Autor Wątek: Przewożenie roweru pociągiem  (Przeczytany 378159 razy)

Offline Mężczyzna Król Julian

  • Wiadomości: 7320
  • Miasto: Pabianice
  • Na forum od: 14.02.2017
Odp: Przewożenie roweru pociągiem
« 8 Lut 2023, 15:40 »
Ale to nie zmienia faktu, że układ jaki jest to "dziedzictwo historii". To o czym piszesz to jest inna sprawa. Braku inwestycji.

A większą mi rozkoszą podróż niż przybycie!

Online Mężczyzna Cokeman

  • Wiadomości: 486
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 24.05.2013
Odp: Przewożenie roweru pociągiem
« 8 Lut 2023, 15:53 »
Nie braku, ale błędnych inwestycji. Czy fabryczny musiał być takim molochem?

Offline Mężczyzna sinuche

  • Wiadomości: 2810
  • Miasto: Beskid
  • Na forum od: 17.04.2009
Odp: Przewożenie roweru pociągiem
« 8 Lut 2023, 16:01 »
A ja tam uważam że stan kolei w polsce to wynik braku właściwego utrzymania tej sieci linii która została po PRL'u.
Najlepsze czasy połączeń, rekordy, pochodza z lat 80-tych i początku 90-tych. Później zaczęło sie wszystko sypać.

Nie trzeba budować nowych linii (to przerasta obecnycnie zarządzających PKP), nie trzeba nawet specjalnie inwestować, tylko utrzymać w optymalnym stanie to co jest. A obecnie, te remonty to jest tylko wydawanie pieniędzy, bo są do wydania.
Mam taką linię w pobliżu, do Zwardonia. Remont polega na tym, ze zamykają linię i przez rok wymieniaja wszystko na odcinku 5 km. A pozostałe kilkadziesiąt km sobie niszczeje, uszkodzenia na mostkach, drewniane, rozsypujące się podkłady - na to PLK ma jedna radę - zwolnienia. W efekcie czas przejazdu po remoncie wogóle się nie zmniejsza.

Brak gospodarskiej ręki na polskich kolejach.

Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 10709
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
Odp: Przewożenie roweru pociągiem
« 8 Lut 2023, 16:11 »
No nie, aż tak źle to nie jest. To jest mapa szybkich linii kolejowych. Coś tam jednak budujemy. Prawdziwa mapa wygląda tak:

To jest ściema marketingowa.
Ten gdański wyrostek robaczkowy, o długości kilkunastu km, szumnie ogłoszony pierwszą nową linią kolejową w Polsce od "hoho" to tak naprawdę odbudowana linia kolejowa z 1914 roku.

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19871
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Przewożenie roweru pociągiem
« 8 Lut 2023, 16:15 »
Wiesz, kiedy byłem małą dziewczynką miałem okazję zobaczyć Hiszpanię tuż przed śmiercią Franco (umarł 1975). Bieda i tyle. 17 lat później zaczęła jeżdzić ich szybka kolej.

Tylko poczytaj sobie jak wygląda drugie dno tego projektu hiszpańskiej szybkiej kolei.
To jest swoisty absurd ekonomiczny, te pociągi często wożą powietrze, bo bilety są tak drogie, że ludzie wolą jeździć dużo tańszymi tradycyjnymi pociągami. To jest projekt zdecydowanie nierentowny, zwracają się tylko linie Madryt - Barcelona i Madryt - Malaga, pozostałe generują wielkie koszty. Dla przykładu zamknięto linie AVE w Kastylii-La Manchy, której budowa kosztowała 400mln euro, a dziennie woziła 16 osób ;). Do tego Hiszpania czy Francja (które te szybkie koleje
posiadają) są krajami sporo większymi od Polski, więc tam pewien sens inwestowania w takie projekty jednak istnieje.

W Polsce też były liczne projekty takich mrzonek, na szczęście nic z tego nie wyszło i już chyba ostatecznie odłożono to na półkę marzeń. Inwestować trzeba z głową, Polska przy swoim rozmiarze nie potrzebuje do niczego szybkich linii kolejowych, które wymagają budowy od zera i są piekielnie drogie. Natomiast potrzebuje dobrze działającej sieci tradycyjnej kolei. Pociągi jadące w okolicach 150km/h są przy rozmiarach Polski absolutnie wystarczające i to tę sieć powinno się rozbudowywać, bo ekonomicznie jest to to projekt niego sensowniejszy niż linie szybkiej kolei.

Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 10709
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
Odp: Przewożenie roweru pociągiem
« 8 Lut 2023, 16:51 »
Masz rację, ale mnie nie chodziło o szybkie koleje tylko o zdolność do budowy nowych linii kolejowych. Wydajemy miliardy na remont odcinka z Zadupia do Cicipiszek i po 10 latach prac rozpoczynamy przebudowę od Cicipiszek do Ziutkowa. Przez 33 lata żadnej naprawdę nowej linii.

Dla porównania w 1865 zbudowano linię kolejową Łódź Fabryczna - Koluszki.
27 km z małym ogonkiem.
Roboty rozpoczęto 28.07.1865, prace torowe zakończono 18.11.1865,  przewozy towarowe rozpoczęto jeszcze w 1865, regularną komunikację pasażerską uruchomiono 1.06.1866.

Zdaję sobie sprawę z tego że to jeden tor, bez sieci elektrycznej, telekomunikacyjnej itd To wszystko prawda, ale też nie używano nowoczesnego sprzętu tylko furmanki, szpadle, kilofy i młoty napędzane mięśniami koni i robotników.

Offline Mężczyzna zly-sze

  • Wiadomości: 5076
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 19.09.2019
Odp: Przewożenie roweru pociągiem
« 8 Lut 2023, 17:06 »
Czemu tak ciśniesz na budowę nowych linii? Gdzie według Ciebie zachodzi taka potrzeba budowy nowej? No może poza tą planowaną Warszawa-Łódź oczywiście.

Offline Mężczyzna Król Julian

  • Wiadomości: 7320
  • Miasto: Pabianice
  • Na forum od: 14.02.2017
Odp: Przewożenie roweru pociągiem
« 8 Lut 2023, 17:21 »
Tak dla przykładu zlikwidować "pas ziemi niczyjej" odgradzający komunikacyjnie Łódź od Kielc i Rzeszowa. Np. Z Łodzi do Rzeszowa przez Kielce, anie przez Kraków lub Warszawę. Franciszek Józef nie żyje, Mikołaj II nie żyje a ich idee nadal żyją.

A większą mi rozkoszą podróż niż przybycie!

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19871
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Przewożenie roweru pociągiem
« 8 Lut 2023, 17:23 »
Masz rację, ale mnie nie chodziło o szybkie koleje tylko o zdolność do budowy nowych linii kolejowych.

Tylko porównaj sobie polską sieć kolejową, a wspomnianą hiszpańską. Polska zajmuje 12 miejsce na świecie w ilości kilometrów zelektryfikowanych linii, mamy ponad 12 tys km. A Hiszpania (dużo większa od Polski) ma tych kilometrów o 1tys km mniej.

Prawda jest taka, że Polska jak na swój obszar jest dobrze nasycona liniami kolejowymi, w Europie jesteśmy w czołówce pod względem stosunku liczby kilometrów kolei do powierzchni. Jest oczywiście parę miejsc, gdzie przydałoby się odpalić nowe linie (jak np. wspomniany Białystok-Lublin), ale generalnie jest z tym całkiem OK

Offline Mężczyzna zly-sze

  • Wiadomości: 5076
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 19.09.2019
Odp: Przewożenie roweru pociągiem
« 8 Lut 2023, 17:38 »
Tak dla przykładu zlikwidować "pas ziemi niczyjej" odgradzający komunikacyjnie Łódź od Kielc i Rzeszowa. Np. Z Łodzi do Rzeszowa przez Kielce, anie przez Kraków lub Warszawę. Franciszek Józef nie żyje, Mikołaj II nie żyje a ich idee nadal żyją.

Ale przecież tory są idealnie:
Łódź->Opoczno->Skarżysko->Kielce->Tarnobrzeg->Rzeszów
Albo
Łódź->Opoczno->Skarżysko->Sandomierz->Tarnobrzeg->Rzeszów

Kwestia zrobienia połączenia, taboru no i odpowiedniego wyremontowania. Dlatego nie rozumiem ciśnienia na "nowe linie", za to rozumiem ciśnienie na "nowe połaczenia" i to się moim zdaniem cały czas dzieje, ale do tego przede wszystkim potrzebny jest tabor, który nie pojawi się za pstryknięciem palca, a który i tak jest zamawiany na potęgę. No i remont linii też.

Taki link sobie przejrzyj:
http://mapa.plk-sa.pl/

Offline PABLO

  • Wiadomości: 3720
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.03.2011
    • http://www.klub-karpacki.org
Odp: Przewożenie roweru pociągiem
« 8 Lut 2023, 17:47 »
Polecam lekturę niezależnego dwumiesięcznika kolejowego:

Z biegiem szyn.


Online Mężczyzna Cokeman

  • Wiadomości: 486
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 24.05.2013
Odp: Przewożenie roweru pociągiem
« 8 Lut 2023, 17:52 »

Offline PABLO

  • Wiadomości: 3720
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.03.2011
    • http://www.klub-karpacki.org
Odp: Przewożenie roweru pociągiem
« 8 Lut 2023, 18:06 »
Obowiązkowa lektura każdego MiKola.

Online Mężczyzna Cokeman

  • Wiadomości: 486
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 24.05.2013
Odp: Przewożenie roweru pociągiem
« 8 Lut 2023, 18:08 »
Tak dla przykładu zlikwidować "pas ziemi niczyjej" odgradzający komunikacyjnie Łódź od Kielc i Rzeszowa. Np. Z Łodzi do Rzeszowa przez Kielce, anie przez Kraków lub Warszawę. Franciszek Józef nie żyje, Mikołaj II nie żyje a ich idee nadal żyją.

Ale przecież tory są idealnie:
Łódź->Opoczno->Skarżysko->Kielce->Tarnobrzeg->Rzeszów
Albo
Łódź->Opoczno->Skarżysko->Sandomierz->Tarnobrzeg->Rzeszów

Kwestia zrobienia połączenia, taboru no i odpowiedniego wyremontowania. Dlatego nie rozumiem ciśnienia na "nowe linie", za to rozumiem ciśnienie na "nowe połaczenia" i to się moim zdaniem cały czas dzieje, ale do tego przede wszystkim potrzebny jest tabor, który nie pojawi się za pstryknięciem palca, a który i tak jest zamawiany na potęgę. No i remont linii też.

Taki link sobie przejrzyj:
http://mapa.plk-sa.pl/

Ta przez Sandomierz to w czasach II RP była strategiczna bo przejeżdżała przez COP.
A dzisiaj pociągi tylko do Ostrowca, a do Sandomierza od wielkiego dzwonu, bo kawałek linii zahacza o inne województwo! I "NIE DA SIE"

Gdzie brakuje linii?
Jak pisałem - Białystok-Lublin czy w ogóle kolejowy komponent via carpatia. Tam można zygzakiem przez Siedlce ale poza odcinkiem Siedlce-Łuków to sam jednotor i bez druta.
Toteż wszelkie jednotory i bezdrucia na nizinach i gdzie sie da w górach do podwojenia i odrutowania. Komuna to zrobiła tylko do połowy. Dzisiejsza McRzeczypospolita robi na odwal się.
Obecny remont Giżycko-Ełk doda drut, ale nie będzie drugiego toru, za to będzie 160km/h podobno.
Czyli w Ełku pociąg wystartuje na pełnej kurtyzanie i będzie zapierniczał, aż nagle hamowanie i przymusowy postój w Wydminach na mijance zamiast dopiero planowo w Giżycku. Mimo, że robią to bardzo powolno i zaczęli z 2 letnim opóźnieniem to jeszcze do nich nie dotarło, że to bez sensu.

Inne linie do odtworzenia to wiekszosc tych zamknietych feralnego 3 kwietnia 2000 roku kiedy odcieto od kolei pasażerskiej ponad 1000km
https://www.nakolei.pl/21-lat-od-ostrego-ciecia-polskiej-kolei-do-dzisiaj-walczymy-z-jego-nastepstwami/
Powinno być jak w Czechosłowacji, gdzie ciężko znaleźć mieścinę powyżej 10k bez kolei, a u nas są miasta o wiele większe bez kolei.

Białe plamy? Głównie kongresówka i jej krańce:
Bełchatów - Wieluń,
CMK północ
Łomża - Pisz - Giżycko
Potem można pomyśleć coś o północnym Mazowszu bo ta też dziura. Zuromin, Maków, Pułtusk, Przasnysz to miasta bez kolei.
Na południu Grójec, Białobrzegi i Lipsko. Kozienice tylko dostawy do elektrowni mają.

Jeszcze rusza kolej przez Beskid Wyspowy tzw Podłęże-Piekiełko. Może za 10 lat będzie bo teren w sumie ciężki w cholerę. Sami wiemy, że tam są najostrzejsze podjazdy w całym kraju. Będzie więc dużo tunelowania.

Online Mężczyzna Cokeman

  • Wiadomości: 486
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 24.05.2013
Odp: Przewożenie roweru pociągiem
« 8 Lut 2023, 18:08 »
Obowiązkowa lektura każdego MiKola.
i świadomego pasażera

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum