A tymczasem na Słowacji wprowadzono darmowe przejazdy dla:dzieci do 15 lat, studentów do 26 lat, osób starszych powyżej 26 roku życia i i jeszcze kilka innych kategorii ( http://www.slovakrail.sk/sk/preprava-osob/slovensko/produkty-a-zlavy/bezplatna-preprava-vo-vlakoch-zssk.html ).Ponoć kolej jest oblegana - brakuje wagonów, tłok na dworcach, itp.W efekcie pewnie wyjdą na swoje (bo do kolei i tak pewnie słono dopłacali): luźniej na drogach, więcej regularnych połączeń, ogólny rozwój kraju, zwrócenie ludziom uwagi na podróżowanie koleją, itp.Jak kasa na dopłaty idzie z podatków, to w sumie dlaczego podatnicy mieliby nie jeździć tanio/darmo?PABLO
Za spóźnienie wynoszące od 60 do 119 minut pasażer będzie mógł otrzymać odszkodowanie w wysokości 25% ceny biletu, natomiast, jeśli pociąg opóźni się ponad 120 minut będzie to 50%.
Cytat: IntercityZa spóźnienie wynoszące od 60 do 119 minut pasażer będzie mógł otrzymać odszkodowanie w wysokości 25% ceny biletu, natomiast, jeśli pociąg opóźni się ponad 120 minut będzie to 50%.
Strzał w stopę, albo nawet w kolano - koniec weekendowej biletomanii:
Bilet turystyczny będzie ważny od 31.12. do 5.01.
Spojrzałem w rozkład i o ile teraz z Gdyni do Krakowa są cztery bezpośrednie pociągi z wagonami rowerowymi (2xEIC i 2xTLK), to po 14. grudnia nie będzie żadnego dziennego pociągu z wagonem rowerowym (jedynie w dwóch nocnych TLK jest taka możliwość).Znikają dwa TLK, a we wszystkich EIC i EIP jest opcja "ograniczony przewóz rowerów w wag. nieprzyst.".Trochę kicha.
Bilet można kupić u konduktora w pociągu, ale tu już jest ryzyko dopłaty, bo w kasie niechętnie dają kwity, że biletu na rower sprzedać nie mogą.