Autor Wątek: Szarak  (Przeczytany 4169 razy)

Offline Mężczyzna 4gotten

  • Wiadomości: 1829
  • Miasto: Stargard
  • Na forum od: 26.08.2012
Odp: Szarak
« 14 Lis 2014, 15:27 »
Do wkręcanych misek musisz mieć klucz, aby nie niszcząc misek je wkręcić.
A do press fit potrzebujesz dwie duże podkładki, nakrętki oraz długą śrubę lub pręt nagwintowany. Czyli przy odrobinie zdolności manualnych, chcąc można wprasować miski samemu nie mając przyrządu. A bez klucza do wkręcanych nie zrobisz nic. Dla mnie jest to jakaś zaleta.
Tylko, że wcześniej zużyte miski "press-fit" trzeba jakoś usunąć, a to już chyba nie takie proste jak operacja wprasowania nowych? W przypadku łożysk wkręcanych demontaż i montaż odbywa się przy użyciu tego samego klucza.
dalej przed siebie... najlepiej po asfalcie ;-)

blondas

  • Gość
Odp: Szarak
« 14 Lis 2014, 15:29 »
Do wkręcanych misek musisz mieć klucz, aby nie niszcząc misek je wkręcić.
A do press fit potrzebujesz dwie duże podkładki, nakrętki oraz długą śrubę lub pręt nagwintowany. Czyli przy odrobinie zdolności manualnych, chcąc można wprasować miski samemu nie mając przyrządu. A bez klucza do wkręcanych nie zrobisz nic. Dla mnie jest to jakaś zaleta.
Trwałość obu będzie podobna ze względu na konstrukcję.
Wkręcanie i wprasowywanie misek w ramę niesie podobne niebezpieczeństwa uszkodzeń mufy suportowej.
Mariusz, zapomniałeś o jednym. Aby wcisnąć nowe trzeba usunąć stare. Nie mając odpowiedniego narzędzia jest to duży problem. W przypadku wkręcanych misek używasz jednego klucza który niektórym służy również jako klucz do tarcz CL.

Offline Mężczyzna Mariusz

  • Jestem, jaki jestem...
  • Wiadomości: 1945
  • Miasto: Leszno
  • Na forum od: 18.02.2012
Odp: Szarak
« 14 Lis 2014, 17:00 »
Demonizujecie problem. Nie taki diabeł straszny. ;D
Stare miski usuwa się, tak jak zaleca producent suportu, wybijając je młotkiem.
A tajemny przyrząd wygląda tak:

Do wybijania służy tylko ten duży element. Dwie tuleje widoczne na zdjęciu w połączeniu z innym przyrządem (nie ma na foto) służą do wprasowania misek.
 
W przypadku wkręcanych misek używasz jednego klucza który niektórym służy również jako klucz do tarcz CL.
Klucz od wkręcania suportu nie pasuje do nakrętki Centerlock. Klucz od nakrętki kasety CL i tarczy CL to jedno narzędzie.
« Ostatnia zmiana: 14 Lis 2014, 17:14 Mariusz »
W dobie internetu każdy kreuje swój wizerunek, tak jak chciałby, by widzieli go inni...
Każdy jest tu seksbombą, póki ma top fejs i konto, plastikowe lale nadymane jak ponton,
Ukryci za nickiem, poznają się jednym klikiem, bajerują się zamiast słowem plikiem...  
A trików jest bez liku, tą albo tą, która lepszy robi dzióbek na fejsiku...Ulepieni jak z plastiku, takich ludzi jest bez liku, żyj naprawdę, nie w wirtualnym cyrku...     Mesajah

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2946
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
Odp: Szarak
« 14 Lis 2014, 17:18 »
Cytuj
Klucz od nakrętki kasety CL i tarczy CL to jedno narzędzie.

Też nie do końca - nie mogłem kluczem do kasety wkręcić ceterlocka w tylnim kole, nie łapał ząbków bo piasta wystawała nieco za bardzo. Po wizycie w kilku sklepach znalazłem dedykowane natrzędzie shimano - taki sam klucz, tylko dłuższy (głębszy?) ;-)

Cytuj
A tajemny przyrząd wygląda tak:

A masz go w domu? Plus prasę do misek? Ile dałeś?  :lol:

Klucz do HT2 kosztuje za to grosze i da się z nim wozić.

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19866
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Szarak
« 20 Lut 2017, 12:04 »
Wiadomość usunięta.

blondas

  • Gość
Odp: Szarak
« 14 Lis 2014, 17:48 »
Klucz od wkręcania suportu nie pasuje do nakrętki Centerlock. Klucz od nakrętki kasety CL i tarczy CL to jedno narzędzie.
To akurat zależy od rodzaju adaptera. Ja używam akurat takiego który jest dokładnie ten sam co do suportu. Takie adaptery robi shimano i dt-swiss. Ale mogą być również na klucz od kasety, a nawet klucz od starego typu suportu.

Offline Mężczyzna Mariusz

  • Jestem, jaki jestem...
  • Wiadomości: 1945
  • Miasto: Leszno
  • Na forum od: 18.02.2012
Odp: Szarak
« 14 Lis 2014, 17:50 »
O, dziękuję nie wiedziałem, że istnieją adaptery pod klucz od suportu. Człowiek uczy się całe życie.
Alek, prasa nie jest potrzebna. To specjalistyczny przyrząd pod młotek.
Ale jak mocno chcesz, możesz kupić 12 tonową już za 300 zł.
 Mam prasę ale używam do czego innego. Nie będę strzelał do komara z armaty.
Pytanie podstawowe - wymieniałeś takie suporty press-fit, czy teoretyzujesz?
Bo ja też czytałem niejedną instrukcję np. na temat wymiany łożysk maszynowych z bębenka, też było fajnie i łatwo, tylko praktyka jest już zupełnie inna, potrzeba wprawy mechanika żeby to zrobić
No tak, ciężko dyskutować, ja robiłem Ty czytałeś.  :D
« Ostatnia zmiana: 14 Lis 2014, 18:04 Mariusz »
W dobie internetu każdy kreuje swój wizerunek, tak jak chciałby, by widzieli go inni...
Każdy jest tu seksbombą, póki ma top fejs i konto, plastikowe lale nadymane jak ponton,
Ukryci za nickiem, poznają się jednym klikiem, bajerują się zamiast słowem plikiem...  
A trików jest bez liku, tą albo tą, która lepszy robi dzióbek na fejsiku...Ulepieni jak z plastiku, takich ludzi jest bez liku, żyj naprawdę, nie w wirtualnym cyrku...     Mesajah

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7334
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Odp: Szarak
« 14 Lis 2014, 17:52 »
Cytat: blondas w Dzisiaj o 15:29 W przypadku wkręcanych misek używasz jednego klucza który niektórym służy również jako klucz do tarcz CL.Klucz od wkręcania suportu nie pasuje do nakrętki Centerlock. Klucz od nakrętki kasety CL i tarczy CL to jedno narzędzie.
żart polega na tym, że są dwa rodzaje centerlocków, jedne pod klucz od kasety, a drugie pod klucz suportowy.
A masz go w domu? Plus prasę do misek? Ile dałeś?
rozcinasz rurkę pcv i rozginasz na końcach, takie to skomplikowane narzędzie.

Jeśli ktoś sam sobie montuje i wymienia stery, to z press fitem sobie poradzi.

My home is where my bike is.

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19866
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Szarak
« 20 Lut 2017, 12:04 »
Wiadomość usunięta.

Offline Mężczyzna Mariusz

  • Jestem, jaki jestem...
  • Wiadomości: 1945
  • Miasto: Leszno
  • Na forum od: 18.02.2012
Odp: Szarak
« 14 Lis 2014, 22:41 »
Przez moje ręce przewija się trochę sprzętu. Robię rowery dla naszej nieformalnej grupy przyjaciół.  Ostatnio wymieniałem suport w KTM Aera. Montowałem suport wciskany w rowerze syna na ramie Lapierre serii Xcontrol.  Kolega też pytał mnie o wymianę w Treku Superfly. Muszę poszukać informacji, bo Trek coś swojego wymyślił.
W najbliższym czasie będę składał rower dla mnie. Leci do mnie Titus, taka ciekawostka karbonowo-tytanowa. Ale sam suport to niewiadoma, bo otrzymałem sprzeczne informacje od sprzedającego.
W dobie internetu każdy kreuje swój wizerunek, tak jak chciałby, by widzieli go inni...
Każdy jest tu seksbombą, póki ma top fejs i konto, plastikowe lale nadymane jak ponton,
Ukryci za nickiem, poznają się jednym klikiem, bajerują się zamiast słowem plikiem...  
A trików jest bez liku, tą albo tą, która lepszy robi dzióbek na fejsiku...Ulepieni jak z plastiku, takich ludzi jest bez liku, żyj naprawdę, nie w wirtualnym cyrku...     Mesajah

Offline Mężczyzna 4gotten

  • Wiadomości: 1829
  • Miasto: Stargard
  • Na forum od: 26.08.2012
Odp: Szarak
« 20 Gru 2014, 10:25 »
Szarak dostał docelowe koła, które wcześniej używałem w Speederze. Przeszczep objął również siodełko i mocowania lampki oraz torebki podsiodłowej. Wraz z licznikiem i pedałami całość waży teraz ok. 8250g. Pozostało mi tylko jazda rozdziewiczająca no i przymiarka Fly'a.

dalej przed siebie... najlepiej po asfalcie ;-)

Offline Mężczyzna tomek

  • Wiadomości: 2832
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 01.06.2014
Odp: Szarak
« 21 Gru 2014, 21:24 »
Pozostało mi tylko jazda rozdziewiczająca
:o ponad miesiąc go masz i nic jeszcze ?
nie dałbym rady :D

Offline Mężczyzna 4gotten

  • Wiadomości: 1829
  • Miasto: Stargard
  • Na forum od: 26.08.2012
Odp: Szarak
« 21 Gru 2014, 23:09 »
Nie miałem wyjścia. Koła od razu sprzedałem, a żeby założyć swoje musiałem wymienić bębenek na 11s, żeby było kompatybilnie z napędem 11s.
Dzisiaj w końcu zaliczyłem pierwszą przejażdżkę. Było świetnie choć ze względu na splot przeciwności bardzo krótko.
dalej przed siebie... najlepiej po asfalcie ;-)

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 8787
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Odp: Szarak
« 24 Kwi 2016, 20:58 »

Wspominałeś, wymieniłeś czapeczkę główki wobec luzów na sterach.

I ja. Niestety, co dwieście, trzysta km i tak śrubę muszę dociągać, w następstwie czego jeszcze tę żabkę/klamerkę ze środka rury wyrwę - będzie buuum lub traaach.

Czy wymiana czapeczki sprawę definitywnie załatwiła?

tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Mężczyzna 4gotten

  • Wiadomości: 1829
  • Miasto: Stargard
  • Na forum od: 26.08.2012
Odp: Szarak
« 24 Kwi 2016, 21:06 »
Tak, od tamtego czasu tylko raz regulowałem luzy, choć tutejsze drogi do gładkich nie należą. Musiałem jednak dodać jedną podkładkę 5mm, żeby krawędź rury sterowej była poniżej górnej krawędzi mostka. W ten sposób można dociągać śrubę, żeby zlikwidować luzy. Wcześniej obie krawędzie były na jednym poziomie stąd nie sposób było pozbyć się luzów.
dalej przed siebie... najlepiej po asfalcie ;-)

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum