Autor Wątek: Jaka lampa przednia do dynama w piaście?  (Przeczytany 14914 razy)

Offline Mężczyzna Karol

  • Wiadomości: 1345
  • Miasto: Mikołów
  • Na forum od: 21.02.2011
Wybacz Wilku ale na tym kończę dyskusję w tym temacie, z powodu braków Twojej wiedzy w poruszanych problemach nie jesteśmy w stanie merytorycznie dyskutować.

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19864
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Wiadomość usunięta.

Offline Mężczyzna Karol

  • Wiadomości: 1345
  • Miasto: Mikołów
  • Na forum od: 21.02.2011
Cały czas w dyskusji E-werk traktowałem jako całość, czyli przetwornicę z buforem.
Ale to już ostatecznie koniec :)

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19864
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Wiadomość usunięta.

Offline Mężczyzna Karol

  • Wiadomości: 1345
  • Miasto: Mikołów
  • Na forum od: 21.02.2011
Wyjaśnię Ci to jeszcze.
Pomijając już straty występujące w E-werku i w uproszczeniu, przy napięciu 5V i prądzie 1,5A mamy moc 7,5W a dynamo jest o mocy 3W.
A czemu producent podaje takie wartości to zadaj jemu takie pytanie. ;)

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19864
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Wiadomość usunięta.

Offline Mężczyzna Karol

  • Wiadomości: 1345
  • Miasto: Mikołów
  • Na forum od: 21.02.2011
Dziękuję, a obraźliwe pstryczki w moim kierunku wybaczam.

Offline Mężczyzna wikrap1

  • Wiadomości: 1481
  • Miasto: łódź
  • Na forum od: 03.02.2013
    • Wyprawy młodej pary
Wilk:
Cytuj
Bo ideą takich skrzynek jest to, że ładujesz je na trasie, a później na biwaku czy w nocy ze skrzynki ładujesz inne urządzenia
Idea mocno chybiona. Zależnie od zastosowanego układu, przy 20km/h możemy uzyskać 1,5-3W przy 20km/h. W 10 godzin czystej jazdy mamy więc góra  30Wh
Parametrem krytycznym jest sprawność akumulatora. Akumulator Li-Ion ma sprawność (strzelam)40% Ładujemy potem urządzenie, a ono też ma akumulator. Ostatecznie skonsumujemy w urządzeniu 36% energii, czyli 10Wh. Trochę słabo. ::) Pominąłem straty w układach ładowania.

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19864
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Wiadomość usunięta.

Offline Mężczyzna wikrap1

  • Wiadomości: 1481
  • Miasto: łódź
  • Na forum od: 03.02.2013
    • Wyprawy młodej pary
Sam smartfon na zgaszonym ekranie z GPS to ok. 1W. Podobnie wychodzą garminy z ekranem (na podstawie czasu pracy na baterii) Także coś mi tu nie gra.

Tej nawigacji używasz non-stop i ładujesz 3 razy od 0 na full? :o

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19864
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Wiadomość usunięta.

Offline Mężczyzna Waxmund

  • Moderator Globalny
  • Ironman
  • Wiadomości: 11154
  • Miasto: Baszowice k/Kielc
  • Na forum od: 07.06.2007
    • www.waxmund.pl
A tak w temacie, to dzięki za informacje. Jeszcze a nuż sam bym się nadział na ten marketing E-werka...
« Ostatnia zmiana: 17 Lis 2014, 14:32 olo »
Czasami na drodze spotykam prawdziwych rowerowych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż ciężko ich czasem wyprzedzić...

www.waxmund.pl

Offline Mężczyzna rodert

  • Wiadomości: 197
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 06.07.2011
A producent robi wodę z mózgu podając parametr mocy wyjściowej 16W przy produkcie który jest przeznaczony tylko i wyłącznie do dynama; podczas gdy realna maksymalna moc to koło 6W, bo tyle dają najlepsze dynama dynama; ale to już przy bardzo dużych prędkościach.

Tego też nie doczytałeś.
Producent wyraźnie podaje, że E-WERK może być zasilany z różnych źródeł, które dostarczają dużo więcej mocy niż dynamo. Duże wartości wyjściowe które podaje producent wynikają z parametrów zastosowanego źródła. Z zapalniczki samochodowej otrzymamy te deklarowane 16 W.
Producent nie podał że moc oddawana na wyjściu będzie zawsze mniejsza od mocy na wejściu urządzenia. A szkoda, bo nie dla wszystkich jest to oczywista oczywistość.

Cytat z instrukcji
"
Other power sources (e.g. E-Bike/car):
The E-WERK (input) can also take continuous
current up to 50 V. Therefore, you can also
use E-Bike batteries or car cigarette lighters
(12 V) as power sources.
"

Offline Mężczyzna olo

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 7081
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 12.02.2011
Nie posłuchaliście mojego apelu więc wszystkie posty poleciały do śmietnika. Proszę o trzymanie się tematu.
« Ostatnia zmiana: 17 Lis 2014, 14:39 olo »
Cytat: Hipek
To, co napisał Olo, brzmi rozsądnie.


Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 8786
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013

Poniższy link wrzuciłem na zapytanie andreas37 (chyba) w innym wątku:

http://www.baslerbikes.de/index.php/baslerbikes-3scheinwerfervergleich-2014-maerz.html

Kliknięcie na fotki powiększa je.


Dwa w jednym (oświetla i umożliwia ładowanie) ma być mniej trwałe - przypadki zwarcia (spięcia?). Rozmawiałem o tym z p. Reinerem Probst z velophil.de (Berlin) w kontekście Luxos'a B&M:

http://www.rowerystylowe.pl/p-3692/busch-amp-muller-lumotec-iq2-luxos-u-90-lux

Pan Probst wszystkie lampki testuje podczas codziennych (długich) dojazdów i powrotów (m.in. coś 7 km lasem). Jego zdecydowanym, sprawdzonym faworytem jest inna lampka - bez gniazda.
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum