Autor Wątek: Kross Level B2  (Przeczytany 1903 razy)

Offline Mężczyzna TypowyPolskiRowerzysta

  • Wiadomości: 32
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 19.09.2014
Kross Level B2
« 24 Paź 2014, 21:37 »
W dużym stopniu gotowiec: http://www.kross.pl/pl/2013/mtb-xc29/level-b2-29er
Z kilkoma zmianami:
- korba shimano Alivio
- łańcuch shimano HG40
- kaseta shimano HG51-8 aw
- opony schwalbe Hurricane 1.6
- mostek na minus
Zestaw turystyczny:
2x crosso dry big + bagażnik Topeak mtx super tourist.






Offline Mężczyzna Księgowy

  • .::Kolarska Patologia::.
  • Wiadomości: 4033
  • Miasto: Warszawa/Jabłonna
  • Na forum od: 30.12.2010
Odp: Kross Level B2
« 25 Paź 2014, 16:00 »
29er na trekkinga zrobiony - fajnie;D
Jadę tam gdzie znika horyzont.
MP 2014 - 500km 25h28`|MP 2015 - 300km 20h30`|MP 2017 - 300km 21h01`|MP 2018 (DNF)- 519km 27h30``|BBT 550km (DNF) | POM500 46h33`|PGR 550km - 80h04`

Offline Mężczyzna Medawc

  • Wiadomości: 679
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 02.12.2010
Odp: Kross Level B2
« 25 Paź 2014, 16:25 »
Chyba pierwszy 29er, w którym widzę hamulce v-brake.
Nie było od razu po prostu trekkinga kupić? :P

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Kross Level B2
« 25 Paź 2014, 16:31 »
Dawniej 29ery były tylko dla bogatych, teraz już 26 cali zupełnie przestało być w modzie.

Poza tym co za problem dla producenta zrobić trochę większe prześwity?
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna yoshko

  • Administrator
  • Kto smaruje ten jedzie.
  • Wiadomości: 15533
  • Miasto: Strzelce Opolskie - Biała Podlaska
  • Na forum od: 11.06.2009
    • Blog Yoshkowy
Odp: Kross Level B2
« 25 Paź 2014, 16:45 »
26 cali zupełnie przestało być w modzie.

Raczej sensowne zestawy na 26" po prostu zniknęły z ofert.

Offline Mężczyzna TypowyPolskiRowerzysta

  • Wiadomości: 32
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 19.09.2014
Odp: Kross Level B2
« 25 Paź 2014, 17:52 »
Kupując go uznałem że 29er to dobra opcja na rower zarówno na ostrzejsze górskie trasy, jak i asfalt. A poza tym uwielbiam geometrię i zalety 29er-ów :)
Z czasem coraz więcej jeździłem po asfalcie, więc zaczęło się lekkie przerabianie, czyli opony/rogi/mostek na minus.

Jeszcze fotka zaraz po zakupie:

Offline EASYRIDER77

  • Wiadomości: 4847
  • Miasto: INOWROCŁAW
  • Na forum od: 27.07.2010
Odp: Kross Level B2
« 25 Paź 2014, 21:26 »
fajny rower.
Też myślałem o 29 cali. Mam trekkinga 28 i brakuje mu możliwości do szerokich opon 2.0 itp., a góral nie toczy się jak 28. Więc 29 wydawało mi się i wydaje mi się nadal połączeniem zalet obu typów rowerów. Oczywiście wydaje mi się i wydawało mi się piszę, bo niestety nie miałem okazji jechać na takim.
Mam jeden i drugi typ roweru.

Offline Mężczyzna 7milowebuty

  • Wiadomości: 111
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 17.01.2013
Odp: Kross Level B2
« 27 Paź 2014, 10:46 »
Ewentualnie wymieniłbym opony Schwalbe Hurricane 42-622 na dostępne od tego roku także w rozmiarze 50-622 – do dwudziestodziewięciocalowca jak znalazł. W zakresie „normalnych” szybkości na asfalcie niewiele byś przy tym stracił (o ile w ogóle), a dużo zyskał na komforcie na dziurach i na trakcji w terenie.
« Ostatnia zmiana: 27 Paź 2014, 11:22 7milowebuty »

Offline Mężczyzna wojtas71

  • Wiadomości: 188
  • Miasto: Kraków/Kielce
  • Na forum od: 20.04.2013
Odp: Kross Level B2
« 27 Paź 2014, 13:23 »
Jakie zmiany skoro był i pozostał łańcuch shimano HG40 ?
Ogólnie rzecz biorąc fajne "skonstruowanie" na nowo rowerku wedle swojego pomysłu i zapotrzebowania ;)


Offline Mężczyzna A|ex

  • #GravelFun
  • Wiadomości: 834
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 23.09.2013
    • Dziennik Rowerowy
Odp: Kross Level B2
« 27 Paź 2014, 13:29 »
Czy możecie mi jako laikowi wyjaśnić w jaki sposób różnice w geometrii między takim 29er-em

Jeszcze fotka zaraz po zakupie:


a takim trekkingiem na identycznych oponach


będą wpływać na właściwości jazdy w terenie?

29er chyba dłuższa górną rurę ma oraz większą bazę kół? Nie będzie przez to mniej zwrotny przypadkiem? Jako atut pewnie będzie mógł podjechać za to pod większe stromizny.
Na pewno jest różnica w skoku amora u góry pewnie 100mm w trekingu 63mm. Jednak przy oponach 2.1 i niskim ciśnieniu 2.5-3bar różnice amorów będą marginalne.

#Steel is Real

Offline Mężczyzna Medawc

  • Wiadomości: 679
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 02.12.2010
Odp: Kross Level B2
« 27 Paź 2014, 14:18 »
- 29er ma krótsze tylne widełki, koło jest bliżej suportu.
- W 29erze zazwyczaj główka będzie pod większym kątem (licząc od poziomu - czyli bardziej pionowo), czym zyskuje się na zwrotności i szybkości reakcji na skręt kosztem stabilności.
- Z dwóch powyższych zazwyczaj wyniknie, że pomimo dłuższej górnej rury 29er będzie miał właśnie krótszą bazę kół - ponownie większa zwrotność kosztem stabilności.
- 29er przy ramie przewidzianej pod tego samego jeźdźca (nie mylić z tym samym rozmiarem) zazwyczaj rura górna będzie niżej, zarówno wskutek niższej główki i mocniejszego slopingu. Cel - zmniejszenie ryzyka zgniecenia sobie o nią jaj przy awaryjnym zeskoku z siodła lub glebie.

Offline Mężczyzna A|ex

  • #GravelFun
  • Wiadomości: 834
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 23.09.2013
    • Dziennik Rowerowy
Odp: Kross Level B2
« 27 Paź 2014, 15:37 »
- 29er ma krótsze tylne widełki, koło jest bliżej suportu.
Te 3 mm robią aż taką różnice?

- W 29erze zazwyczaj główka będzie pod większym kątem (licząc od poziomu - czyli bardziej pionowo), czym zyskuje się na zwrotności i szybkości reakcji na skręt kosztem stabilności.
- Z dwóch powyższych zazwyczaj wyniknie, że pomimo dłuższej górnej rury 29er będzie miał właśnie krótszą bazę kół - ponownie większa zwrotność kosztem stabilności.
W 29er kąt większy o zaledwie 0,5 stopnia, natomiast amor o skoku większym o 37mm.
Realnie może być nawet odwrotnie.

- 29er przy ramie przewidzianej pod tego samego jeźdźca (nie mylić z tym samym rozmiarem) zazwyczaj rura górna będzie niżej, zarówno wskutek niższej główki i mocniejszego slopingu. Cel - zmniejszenie ryzyka zgniecenia sobie o nią jaj przy awaryjnym zeskoku z siodła lub glebie.
Tutaj zgoda i generalnie to jest jak dla mnie jedyna zauważalna różnica.
#Steel is Real

Offline Mężczyzna Medawc

  • Wiadomości: 679
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 02.12.2010
Odp: Kross Level B2
« 27 Paź 2014, 21:38 »
W 29er kąt większy o zaledwie 0,5 stopnia, natomiast amor o skoku większym o 37mm.
Realnie może być nawet odwrotnie.
Kąty główki są podane przy zamontowanych dedykowanych widelcach, czyli rama trekkingowa z amortyzatorem trekkingowym, rama 29era z amortyzatorem do 29erów. Długość widelca sama w sobie nie ma to nic do gadania. 0,5 stopnia trochę różnicy robi, mnie mniej więcej o tyle kąt się zmniejszył po zmianie widelca i rower prowadzi się wyraźnie inaczej. A różnice są zwykle większe, około 1-1,5 stopnia.
Z wymiarami pamiętaj, by z daną ramą trekkingową porównywać ramę 29era o rozmiar-dwa mniejszą (np. trekking 22" z 29erem 19-20")
« Ostatnia zmiana: 27 Paź 2014, 21:44 Medawc »

Offline Mężczyzna A|ex

  • #GravelFun
  • Wiadomości: 834
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 23.09.2013
    • Dziennik Rowerowy
Odp: Kross Level B2
« 28 Paź 2014, 08:56 »
Kąty główki są podane przy zamontowanych dedykowanych widelcach, czyli rama trekkingowa z amortyzatorem trekkingowym, rama 29era z amortyzatorem do 29erów.
Faktycznie racja.

Dzięki za wyjaśnienie tematu.
#Steel is Real

Offline Mężczyzna TypowyPolskiRowerzysta

  • Wiadomości: 32
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 19.09.2014
Odp: Kross Level B2
« 28 Paź 2014, 18:13 »
Co do łańcucha to faktycznie, zapomniałem że fabrycznie był ten sam na który później wymieniłem.


Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum