Autor Wątek: Przedni pod tylne sakwy  (Przeczytany 1781 razy)

Offline sumdetective

  • Wiadomości: 250
  • Miasto: Irlandzka wieś, królewskie hrabstwo
  • Na forum od: 14.03.2010
Odp: Przedni pod tylne sakwy
« 29 Sie 2014, 14:34 »
http://www.podrozerowerowe.info/index.php?topic=333.425

tutaj są zdjęcia gdzie widać platformę u góry na bagażniku.

a tutaj masz aukcje z ebay

http://www.ebay.de/itm/Vorderrad-Gepaecktraeger-Lowrider-fuer-Federgabel-26-28-/171383707270
Ciekawe rozwiązanie... tylko przy sztywnym widelcu jeszcze bym doczepił go do np. miejsca montażowego lampki/błotnika

ale wydaje mi się że skoro taki długi jest tandem i chyba 3 osobowy wnioskuję, skoro 3 osoby i 4 sakwy, to lepiej kupić, pożyczyć Extrawheela.
Tak... męczę powoli projekt naszego tripleta. Na razie rozmawiam z firmami na temat budowy ramy i wiem, że pewne rozwiązania wprowadzają pewne ograniczenia/wymagania. Trzeba więc niektóre detale zaplanować już w fazie projektowania ramy.

A przyczepkę mam - w starszej wersji i zapewne i tak będzie użyta... to będzie long long wehicle :)
Dlaczego rower? ... bo ma dwa kólka.

Offline Mężczyzna jubudubul

  • Kołodziej
  • Wiadomości: 256
  • Miasto: Pyrlandia
  • Na forum od: 14.11.2011
    • Tandemowe podróżowanie
Odp: Przedni pod tylne sakwy
« 29 Sie 2014, 15:03 »
W takiej sytuacji - polecam:
Tubus Ergo + tylne ortlieby.
Zaczep tylnych ortliebów pasuje w dolny trójkąt Ergo. Bywało że sakwa się wypięła na dole, ale bardzo rzadko. Jeździłem nawet bez dodatkowych gum na sakwach - zakładałem sakwy jak na tylny bagażnik i nic nie odpadło.

Ortlieby są wyżej osadzone niż crosso - zapodaje zdjęcia dla porównania:
https://picasaweb.google.com/105411598410817237620/110820_Mazury_PoNoc
https://picasaweb.google.com/100001401121711977969/Czarnogora2012?noredirect=1#5759548093169822818

Ortlieby za to bardziej odstają na szerokość co daje większą bezwładność przy skręcaniui kierownicą.
Crosso są bliżej osi roweru, ale za to niżej sięgają i łatwiej przytrzeć u dołu.

W kwestii budowy tandemu - jestem bardzo bardzo ciekawy projektu.
Sam przymierzałem się do budowy tandemu, ale w końcu zrezygnowałem.
Polecam podejrzeć firmę Santana - robią różne tandemy.
Przy mocnym obciążeniu przodu zadbałbym o bardzo mocną główkę ramy, (mocne koło - ale to pewnie już wiesz) i zastanowiłbym się nad ograniczeniem skrętu przez np. jakiś widelec downhilowy - dwu półkowy (skoku w zasadzie nie musi być).
Mam tak w obecnym tandemie i sobie chwalę. Gdy na postoju kierownica się skręci to nie idą tak duże przeciążenia na główkę ramy i koło.

Podczas postoju na dużym podjeździe chwilowe skręcenie kierownicy o 90 stopni z pasażerami na pokładzie i puszczonym hamulcem robi duże obciążenie dla koła/główki.

Offline Mężczyzna Iwo

  • leniwy południowiec
  • Wiadomości: 3447
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 20.09.2010
Odp: Przedni pod tylne sakwy
« 29 Sie 2014, 15:38 »
Cytuj
Mialem problemy juz z obejmami

Jakie miałeś problemy z obejmami?

Offline sumdetective

  • Wiadomości: 250
  • Miasto: Irlandzka wieś, królewskie hrabstwo
  • Na forum od: 14.03.2010
Odp: Przedni pod tylne sakwy
« 30 Sie 2014, 14:22 »
Jakie miałeś problemy z obejmami?

Mam niefortunny rozmiar goleni w widelcu, że duże obejmy były za duże, a średnie o
milimetr za małe... Z czterech średnich używanych w dwóch rowerach dwa ciągle się luzowały, aż po prostu jedną zgubiliśmy... Tymczasowe rozwiązanie na "zip tie" działa do dziś. Udręką też było zdejmowanie bagażnika przed lotem, żeby to jakoś spakować do pudła i potem instalacja. Użyłem za dużej obejmy i zastosowałem jakieś dwie dedykowane podkładki i hula - jak na razie :)

Chyba jednak nie będę wyważał otwartych drzwi...
Ten bagażnik Surly powinien wytrzymać (jak podaje producent) obciążenie do 32kg. Ma też możliwość dość szeroką regulacji wysokości zawieszenia sakw, więc problem o którym pisał  jubudubul można będzie zniwelować.
Jest konstrukcyjnie przystosowany do tego rozwiązania co podał EASYRIDER77.



A ktoś z forum używa tego bagażnika i może podać wrażenia z pierwszej ręki?

W kwestii budowy tandemu - jestem bardzo bardzo ciekawy projektu.
Sam przymierzałem się do budowy tandemu, ale w końcu zrezygnowałem.

Postaram się otworzyć wkrótce osobny wątek na temat tripletu... Niech tylko kilku "budowniczych" ram odpowie mi mailowo i na pewno będę na forum szukał pomocy co do detali.
Dlaczego rower? ... bo ma dwa kólka.

Offline Mężczyzna emes

  • i tak nie dojedzie
  • Wiadomości: 4568
  • Miasto:
  • Na forum od: 09.06.2010
    • http://north-south.info
Odp: Przedni pod tylne sakwy
« 30 Sie 2014, 23:02 »
Tubus Ergo jak najbardziej udźwignie pełnowymiarowe sakwy, choć nie poleciłbym tego modelu bezkrytycznie.

Woziłem w nich narzędzia, kuchnię i zapas jedzenia na kilka dni. Generalnie ciężkie rzeczy. Kilka razy przywaliłem taką sakwą w krawężnik czy kamień. Jedna strona lekko się zgięła, jedna śruba pękła, kilka razy się odkręcił, ale żyje.

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum