Autor Wątek: Dobre stery  (Przeczytany 3366 razy)

Offline Mężczyzna wikrap1

  • Wiadomości: 1481
  • Miasto: łódź
  • Na forum od: 03.02.2013
    • Wyprawy młodej pary
Odp: Dobre stery
« 6 Kwi 2015, 21:42 »
W dziewiczym Shannonie wbijałem przy pomocy młotka i nic mi nie pęka. We wszystkich innych alusach wybijałem młotkiem i śrubokrętem, a wbijałem młotkiem. Ważne by z głową. Wbicie krzywo faktycznie może spowodować jakieś uszkodzenia. Aluminium nie wybacza.

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 8788
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Odp: Dobre stery
« 7 Kwi 2015, 07:42 »
I tak ma być. One są luzem.
Do wymiany łożysk nie potrzeba żadnych narzędzi, to miski osadza się prasą. Gdy masz zintegrowane, misek nie ma, są tylko nafrezowane miejsca w ramie.
Łożyska - suwmiarka i dobierasz. Najprędzej na znanym portalu aukcyjnym.

Dziękuję. :)

Upewniam się:
1) łożyska ew. mogę 'wydłubać' z mis kompletu nowych sterów - nie będę pierwszym, nic w tym niewłaściwego (miałbym odpowiednich szybko nie znaleźć na rynku),

ed. to miałem na myśli:

   
Q:   I would like to replace a bearing in my ACROS headset, but i have trouble removing it from the bearing shell. What can I do?
A:   The bearings are press-fitted into the ACROS headsets, which means that the bearing and the bearing shell are fitted together using a kuckle goint press under huge exertion of force. This system provides many technical advantages as well as granting each headset a high life expectancy. In the rare case one of the bearings has to be replaced, please turn the headset to us. We guarantee a quick professional and prompt service, so you can get back on the bike as soon as possible.

2) łożyska (osadzone w miskach górnej i dolnej) miejscami są zamienne.
« Ostatnia zmiana: 7 Kwi 2015, 08:29 łatośłętka »
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7335
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Odp: Dobre stery
« 7 Kwi 2015, 10:06 »
1) łożyska ew. mogę 'wydłubać' z mis kompletu nowych sterów - nie będę pierwszym, nic w tym niewłaściwego (miałbym odpowiednich szybko nie znaleźć na rynku),
Jeśli są takie same (ten sam kaliber), to tak. Miski rzadko pękają.

2) łożyska (osadzone w miskach górnej i dolnej) miejscami są zamienne.
Zwykle tak jest, ale nie zawsze. Sprawdzisz suwmiarką.

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 8788
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Odp: Dobre stery
« 7 Kwi 2015, 10:37 »
Jeśli są takie same (ten sam kaliber), to tak. Miski rzadko pękają.

Zwykle tak jest, ale nie zawsze. Sprawdzisz suwmiarką.


B. dziękuję / merci bien / tusen takk  :)
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Drzewo

  • Wiadomości: 1619
  • Miasto:
  • Na forum od: 16.09.2014
Odp: Dobre stery
« 7 Kwi 2015, 15:37 »
Ja wydłubałem śrubokrętem a nabiłem młotkiem przez kawałek deski. Tak samo z gwiazdką (nakręciłem ją na śrubę i lekko pukając umieściłem w rurze sterowej).
Rama alu. Działa od 20000km i problemów/luzów brak. Nawet nie wkładałem ramy w imadło.
Stery to jakieś tanie FSA (chociaż na paragonie było że Accent)

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 8788
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Odp: Dobre stery
« 7 Kwi 2015, 18:11 »
Ja wydłubałem śrubokrętem a nabiłem młotkiem przez kawałek deski. Tak samo z gwiazdką (nakręciłem ją na śrubę i lekko pukając umieściłem w rurze sterowej).
Rama alu. Działa od 20000km i problemów/luzów brak. Nawet nie wkładałem ramy w imadło.
Stery to jakieś tanie FSA (chociaż na paragonie było że Accent)

Dziękuję - bardzo ważne świadectwo.

Zanim podejmę czynności dłubania (ostateczna ostateczność), odpowiednie spróbuję znaleźć luzem.

Skontaktowałem się z Airbike - dystrybutorem Acros'a w RP -, przekazałem nazwę modelu. Tych łożysk mają nie mieć, następna dostawa najwcześniej w czerwcu - tutaj jakby nic. Różne hasła wbijałem w internet, również Allegro, - jednak jakoś nic.  Poprosiłem Airbike o wskazanie alternatywnego źródła zakupu, kodu prod./ nr ser. producenta łożyska. Jeśli nie uzyskam - rozpocznę poszukiwanie bardziej zaawansowane, tj. po wymiarach. W Airbike powiedzieli, iż jest to łożysko typu 'cartridge'.

Ku przestrodze: przez 6 lat, jeżdżąc wszystkimi porami roku, nic tam nie ruszałem, bowiem superancko działało. Któregoś dnia odwilży tej zimy ze steru rdzawa korozja strumieniem pociekła, popłynęła aż po kole (obrót kierownicy pozostał jednak płynny, skoku nie było). Po rozbiórce, akcji ratowniczej, montażu - na wyżartej bieżni kulku wpadają w dołki, kierownica obraca się jakby wg rastra, czyliż - kiszka. 
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7335
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Odp: Dobre stery
« 7 Kwi 2015, 18:30 »
wymiary łożyska oraz kąty powinny być naniesione na zewnętrznej bieżni.

W Airbike powiedzieli, iż jest to łożysko typu 'cartridge'.
powiem w tajemnicy. W zintegrowanych, innych nie ma ;)

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 8788
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Odp: Dobre stery
« 7 Kwi 2015, 20:10 »
wymiary łożyska oraz kąty powinny być naniesione na zewnętrznej bieżni.

Póki nie wydłubię, jakby nie mam jak zajrzeć. Sądziłem, iż znając nr modelu sprawa będzie łatwa. Na swej stronie Acros informuje, aby przesłać mise, w których fachowo osadzi właściwe łożyska. Żadnych wskazań co do nr ser. modelu łożyska znaleźć nie byłem wstanie - ba, nawet łożyska o takim symbolu!

Niestety dla mnie - sprawa utknęła. Wprawdzie tym rowerem do sklepu po wódkę dojadę, jednak przecież jeszcze nie mam czego świętować.


powiem w tajemnicy. W zintegrowanych, innych nie ma ;)

Pierwszy ster - od dawnych czasów Waganta - do jakiego się dobrałem. W robocie tak bardzo zasmakowałem, iż cięgiem rozebrałem i złożyłem następne dwa. Przy tym wpadły mi dwa zupełnie nowe pojęcia (jak innym gminy): 'zintegrowany' i 'kartridż', info dot. istniejącej stałej relacji zdania na siebie pomiędzy nimi. Ucząc się, rozpoznając nowe pojęcia - wyostrza mi się dotychczasowy mętny obraz ciekawego świata zamysłu idei bicykli.

Wilk stanowi temu pierwszych zębów mlecznych nadał b. ładne miano: "Bonus nowego roweru". Cieszę się, iż mam to już za sobą - teraz dopiero zrobi się ciekawie!


globalbus: dziękuję!
Zorganizuj (odpłatny) kurs serwisowania, utrzymywania w stanie należytym i naprawy rowerów (dla początkujących i zaawansowanych); ambicji awansem na stopień drugi właśnie się zapisałem. :)

p.s. rzucaj robotę, roztwieraj warstat.
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7335
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Odp: Dobre stery
« 7 Kwi 2015, 20:29 »
Na swej stronie Acros informuje, aby przesłać mise, w których fachowo osadzi właściwe łożyska.
Acros miał dziwne wynalazki. Zwykle to większym wyzwaniem jest wydłubanie misek i ponowne ich osadzenie, a nie łożyska, które zwykle wypada samo :)

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 8788
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Odp: Dobre stery
« 8 Kwi 2015, 07:39 »
[Acros miał dziwne wynalazki. Zwykle to większym wyzwaniem jest wydłubanie misek i ponowne ich osadzenie, a nie łożyska, które zwykle wypada samo :)

Acros - widać - wziął w leasing lepszą wytłaczarkę (może Engel?). ;)

Same wypadły w idworx'ie - nie wiem, czy skutkiem zużycia/wybicia/w części korozji, czy też tak było od nowości. Producenta/modelu tych jeszcze jednak nie zidentyfikowałem.
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline EASYRIDER77

  • Wiadomości: 4847
  • Miasto: INOWROCŁAW
  • Na forum od: 27.07.2010
Odp: Dobre stery
« 8 Kwi 2015, 07:45 »
czyli w ogóle nic nie smarowałeś, konserwowałeś w trakcie użytkowania?

Z obserwacji miałem wrażenie przy moim rowerach, że stery przy rowerach bez amortyzacji jakby się szybciej wybijały i dotyczyło to podobno dobrej markowej firmy Ritchey. Przy dwóch rowerach poleciały. Tańsze, inne stery, też m.in. FSA służą jakoś lepiej.

Kupujesz więc inne nowe?  Czy chcesz coś innego wykombinować, np. wstawić, same nowe kulki?

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 8788
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Odp: Dobre stery
« 8 Kwi 2015, 08:44 »
czyli w ogóle nic nie smarowałeś, konserwowałeś w trakcie użytkowania?

Nie-e - wszystko działało super.

Ok. 5oo km po zakupie pierwszy rower zawiozłem na 'zerowy' przegląd. Zupełni nic nie zrobili, skasowali 8o zł, paragonu nie dostałem - jeszcze dzisiaj mnie boli.

Po iluś tam tysiach zajechałem do innego rowerowego b. dobrej rekomendacji. Przywołali szefa serwisu (b. dobry szpec), ten popatrzył i odrzekł 'nie znam tych systemów - takich rzeczy nie robimy'.

Póki wszystko super działało, sam bałem się coś niepotrzebnie spsuć (myślałem, iż jest to znacznie b. trudne).

Kupujesz więc inne nowe?  Czy chcesz coś innego wykombinować, np. wstawić, same nowe kulki?

Mam jeden kpl. zapas Acros'a, jednak szkoda mi go montować - szkody powstały skutkiem oddziaływania korozji zwłaszcza elementu dolnego. Poza tym mechanicznie wszystko jest cacy. Kombinuję skołować, zamontować same łożyska-kartridże.

###

Chyba zidentyfikowałem stery drugiego roweru - w opisie jednego z testów roweru zawarta była b. szczegółowa specyfikacja: FSA ZS-3.

Również w przypadku tych sterów korozja uszkodziła zwłaszcza łożysko dolne; możliwie oczyściłem, zamieniłem dół<->góra.

Opis sterów:

Cane Creek compatible, semi-integrated headset for 1 1/8 inch steerers. Very low profile - perfect for ATB. With 36°/45° micro angular contact bearings for increased durability and stiffness, 7075 T6 aluminium cone, with top cover pro seal. Fits for steerers with 44 mm inner and 50 mm outer diameter.

Ahead-headset building classes:
Ahead-headsets are divided into the "classical" building class, the semi integrated "Press Fit" and the full integrated "Drop In" headsets. The "classical" version has a bearing which is located outside the steerer tube. "Press Fit" and "Drop In" headset bearings are located inside the steerer tube which results in a lower stack height. In contrast to "Press Fit" headsets "Drop In" headsets don't have to be pressed in. The bearing rests directly on the angled (36° or 45°) surface of the steerer tube. The most common "Drop In" versions are called "Drop In Campy" for Campagnolo Hiddensets and "Cane Creek".

Formułuję pytanie: jak skutecznie, pewnie mogę rozpoznać istniejący kąt powierzchni bieżni (aby rozpocząć poszukiwanie właściwych łożysk)?

Tak więc i te łożyska wpisuję na listę 'Wanted!'.

« Ostatnia zmiana: 8 Kwi 2015, 08:55 łatośłętka »
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline EASYRIDER77

  • Wiadomości: 4847
  • Miasto: INOWROCŁAW
  • Na forum od: 27.07.2010
Odp: Dobre stery
« 8 Kwi 2015, 09:21 »
same kulki? Jaka średnica dokładnie, bardzo dokładnie zmierzysz?

Offline Mężczyzna cinek

  • SP2SJ
  • Wiadomości: 1979
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 12.03.2008
Odp: Dobre stery
« 8 Kwi 2015, 09:38 »
Nie wiem co na pewno znaczy cane-creek compatible - ale można kupić w Cult Bikes - wim bo kupowałem - łożyska, bieżnie.
http://cult-bikes.com/CaneCreek.htm
Cytat: miki150
Cinek muszę powiedzieć, że jesteś bardziej fotogeniczny, kiedy Cię na zdjęciu brakuje

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 8788
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Odp: Dobre stery
« 8 Kwi 2015, 11:57 »
same kulki?

Całe kartridże.

Jaka średnica dokładnie, bardzo dokładnie zmierzysz?

Maszyny zmontowałem do jazdy, więc nie wiem.

Nie wiem co na pewno znaczy cane-creek compatible - ale można kupić w Cult Bikes - wim bo kupowałem - łożyska, bieżnie.
http://cult-bikes.com/CaneCreek.htm

B. dziękuję / tack för hjelpen / dank je wel  :)
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum