Autor Wątek: 29er w teren i na wyprawy terenowe  (Przeczytany 10772 razy)

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7334
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Odp: 29er w teren i na wyprawy terenowe
« 3 Maj 2016, 22:02 »
Przy czym czasem adapter po prostu nie pasuje do ramy/widelca/zacisku. "Bo nie". Ale to ciężko ustalić przed próbą montażu.

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna Księgowy

  • .::Kolarska Patologia::.
  • Wiadomości: 4033
  • Miasto: Warszawa/Jabłonna
  • Na forum od: 30.12.2010
Odp: 29er w teren i na wyprawy terenowe
« 3 Maj 2016, 22:30 »
Możesz rozwinąć myśl?
Podać prawidłowe zastosowanie piasty?

To Moje indywidualne odczucie, ale piasty biegowe wg mnie nie nadają się do jazdy w terenie. Nie wyobrażam sobie ich trwałości w dłuższym użytkowaniu w terenie.

Nie bez powodu piasty biegowe w przeważającej większości stosuje się w rowerach szosowych i rowerach miejskich do jazdy po asfalcie.

Cytuj
Minusem piast z przekładniami jest większa masa niż w systemie tradycyjnym i trudniejszy montaż i demontaż koła, który jest konieczny przy każdej wymianie dętki.

Dlatego też omawiane rozwiązanie jest powszechne w rowerach miejskich, gdzie nie zdarza się tak często łapać gum, jak w terenie, a raczej niespotykane w rowerach sportowych, gdzie priorytetem jest niska masa i możliwość szybkiej zmiany koła.

Cytuj
Dlatego też, aby cieszyć się wieloletnim, bezproblemowym działaniem takiej piasty należy ją serwisować, najlepiej raz do roku, jeżeli rower jest intensywnie użytkowany


eDIT;)

Zapomniałbym o dedykowanych tarczach do Rolhoffa na 4 śruby:D

Jeśli dodamy do tego problem serwisu piasty w PL to mamy sporo na NIE:) Podejrzewam, że osoby zajmujące się serwisem takich piast biorą za to dobrą kasę... To jak z serwisem amora. Jak masz amorek za 1000-2000zł musisz go serwisować regularnie bo serwis to 200-300zł a amor drogi... Z rolhoffem pewnie to samo. Ok pewnie można testować jego przebiegi rzędu 20tyś bez serwisu, ale mój portfel by chyba umarł na zawał...


« Ostatnia zmiana: 3 Maj 2016, 22:46 Księgowy »
Jadę tam gdzie znika horyzont.
MP 2014 - 500km 25h28`|MP 2015 - 300km 20h30`|MP 2017 - 300km 21h01`|MP 2018 (DNF)- 519km 27h30``|BBT 550km (DNF) | POM500 46h33`|PGR 550km - 80h04`

Offline Mężczyzna Turysta

  • Wiadomości: 5719
  • Miasto: Gdańsk
  • Na forum od: 15.06.2011
Odp: 29er w teren i na wyprawy terenowe
« 3 Maj 2016, 22:57 »
piasty biegowe wg mnie nie nadają się do jazdy w terenie. Nie wyobrażam sobie ich trwałości w dłuższym użytkowaniu w terenie.
Powiedz to kilku czołowym zawodnikom Pucharu Polski w Rowerowych Maratonach na Orientację, bo nie wiedzą. Przy okazji możesz zapytać o trwałość. ;-)

Offline Mężczyzna Dusza

  • ✫ ♪ ✯ ♫ ✬ ♬ ✰
  • Wiadomości: 966
  • Miasto: Opole
  • Na forum od: 23.02.2010
Odp: 29er w teren i na wyprawy terenowe
« 3 Maj 2016, 23:02 »
Worku, strony 54 oraz 55 katalogu Avida powinny rozwiać Twoje wątpliwości co do adapterów. Wysztko jest ładnie pokazane na tabelkach i zwymiarowane, dobrać i szukać odpowiednich zamienników.

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: 29er w teren i na wyprawy terenowe
« 3 Maj 2016, 23:54 »
Dzięki za pomoc w doborze adaptera. Wszystko już zakupiłem i pozostaje liczyć na to, że spasuje. Z instrukcji zrozumieniem tyle, że dopasowuje się do ramy - jeśli jest ona standardowa, to podpis na adapterze będzie zgodny z rzeczywistością. Jednak sam Romet chyba nie dysponuje takimi danymi, bo przerasta ich podawanie geometrii ramy ;)

To Moje indywidualne odczucie, ale piasty biegowe wg mnie nie nadają się do jazdy w terenie. Nie wyobrażam sobie ich trwałości w dłuższym użytkowaniu w terenie.
Czytałem o sypiących się piastach z biegami, ale dotyczyło to piast typu Alfine, które nie lubią dużych obciążeń. Nexus 3s, Sturmey Archer i Rohloff uchodzą raczej za niezniszczalne. W terenie dużym plusem jest odporność na syf i brak przerzutki do połamania - nie trzeba się niczym przejmować. Na szosie przeszkadzają większe opory niż w tradycyjnym napędzie.

Zapomniałbym o dedykowanych tarczach do Rolhoffa na 4 śruby:D

Jeśli dodamy do tego problem serwisu piasty w PL to mamy sporo na NIE:) Podejrzewam, że osoby zajmujące się serwisem takich piast biorą za to dobrą kasę... To jak z serwisem amora. Jak masz amorek za 1000-2000zł musisz go serwisować regularnie bo serwis to 200-300zł a amor drogi... Z rolhoffem pewnie to samo. Ok pewnie można testować jego przebiegi rzędu 20tyś bez serwisu, ale mój portfel by chyba umarł na zawał...
Tarcza na 4 śruby kosztowała kiedyś ~100 zł.

Raz na sezon trzeba wymieniać olej. Poza tym jest raczej bezobsługowa.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2946
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
Odp: 29er w teren i na wyprawy terenowe
« 4 Maj 2016, 01:49 »
Cytuj
Sturmey Archer

Zajechalem nowego AW-costam i duomatica w ciagu roku, pierwszy pochrzanil sie tak ze czesci przebily korpus na zewnatrz... nigdy wiecej. 

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: 29er w teren i na wyprawy terenowe
« 4 Maj 2016, 09:16 »


Zajechalem nowego AW-costam i duomatica w ciagu roku, pierwszy pochrzanil sie tak ze czesci przebily korpus na zewnatrz... nigdy wiecej.
Od 2000 roku to już SA z nazwy, bo Chińczycy wykupili i produkcję przenieśli do siebie.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: 29er w teren i na wyprawy terenowe
« 9 Maj 2016, 18:17 »
Przyszedł czas na koła. Znalazłem zestaw Giant S-XC2 za grosze.
http://allegro.pl/kola-giant-29-s-xc2-kaseta-lancuch-opony-okazja-i6179768816.html#
Mały przebieg, osie jak trzeba.

Wyczytałem, że obręcze ważą 510 g/szt. Szerokość wewnętrzna 19 mm. Warto, czy powinny być lżejsze lub szersze? Ponoć standard to teraz 23 mm.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum