe
« 3 Maj 2016, 21:44 »
Znaczy się nie powstanie

Po kupnie amortyzatora, to już finansowo z górki :)

jak z przodu i z tyłu, to w zależności od decyzji albo brak, albo +20mm. Przy czym są dostępne dwie wersje adapterów, ze śrubami przelotowymi, jak i ze śrubami oddzielnie. Przy jednych i drugich uważamy, żeby nie spieprzyć gwintu, bo naprawa jest zwykle niemożliwa (ahh te wspaniałe PM!)
PM w przeciwieństwie do IS, ma identyczne offsety mocowania zarówno z przodu, jak i z tyłu.

Ok, trochę namieszali z tymi adapteramui ich wariantami, ale zdaje się już wiem. Na oku mam typ 7

W przeciwieństwie do "prostego"  20 mm (typ 8), ten jest wysunięty w dół (inaczej się przykrtęca), co kompensuje skos. Czyli wywalam aktualne i wsadzam typ 7 z napisem 180 mm.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum