Autor Wątek: Ogr  (Przeczytany 1205 razy)

Offline Mężczyzna Gbur

  • Wiadomości: 14
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 01.06.2014
Ogr
« 19 Cze 2014, 15:28 »
Dzień dobry

Oto nowy Ogr.








Parę zmian przede mną:
-kierownica do skrócenia, 71cm to jednak za dużo
-rura sterowa widelca (tak to się nazywa?) też chyba do skrócenia
-rogi plus korki do kierownicy
-siodełko już zmieniłem na stare a pewnie jeszcze raz zmienię. Siedziałem na bardzo wygodnym Brooksie, niestety mosiężne pręty mnie szybko zniechęciły.
-gripy - testuję - wygodne, ale szpetne. Może znacie coś ładniejszego?


Przy okazji dzięki za porady jakie tu dostałem.


EDIT:
A tu jeszcze porównanie z poprzednikiem. Plus bonusowo towarzysz synka czterolatka. :D
« Ostatnia zmiana: 19 Cze 2014, 15:41 Gbur »

Offline Kobieta Janus

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 3598
  • Miasto: Goteborg
  • Na forum od: 20.06.2010
Odp: Ogr
« 19 Cze 2014, 15:41 »
Całkiem podobny do mojego roweru, jednym słowem - przepiękny! Chyba nawet trochę ładniejszy... (Mam nadzieję, że mój rower tego nie przeczyta:)

Może wrzuć zdjęcie ze stojącym obok żółtym rowerkiem dla porównania :)

Offline Mężczyzna Gbur

  • Wiadomości: 14
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 01.06.2014
Odp: Ogr
« 19 Cze 2014, 15:42 »
Już jest - żółty wygrywa prostotą. I szybkością, wszędzie jest najszybszy :)

Offline miki150

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 6706
  • Miasto: Jeteborno
  • Na forum od: 05.07.2010
Odp: Ogr
« 19 Cze 2014, 16:09 »
Ogr mi chodzi po głowie już od dawna :)

Jaki to rozmiar? Jak mocujesz tylne koło? Czy ten system jest bardziej upierdliwy od zwykłych pionowych "dropouts" (jak to jest po polsku)?

Offline Mężczyzna Gbur

  • Wiadomości: 14
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 01.06.2014
Odp: Ogr
« 19 Cze 2014, 16:20 »
To rozmiar 22" czyli przedostatni w ofercie. Ja mam 195cm wzrostu i wreszcie ramę, która jest ok pod względem rozmiaru. GT był przymały.

Z tyłu są poziome haki i aktulnie zamontowane elementy, które mają pozycjonować oś są za małe. Tzn. oś jest tylko przykręcona, nie ma oparcia na ramie. Nie podoba mi się to i mamy jutro dalej walczyć z tematem.

Offline Mężczyzna patyk

  • Wiadomości: 244
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.12.2012
Odp: Ogr
« 19 Cze 2014, 21:46 »
Dlaczego nie hydrauliczne hamulce?


"Wszystko stoi. Rowerzyści nie"

blondas

  • Gość
Odp: Ogr
« 19 Cze 2014, 22:26 »
Poziome haki są rzeczywiście trochę upierdliwe przy zdejmowaniu i zakładaniu koła. Ja, zanim zacznę je wyciągać zdejmuje łańcuch z przednich koronek tak aby był zupełnie luźny. Wtedy kolo wychodzi w miarę swobodnie.
Te elementy to są monkey nuts. Czemu chcesz odsunąć koło jeszcze bardziej. Czym koło bliżej tym teoretycznie lepiej. Jeździłem kiedyś bez tych adapterow i było ok. Wcześniej nie były w zestawie z rama, od jakiegoś czasu juz są.
Rower ładny   :)

Offline Mężczyzna Gbur

  • Wiadomości: 14
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 01.06.2014
Odp: Ogr
« 19 Cze 2014, 22:29 »
Dałem się namówić na takie, bo są prostsze w serwisowaniu. Ponieważ planuję dłuższe wyprawy to taka cecha jest dla mnie istotna.

Offline Mężczyzna patyk

  • Wiadomości: 244
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.12.2012
Odp: Ogr
« 19 Cze 2014, 22:34 »
Jest to jakaś myśl.
Co prawda moje SLXy od 4kkm nie były w ogóle ruszane i hamują tak jak tuż po zakupie ale jest to jakieś wytłumaczenie.


"Wszystko stoi. Rowerzyści nie"

Offline Mężczyzna Gbur

  • Wiadomości: 14
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 01.06.2014
Odp: Ogr
« 19 Cze 2014, 22:35 »
blondas - są tam jakieś elementy (monkey nuts?) ale są za małe / krótkie, więc oś się o nie nie opiera. Rozumiem, że cały ich sens to właśnie oparcie osi. Wtedy nie ma szansy, że przy mocnym depnięciu koło się nie przesunie ani o milimetr.

Jutro będziemy z tym jeszcze walczyć w serwisie.

Offline średni

  • Wiadomości: 1383
  • Miasto: Strzelce Op.
  • Na forum od: 18.02.2009
Odp: Ogr
« 12 Sie 2014, 19:56 »
powalcz z blondasem nad tym fajnym Ogr-em,on ma prawie całą stajnie Surly i dużą wiedzę oraz zasoby części to Ci pomoże ogarnąć temat.W końcu też mieszka w W-wie.
Kto nie podróżuje nie zna wartości człowieka.
"Góry Uczą Pokory"

Offline Mężczyzna furman

  • Wiadomości: 2257
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 02.09.2010
    • http://www.szybkitowar.pl
Odp: Ogr
« 12 Sie 2014, 20:27 »
Z tymi nuts-ami to miałem zagwozdkę. Długo nie mogłem wyczaić co to za wynalazek.
Mój OGR na razie czeka na organy :)
Rowery i kobiety to moje podniety
Podjazdy i dziewczyny to moje dyscypliny

Offline Mężczyzna Gbur

  • Wiadomości: 14
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 01.06.2014
Odp: Ogr
« 13 Sie 2014, 07:51 »
powalcz z blondasem nad tym fajnym Ogr-em,on ma prawie całą stajnie Surly i dużą wiedzę oraz zasoby części to Ci pomoże ogarnąć temat.W końcu też mieszka w W-wie.

Wymieniliśmy tylną tarczę na 160mm (ze 180mm) i teraz oś może opierać się o monkey-nuts. I po kłopocie.
Żeby zamontować z tyłu 180mm trzeba by chyba użyć jakiegoś dłuższego (wyższego?) adaptera do hamulca.

Offline średni

  • Wiadomości: 1383
  • Miasto: Strzelce Op.
  • Na forum od: 18.02.2009
Odp: Ogr
« 21 Sie 2014, 21:07 »
w zestawie czasami są dwa adaptery,ale 160 wystarczy spokojnie.
Kto nie podróżuje nie zna wartości człowieka.
"Góry Uczą Pokory"

Offline Mężczyzna Dusza

  • ✫ ♪ ✯ ♫ ✬ ♬ ✰
  • Wiadomości: 966
  • Miasto: Opole
  • Na forum od: 23.02.2010
Odp: Ogr
« 22 Sie 2014, 08:08 »
Żeby zamontować z tyłu 180mm trzeba by chyba użyć jakiegoś dłuższego (wyższego?) adaptera do hamulca.

Na tył musi być inny adapter na większy rotor, ten który masz to prawdopodobnie 0IS, czyli 160-przód, 140-tył.

Tutaj ściąga, który adapter potrzebny przy danym rozmiarze tarczy i typie montażu (PM/IS) - wygląda, że potrzebujesz adapter 40I

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum