O ile wiem to ów gigaprojekt zwany dworcem Fabrycznym to z ich udziałem, a nie odlot PLK.Co do ustalania rozkładów - myślisz, że włodarze miast nie konsultują tego z PKP? Wątpię.
W całości jest to inwestycja PKP
A wracając do cen. Taki artykuł o przystępności cenowej kolej w Polsce. Chociaż jest konsekwencja, w porównaniu z Niemcami. Jest drożej, ale tez jedziemy dłużej. Czyli płacimy więcej, ale za więcej usługi. Logiczne.https://biznes.interia.pl/finanse/news-ceny-biletow-pkp-wyzsze-niz-w-niemczech-tanszy-bywa-samolot,nId,6525837
Ale to nie znaczy, że miasto nie ma wpływu na pewne decyzje. Jak władze są sprawne i umieją zadbać o interes swojego miasta, podzwonią, gdzie trzeba (bo maja odpowiednie kontakty), poszantażują wstrzymaniem wydania pozwoleń - to są w stanie swój punkt widzenia przynajmniej w części przeforsować.
W poniedziałek, 7 listopada o poranku, na przejściu przez tory przy ul. Podolskiej, pod kołami rozpędzonego pociągu zginęła kobieta. To właśnie w tym miejscu mieszkańcy od lat domagają się budowy cywilizowanego przejścia łączącego Pragę-Południe z Rembertowem. Ale ani dzielnica ani Polskie Koleje Państwowe nie chcą wyłożyć pieniędzy na tę inwestycję.
PKP. Mieszkańcy Pragi żądają bezpiecznych przejść prze tory. Wywalczył je już WawerMieszkańcy tego rejonu miasta od lat zabiegają, żeby przejście przez tory zalegalizować. Obecnie grupą koordynuje Tomasz Jakubczyk. Jego zdaniem to ostatni moment, aby zapewnić bezpieczny dostęp do Olszynki Grochowskiej. - Póki tory są w remoncie, jest czas na zmiany w projekcie. Od miesięcy spotykamy się z urzędnikami i zbieramy pod petycją podpisy, mamy ich już około 900. Żądamy budowy dwóch bezpiecznych przejść dla pieszych - mówi Jakubczyk.
Modernizowana linia biegnie także przez Wawer. Tam w projekcie jest pięć nowych przejść przez tory. Na Pradze-Południe żadnego. Michał Szweycer z biura prasowego Pragi-Południe, w mailu wysłanym do "Wyborczej", przekonuje, że urząd dzielnicy też "od początku podkreślał konieczność budowy wspomnianego przejścia".-
PKP dementuje: - Podczas przygotowania inwestycji na odcinku Warszawa Wschodnia - Warszawa Wawer temat budowy przejść na wysokości rezerwatu nie był zgłaszany przez Urząd Dzielnicy Warszawa Praga-Południe.
informacji uzyskanych od PKP wynika, że dzielnicowi urzędnicy przespali okazję na wywalczenie legalnego przejścia przez tory przy Olszynce Grochowskiej. To nie przekreśla szansy na budowę, jednak teraz musiałby za nie zapłacić samorząd, a nie kolejarze tak odbywa się to w Wawrze.
Wraz z podwyżką cen w IC wzrasta opłata za przewóz roweru. Od 11 stycznia cena za przewóz roweru będzie wynosiła 13 zł.
Inflacja jest na poziomie kilkunastu procent, tak więc podwyżka jest uzasadniona jakby nie patrzeć.To kto w końcu zapłaci za tę obnizkę (czyli powrót do cen ubieglorocznych)?