Takie piasty jak w kołach FFWD nie są przeznaczone na więcej niż 28 zębów z tyłu... wytwarza się za duży moment obrotowy (ang. torque - dobrze mówię?)
Poza tym co ten moment może zrobić piaście? Raczej łożyska przez to nie cierpią.
ale nie żartujmy jaka jest ta różnica w przełożeniu siły między 28 a 34?
12-36t 29'er-specific cassettes must be used with either M529 (6-bolt) or M629 (centerlock) hubs, which are designed and manufactured specifically to withstand the extra torque load exerted by the 36t low gearUse of the 12-36t cassettes with other hubs may result in hub-failure and may void warranty coverage
Najpewniej zmielenie zapadek w wolnobiegu było skutkiem rozwalonego łożyska, mogło bębenkiem zacząć lekko bujać i w efekcie poszły i zapadki.
Rozmiar kasety IMO nie ma tu żadnego znaczenia, liczy się siła jaką na piastę przykładamy, gdybym miał kasetę szosową - to musiałbym jechać jeszcze bardziej siłowo i piasta dostawałaby jeszcze bardziej
Bardzo podobnie było u mnie, gniazda w których siedziały zapadki po rozebraniu też były zauważalnie wyrobione i to doprowadziło do zmielenia zapadek, bębenek też alu. Tylko u mnie jeszcze poleciało łożysko w bębenku - czy to miało wpływ na jednoczesną awarię zapadek, czy też poleciało to równolegle, czy tez to źle zazębiające zapadki spowodowały awarię łożyska - to już tylko domysły.
Nie chce mi się pisać wzorów
bo taki podjazd wymaga ogromnego obciążenia mięśni i przyłożenia dużo większej siły.