Autor Wątek: Terenowo-trekkingowa maszyna  (Przeczytany 10276 razy)

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7334
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Odp: Terenowo-trekkingowa maszyna
« 2 Sty 2015, 21:48 »
zwykła shimanowska 9-ka. Reużywalność napędów między moimi rowerami jest dla mnie kluczowa, stąd w 10 się nie pcham :)

Chwilowo muszę trochę pokombinować z bagażnikiem. Najprościej byłoby go odsunąć w tył, ale wtedy brakuje mi długości na górnych prętach. Będę kombinował z czymś w stylu "adaptera crosso"

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna TomiliDżons

  • Wiadomości: 252
  • Miasto: okolice Żyradowa
  • Na forum od: 09.07.2012
Odp: Terenowo-trekkingowa maszyna
« 2 Sty 2015, 23:32 »
Nie Obawiasz się o tak wylajtowaną ramę, żeby gdzieś na wyprawie  nie pękła, skoro pewnie trochę bagażu Będziesz miał z tyłu, bo z przodu rozumiem, że nie będzie żadnego bagażnika?  ???

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7334
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Odp: Terenowo-trekkingowa maszyna
« 2 Sty 2015, 23:51 »
nigdy bagażnika na przód nie używałem i jak los pozwoli to używał go nie będę.
Jak na razie z ramą był cyrk przy montażu sterów, bo ciut krzywo wyfrezowane były w fabryce :) Geometria jest za dość dobrze przemyślana i moim zdaniem będzie fajnie się prowadzić.
A że wylajtowana? Cóż, moja rama w trekkingu ma 2kg masy, mając wszystkie mocowania i pivoty, przy rozmiarze 22". Nie dzieje się z nią absolutnie nic złego :)

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna Księgowy

  • .::Kolarska Patologia::.
  • Wiadomości: 4033
  • Miasto: Warszawa/Jabłonna
  • Na forum od: 30.12.2010
Odp: Terenowo-trekkingowa maszyna
« 5 Sty 2015, 21:12 »
Pasowałyby ci tu białe podkładki pod stery i jedna taka niebieska między nimi, albo taki kapsel niebieski:D
Jadę tam gdzie znika horyzont.
MP 2014 - 500km 25h28`|MP 2015 - 300km 20h30`|MP 2017 - 300km 21h01`|MP 2018 (DNF)- 519km 27h30``|BBT 550km (DNF) | POM500 46h33`|PGR 550km - 80h04`

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7334
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Odp: Terenowo-trekkingowa maszyna
« 5 Sty 2015, 21:15 »
finalnie myślę, że mostek będzie czarny, bo kiera w środku też jest czarna (nie widać na zdjęciu). Chwilowo czekam na siodło i pedały :)

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7334
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Odp: Terenowo-trekkingowa maszyna
« 15 Sty 2015, 15:27 »
coraz bliżej do finału. Pancerze jeszcze się majtają, bo mostek będzie dłuższy i nie chce skrócić "za dużo"

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2946
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
Odp: Terenowo-trekkingowa maszyna
« 15 Sty 2015, 16:16 »
Podoba mi się bardzo ten zestaw kolorystyczny :) Jeszcze gdyby widelec był z gołego alu...  :)

Offline Mężczyzna robertrobert1

  • Wiadomości: 701
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 19.04.2009
Odp: Terenowo-trekkingowa maszyna
« 15 Sty 2015, 19:19 »

Chwilowo muszę trochę pokombinować z bagażnikiem. Najprościej byłoby go odsunąć w tył, ale wtedy brakuje mi długości na górnych prętach. Będę kombinował z czymś w stylu "adaptera crosso"

Górne pręty można zastąpić byle jakim profilem aluminiowym. One prawie w ogóle nie przenoszą obciążenia. Kilka bagażników modyfikowałem, zwłaszcza bagażnik do fulla. W twoim przypadku nie widzę problemów.

ps. Widzę, że masz bardzo dużo miejsca pod dolną rurą. Zainstalujesz tak koszyczek na PETa?

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19866
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Terenowo-trekkingowa maszyna
« 20 Lut 2017, 12:04 »
Wiadomość usunięta.

Offline Mężczyzna robertrobert1

  • Wiadomości: 701
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 19.04.2009
Odp: Terenowo-trekkingowa maszyna
« 15 Sty 2015, 20:42 »

Przecież to ma być rower do jazdy w teren  ;)
Na w pełni ugiętym amortyzatorze tego miejsca będzie już sporo mniej, poza tym butelką zahaczałoby się o rozmaite przeszkody w terenie

Pozwól aby się autor wypowiedział w tym temacie.

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7334
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Odp: Terenowo-trekkingowa maszyna
« 15 Sty 2015, 20:47 »
Górne pręty można zastąpić byle jakim profilem aluminiowym. One prawie w ogóle nie przenoszą obciążenia
wydaje Ci się. Przy zwykłej jeździe na wprost siły nie są duże, ale pobujaj załadowanym rowerem na boki, zeskocz z krawężnika, to sam poczujesz jak wszystko z tyłu lata. Przy dobrym bagażniku i dobrej ramie efekt jest mniej odczuwalny, ale jest. Sztywność tyłu musi być zachowana.

Tak, PETa nie będzie, być może zmieszczę w trójkącie ramy jeszcze jeden bidon i sakiewkę, ale to do przymiarki. Rama jest duża, więc może wejdzie.

My home is where my bike is.

blondas

  • Gość
Odp: Terenowo-trekkingowa maszyna
« 15 Sty 2015, 21:00 »
Chwilowo muszę trochę pokombinować z bagażnikiem. Najprościej byłoby go odsunąć w tył, ale wtedy brakuje mi długości na górnych prętach. Będę kombinował z czymś w stylu "adaptera crosso"
Na Miedzianej w Warszawie jest sklep z metalami kolorowymi. Mają spory wybór, powinieneś znaleźć pręty lub rurki z aluminium. Nie kosztuje to duże, może warto rzucić okiem. Kumpel dorabiał do mieszczucha i dają radę.

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7334
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Odp: Terenowo-trekkingowa maszyna
« 16 Sty 2015, 15:24 »
pierwotny pomysł na bagażnik wyglądał tak, prototyp z kawałka alu

Potem stwierdziłem, że to niepotrzebne i użyłem po prostu dwóch tulei ślizgowych od kółek przerzutki

Wada obu patentów jest taka, że prześwit z jednej strony nie wygląda za ciekawie

Dopracuję, gdy będę miał wolne :P

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna Włod

  • Wiadomości: 758
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 04.04.2011
Odp: Terenowo-trekkingowa maszyna
« 17 Sty 2015, 08:28 »
Dodaj tulejkę  od strony napędu . Powinno wyśrodkować  bagażnik.

Offline Mężczyzna JUREK

  • Wiadomości: 1194
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 21.11.2011
Odp: Terenowo-trekkingowa maszyna
« 17 Sty 2015, 09:52 »
Takie tulejowanie to bardzo złe rozwiązanie.
Śrubka o średnicy 5 mm zagnie się  (dużą smukłość) , może uszkodzić gwint w ramie .
Traci tutaj sens stosowanie dobrego bagażnika przy tak prymitywnym mocowaniu.
Zastosowanie wysokiej nakrętaki zamiast tulejki poprawi smukłość , tylko znacznie trudniej dokręcić.

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum