Autor Wątek: Baranek do turystyki?  (Przeczytany 9479 razy)

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19884
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Baranek do turystyki?
« 20 Lut 2017, 12:04 »
Wiadomość usunięta.
« Ostatnia zmiana: 13 Sty 2017, 12:39 Wilk »

Offline tobiasz

  • Wiadomości: 141
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 13.06.2006
Baranek do turystyki?
« 25 Kwi 2007, 22:25 »
tylko czy nie jestes w ten sposob skazany na uzywanie hamuly szosowych/canti ??

Offline Mężczyzna szkodnik

  • Wiadomości: 966
  • Miasto: Bełchatów\ Wrocław\ Warszawa
  • Na forum od: 12.05.2007
Baranek do turystyki?
« 21 Maj 2007, 19:41 »
Też myślałem kiedyś nad barankiem. Ale do problemów z hamulcami nawet nie doszedłem bo na drodze stanely mi ceny klamkomanetek  :?
A korbe szosową mam zamontowaną w "góralu" (na slickach) którym jeżdżę po mieście i na krótsze wypady (chociaż 200km tez zdazylo mi sie na nim zrobic w ciągu dnia) i chwalę sobie.
Do trekinga wreszcie udało mi się zdobyc korbe szosową ale z 3 tarczami. Wlaśnie czekam na przesyłke bo przez neta kupowalem ;)
"Raz do roku pojedź w miejsce w którym jeszcze nie byłeś.
Bądź dobry dla Matki Ziemi.
Dziel się swoją wiedzą."

Offline Mężczyzna Remigiusz

  • Wiadomości: 2114
  • Miasto: Gdańsk
  • Na forum od: 14.06.2007
    • http://www.rowerowarodzinka.pl
Baranek do turystyki?
« 14 Cze 2007, 16:05 »
Używam z powodzeniem baranka do turystyki, a problem hamulców rozwiązałem w prosty sposób. W miejscu, gdzie powinny znajdować się klamki szosowe zainstalowałem zwykłe klamkomanetki. Można bez problemu używać V-breaków. Jedyny minus to brak chwytów na klamkach, ale mi to nie przeszkadza.

Offline Mężczyzna Remigiusz

  • Wiadomości: 2114
  • Miasto: Gdańsk
  • Na forum od: 14.06.2007
    • http://www.rowerowarodzinka.pl
Baranek do turystyki?
« 19 Cze 2007, 09:05 »
Cytat: "Michał Wolff"
Poza tym zmiana biegów będzie bardzo mało wygodna w stosunku do bardzo intuicyjnej w manetkach dedykowanych do baranka.

Nie wiem, jak jest w stosunku do..., bo nie używałem klamkomanetek szosowych, ale z pewnością w mojej wersji zmiana biegów jest wygodna. Nie mam z tym żadnych kłopotów.

Offline Mężczyzna matwest

  • Wiadomości: 70
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.07.2010
Baranek do turystyki?
« 9 Lip 2010, 13:33 »
Zatem decydując się na baranek i manetki szosowe w rowerze z prosta kierownicą, trzeba wymienić także przednią przerzutkę. Korby trekingowe 28-38-48 mieszczą się w pojemności przerzutki z grupy np. Tiagra - 20T, czyli powinny dać radę? Przerzutka i kaseta na tył bez zmian? Pozostaje tylko kwestia jakości grupy Tiagra.  Ma ktoś może namiary na nowe manetki z grupy 105/Ultegra/DuraAce  3x9 ?

Offline Mężczyzna matwest

  • Wiadomości: 70
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.07.2010
Baranek do turystyki?
« 9 Lip 2010, 14:28 »
Cytat: "robertrobert1"
Moje zdanie jest takie, że baranek jest dobry do jazdy po gładkich drogach czyli asfalcie i twardych szutrach. Gdy się wjeżdża w teren to klasyczna kierownica pokazuje swoją wyższość.

Przełajowcy jeżdżą w terenie na barankach i jakoś dają radę :)

Cytat: "robertrobert1"

Co do mnogości chwytów to bym polemizował. Na porównywalnej trasie 40 km, szosa, szutr, bezdroża na baranku musiałem o wiele częściej zmieniać położenie rąk z powodu ... niewygody. Rogi o wiele większy zapewniają komfort.

No tak, dla mnie na 40km to praktycznie nie ma znaczenia jaka kierownica. Ostatnio wykręciłem 100km na trekingowym Treku z prosta kierownicą i rogami, gdzie do tej pory takie dystanse robiłem tylko na szosowym (baranek) - przymiarki do wyprawy z sakwami. Efektem był ból nadgarstków i sztywniejące palce, z powodu nachylonej sylwetki i w zasadzie tylko 2 dostępnych pozycji. Takich problemów nie miałem na baranku.

Jeżeli było niewygodnie to coś musiało być nie tak ustawione.

Offline Mężczyzna lajtspid

  • Wiadomości: 147
  • Miasto:
  • Na forum od: 06.06.2009
Baranek do turystyki?
« 10 Lip 2010, 14:44 »
Również mam baranek w rowerze, ale ostatnio coraz częściej myślę o zmianie na prostą kierownicę... Prócz problemów z hamulcami (już 3 lub 4 razy zmieniałem - a to kiepska praca, a to problemy z błotnikami... i aktualnie z przodu mam mini-V Tektro z tyłu canti Kore), doskwiera mi problem miejsca na kierownicy na dodatkowe akcesoria (lampka, gps, może nawet jakaś torba) - prócz klamkomanetek szosowych, mam dodatkowe małe klameczki przełajowe i wolnego miejsca mam dosłownie po 1 cm z każdej strony mostka...

Offline Mężczyzna szkodnik

  • Wiadomości: 966
  • Miasto: Bełchatów\ Wrocław\ Warszawa
  • Na forum od: 12.05.2007
Baranek do turystyki?
« 10 Lip 2010, 15:41 »
Aktualnie mam w trekingu baranka i uważam że do jazdy po  asfalcie jest to rewelacyjne rozwiązanie.
Chwytów doliczyłbym się 4 a nawet 5 (gięcie ergonomiczne) przy czym w przypadku baranka chwyty różnią się nie tylko pozycją dłoni ale również zmianą całej sylwetki.
Na kierownicy (440mm) zmieściły się przełajowe klamki pomocnicze i lemondka która zajmuje sporo miejsca. Hamulce mam canti i nie mam absolutnie żadnych zastrzeżeń.
"Raz do roku pojedź w miejsce w którym jeszcze nie byłeś.
Bądź dobry dla Matki Ziemi.
Dziel się swoją wiedzą."

Offline Mężczyzna szkodnik

  • Wiadomości: 966
  • Miasto: Bełchatów\ Wrocław\ Warszawa
  • Na forum od: 12.05.2007
Baranek do turystyki?
« 10 Lip 2010, 19:52 »
Byłem tym rowerkiem z całkiem sporym bagażem na zlocie (było trochę zjazdów) i hamulce dały rade ale może jeszcze za krótko testuje żeby wydawać opinie. Jak narazie jest spoko, tylko czasem na mokro piszczą trochę.
Warto też zauważyć że szosowa klamka jest długa więc naciskając na koniec można sporą siłę uzyskać w stosunku do klasycznych klamek do canti.
Moje canti to Avid Shorty 6 + klocki author + wieszaki Tektro (oryginalne kolidowały z błotnikami)
"Raz do roku pojedź w miejsce w którym jeszcze nie byłeś.
Bądź dobry dla Matki Ziemi.
Dziel się swoją wiedzą."

Offline Mężczyzna matwest

  • Wiadomości: 70
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.07.2010
Baranek do turystyki?
« 10 Lip 2010, 21:35 »
Jest poważny problem w ramach, które nie maja wieszaka tylnego pod hamulce cantiveler, np. moja. Na necie znalazłem taki adapter:


i jestem w poszukaniu tego na polskim rynku, narazie bezskutecznie.
Ostatecznie jest to do zrobienia we własnym zakresie z kawałka kątkownika i śruby regulacyjnej do linki ham.

Offline Mężczyzna szkodnik

  • Wiadomości: 966
  • Miasto: Bełchatów\ Wrocław\ Warszawa
  • Na forum od: 12.05.2007
Baranek do turystyki?
« 10 Lip 2010, 21:53 »
Cytat: "ms.joda"
Ostatecznie jest to do zrobienia we własnym zakresie z kawałka kątkownika i śruby regulacyjnej do linki ham.


Mój przedni powstał z aluminiowej klamki do okna i spisuje się świetnie ;)
Tylny montowany do zacisku sztycy dorwałem oryginalny shimanowski.
"Raz do roku pojedź w miejsce w którym jeszcze nie byłeś.
Bądź dobry dla Matki Ziemi.
Dziel się swoją wiedzą."

Offline Quapcio

  • Wiadomości: 310
  • Miasto: Laski k/Wwy
  • Na forum od: 09.07.2008
Baranek do turystyki?
« 11 Lip 2010, 01:01 »
Cytat: "Michał Wolff"
Ja też jestem zadowolony z baranka - ale nie ma się co czarować, że hamulce będą działać tak jak V, to jest największy minus tego systemu.


A jakie masz teraz hamulce - mini-v czy canti? (myślę o przesiadce z canti na mini-v tylko nie wiem czy warto zawracać sobie głowę)

Offline Quapcio

  • Wiadomości: 310
  • Miasto: Laski k/Wwy
  • Na forum od: 09.07.2008
Baranek do turystyki?
« 11 Lip 2010, 09:07 »
Cytat: "Michał Wolff"
Ale używam go za krótko by wiarygodnie ocenić jego możliwości

Jeśli ktokolwiek byłby uprawniony do tego typu oceny to właśnie Ty - więc na razie się wstrzymam (a miałem w tym tygodniu kupić) i będę przeglądał Twoje relacje z wypraw - przy moich przebiegach jakoś wytrzymam nawet do przyszłego sezonu ;)

Offline Mężczyzna lajtspid

  • Wiadomości: 147
  • Miasto:
  • Na forum od: 06.06.2009
Baranek do turystyki?
« 12 Lip 2010, 17:17 »
Cytat: "ms.joda"
Jest poważny problem w ramach, które nie maja wieszaka tylnego pod hamulce cantiveler, np. moja.

Idź do jakiegoś dużego serwisu rowerowego, na pewno znajdą w szpargałach i rupieciach adapter montowany do śruby zacisku podsiodłowego (A: http://174.123.135.195/uploads05/8/0/9817807241.jpg ) - kiedyś to było bardzo popularne rozwiązanie. Od biedy można to nawet zrobić w domowych warunkach (wygiąć odpowiednio blaszkę, nawiercić trzy otwory, wstawić śrubę baryłkową i gotowe).

Cytat: "Michał Wolff"

Z V już od roku dałem sobie spokój, nie sprawdziły się.

A ja chętnie pozostałbym przy mini-V z których byłem bardzo zadowolony, gdyby nie to że kolidowały mi z błotnikami :(

Cytat: "Michał Wolff"

Obecnie używam canti, ale typowo przełajowych - tzw. "żabich nóżek":
http://www.tektro.com/02products/11qb.php

Żabie udka to jest to! Na rynku jest wiele różnych wersji (aktualnie na allegro są nawet oryginalne Frogglegs firmy Empella, ale cena z kosmosu), sam mam z tyłu udka firmy Kore. W powyższym linku widać też proste canyilevery Tektro Oryx - miałem je na samym początku - najgorsze spowalnaicze jakie w życiu miałem.

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum