Autor Wątek: Specialized Awol Comp  (Przeczytany 13023 razy)

Offline Mężczyzna A|ex

  • #GravelFun
  • Wiadomości: 834
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 23.09.2013
    • Dziennik Rowerowy
Odp: Specialized Awol Comp
« 5 Sty 2016, 16:56 »
opcje są różne. HT2 ma jedną zaletę, usuwasz podkładkę i zmieniasz linię łańcucha, by była ok. Dopóki korba nie haczy zębatkami o ramę, to jest ok.

Ale podkładka idzie pod gwint misek suportowych, wiec to powoduje że miska siedzi płycej w ramie, czy to nie będzie przypadkiem powodować ryzyka uszkodzenia gwintu w ramie?
Aby zachować szosową linie należałoby suport przesunąć właśnie o te 5mm, więc lewa miska siedziałaby w ramie dość płytko.
#Steel is Real

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7334
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Odp: Specialized Awol Comp
« 5 Sty 2016, 16:59 »
żeby zachować szosową linię, to usuwasz podkładkę, więc miska siedzi głębiej :)
o ile pamiętam, przy BSA 73mm masz od strony napędu jedną podkładkę, usuwasz ją. Przy BSA 68mm masz dwie podkładki od strony napędu, wywalasz jedną. Korba przesuwa się w stronę rurki podsiodłowej, a linia łańcucha zmniejsza się. Wszystko jest ok, póki nie powoduje to obcierania zębatek o rurkę tylnego trójkąta.
« Ostatnia zmiana: 6 Sty 2016, 11:18 globalbus »

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna A|ex

  • #GravelFun
  • Wiadomości: 834
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 23.09.2013
    • Dziennik Rowerowy
Odp: Specialized Awol Comp
« 5 Sty 2016, 17:07 »
Nie usuwasz tylko przekładasz ze strony napędu(zębatek) na drugą nienapędową stronę. Inaczej korba będzie latać na boki i właśnie ta lewa niepędowa miska będzie siedzieć płycej.
#Steel is Real

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7334
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Odp: Specialized Awol Comp
« 5 Sty 2016, 17:09 »
Inaczej korba będzie latać na boki i właśnie ta lewa niepędowa miska będzie siedzieć płycej.
nie będzie latać. Pojedyncza korba HT2 jest przystosowana do zabierania i dokładania podkładek, w pewnym zakresie. "Latanie" likwidujesz tą plastikową śrubką w lewym ramieniu, ona kasuje luz.

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna A|ex

  • #GravelFun
  • Wiadomości: 834
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 23.09.2013
    • Dziennik Rowerowy
Odp: Specialized Awol Comp
« 5 Sty 2016, 17:17 »
Ale na osi masz wydrążony otworek pod podkładkę zabezpieczającą, która jest w lewym ramieniu, więc nie wygląda mi na to, aby lewe ramie mogło "wejść" 5mm głębiej na oś, bo zabezpieczenie się nie zgra z otworem na osi.
#Steel is Real

Offline Mężczyzna R_och

  • Talizman słońca 🌞
  • Wiadomości: 1764
  • Miasto: Rzeszów
  • Na forum od: 16.03.2015
Odp: Specialized Awol Comp
« 5 Sty 2016, 17:33 »
Alex taki drobny OT czy zmiana awatara jest związana ze zmianą roweru ?
W życiu nie chodzi o to, by przeczekać burzę a o to, by nauczyć się tańczyć w deszczu.
- Gandhi

Offline Mężczyzna A|ex

  • #GravelFun
  • Wiadomości: 834
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 23.09.2013
    • Dziennik Rowerowy
Odp: Specialized Awol Comp
« 5 Sty 2016, 17:37 »
Alex taki drobny OT czy zmiana awatara jest związana ze zmianą roweru ?
Już nie mogę się doczekać kiedy będzie dostępny :-)
#Steel is Real

Offline Mężczyzna R_och

  • Talizman słońca 🌞
  • Wiadomości: 1764
  • Miasto: Rzeszów
  • Na forum od: 16.03.2015
Odp: Specialized Awol Comp
« 5 Sty 2016, 17:45 »
Rozumiem Cię doskonale 😛
W życiu nie chodzi o to, by przeczekać burzę a o to, by nauczyć się tańczyć w deszczu.
- Gandhi

Offline Mężczyzna bikeandfire

  • Wiadomości: 148
  • Miasto: Konin
  • Na forum od: 28.10.2014
    • bike and fire
Odp: Specialized Awol Comp
« 6 Sty 2016, 10:09 »
Odnośnie czy Awol ogarnie korbę MTB to chyba nie powinno być problemów bo z tyłu jest kaseta MTB. Widziałem w necie kilka zdjęć z korbą MTB a nawet ten https://www.google.pl/search?q=awol+team&espv=2&biw=1920&bih=947&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiCwPLT6ZTKAhVL_3IKHVz6CDoQ_AUIBigB#imgrc=RwEysICIoyFXGM%3A przejechał Transcontinental ;)

Offline Mężczyzna oszej

  • Niejeżdżący teoretyk - forumowy mędrek
  • Wiadomości: 1942
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 21.01.2011
Odp: Specialized Awol Comp
« 6 Sty 2016, 10:21 »
Nie usuwasz tylko przekładasz ze strony napędu(zębatek) na drugą nienapędową stronę. Inaczej korba będzie latać na boki i właśnie ta lewa niepędowa miska będzie siedzieć płycej.
Dobrze, że nie wiedziałem o tym wcześniej,bo by mi korba latała, a tak to na szczęście nie lata :)

Offline Mężczyzna A|ex

  • #GravelFun
  • Wiadomości: 834
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 23.09.2013
    • Dziennik Rowerowy
Odp: Specialized Awol Comp
« 6 Sty 2016, 11:00 »
Nie usuwasz tylko przekładasz ze strony napędu(zębatek) na drugą nienapędową stronę. Inaczej korba będzie latać na boki i właśnie ta lewa niepędowa miska będzie siedzieć płycej.
Dobrze, że nie wiedziałem o tym wcześniej,bo by mi korba latała, a tak to na szczęście nie lata :)

Ten otworek widoczny na foto na wielowypuście osi miałem na myśli. Żeby zabezpieczenie z lewego ramienia w niego 'trafiło' ilość podkładek między prawą a lewą stroną musi się IMO zgadzać.
#Steel is Real

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7334
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Odp: Specialized Awol Comp
« 6 Sty 2016, 11:18 »
nie musi. Sprawdź sam, jeśli nam nie wierzysz.

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna A|ex

  • #GravelFun
  • Wiadomości: 834
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 23.09.2013
    • Dziennik Rowerowy
Odp: Specialized Awol Comp
« 6 Sty 2016, 11:30 »
nie musi. Sprawdź sam, jeśli nam nie wierzysz.
To nie jest kwestia wiary, tylko zrozumienia. Nie trafia do mnie to, że lewe ramie może wejść głębiej na wielowypust, bo usuniecię podkładki wymagałoby, aby jak wspominałeś plastikową nakrętką ją dociągnąć ksując luz powstały po jej usunieciu. Więc wyrzucany podkładkę dociągamy ale co z zabezpieczeniem?
#Steel is Real

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7334
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Odp: Specialized Awol Comp
« 6 Sty 2016, 11:37 »
jakie zabezpieczenie? Jedyną rzeczą, która trzyma lewe ramię na osi, to dwie śruby na niej, ściskające wielowypust. Lewa śrubka tylko kasuje luz. To ma całkiem sporą tolerancję, rzędu kilku mm. Albo wejdzie głębiej na wielowypust, albo płycej, jest manewr w tym względzie.

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna A|ex

  • #GravelFun
  • Wiadomości: 834
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 23.09.2013
    • Dziennik Rowerowy
Odp: Specialized Awol Comp
« 6 Sty 2016, 11:42 »
jakie zabezpieczenie? Jedyną rzeczą, która trzyma lewe ramię na osi, to dwie śruby na niej, ściskające wielowypust. Lewa śrubka tylko kasuje luz. To ma całkiem sporą tolerancję, rzędu kilku mm. Albo wejdzie głębiej na wielowypust, albo płycej, jest manewr w tym względzie.
Właśnie pod tymi śrubami masz podkładkę w kształcie 8, która ma ząbek i ten ząbek wchodzi w podfazowany otwór na wielowypuście.
Zobacz zdjęcie które podlinkowałem, na powiększeniu obejrzyj dokładnie wielowypust po prawej stronie.
#Steel is Real

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum