Autor Wątek: Korba kompaktowa czy potrójna do szosówki.  (Przeczytany 1723 razy)

Offline Mężczyzna Daniel

  • turysta licznikowy
  • Wiadomości: 2777
  • Miasto: Augsburg
  • Na forum od: 16.03.2009
1. Podczas wolniejszej jazdy procentowo opory toczenia są bardziej istotne, bo rosną liniowo, a opory powietrza z kwadratem.
Tyle, że są bardzo małe w porównaniu do energii jaką trzeba dostarczyć na zmianę energii potencjalnej.
Podjeżdżając 600 metrów na godzinę i mając rower ważący 13 kg + rowerzysta 60 kg moc wydatkowana na zmianę energii potencjalnej to 122 waty.
Przy tej energii różnica tych kilu watów...
A tych 600 metrów to taka jazda bez wielkiej spiny obładowanym rowerem, nie pustym.
Wracam do jeżdżenia.

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum