Dzięki za poranne poprawienie nastroju. W cenie twojej najtańszej korby wymieniam cały napęd.Ale ja mam stare dobre 8
Zębatki przy korbie nie wyglądają jeszcze aż tak źle. 12 tys km na stalowe tarcze to w sumie mały przebieg - u mnie zazwyczaj na zajechanie stalowych tarcz potrzebuję 3 zestawy kaseta + łańcuch. Jak nie chcesz zmieniać korby to wymieniłbym tylko łańcuch i kasetę - jak łańcuch się przyjmie na tej korbie (a powinien) to wytrzyma do końca swojego żywota.
Kup kasetę i łańcuch, jak dalej będzie przeskakiwać, tzn że korbę też musisz wymienić. Ew korbę kup od razu, i będziesz miał jak zajedziesz starą.Korba zwykle starcza na zajechanie ~2 kaset, te 20tys powinna zrobić (bardzo, bardzo przybliżony szacunek, bo zależy od jakości zębatek, i ile na jakich jeździsz. Możliwe że wystarczy, że wymienisz najczęściej używaną zębatkę, a nie całą korbę).Czym się różnią poszczególne korby? Czytaj opis, przeglądaj katalogi...
Czym droższa tym mniej wytrzymała bo ma więcej zębatek aluminiowych
Więc ile kilometrów kręcisz na jednej korbie? Wolę zmienić korbę, jeśli ma ona negatywnie wpłynąć na łańcuch i pracę całego napędu. Kolejna sprawa to fakt, że przy mocniejszym depnięciu(podjazd, jazda na wyższych przełożeniach) łańcuch mi przeskakuje, już nie raz miałem przez to nieprzyjemne sytuacje . To zbyt niebezpieczne.. Najmniejsza zębatka jest w najlepszym stanie, bo rzadko z niej korzystam, tylko podczas bardzo ostrych podjazdów, więc mniej więcej 10% przejechałem na niej.
Cytat: Symfonian w 15 Kwi 2014, 23:06Czym droższa tym mniej wytrzymała bo ma więcej zębatek aluminiowych Czyli bez stresu brać FC-M590 ? Dodam, że obecna(FC-M590) wytrzymała 12400km i jest w kiepskim stanie.
możesz też kupić najtańszą korbę alivio na kwadrat z wymiennymi zębatkami, zębatki przełożyć i cieszyć się o połowę zmniejszonym kosztem. Alivio i Deore mają stalowe zębatki o tym samym rozstawie, więc różnicy nie będzie.Pewien absurd polega na tym, że komplet zębatek jest droższy od korby.np http://www.bikestacja.pl/pl/korba-shimano-alivio-fc-m431-48t-kwadrat-czarna.html
Jezdze na M422 i doswiadczylem M620 na rowerze zony. Oprocz wagi i wygladu nie ma znaczacych roznic. Oba kreca sie w dobra strone O ile sie nie scigasz albo liczysz gramy, korba to jeden z mniej znaczacych komponentow w rowerze. Osobiscie wzialbym najtansza wersje z aluminiowymi tarczami. Nie zajezdzaja sie jakos specjalnie szybciej niz stalowe, a zysk na masie spory. No tak, ale ja troche licze gramy :-)
CytujWięc ile kilometrów kręcisz na jednej korbie? Wolę zmienić korbę, jeśli ma ona negatywnie wpłynąć na łańcuch i pracę całego napędu. Kolejna sprawa to fakt, że przy mocniejszym depnięciu(podjazd, jazda na wyższych przełożeniach) łańcuch mi przeskakuje, już nie raz miałem przez to nieprzyjemne sytuacje . To zbyt niebezpieczne.. Najmniejsza zębatka jest w najlepszym stanie, bo rzadko z niej korzystam, tylko podczas bardzo ostrych podjazdów, więc mniej więcej 10% przejechałem na niej.Na jednym zestawie stalowych zębatek robię około 25000 km. To że Ci przeskakuje przy mocniejszym depnięciu to najprawdopodobniej wina zużytego łańcucha i kasety bo zębatki w Twojej "zużytej" korbie wyglądają wg mnie całkiem dobrze. U mnie zużyte zębatki wyglądają takw tym przypadku zębatka 42 jeszcze przyjmowała nowy łańcuch, natomiast na zębatce średniej (32) nowy łańcuch już przeskakiwałCo do trwałości korb to mam podobne zdanie do Symfoniana
Cytat: Hannibal w 15 Kwi 2014, 23:21Cytat: Symfonian w 15 Kwi 2014, 23:06Czym droższa tym mniej wytrzymała bo ma więcej zębatek aluminiowych Czyli bez stresu brać FC-M590 ? Dodam, że obecna(FC-M590) wytrzymała 12400km i jest w kiepskim stanie.M590 ma aluminiową największą tarczę, w swojej nie wiem jak wyłamałem 1ząb, jakby była stalowa to by pewnie się nie wyłamał.Po za tym łożyska do HII są mało wytrzymałe. Jak chcesz wytrzymałą korbę to weź jakąś korbę Alivio na kwadrat/octalink. Chyba że Ci zależy na wadze to wtedy HII
Cytat: globalbus w 15 Kwi 2014, 14:09możesz też kupić najtańszą korbę alivio na kwadrat z wymiennymi zębatkami, zębatki przełożyć i cieszyć się o połowę zmniejszonym kosztem.To znowu koszt 130zł - słaba opcja, a nowa korba 240zł i wszystko świeże!
możesz też kupić najtańszą korbę alivio na kwadrat z wymiennymi zębatkami, zębatki przełożyć i cieszyć się o połowę zmniejszonym kosztem.
Cytat: Hannibal w 16 Kwi 2014, 17:50Cytat: globalbus w 15 Kwi 2014, 14:09możesz też kupić najtańszą korbę alivio na kwadrat z wymiennymi zębatkami, zębatki przełożyć i cieszyć się o połowę zmniejszonym kosztem.To znowu koszt 130zł - słaba opcja, a nowa korba 240zł i wszystko świeże! 110 zł za to żeby mieć świeże ramiona korby?Widzę, że jedziesz z opcją "koszty nie grają roli"