Jak informuje Nowakowska, po takim zatrzymaniu pociągi musiały być uruchomione przez serwis techniczny Pesy Mińsk Mazowiecki lub serwis Kolei Mazowieckich. W jaki dokładnie sposób się to udawało? W tym zakresie firmy nie chcą zdradzać szczegółów; podkreślają jedynie, że problem został zażegnany. - W porozumieniu z właścicielem pojazdu, wyłączyliśmy możliwość komunikacji systemów pojazdu z producentem taboru - nieoficjalnie usłyszeliśmy w Pesie. Taka komunikacja była możliwa np. dla systemów informacji pasażerskiej, która odczytywała lokalizację pociągu z systemu GPS. A jak już wiemy, lokalizacja GPS była wskazaniem dla oprogramowania pociągów do uruchomienia blokady.
Pesa i Koleje Mazowiekie natknęły się również na "tryb serwisowy", ograniczający prędkość pociągów po przejechaniu 1 miliona kilometrów. Taka funkcja nie była opisana w dokumentacji pojazdu. W tym wypadku przewoźnik i serwis komisyjnie spisywały stan licznika przed naprawą i wyzerowaniem wskazania. Taka praktyka jest zresztą stosowana w pojazdach, w których drogomierz jest... sześciocyfrowy - i zapisuje wskazania do poziomu 999 999 km.
Kolejna afera z pociągami Newagu
W aplikacji PKP INTERCITY można kupić bilet + bilet na rower np. do Budapesztu. Ale już na ten sam pociąg, nie można kupić biletu + bilet na rower np. do Bratysławy lub do Brzecławia. Próbowałem wiele razy, w różne dni, i zawsze pojawia się komunikat "Przepraszamy, w tej chwili nie możemy dokonać rezerwacji. Prosimy spróbować później". Podobnie w relacji odwrotnej.O ile przepłacenie za bilet na przejazd, poprzez zakup biletu do Budapesztu nie jest dużym problemem (różnice w cenie są niewielkie - cena biletu Warszawa-Budapeszt to w promocji 88,16 zł), to opłata za przewóz roweru jest znacząca i w przypadku relacji Warszawa-Budapeszt to aż 71,32 zł.
Niech siedzą. Nie ma to jak się kimnąć pod rowerami...
Nie, bo EIC Tatry zatrzymuje się tylko na stacjach Zakopane, Nowy Targ, Kraków Główny, Idzikowice i 3x Warszawa. Czas podróży atrakcyjny, 4 godziny z hakiem z Zakopanego do Warszawy.
Nie 4h z hakiem, tylko 4h53min, więc prawie 5h. Niemniej to czas rzeczywiście atrakcyjny, IC jadące Magistralą, mają czasy koło 6h. czyli mniej więcej tyle co miał EIC Tatry przed remontami.