na szybko
z przyczepką najbardziej zapoznałem się podczas kilkudniowej przejażdżki po europie (asfalty, ścieżki utwardzone ,miasto) stosowałem z kołami 700x typu szosowego
więc poglądy co do jakości i zastosowania mogą odbiegać od innych użytkowników
foto:
szkodnikBOB YAK
strona producenta
http://www.bobgear.com/trailers/rama: 4130 Chromoly
koło : 16 x 1.75"
powierzchnia transportowa w przybliżeniu : 64cm x 41cm x 46cm
waga: 6.1 kgs, (*)
ładowność: 32 kg,
*dane pochodzą ze strony producenta
(posiadam wersje limitowana stąd mogą zachodzić niewielkie rozbieżności wagowe ze względu na konstrukcje)
wykonanie :opakowanie zawierało zestaw podstawowy bez torby czyli : koło, błotnik ,światełko odblaskowe, chorągiewkę,oś zaciskową ,platformę, ,element łącznikowy „widelec” ,2 zatyczki „zabezpieczenia” , zestaw śrubek i podkładek oraz instrukcje czyli to co trzeba
jedna zatyczka zapasowa, naklejka reklamowa BOBa
(torby można dokupić spory wybór jednak czy to opłacalne ? Jak kto woli)
na pierwszy rzut oka estetyka prezentuje się ładnie jednak szybko wyłapać można brak azjatyckiego zapału do szczegółów
( spawy, naklejki,itp) jednak porównując do wykończenia ram aluminiowych itp. w cenie 2-4 tyś zł (rowerek) wypada dość dobrze
jazda -funkcjonalność: montaż do roweru prosty wymieniamy zacisk na dostarczony z przyczepka zapinamy widelec i zakładamy zabezpieczenia (w przypadku większego ładunku przydatna pomoc 2 osoby -siły działające na widelec są dość spore)
ładowność i dostęp do ładunku bardzo łatwy (stosowanie jednego worka -? kwestia gustu i przyzwyczajenia)
umieszczenie koła za platforma ładunkowa upraszcza bardzo problem rozmieszczania równomiernie wagowo ładunku (występujący w sakwach )
rama posiada dodatkowo 2 mocowania (rozstaw otworów pod bidon )
chorągiewka składa się z 2 elementów jednak ze względów pogodowych używałem zawsze jednego
(przy dość mocnym wietrze odczuwalny wpływ na zachowanie przyczepki)
podczas jazdy przyczepka prowadzi się bardzo przyjemnie jednak trzeba zawsze o niej pamiętać
wychodzi problem zmniejszenia podatności (wyczuwalności) ładunku na balans ciałem jest mniej wyczuwalny przez co może nas nie miło zaskoczyć
w mieście szybko wychodzi węższa budowa niż roweru z sakwami co umożliwia zachowanie większej przestrzeni między mijanymi autami (Londyn przejechany w poprzek przez centrum bez żadnych problemów w przeciskaniu się -zmieści się kierownik to przyczepka tym bardziej )
co do prędkości rozpędzałem do około 58 km/h czy da się szybciej da ale po co ? Powyżej 40 i tak pewnie awaryjne hamowanie nie było by miłe
problem następuje gdy nie jedziemy
(dworce ,parkowanie ,zawracanie w miejscu) przyczepka dość mocno przedłuża rower i wytwarza potężne siły wywracające rower w momencie skrętu do tego stanowi dodatkowy element transportowy (schody na dworcach , pociągi)
rower z sakwami zawsze można złapać i kawałek przenieść z przyczepką tego nie zrobimy
+ możliwość stosowania do rowerów bez otworów bod bagażniki
łatwość rozmieszczania ładunku
odciążenie tylnego koła
możliwość przewożenia nie gabarytowych przedmiotów
-przyczepka stanowi dodatkowy element
mniejsza wyczuwalność balansu (w stosunku do sakw)
podsumowanie przyczepkę polecam w przypadku braku możliwości technicznych mocowania sakw oraz w przypadku potrzeby zabrania większej ilości ładunku (uniknięciu przeciążenia tylnego koła)
przyczepka (żadna) nie nie spowoduje „zniknięcia” masy bagażu zmienia tylko sposób jego rozmieszczenia podczas transportu
każda przyczepka powoduje zmiany w zachowaniu roweru
i tu dość ważne
za przyczepkę nikt się nie schowa (z przyczepka nie pociągniemy nikogo -kto jeździ wie o czym pisze)
chaotycznie , nie ładnie , ale jak coś to pytać a spróbuje odpowiedzieć dokładniej
coś podobnego
http://www.weber-products.de/monoporter/mono_1.html