[Seria EXPEDICE] ART. 310 Wodoszczelna torba na kierownicę, mocowana na zatrzaskTest1. Ogólny opis produktu.
Pierwsze wrażenia po otrzymaniu sakw i krótkiej przejażdżce.
2. Test właściwy.
Opis produktu po miesiącu używania na Islandii. Po wyprawie przedstawię wszystkie plusy i minusy sakw, których nie sposób wyłapać podczas pierwszej, opisowej części testu.
Testowane produkty otrzymaliśmy w ramach częściowego sponsoringu firmy Aplinbike, dystrybutora sakw Sport Arsenal.W zestawie dostajemy:- torbę na kierownicę (pojemność 9 litrów)
- plastikowy zatrzask montowany na kierownicę
- mapnik
- wkładka z wyściółką + przegrody
- pasek do noszenia torby na ramieniu
O firmieSport Arsenal, to Czeska firma produkująca sakwy i bagażniki od 17 lat, niestety słabo znana w Polsce. Od niedawna dystrybutorem w naszym kraju jest firma Alpinbike, z której właścicielem miałem okazje się spotkać.
Produkty Sport Arsenal dzielą się na 3 klasy:
LRC (seria najtańsza, rekreacyjna)
SNC (sakwy do zaawansowanej turystyki rowerowej)
EXPEDICE (najwyższa grupa, 100% wodoszczelne sakwy wyprawowe)
O torbieTorba już na pierwszy rzut oka wygląda na dobrze wykonaną. Wierzchnia cześć torby pokryta jest materiałem PVC oraz PAD, szwy są oczywiście klejone. W celu poprawy widoczności rowerzysty zastosowano odblaski z przodu i na bokach. Stabilną konstrukcje zapewnia usztywnienie wykonane z plastiku. W skład zestawu wchodzi miękka wyściółka, o grubości ok. 5 mm, pokryta przyjemnym w dotyku materiałem. Dodatkowo istnieje możliwość podzielenia wnętrza w dowolny sposób za pomocą 3 przegród przypinanych na rzepy. Całość ma za zadanie zapobiec uszkodzeniu rzeczy znajdujących się w środku oraz ochronę przed wstrząsami. Klapa zamykana jest na rzep, dzięki czemu łatwo i szybko można sięgnąć po aparat, dokumenty itp. Całkowitą wodoodporności otrzymujemy po zrolowaniu materiału znajdującego się pod klapą. Jeśli jednak pogoda nam sprzyja i nie musimy chronić naszego ekwipunku przed wodą lub wilgocią zamiast rolować możemy użyć rzepu, który połączy całość. Mapnik dołączony do zestawu jest dość spory, zapewnia to widoczność dużego obszaru na mapie. Przyczepiany jest do torby za pomocą dwóch mocnych rzepów. Do torby dołączony jest pasek dzięki któremu możemy ją nosić na ramieniu.
O mocowaniuPlastikowe mocowanie wygląda na solidne, jest uniwersalne więc powinno pasować do każdej kierownicy. W zestawie znajdują się gumowe podkładki dzięki którym po dokręceniu śrub, mocowanie nie obraca się oraz nie rysuje rurki. Dodatkowym zabezpieczeniem jest metalowa linka powleczona gumą. Ma ona na celu zapobieganie opadaniu torby przy większym ciężarze. Według producenta nośność torby to 4 kg.
Torbę zakłada się i zdejmuje bardzo szybko i prosto.
W ofercie Alpinbike jest dostępna identyczna torba z oznaczeniem OS. Różni się ona rodzajem zatrzasku, w wersji OS jest to zatrzask firmy Rixen & Kaul.
PodsumowanieTorba wykonana starannie z dobrych materiałów, do których nie można mieć zastrzeżeń. System mocowania do kierownicy też wygląda na solidny, więc powinien przeżyć nie jedną wyprawę. Wodoodporności jeszcze nie miałem okazji testować, ale wiem że torba po godzinie jazdy w deszczu nadal pozostaje sucha wewnątrz. Co mnie osobiście nie dziwi. W opisie co chwilę pojawiało się słowo „rzep” i szczerze mówiąc zastanawiam się, jak owe „rzepy” będą sprawować się po dłuższym okresie użytkowania. Jak na razie jestem zadowolony z produktu firmy Sport Arsenal i mam nadzieję, że po powrocie z Islandii to się nie zmieni.
Cena: 165,90 zł