Kolejny raz wyszło, ze pociągi są bardzo drogie. Przejazd pabianice - Gorzkowice kosztuje 32 zł z rowerem (ŁKA i Regio). Trwa 3 h. Samochodem jest to 70 km i zajmie 1h20min wg Google. Zatem koszt będzie niemal dokąłdnie taki sam, a jeżeli jechać spokojnie to nawet nieco niższy samochodem.
Ogólnie Poznań wypada kolejowo w tej chwili najlepiej w Polsce, dużo lepiej od Warszawy, gdzie ze względu na mnogość stacji czas przejazdu pociągami typu regionalnego jest tragiczny, a linii kolejowych wcale nie ma tak dużo. Nawet w pociągach wyższych kategorii wersalu nie ma, bo o ile Warszawę Zachodnią pociągi przejeżdżały (przed remontem) z postojem rzędu 1-2 minut, o tyle na Centralnej i na Wschodniej były postoje po 10-20, a nawet i więcej minut, więc na samym starcie leciało pół godziny (zależy skąd ktoś jechał).
Szczerze mówiąc to nawet na regio nie patrzę (...)
Cytat: marcin_g w 15 Gru 2023, 08:10Jak mi skończą budować przystanek obok domu (centrum Łodzi), to będę rozważać wyjazd z miasta pociągiem przy jeździe zaplanowanej na 2h+ - bo teraz we wszystkich kierunkach oprócz W mam ~30 minut przebijania się przez miasto, w korkach, po dziruach, na bardziewnych DDR-ach z milionem skrzyżowań z sygnalizacją... Wiele zależy od miejsca zamieszkania. Ja bardzo sobie chwale dojazdy pociągiem i do pociągu. Nam nie więcej niż 15 minut na Niciarnianą i Chojny. Trochę dalej na Fabryczną i ok.30min. do Kaliskiej.
Jak mi skończą budować przystanek obok domu (centrum Łodzi), to będę rozważać wyjazd z miasta pociągiem przy jeździe zaplanowanej na 2h+ - bo teraz we wszystkich kierunkach oprócz W mam ~30 minut przebijania się przez miasto, w korkach, po dziruach, na bardziewnych DDR-ach z milionem skrzyżowań z sygnalizacją...
Jak już nam zbudują tunel będzie jeszcze lepiej i dołączymy do Poznania jako najbardziej skomunikowane kolejowo miasto.
Ja wręcz przeciwnie. Odkąd wprowadzili rezerwację na "pośpiechy" to pod względem rowerowym tylko zimą ma sens opieranie wyjazdu z rowerem na pociągach innych niż KM/Regio. Szczególnie w weekendy.
Ale tu z kolei ryzykujesz niezabranie się regio z powodu przepełnienia, czasem nawet mimo posiadanego biletu.
Widzę że wszyscy czekają na tunel tylko każdy ma inne nadzieje. Ja z utęsknieniem czekam że tunel, no spowoduje on, że głównym dworcem dla Łodzi będzie Łódź Kaliska. W tej chwili ten układ z Łódź Widzew to dla mnie katastrofa. Z chałupy mam 30 km na Łódź Widzew. Pociąg turla się przez Kaliską, Chojny na Widzew, to właściwie czas przeturlania się przez cały węzeł łódzki jest taki sam, jak przejechanie tych 30 km rowerem
Bardzo dobrze wypada Trójmiasto. Na karnecie regio w pól dnia mogę być pod Białymstokiem lub w Szczecinie. W 3h w Bydgoszczy, na Pojezierzu Bytowskim.i to wszystko za 30zł. Raj poza sezonem. W sezonie jak wszędzie ale z rowerem zawsze się zmieścisz gratis na trasie Wejherowo/Gdańsk Śródmieście. Może lewica dołoży do tego jeszcze Tczew i Lębork:)
IMO koszt przejazdu samochodem 70km jest znacznie wyższy niż 32 PLN. Policzyłeś amortyzację, przeglądy, naprawy, ubezpieczenia?