A o jeżdżeniu w tzw takcie to nawet się nie mówi poza jakimiś sympozjami czy spotkaniami na targach.
Wow! No to jestem niedoinformowany.Choć nie ukrywam że takt jest jak dla mnie potrzebny przede wszystkim na liniach podmiejskich i lokalnych, a nie np do Berlina, ale dobre i to.
Więc mam bardzo mieszane uczucia jeśli chodzi o łamanie monopolu intercity.
Szczęśliwie ktoś nie wsiadł i ja jestem ten 4ty, więc bilet sprzedał, ale tak to mówił że mógłby mnie zostawić na stacji...
To nie jest kwestia tylko konkurencji, tylko całego systemu, w którym nawet kiedy wszyscy działają racjonalnie wynik jest zupełnie irracjonalny. Można by o tym w zasadzie bez końca.Kupujemy za cudze, więc kupujemy trochę bez głowy. Ostatnio np słyszałem płacze że nie mogą kupić jednostek spalinowych bo Unia nie dofinansowuje. Tylko że brak taboru spalinowego jest oczywisty już od trzeciorzędu dla każdego choć trochę zainteresowanego, podobnie jak to ze dofinansowanie spalinówek przez złą Unię się utnie.Trasę Warszawa-Poznań wyremontowali, więc teraz remontują ponownie.Za to na trasie północ-południe masz jeden tor od Zgierza do Kutna.I tak dalej, nie chce mi się wyliczać, bo nie mam trzech dni wolnego na ten post.A o jeżdżeniu w tzw takcie to nawet się nie mówi poza jakimiś sympozjami czy spotkaniami na targach.
PKP S.A - właściciel Intercity.PKP S.A to jest holding (z tego co wyczytalem) do którego należą PLK, Cargo i inne spółki.W Polsce na kolejach nie ma prawdziwej konkurencji niestety.Wszystkim rządzi PKP.Tak w skrócie, PKP to jest beton, i należy go wysadzić dynamitem.
Wszystkim rządzi Minister Infrastruktury i Minister Aktywów Państwowych.
A, jak już kiedyś pisałem, 27 km linii kolejowej Łódź - Koluszki zaczęto budować 28 lipca 1865, uroczystość otwarcia dla ruchu towarowego była 19 listopada 1865, a pełne uruchomienie linii, wraz z rozpoczęciem regularnego ruchu pasażerskiego było 1 czerwca 1866.10 miesięcy i 3 dni.
Cytat: Borafu w 25 Cze 2024, 22:04A, jak już kiedyś pisałem, 27 km linii kolejowej Łódź - Koluszki zaczęto budować 28 lipca 1865, uroczystość otwarcia dla ruchu towarowego była 19 listopada 1865, a pełne uruchomienie linii, wraz z rozpoczęciem regularnego ruchu pasażerskiego było 1 czerwca 1866.10 miesięcy i 3 dni.To efektowne, ale jednak nieadekwatne. Ja bym docenił to, że od 1866 zmieniło się podejście do ochrony praw robotników (nie mówiąc o BHP, ochronie środowiska i innych "nowoczesnych bzdurach"). Przypuszczam, że nikt się wtedy nie przejmował takimi rzeczami jak bezpieczne przejazdy kolejowe, ekrany dźwiękochłonne, systemy automatyki bezpieczeństwa czy pochodzenie drewna na podkłady...
Cytat: pawelpodroznik w 25 Cze 2024, 17:53Szczęśliwie ktoś nie wsiadł i ja jestem ten 4ty, więc bilet sprzedał, ale tak to mówił że mógłby mnie zostawić na stacji...To miałeś mega szczęście, bo ten z Poznania to ma zwykle nadkomplet... Tak, jest rezerwacja miejsc na rowery w Polregio. Nie ma zaś rezerwacji miejsc siedzących.