Autor Wątek: Specialized Awol Comp  (Przeczytany 13022 razy)

Offline Mężczyzna bikeandfire

  • Wiadomości: 148
  • Miasto: Konin
  • Na forum od: 28.10.2014
    • bike and fire
Odp: Specialized Awol Comp
« 1 Lip 2015, 08:53 »
Producent chyba wstydzi się wszystkich swoich rowerów bo nie podaje w ogóle ile one ważą ;)
Mój egzemplarz waży 12 kg (waga łazienkowa)

Offline Mężczyzna byczys

  • Wiadomości: 1403
  • Miasto: Tychy
  • Na forum od: 30.09.2013
    • Moje relacje z ultramaratonów rowerowych
Odp: Specialized Awol Comp
« 1 Paź 2015, 15:52 »
Jak się sprawuje rowerek? Zadowolony z zakupu? :)

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19867
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Specialized Awol Comp
« 20 Lut 2017, 12:04 »
Wiadomość usunięta.

Offline Mężczyzna bikeandfire

  • Wiadomości: 148
  • Miasto: Konin
  • Na forum od: 28.10.2014
    • bike and fire
Odp: Specialized Awol Comp
« 1 Paź 2015, 16:57 »
Jak się sprawuje rowerek? Zadowolony z zakupu? :)

Rower sprawuje się bardzo dobrze, jest dla mnie rowerem do wszystkiego. Natomiast trzeba mieć świadomość, że taka konstrukcja ma swoje wady:rama obładowana tylnymi sakwami przy jeździe bez trzymania kierownicy wpada w rezonans i kierownica lata jak szalona :D pewnie dlatego większość podobnych rowerów śmiga z przednimi sakwami. Ta elastyczność ma też swoje plusy, fajnie tłumi nierówności terenu. Na następny sezon kupuję przedni bagażnik pod sakwy jak również zmienię korbę na MTB coś w okolicach 42/28 (szosowa korba z sakwami to nie dla mnie, w górach nie mogę jechać na młynku tylko siłowo a tego nie lubię)

Ogólnie ja jestem z tego roweru bardzo zadowolony.

Offline Mężczyzna byczys

  • Wiadomości: 1403
  • Miasto: Tychy
  • Na forum od: 30.09.2013
    • Moje relacje z ultramaratonów rowerowych
Odp: Specialized Awol Comp
« 4 Sty 2016, 14:10 »
Jaki bagażnik wrzuciłeś na tył? I proszę napisz czy jesteś zadowolony z niego :)

Czy korzystasz tylko z tych z Apidury?

Offline Mężczyzna Księgowy

  • .::Kolarska Patologia::.
  • Wiadomości: 4033
  • Miasto: Warszawa/Jabłonna
  • Na forum od: 30.12.2010
Odp: Specialized Awol Comp
« 4 Sty 2016, 17:24 »
42 to trochę mało do takiego roweru wrzucił 48 lub minimum 44 to będzie super spoko:-)
Jadę tam gdzie znika horyzont.
MP 2014 - 500km 25h28`|MP 2015 - 300km 20h30`|MP 2017 - 300km 21h01`|MP 2018 (DNF)- 519km 27h30``|BBT 550km (DNF) | POM500 46h33`|PGR 550km - 80h04`

blondas

  • Gość
Odp: Specialized Awol Comp
« 4 Sty 2016, 19:09 »
42 to trochę mało do takiego roweru wrzucił 48 lub minimum 44 to będzie super spoko:-)
48 zdaje się ma teraz. A z gotowych korb to raczej tylko 42/28 lub 40/28. 44/30 to rzadkość i w góry z sakwami troszku mało. Użycie korby trekingowej byłoby fajną opcją, ale sram zdaje się nie robi takich manetek na baranka.

Offline Mężczyzna Księgowy

  • .::Kolarska Patologia::.
  • Wiadomości: 4033
  • Miasto: Warszawa/Jabłonna
  • Na forum od: 30.12.2010
Odp: Specialized Awol Comp
« 5 Sty 2016, 09:54 »
szosowa korba z sakwami to nie dla mnie, w górach nie mogę jechać na młynku tylko siłowo a tego nie lubię
Domyślnie zrozumiałem, że to korba 50 lub 52 zęby:D Stąd moja propozycja;)
Jadę tam gdzie znika horyzont.
MP 2014 - 500km 25h28`|MP 2015 - 300km 20h30`|MP 2017 - 300km 21h01`|MP 2018 (DNF)- 519km 27h30``|BBT 550km (DNF) | POM500 46h33`|PGR 550km - 80h04`

Offline Mężczyzna bikeandfire

  • Wiadomości: 148
  • Miasto: Konin
  • Na forum od: 28.10.2014
    • bike and fire
Odp: Specialized Awol Comp
« 5 Sty 2016, 15:02 »
Standardowo korbę mam 48/34 i z obciążeniem to 34 to trochę za dużo. Ja jestem wolny, nawet treningi typowe szosowe robię ze średnią koło 25-27 km/h więc 42/28 to aż nadto jak dla mnie. Na razi dojeżdżam stary napęd a na lato będę myślał :)
Bagażnik zamontowałem crosso - musiałem dać kilka podkładek żeby pasował ale ogólnie jest spoko, choć w z racji że ten rower trochę się buja jak ma obciążenie z tyłu to w przyszłości raczej zainwestuje w bagażnik na przód a do tyłu będzie Apidura.
Ogólnie z roweru jestem zadowolony, jest wygodny, jak kiedyś mnie poniesie to mogę wstawić opon 1.9 i zrobić jakąś bardziej "terenową" trasę.

Offline Mężczyzna A|ex

  • #GravelFun
  • Wiadomości: 834
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 23.09.2013
    • Dziennik Rowerowy
Odp: Specialized Awol Comp
« 5 Sty 2016, 15:05 »
Czy przypadkiem po zmianie korby z szosowej na MTB nie będzie problemu z linią łańcucha i obsługiwaniem tego przez przednią przerzutkę?
Korby MTB maja linię łańucha większą o około 5mm.
#Steel is Real

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7334
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Odp: Specialized Awol Comp
« 5 Sty 2016, 15:13 »
Cytuj
Korby MTB maja linię łańucha większą o około 5mm.
Piszesz o różnicy pomiędzy dwójką szosową, a trójką MTB. Pomiędzy innymi kombinacjami różnica jest o połowę mniejsza, zwykle nieistotna dla zakresu przerzutki.

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna A|ex

  • #GravelFun
  • Wiadomości: 834
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 23.09.2013
    • Dziennik Rowerowy
Odp: Specialized Awol Comp
« 5 Sty 2016, 15:30 »
Generalnie o dwurzędowe mi chodzi.
O ile wiem wszystkie szosowe dwurzędowe Shimano mają 43mm, MTB dwurzędowe np. M615 to juz 48mm.
Trzyrzędowe szosowe 45mm, trzyrzędowe MTB/trekking 50mm.
Tak więc zawsze jakieś 5mm różnicy zostaje. Tylne widełki szosa/MTB to 130/135 odpowiednio, więc też 5mm różnicy.

Dlatego zastanawiam się, czy podmiana korby szosowej na MTB nie spowoduje negatywnych skutków jakich jak obsługa przez przednią przerzutkę, oraz dodatkowe niepożądane przekosy korba-kaseta.
« Ostatnia zmiana: 5 Sty 2016, 15:48 A|ex »
#Steel is Real

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7334
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Odp: Specialized Awol Comp
« 5 Sty 2016, 16:01 »
Trzyrzędowe szosowe 45mm, trzyrzędowe MTB/trekking 50mm.
MTB ma normalnie około 47.5, chyba, że masz większy support (73mm i więcej). Tak czy inaczej, konkretne wymiary zależą od kombinacji suportu, korby i przerzutki, a te często mają się do siebie nijak, gdy mieszamy to czysto dowolnie.
Tylne widełki szosa/MTB to 130/135 odpowiednio, więc też 5mm różnicy.
te 5mm rozkłada się mniej więcej symetrycznie na obie strony.

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna A|ex

  • #GravelFun
  • Wiadomości: 834
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 23.09.2013
    • Dziennik Rowerowy
Odp: Specialized Awol Comp
« 5 Sty 2016, 16:24 »
To może konkretny przypadek rozważmy mający odniesienie do Awola.
Zmieniamy korbę HT2 48x34 2-rzędową szosową o linii łańcucha 43mm na korbę MTB HT2 40x28 również dwurzędową o linii łańcucha 48mm. Trzeba zapewne zmienić również suport z szosowego na MTB.

Czy należy się spodziewać jakiś negatywnych skutków o jakich wspomniałem wcześniej?
#Steel is Real

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7334
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Odp: Specialized Awol Comp
« 5 Sty 2016, 16:38 »
opcje są różne. HT2 ma jedną zaletę, usuwasz podkładkę i zmieniasz linię łańcucha, by była ok. Dopóki korba nie haczy zębatkami o ramę, to jest ok.

W skrajnym przypadku możesz sobie zmienić linię na większą, ale to już wymaga sprawdzenia przerzutki przedniej lub jej zmiany. Z pewnych względów, zwykle mniejszy chainline daje lepsze przerzucanie.

My home is where my bike is.

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum