Autor Wątek: Koła do przełajówki  (Przeczytany 4203 razy)

Offline Mężczyzna Turysta

  • Wiadomości: 5719
  • Miasto: Gdańsk
  • Na forum od: 15.06.2011
Odp: Koła do przełajówki
« 21 Lut 2016, 17:52 »
Jeśli na obręczy 622x17c to z gotowcami słabo, przeważającą większość jest pod 29" czyli obręcze 19c albo 21c.
W tej chwili jeżdżę na oponach 1.4 cala i chyba na cienkie "szosówkowe" chyba nie chcę ich zamieniać.

Offline Mężczyzna A|ex

  • #GravelFun
  • Wiadomości: 834
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 23.09.2013
    • Dziennik Rowerowy
Odp: Koła do przełajówki
« 21 Lut 2016, 18:03 »
Jeśli na obręczy 622x17c to z gotowcami słabo, przeważającą większość jest pod 29" czyli obręcze 19c albo 21c.
W tej chwili jeżdżę na oponach 1.4 cala i chyba na cienkie "szosówkowe" chyba nie chcę ich zamieniać.
I właśnie takie opony miałem w zamyśle proponując 17c w sumie19c to prawie żadna różnica, jednak 17c wystarczą i będą odrobinę lżejsze.

Do piast shimano jestem uprzedzony, zawsze gdy serwisowałem swoje znajdowałem ubytki na konusach. Wyglądały na mocno nawęglane przez co kruche. Jednak pomimo ubytków nigdy nie zawiodły. Jedynie ze smaru robiła się grafitowa papka w wyniku zmielenia ukruszonego kawałka konusa (M590).
#Steel is Real

Offline Mężczyzna A|ex

  • #GravelFun
  • Wiadomości: 834
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 23.09.2013
    • Dziennik Rowerowy
Odp: Koła do przełajówki
« 21 Lut 2016, 18:15 »


17c było popularne dawno temu. Ciężko teraz, bierz 19c
Wyjaśniałoby lichą podaż.
#Steel is Real

Offline Mężczyzna Księgowy

  • .::Kolarska Patologia::.
  • Wiadomości: 4033
  • Miasto: Warszawa/Jabłonna
  • Na forum od: 30.12.2010
Odp: Koła do przełajówki
« 21 Lut 2016, 20:01 »
Piasty Na łożyskach maszynowych (accent, necco, novatec) są bezobsługowe. Koszt łożysk to kilkanaście złoych, a wymienia się łożyska co 20-30 tysięcy:)

Szprych brałbym 32 - optimum moim zdaniem ilość/wytrzymałość. 36 to już dla kogoś jak super ciężki, lub w rowerach fabrycznie składanych na takich kołach.

Obręcze 19mm wydają się najlepsze. Moimi faworytami są te z marki alexrims, lub mavic.

Gotowe koła można kupić, ale będa głównie do 29erów. DO przełaja składałbym w sklepie internetowym na zamówienie.


PS. Napisałeś, może czemu musisz zmienić koła?
Jadę tam gdzie znika horyzont.
MP 2014 - 500km 25h28`|MP 2015 - 300km 20h30`|MP 2017 - 300km 21h01`|MP 2018 (DNF)- 519km 27h30``|BBT 550km (DNF) | POM500 46h33`|PGR 550km - 80h04`

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19866
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Koła do przełajówki
« 20 Lut 2017, 12:04 »
Wiadomość usunięta.

Offline Mężczyzna A|ex

  • #GravelFun
  • Wiadomości: 834
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 23.09.2013
    • Dziennik Rowerowy
Odp: Koła do przełajówki
« 21 Lut 2016, 20:22 »



Gotowe koła można kupić, ale będa głównie do 29erów. DO przełaja składałbym w sklepie internetowym na zamówienie.


PS. Napisałeś, może czemu musisz zmienić koła?

Turysta chce koło na piaście 135mm, więc jeśli sam rekomendujesz obręcz 19mm, to właśnie będą to koła pod 29 cali.
Wymienia, bo koło pod hamulec tarczowy jest potrzebne.
#Steel is Real

Offline Mężczyzna Księgowy

  • .::Kolarska Patologia::.
  • Wiadomości: 4033
  • Miasto: Warszawa/Jabłonna
  • Na forum od: 30.12.2010
Odp: Koła do przełajówki
« 21 Lut 2016, 20:26 »
trudniejsze niż obsługa piast konusowych i kończy się w warsztacie.

Zgadzam się, zresztą uważam, że dobrze rozłożona i złożona piasta na kulkach to też sztuka. Niby to takie "proste", ale kilkadziesiąt piast robiłem w swoim życiu i mimo pewnego doświadczenia uważam, że ktoś kto robi to pierwszy raz raczej sobie popsuje niż pomoże:D

"Panie ale jak to idzie zapsuć, ja tylko skręcił te dwie śruby po bokach"
 :-[ :P

Nie uważam się za aflę i omegę, po prostu uważam, że przy kołąch i ich naprawie (czy to łozyska maszynowe czy serwis smarowanie i robienie kół na kulkach) trzeba wykazać się pewną znajomością tematu:)
Jadę tam gdzie znika horyzont.
MP 2014 - 500km 25h28`|MP 2015 - 300km 20h30`|MP 2017 - 300km 21h01`|MP 2018 (DNF)- 519km 27h30``|BBT 550km (DNF) | POM500 46h33`|PGR 550km - 80h04`

Offline Mężczyzna Turysta

  • Wiadomości: 5719
  • Miasto: Gdańsk
  • Na forum od: 15.06.2011
Odp: Koła do przełajówki
« 21 Lut 2016, 20:29 »
PS. Napisałeś, może czemu musisz zmienić koła?

Obręcz wytarta od klocków, a przy okazji chcę przejść na hamulce tarczowe.

Offline Mężczyzna Księgowy

  • .::Kolarska Patologia::.
  • Wiadomości: 4033
  • Miasto: Warszawa/Jabłonna
  • Na forum od: 30.12.2010
Odp: Koła do przełajówki
« 21 Lut 2016, 20:33 »
Ok. Rozumiem:)

Spoko:D
Jadę tam gdzie znika horyzont.
MP 2014 - 500km 25h28`|MP 2015 - 300km 20h30`|MP 2017 - 300km 21h01`|MP 2018 (DNF)- 519km 27h30``|BBT 550km (DNF) | POM500 46h33`|PGR 550km - 80h04`

Offline średni

  • Wiadomości: 1383
  • Miasto: Strzelce Op.
  • Na forum od: 18.02.2009
Odp: Koła do przełajówki
« 21 Lut 2016, 20:57 »
Mam 3 rowery na A319 i jeden na A 719 Mavicach i spoko.Jeden kompl.na Shimano 105,na Xt i na Novatecach.Uważam że Novateki cienko się zazębiają.Mam w mtb piasty Dt Swiss 350 i są moim faworytem do następnych kół.Albo tu poczytaj:

http://www.cxmagazine.com/going-tubeless-cyclocross-tires-racing-recommendations

Kto nie podróżuje nie zna wartości człowieka.
"Góry Uczą Pokory"

Offline Mężczyzna tomek

  • Wiadomości: 2832
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 01.06.2014
Odp: Koła do przełajówki
« 21 Lut 2016, 22:26 »
To
http://www.wtb.com/products/frequency-team
(albo http://allegro.pl/showItem2.php?item=5820149270)
+ piasta XT, szprychy champion i będzie Pan zadowolony ;)

blondas

  • Gość
Odp: Koła do przełajówki
« 21 Lut 2016, 23:21 »
To
http://www.wtb.com/products/frequency-team
(albo http://allegro.pl/showItem2.php?item=5820149270)
+ piasta XT, szprychy champion i będzie Pan zadowolony ;)
ciężko się nie zgodzić, bardzo dobra obręcz i piasta. Będziesz miał koła na dłuuugo  ;)

Offline Mężczyzna Turysta

  • Wiadomości: 5719
  • Miasto: Gdańsk
  • Na forum od: 15.06.2011
Odp: Koła do przełajówki
« 22 Lut 2016, 05:13 »
To
http://www.wtb.com/products/frequency-team
(albo http://allegro.pl/showItem2.php?item=5820149270)
+ piasta XT, szprychy champion i będzie Pan zadowolony ;)

Cytuj
Kolor: czarny z pomarańczowymi naklejkami

Najważniejszy parametr obręczy się zgadza ;)

A podlinkujesz przykładową piastę XT i szprychy? Żebym czegoś nie pomylił.
Dzięki.

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2946
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
Odp: Koła do przełajówki
« 22 Lut 2016, 06:03 »
Mocno "wylajtowana" obręcz :) Nie zdziw się kiedy po zapleceniu, nałożeniu gum i napompowaniu na twardo napięcie szprych spadnie ci nawet o 30%. Złożyłem ostatnio koła na DT SWISS X392 (460g) i przy napompowaniu kół do 4 bar napięcie spadło z 1200N nieco poniżej 1000N. To jest jeszcze zupełnie OK, ale ludzie mają dużo problemów z tego powodu np. z obręczami Stans'a.

Przy takich konstrukcjach dobrze jest pleść z miernikiem napięcia szprych w ręku, dokładnie pod specyfikacje producenta (max. np. 1200N). Bo jak przesadzisz to będzie ci się gieła / wyrywała nyple, jak nie dociągniesz będą się luzować szprychy po przeciwnej stronie od kasety.

Żeby było śmieszniej jeśli ważysz swoje i jeszcze chcesz coś przewieźć, to taki Stan może w ogóle nie dać rady, jako że maksymalne napięcie ma (z tego co pamiętam) 900N.

blondas

  • Gość
Odp: Koła do przełajówki
« 22 Lut 2016, 09:23 »
Mocno "wylajtowana" obręcz :) Nie zdziw się kiedy po zapleceniu, nałożeniu gum i napompowaniu na twardo napięcie szprych spadnie ci nawet o 30%. Złożyłem ostatnio koła na DT SWISS X392 (460g) i przy napompowaniu kół do 4 bar napięcie spadło z 1200N nieco poniżej 1000N. To jest jeszcze zupełnie OK, ale ludzie mają dużo problemów z tego powodu np. z obręczami Stans'a.

Przy takich konstrukcjach dobrze jest pleść z miernikiem napięcia szprych w ręku, dokładnie pod specyfikacje producenta (max. np. 1200N). Bo jak przesadzisz to będzie ci się gieła / wyrywała nyple, jak nie dociągniesz będą się luzować szprychy po przeciwnej stronie od kasety.

Żeby było śmieszniej jeśli ważysz swoje i jeszcze chcesz coś przewieźć, to taki Stan może w ogóle nie dać rady, jako że maksymalne napięcie ma (z tego co pamiętam) 900N.
Na tej obręczy DT jest napisane że max to 3,5 bara więc przesadziłeś na własną prośbę. Kilka lat temu rozwaliłem w taki sposób super mocną obręcz mavic cross max.
Oczywiście przy zaplataniu takich obręczy obowiązkowo powinien to robić fachowiec, np Tomek  :)
Osobiście używam obręczy Stan's w przełaju i mtb. Ważę swoje i oba rowery jeździły również z sakwami. Z koła wszystko ok, nie ma co od razu straszyć ludzi  ;)

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum