Autor Wątek: BOB YAK  (Przeczytany 2567 razy)

piast

  • Gość
BOB YAK
« 7 Cze 2009, 15:51 »
na szybko  
z przyczepką najbardziej zapoznałem się podczas kilkudniowej przejażdżki po europie  (asfalty, ścieżki utwardzone ,miasto) stosowałem z kołami 700x  typu szosowego
więc poglądy  co do jakości i zastosowania mogą odbiegać od innych użytkowników

foto:szkodnik
BOB   YAK
strona producenta
http://www.bobgear.com/trailers/

rama: 4130 Chromoly
koło : 16 x 1.75"
powierzchnia transportowa   w przybliżeniu  : 64cm x 41cm x 46cm
waga: 6.1 kgs, (*)
ładowność: 32 kg,
*dane pochodzą ze strony producenta
(posiadam wersje limitowana stąd mogą zachodzić niewielkie rozbieżności wagowe  ze względu na konstrukcje)

wykonanie :

opakowanie zawierało zestaw podstawowy bez torby czyli : koło, błotnik ,światełko odblaskowe, chorągiewkę,oś zaciskową ,platformę, ,element łącznikowy  „widelec” ,2 zatyczki „zabezpieczenia” , zestaw śrubek i podkładek oraz instrukcje czyli to co trzeba
jedna zatyczka zapasowa, naklejka reklamowa BOBa
(torby można dokupić spory wybór jednak czy to opłacalne ? Jak kto woli)


na pierwszy rzut oka estetyka prezentuje się ładnie jednak szybko wyłapać można brak azjatyckiego zapału do szczegółów ;) ( spawy, naklejki,itp)  jednak porównując do wykończenia ram aluminiowych itp.  w cenie 2-4 tyś zł (rowerek)  wypada dość dobrze

jazda -funkcjonalność:
 
montaż do roweru prosty wymieniamy zacisk na dostarczony z przyczepka  zapinamy widelec i zakładamy zabezpieczenia  (w przypadku większego ładunku przydatna pomoc 2 osoby -siły działające na widelec są dość spore)


ładowność i dostęp do ładunku bardzo łatwy (stosowanie  jednego worka -? kwestia gustu i przyzwyczajenia)
umieszczenie koła za platforma  ładunkowa upraszcza bardzo problem rozmieszczania   równomiernie wagowo  ładunku (występujący w sakwach  )

rama posiada dodatkowo 2  mocowania (rozstaw otworów pod bidon )

chorągiewka składa się z 2 elementów jednak ze względów pogodowych używałem zawsze jednego
(przy dość mocnym wietrze odczuwalny wpływ  na zachowanie przyczepki)

podczas jazdy przyczepka prowadzi się bardzo przyjemnie jednak trzeba zawsze o niej pamiętać ;)
wychodzi problem zmniejszenia podatności (wyczuwalności)  ładunku na balans ciałem jest mniej wyczuwalny przez co może nas nie miło zaskoczyć
w mieście szybko wychodzi węższa budowa niż roweru z sakwami co umożliwia zachowanie większej przestrzeni między mijanymi autami (Londyn przejechany w poprzek  przez centrum bez żadnych problemów w przeciskaniu się  -zmieści się kierownik to przyczepka tym bardziej )

co do prędkości rozpędzałem  do około 58  km/h  czy da się szybciej da  ale po co ?   Powyżej 40 i tak pewnie awaryjne hamowanie nie było by miłe

problem następuje gdy nie jedziemy ;)
(dworce ,parkowanie ,zawracanie w miejscu) przyczepka dość mocno przedłuża rower i wytwarza potężne siły wywracające rower  w momencie skrętu do tego stanowi dodatkowy element transportowy  (schody na dworcach , pociągi)
rower z sakwami zawsze można złapać i kawałek przenieść  z przyczepką tego nie zrobimy

+
możliwość stosowania do rowerów bez otworów bod bagażniki
łatwość rozmieszczania ładunku
odciążenie tylnego koła
możliwość przewożenia nie gabarytowych przedmiotów
-
przyczepka  stanowi dodatkowy element
mniejsza wyczuwalność  balansu (w stosunku do sakw)


podsumowanie
 przyczepkę polecam w przypadku braku możliwości technicznych mocowania sakw oraz w przypadku potrzeby zabrania większej ilości ładunku (uniknięciu przeciążenia  tylnego koła)

przyczepka (żadna) nie nie spowoduje „zniknięcia” masy  bagażu zmienia tylko sposób jego rozmieszczenia podczas transportu
każda przyczepka powoduje zmiany w zachowaniu roweru

i tu dość ważne ;)  za przyczepkę nikt się nie schowa (z przyczepka nie pociągniemy nikogo -kto jeździ wie o czym pisze)

chaotycznie , nie ładnie , ale jak coś to pytać a spróbuje odpowiedzieć dokładniej


 

coś podobnego
http://www.weber-products.de/monoporter/mono_1.html

Offline Mężczyzna szkodnik

  • Wiadomości: 966
  • Miasto: Bełchatów\ Wrocław\ Warszawa
  • Na forum od: 12.05.2007
BOB YAK
« 7 Cze 2009, 20:23 »
Cytat: "piast"
za przyczepkę nikt się nie schowa (z przyczepka nie pociągniemy nikogo -kto jeździ wie o czym pisze)

Cień za przyczepką jest dużo mniejszy niż za samym rowerzystą ale jak ktoś jest bardzo zdesperowany to da radę go wyczuć i odczuwać z tego korzyści :D Pomocna jest wtedy chorągiewka* bo widać kiedy wiatr jest lekko boczny i cza się chować trochę z boku a nie w śladzie  ;)

*na pojedynczym maszcie bo podwójny odchyla się za mocno do tyłu i wymusza większą odległość
"Raz do roku pojedź w miejsce w którym jeszcze nie byłeś.
Bądź dobry dla Matki Ziemi.
Dziel się swoją wiedzą."

Offline Mężczyzna Waxmund

  • Moderator Globalny
  • Ironman
  • Wiadomości: 11154
  • Miasto: Baszowice k/Kielc
  • Na forum od: 07.06.2007
    • www.waxmund.pl
BOB YAK
« 7 Cze 2009, 21:06 »
Piast, czemu wybrałeś Boba, a nie rodzimego extrawheela ? cena i waga extrawheela mniejsze, ładowność taka sama.....

Cytuj
wychodzi problem zmniejszenia podatności (wyczuwalności) ładunku na balans ciałem jest mniej wyczuwalny przez co może nas nie miło zaskoczyć

hm? tzn co, wyprzedziłą Cię kiedyś przyczepka?  :mrgreen:  nigdy z racji przyczepki nie miałem żadnych problemem z balansem......
Czasami na drodze spotykam prawdziwych rowerowych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż ciężko ich czasem wyprzedzić...

www.waxmund.pl

Offline Mężczyzna yoshko

  • Administrator
  • Kto smaruje ten jedzie.
  • Wiadomości: 15533
  • Miasto: Strzelce Opolskie - Biała Podlaska
  • Na forum od: 11.06.2009
    • Blog Yoshkowy
Odp: BOB YAK
« 5 Maj 2015, 11:58 »
Czy ktoś praktykował doczepienie przyczepki Bob Yak 28 na rower z kołami 26"? Interesują mnie informacje od praktykantów a nie teoretyków. :)

PS: Wg mnie nic nie stoi na przeszkodzie. ;)

Offline Mężczyzna anghan

  • Wiadomości: 1041
  • Miasto: Katowice
  • Na forum od: 18.11.2013
    • Kwestia Szlaku
Odp: BOB YAK
« 8 Maj 2015, 22:52 »
Czy ktoś praktykował doczepienie przyczepki Bob Yak 28 na rower z kołami 26"? Interesują mnie informacje od praktykantów a nie teoretyków. :)

Jestem zaskoczony, że jest różnica. Przecież to tylko 2cm :o Przy długości tej przyczepy nie widzę znaczenia, ale może jakiś użytkownik zaspokoi naszą ciekawość. Ja to tylko widziałem u znajomych.

Może producenta spytać?

Offline Mężczyzna zero

  • Osiołek i jego leń.
  • Wiadomości: 227
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 30.08.2015
Odp: BOB YAK
« 29 Wrz 2015, 23:38 »
Odkopuję choć mam  świadomość że trochę nie na temat ;)
Mam chińską /niby niemiecką/ podróbę z allegro, nie polecam pod 26" przód siedzi za nisko, niby nie przeszkadza, ale na wertepy nie bardzo. Na małym łuku szoruje o jezdnie, w mieście są problemy z krawężnikami. Zaznaczam że mam podróbę, nie wiem jak się ma jej geometria do oryginału.
Rower może być składakiem, ale musi się składać ;)

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum