Na kolei granice województw sa bardziej nieprzekraczalne niz grania między koreą, a koreą. Przynajmniej dla pasażerów
KM w tym przypadku wyróżniają się pozytywnie. Praktycznie w każdym kierunku można dojechać do sąsiedzkiego województwa - Działdowo, Puławy, Czeremcha, Skarżysko-Kamienna, Drzewica, Kutno, Sierpc
Czytając Króla to zazdroszczę tych inwestycji - u nas w kujpomie to się niewiele dzieje w temacie (roz)budowy linii kolejowych.
komfort podróżowania pociągami jednak się zauważalnie poprawił w porównaniu z tym co było 10 czy tym bardziej 20 lat temu.
Cytat: Wilk w 7 Lut 2023, 22:38komfort podróżowania pociągami jednak się zauważalnie poprawił w porównaniu z tym co było 10 czy tym bardziej 20 lat temu. Ja jestem innego zdania. - dawniej był jeden przewoźnik, a teraz trzeba kombinować z biletami w przypadku przesiadek (+ problem ze skomunikowaniami),- było więcej nocnych pociągów,- pociągi docierały do wielu ciekawych miejsc i to było kilka pociągów na dobę,, w tym także połączenia do sąsiednich państw (bezpośrednie połączenia do Rumunii, Bułgarii, Jugosławii, itp.),jednak).(...)
Sierpc jest w woj. mazowieckim, tak, że ten...
Ja w czasach studenckich mając pojęcie o przebiegu linii kolejowych przesiadałem się często "na czuja"
6. Centralny Port Lotniczy, który jest dla mnie megalomańskim projektem i nie wierzę w jego efektywność ekonomiczną.
#Wilk, chyba masz uraz do samorządu łódzkiego, bo kolejny raz wygłaszaszc taką opinie. Która jest bezpodstawna.1. W zakresie transportu drogowego łódzkie za 3 mce będzie miało jako pierwsze duże miasto o Polsce zamknięty ring autostradowy. Samorząd i parlamentarzyści wywalczyli zmianę przebiegu trasy S8 na wariant "łódzki" czyli koło Pabianic i połączenie z A1 w Tuszynie zamiast Bełchatów i połączenie wv Tomaszowie. Jest to korzystne dla Łodzi i aglomeracji.
2. Łódzka Kolej Aglomeracyjna działa bardzo dobrze. Pociągów jest dużo, są nowoczesne a rowery wozzi się za free. Uruchamia nowe linie, chociażby w ostatnim czasie do Opoczna Drzewicy Radomia. Skomunikowała się również z innymi województwami. Chociażby ŁKA jeździ do Warszawy, Skarżyska Kamiennej, Poznania, Radomia. Trwają modernizację (odbudowa) linii kolejowych za środki samorządów do Bełchatowa, Wielunia, Dzialoszyna, gdzie przywrócone zostaną osobowe połączenia kolejowe
3. Pod względem kolejowym w samym łódzkim węźle komunikacyjnym przebudowano linie do Warszawy linie z Łodzi na Zgierz, Kolej Kaliską czyli linia z Łodzi do Kalisza. To są w tej chwili całkowicie nowe linie kolejowe, szybsze i komfortowe. Wybudowane nowe przystanki kolejowe, jak chociażby z mojej strony na linii kaliskiej przystanki Łódź Pabianicka Łódź Retkinia, co ułatwia dostęp do kolei. Budowane są nowe wiadukty. Dworce dostają windy. Chociażby Pabianice. Ku mojemu zaskoczeniu tak duże, że mieści się rower z sakwami
Za oknami świta, widać, że rozkwita. Rosną domy z prawej, z lewej będą też. Przecież to jest nasza, DUMA POSPOLITA...
4. Trwa budowa dwóch tuneli kolejowych pod Łodzią. Tunelu Kolei Dużych Szybkości oraz Tunelu Średnicowego. Na tym drugim wybudowane też będą dwie nowe stacje i będzie on funkcjonował również jako substytut metra. To są największe inwestycje od półtora wieku czyli od czasu jak koleś dotarła do Łodzi. One zmieniają całkowicie obraz mapy kolejowej miasta. Spowoduja że stacja Łódź fabryczna przestanie być ślepą stacją, a stacją przelotową. Można powiedzieć będzie to główny dworzec dla Łodzi obsługujących zarówno ruch zwykłych pociągów jak i pociągów kolei dużej szybkości. Przebudowano całkowicie dworzec Łódź Widzew w tej chwili rozpoczyna się dalsza część przebudowy dworca Łódź Kaliska. Oddano już do użytku noww wiadukty kolejowe na dworcu Łódź Kaliska co sprawi że wylot jednotorowy został zamieniony na wylot trzy torowy. Zniknie więc wąskie gardło i to zwiększy radykalnie przepustiwosc węzła kolejowego.
5. Wraz z budową Dworca Fabrycznego powstaje całkowicie nowa dzielnica w samym centrum Łodzi. Miasto buduje kilka kwartałów "nowego miasta" w miejscu gdzie wcześniej właściwie nie istniało nic. To jest od początku zaplanowana nowa dzielnica, głównie handlowo - usługowa, jednak pomyślana tak aby uniknąć błędów"Mordoru". Jest zróżnicowanie funkcjonalne, z nową siecią komunikacyjną, z nowymi drogami w tym nawet podziemnymi drogami i rondami. To jest też projekt unikatowy bo chyba nie ma miasta w Polsce które nie tylko rewitalizuje obszarowo potężne tereny co jeszcze buduje całkowicie nowe fragmenty miasta w samym centrum
6. Centralny Port Lotniczy, który jest dla mnie megalomańskim projektem i nie wierzę w jego efektywność ekonomiczną. Do Łodzi jednak jest to korzystne projekt ponieważ bardzo blisko powstanie główny hub lotniczy obsługujące Polskę. Z punktu widzenia komunikacyjnego, autostrady linii kolei dużych szybkości, zwykłej linii kolejowej i oddalenia od Łodzi można powiedzieć że to będzie łódzkie lotnisko. Położone korzystniej w stosunku do Łodzi nawet niż do Warszawy
Pod względem kolejowym Łódź W chwili obecnej uleganej radykalnej. Jest to największy orzelom od czasu jak koleje dotarła do Łodzi. Po ich zakończeniu to będzie całkowicie inny obraz miasta do którego linie kolejowe dochodzą jako odgałęzienia od głównej linii na miasto przez które przechodzą linie kolejowe.
Aglomeracjia Łódzja jest największym w Polsce beneficjentem rozbudowy sieci infrastruktury komunikacyjnej. I widać to nie tylko w tym, że ta infrastruktura jest i poprawia komfort życia, ale w tej chwili to jest istotny element ekonomiczny miasta. Sektor logistyczny stanowi istotną gałąź ekonomii miasta i to w nim widać. No dlatego dziwią mnie opinie stwierdzające że Łódź przegrała cokolwiek na rizbudowie infrastruktury bo jest dokładnie odwrotnie