Autor Wątek: Szarak  (Przeczytany 4168 razy)

Offline Mężczyzna 4gotten

  • Wiadomości: 1829
  • Miasto: Stargard
  • Na forum od: 26.08.2012
Szarak
« 13 Lis 2014, 10:52 »
W końcu dotarł do mnie nowy rower. Tym razem jest to typowa szosówka. Firma Canyon, model Endurace Al 6.0. W przyszłym roku mam nadzieję zaliczyć na nim m.in. Górami MRDP. Pomocna z pewnością będzie kaseta, która jest zestopniowana jak w "góralu", czyli 11-32.
Rower wydaje się spełniać moje oczekiwania. W widelcach miejsca jest wystarczająco dużo na szersze opony, a nawet błotniki. Rurki łańcuchowe są niemal tak długie jak w Speederze, tak że nie będzie problemu z jazdą z sakwami. Koła wymienię na już posiadane, które są dużo lżejsze i mocniejsze, natomiast fabryczne Mavic Aksium One są już na sprzedaż.

dalej przed siebie... najlepiej po asfalcie ;-)

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 8787
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Odp: Szarak
« 13 Lis 2014, 11:14 »

Gratuluję! Niech dobrze służy, szybko, bezpiecznie wozi!

Już jeździłeś? (jakie wrażenia?)
Na jakie 'już posiadane' koła myślisz wymienić? Jakie byłyby optymalne?
Ile za te Mav Aks One myślisz wziąć?, czy łatwo pójdą?
Czy sztyca, mostek, kiero Canyona są równie 'dobre' jak (wcześniejsze) Ritchey?
Które z siodeł wybrałeś?

 
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Mężczyzna 4gotten

  • Wiadomości: 1829
  • Miasto: Stargard
  • Na forum od: 26.08.2012
Odp: Szarak
« 13 Lis 2014, 11:33 »
Dzięki.
Jeszcze nie jeździłem, nie mam na to teraz czasu z powodów służbowych. Poza tym muszę zamówić do mojej kasety z "niedzielnych kół" bębenek, który obsłuży kasetę 11s. Dopiero wtedy rower będzie gotowy do jazdy.

Koła docelowe już posiadam. Były składane na zamówienie i do tej pory służyły mi w Speederze. Są lżejsze o ok. 400 gram niż Mavic i co najważniejsze sprawdziły się na MP i BBT. Nigdy nie pękła żadna szprycha, ani nie rozcentrowało się żadne z kół. Dla mnie są optymalne: lekkie i mocne.

Nie wiem za ile pójdą. Na razie wystawiłem je w dziale Giełda. Cena do negocjacji. Jeśli się nie sprzedadzą zostawię je jako koła na co dzień.

Nie mam i pewnie nie będę miał na ten temat zdania. Nie miałem porównania do innych komponentów np. Ritchey. Na moim poziomie zaawansowania różnice nie są aż tak istotne. Jak dla mnie komponenty Canyona wyglądają ok. Wagowo są zblizone do Ritchey. Sztyca jest karbonowa i ponoć posiada "magiczną" technologię VCLS, która ma służyć większemu komfortowi.

Siodło te, które jest podane na stronie WWW Canyona. Zresztą nie było innego wyboru, bo te w opcji to siodło damskie. Ale pewnie i tak na tym rowerze zamotuje siodełko identyczne jak w Speederze, czyli WTB Silverado.
« Ostatnia zmiana: 13 Lis 2014, 11:39 4gotten »
dalej przed siebie... najlepiej po asfalcie ;-)

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 8787
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Odp: Szarak
« 13 Lis 2014, 11:46 »

Napisz o wrażeniach, kiedy już trochę pojeździsz.
Jakie felgi i piasty w tych zbudowanych kołach? Ile łącznie ważą?

tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Mężczyzna A|ex

  • #GravelFun
  • Wiadomości: 834
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 23.09.2013
    • Dziennik Rowerowy
Odp: Szarak
« 13 Lis 2014, 11:55 »
Świetny rower, świetny osprzęt. Z tego co widzę na stronie sklepu on-line canyon-a cena  :o poniżej 4.5k za rower na 105 11s  :o, poza wszelką konkurencją.

Gratki, niech się lekko prowadzi.
#Steel is Real

Offline Mężczyzna 4gotten

  • Wiadomości: 1829
  • Miasto: Stargard
  • Na forum od: 26.08.2012
Odp: Szarak
« 13 Lis 2014, 11:59 »
Dziękuję. Dość długo analizowałem rynek i wybór mógł być tylko jeden w moim przypadku. Rozważałem jeszcze firmę Rose i Radon, ale ich geometria mi nie odpowiadała. Poza tym zniechęcił mnie system łożysk korby - press fit w obu przypadkach.




Napisz o wrażeniach, kiedy już trochę pojeździsz.
Jakie felgi i piasty w tych zbudowanych kołach? Ile łącznie ważą?

Napiszę.

Koła ważą 1455g. Szczególy specyfikacji:
koło przód: obręcz DT RR415, szprychy Sapim Laser - 28 sztuk, nyple Sapim Polyax, piasta Novatec NT-A291.
koło tył: obręcz DT RR415, szprychy Sapim Laser - 28 sztuk, nyple Sapim Polyax, piasta Novatec NT-F482.
dalej przed siebie... najlepiej po asfalcie ;-)

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 8787
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Odp: Szarak
« 13 Lis 2014, 12:45 »
/.../Poza tym zniechęcił mnie system łożysk korby - press fit w obu przypadkach.

A te press fity nie można wymienić na takie, co w Canyonach?
Pytam przy tzw. okazji - już dłuższy czas się zastanawiam.

Napiszę.

Dziękuję.
W kontekście przez Cię wspomnianych, zbudowanych kół ew. jeszcze się zgłoszę.
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Mężczyzna faja

  • Wiadomości: 361
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 06.01.2013
Odp: Szarak
« 13 Lis 2014, 15:05 »
Witaj w gronie posiadaczy Canyona. Czekam na Twoje wrażenia z jazdy. Mnie się jeżdzi doskonale, ale przyznam się, ze moja opinia nie jest miarodajna albowiem nie mam porównania. To jest mój pierwszy rower typowo szosowy.
Chetnie ruszyłbym na jakąś wspólną przejażdżkę, ale nasze miejsca stacjonowania są trochę daleko :)

Offline Mężczyzna memorek

  • Wiadomości: 2682
  • Miasto: Szczecin
  • Na forum od: 12.05.2007
Odp: Szarak
« 13 Lis 2014, 15:47 »
Ładny. Tylko trzeba usunąć przebrzydłą osłonę za kasetą  ;)

nasze miejsca stacjonowania są trochę daleko

Takimi rowerami, to już nie tak bardzo daleko.

Marek

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19866
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Szarak
« 20 Lut 2017, 12:04 »
Wiadomość usunięta.

Offline Mężczyzna 4gotten

  • Wiadomości: 1829
  • Miasto: Stargard
  • Na forum od: 26.08.2012
Odp: Szarak
« 13 Lis 2014, 16:34 »
Zrobiłem na tych kołach już trochę km i do tej pory nie miałem żadnych problemów. Za jakiś pomyślę o złożeniu nowych kół na lepszych piastach, ale jak na razie do mojego stylu jazdy i obciążenia sprzętu chyba nic więcej nie trzeba.
dalej przed siebie... najlepiej po asfalcie ;-)

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19866
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Szarak
« 20 Lut 2017, 12:04 »
Wiadomość usunięta.

Offline Mężczyzna 4gotten

  • Wiadomości: 1829
  • Miasto: Stargard
  • Na forum od: 26.08.2012
Odp: Szarak
« 13 Lis 2014, 17:47 »
No to chyba powinienem zacząć się martwić, bo "machnąłem" już na tej piaście ponad 300% normy, grubo ponad 15000km  :(
dalej przed siebie... najlepiej po asfalcie ;-)

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 8787
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Odp: Szarak
« 13 Lis 2014, 20:09 »
Nie można, press-fit to jest wkład wciskany, nie wkręcany w ramę, inna jest średnica mufy. Można w niektórych typach press-fitów założyć przejściówkę, ale i tak jest ryzyko, że łożysk się nie wykręci, bo przejściówka może się obracać w ramie.

W skrócie - jak się da to lepiej tego unikać, to kolejny system wymyślony głównie po to by wyciągać kasę od rowerzystów, wymiana wymaga specjalnej prasy lub mocnego kombinowania.

Dziękuję - chciałem się upewnić co do mych obaw.
Wielka szkoda, bowiem w 2015 będzie ładniutka Colnago w alu - o taka:

http://colnago.com/cx-zero-alu/

Jednak właśnie te press-fity - więc nie.

tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19866
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Szarak
« 20 Lut 2017, 12:04 »
Wiadomość usunięta.

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum