Możesz rozwinąć myśl? Podać prawidłowe zastosowanie piasty?
Minusem piast z przekładniami jest większa masa niż w systemie tradycyjnym i trudniejszy montaż i demontaż koła, który jest konieczny przy każdej wymianie dętki.Dlatego też omawiane rozwiązanie jest powszechne w rowerach miejskich, gdzie nie zdarza się tak często łapać gum, jak w terenie, a raczej niespotykane w rowerach sportowych, gdzie priorytetem jest niska masa i możliwość szybkiej zmiany koła.
Dlatego też, aby cieszyć się wieloletnim, bezproblemowym działaniem takiej piasty należy ją serwisować, najlepiej raz do roku, jeżeli rower jest intensywnie użytkowany
piasty biegowe wg mnie nie nadają się do jazdy w terenie. Nie wyobrażam sobie ich trwałości w dłuższym użytkowaniu w terenie.
To Moje indywidualne odczucie, ale piasty biegowe wg mnie nie nadają się do jazdy w terenie. Nie wyobrażam sobie ich trwałości w dłuższym użytkowaniu w terenie.
Zapomniałbym o dedykowanych tarczach do Rolhoffa na 4 śruby:DJeśli dodamy do tego problem serwisu piasty w PL to mamy sporo na NIE:) Podejrzewam, że osoby zajmujące się serwisem takich piast biorą za to dobrą kasę... To jak z serwisem amora. Jak masz amorek za 1000-2000zł musisz go serwisować regularnie bo serwis to 200-300zł a amor drogi... Z rolhoffem pewnie to samo. Ok pewnie można testować jego przebiegi rzędu 20tyś bez serwisu, ale mój portfel by chyba umarł na zawał...
Sturmey Archer
Zajechalem nowego AW-costam i duomatica w ciagu roku, pierwszy pochrzanil sie tak ze czesci przebily korpus na zewnatrz... nigdy wiecej.