musze od razu sciagac 2 przerzutki z tylu zeby zachowac podobna kadencje.
Podczas podjeżdżania dużo zmienia bieżnik opony, taki Borsuk na slickach wspinałby się dużo szybciej
Nie więcej, a dłużej. Wartość (a nawet kierunek i zwrot) pozostają takie same
Dla Worka najwyraźniej ten 1% oporów jakie robi tarcie na oponach to dużo. Przy czym lepszy bieżnik pewnie zmniejsza tarcie o 0,1%, więc... warto!
Czyli chodziło Ci o pracę.
A masz jakieś dane dotyczące prędkości, przy jakiej testowano opory?
Twierdzę, że nie ma żadnej różnicy w pracy jaką trzeba wykonać, aby pokonać tarcie w zależności od tego, czy jedziesz po płaskim, czy podjeżdżasz.
Przy średniej prędkości podjazdu 15km/h, 5% da różnicę 0,75km/h (przy założeniu mocy 100W, a np cisnąc na IC, miałem średnią moc wg stravy, która nie mam pojęcia na ile jest wiarygodna, na poziomie 285W, więc te 5W różnicy, to raptem 1,7%)