Autor Wątek: Specialized Awol Comp  (Przeczytany 13025 razy)

Offline Mężczyzna A|ex

  • #GravelFun
  • Wiadomości: 834
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 23.09.2013
    • Dziennik Rowerowy
Odp: Specialized Awol Comp
« 6 Sty 2016, 11:49 »

Tutaj widać to lepiej.

Tu widać podkładkę.
#Steel is Real

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7334
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Odp: Specialized Awol Comp
« 6 Sty 2016, 11:56 »
masz na myśli to coś, o numerze 4?
http://www.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/EV/bikecomponents/FC/EV-FC-M590-10-3207B_v1_m56577569830799951.pdf

ten element jest zbędny, teoretycznie zabezpiecza korbę przed zsunięciem. Jak depniesz na luźnych śrubach, to i tak wyskoczy.
Inne klony HT2 tego nie mają. Na działanie to nie wpływa, powszechnie się ją usuwa przy problemach montażu.

btw, co do precyzji. Weź sobie suwmiarkę i pomierz suporty. BSA68 rzadko kiedy ma dokładnie 68mm. Zwykle jest więcej lub mniej.

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna A|ex

  • #GravelFun
  • Wiadomości: 834
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 23.09.2013
    • Dziennik Rowerowy
Odp: Specialized Awol Comp
« 6 Sty 2016, 12:53 »
ten element jest zbędny, teoretycznie zabezpiecza korbę przed zsunięciem. Jak depniesz na luźnych śrubach, to i tak wyskoczy.
Inne klony HT2 tego nie mają. Na działanie to nie wpływa, powszechnie się ją usuwa przy problemach montażu.
Teraz już rozumiem ;-) Po usunięciu podkładki faktycznie nie powinno być problemu, aby lewe ramie weszło na wielowypust głębiej. Dzięki za wyjaśnienie.

Jakiś czas temu analizowałem sprawę wymiany kompaktowej korby szosowej 50x34 na dwurzędową MTB 40x28 w Gravelu. Problem jaki wynikł to właśnie wspomniana wcześniej około 5mm różnica w linii łańcucha, która teoretycznie mogłaby powodować niepożądane przekosy oraz problem obsługi przez szosową przerzutkę.
Razem z suportem BB52 są trzy podkładki 2.5mm. Jeśli mamy mufę 68mm nie stosujemy mocowania przerzutki na os suportu to w/g techdocs podkładki rozkładają się jedna od przeciw- i dwie od strony napędowej.

Czy da się bezkarnie usunąć dwie podkładki od strony napędowej aby zniwelować te 5mm? Lewe ramie wejdzie 5mm głębiej na wielowypust? Prawa miska zmieści się w mufie.

Jako kompromis można by rozważyć usunięcie jednej podkładki i cofnięcie linii o 2.5mm.

EDIT:
Jeszcze sprawa wewnętrznej tulei plastikowej, która po usunięciu podkładek zostanie sprasowania. Chociaż to plastik więc da się pewnie przyciąć.
« Ostatnia zmiana: 6 Sty 2016, 13:00 A|ex »
#Steel is Real

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7334
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Odp: Specialized Awol Comp
« 6 Sty 2016, 13:42 »
2,5mm da się usunąć na pewno, bezinwazyjnie. Czy da się aż 5mm? To zależy. Myślę, że doświadczalnie trzeba sprawdzić działanie przerzutki. Często tylne widełki wcale nie są centrycznie równe, stąd prawdziwa linia łańcucha może być przesunięta w którąś stronę.
Jeszcze sprawa wewnętrznej tulei plastikowej, która po usunięciu podkładek zostanie sprasowania. Chociaż to plastik więc da się pewnie przyciąć.
Ona też jest tak średnio potrzebna ;) Teoretycznie chroni przed wodą, która dostaje się przez podsiodłówkę od góry. Absurd HT2 polega na tym, że łożyska są bardzo dobrze chronione przed dostaniem się wody od środka, jest to praktycznie niemożliwe. Co innego od zewnątrz :D

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna A|ex

  • #GravelFun
  • Wiadomości: 834
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 23.09.2013
    • Dziennik Rowerowy
Odp: Specialized Awol Comp
« 7 Sty 2016, 11:46 »
@ globalbus

Dzięki za cenną wymianę wiedzy ;-)
#Steel is Real

Offline Mężczyzna jajacek65

  • Wiadomości: 28
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 06.03.2013
Odp: Specialized Awol Comp
« 10 Lut 2016, 11:39 »
Ciekawy ten Awol a w tym konkretnie modelu bardzo ładne malowanie, jak to w Specu. Też się zastanawiałem na jakimś krosem z klamkami szosowymi. Awola jakoś nie rozważałem. Bardzo podoba mi się Diverge i może kiedyś go upoluję. Póki co do wypraw mam Crosstraila z przełożeniami 48x32 i 11-36 z tyłu. Mam takie same opony ale w rozmiarze 700x38c i sobie chwalę.

Natomiast ciekawi mnie jak oceniasz różnicę w jeździe na ramie Cro-Mo w stosunku do alu? Jak tłumi nierówności drogi? Sam mam gdzieś starego Authora na Cr-Mo i zastanawiam się czy go nie reaktywować. I jak te tarczówki mechaniczne się sprawują?

Offline Mężczyzna bikeandfire

  • Wiadomości: 148
  • Miasto: Konin
  • Na forum od: 28.10.2014
    • bike and fire
Odp: Specialized Awol Comp
« 10 Lut 2016, 11:51 »
Z Awola jestem bardzo zadowolony. W porównaniu do mojego Scotta crosowego nie odczuwam wielkich różnic w tłumieniu drgań. Awol przy mocno załadowanych tylnych sakwach robi się dość niestabilny i czuć to na kierownicy. Też mi się marzy Diverge :D
Odnośnie hamulców to jestem zadowolony, jak jest mokro do dobrze hamują a przy okazji zimą jak mam cały rower brudny to nie martwię się, że niszczę sobie obręcz zwykłymi hamulcami od wszechobecnego syfu :)
« Ostatnia zmiana: 10 Lut 2016, 15:25 bikeandfire »

Offline Mężczyzna jajacek65

  • Wiadomości: 28
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 06.03.2013
Odp: Specialized Awol Comp
« 12 Lut 2016, 08:46 »
Nie wiem jaki rozmiar potrzebujesz ale na Allegro pojawił się Diverge w wersji alu plus widelec karbon za 4200. To jest chyba wersja Smartweld Comp. rozmiar 56. Na mnie za duży. Sprzedaje handlarz. Pewnie puści za 4 tys. Ostatnio miałem już kupić używanego Tricrossa full carbon S-Works na dobrych kołach i Ultegrze za 3 tys ale zwinęli mi sprzed nosa.

Offline maku

  • Wiadomości: 326
  • Miasto:
  • Na forum od: 08.06.2013
Odp: Specialized Awol Comp
« 14 Mar 2016, 22:34 »
Witaj,

przymierzam się do złożenia roweru na tej ramie. Zastanawia mnie jednak kwestia prowadzenia roweru z tylnymi sakwami... Czy da się wygodnie jeździć z lekkimi sakwami z tyłu? Czy jednak ta rama zdecydowanie preferuje przednie sakwy?

I jeszcze kwestia rozmiarówki. Ta rama wydaje się dłuuuuga. W szosie mam ramę długą na 54,5cm (CC) + mostek 10cm. Więc wygląda na to, że powinienem kupić S-kę i krótszy mostek (przy wzroście 181cm) ??? Przy jakim wzroście kupiłeś L-kę?

Pozdrawiam!

Offline Mężczyzna byczys

  • Wiadomości: 1403
  • Miasto: Tychy
  • Na forum od: 30.09.2013
    • Moje relacje z ultramaratonów rowerowych
Odp: Specialized Awol Comp
« 15 Mar 2016, 07:13 »
Hej,
Pozwolę się udzielić w temacie, bo sam jeżdżę na rozmiarze L przy 181 wzrostu. Dla mnie jest OK. Może i rama jest dłuższa, ale rura sterowa jest długa przez co mostek jest wyżej i pozycja jest bardziej wyprostowana. Mi to odpowiada :)
Tydzień temu wróciłem z tygodniowego wyjazdu z sakwami. Waga około 20-25 kg i osobiście nie czułem dyskomfortu. Nie wiem jak z większym ciężarem.

Offline Mężczyzna jajacek65

  • Wiadomości: 28
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 06.03.2013
Odp: Specialized Awol Comp
« 15 Mar 2016, 09:06 »
Też mi się wydaje że przy 181 wzrostu to rozmiar L. Kolega, który ma 180 wzrostu jeździ na Roubaix w rozmiarze L. Górna rura ma ok. 56 cm, mostek 100. Ja (175 wzrostu) w moim Roubaix M mam górną rurę 53,8, mostek 90. Wynika z tego że wolisz rower z krótszą górną rurą. Masz dwa wyjścia. Przymierzyć się do rozmiaru M gdzie będziesz miał krótszą górną rurę ale będziesz musiał wysunąć sztycę podsiodłową na max lub poza ogranicznik co grozi złamaniem sztycy lub rury podsiodłowej w okolicach zacisku. To może zdać egzamin pod warunkime że masz krótkie nogi (ja i kolega mamy przekrok ok. 84). Albo wziąć rozmiar L i ewentualnie kupić krótszy mostek lub go odwrócić. Mostki Speca są dwustronne, zawsze można odwrócić przez co podniesie się do góry skracając pozycję.

Offline Mężczyzna bikeandfire

  • Wiadomości: 148
  • Miasto: Konin
  • Na forum od: 28.10.2014
    • bike and fire
Odp: Specialized Awol Comp
« 24 Mar 2016, 14:02 »
Ja właśnie wracam z 11 dniowego wyjazdu z sakwami ma tyle i moim zdaniem rower w takiej konfiguracji prowadzi się słabo, jazda bez trzymania kierownicy to totalne telepanie roweru. Chyba on był robiony pod sakwy na przodzie. Co do rozmiaru to ta rama była robiona żeby być dłuższa niż w szosie i stosować krótkie mostki.

« Ostatnia zmiana: 16 Paź 2016, 16:53 Turysta »

Offline Mężczyzna byczys

  • Wiadomości: 1403
  • Miasto: Tychy
  • Na forum od: 30.09.2013
    • Moje relacje z ultramaratonów rowerowych
Odp: Specialized Awol Comp
« 24 Mar 2016, 14:48 »
Ile mniej więcej kg bagażu wiozłeś na tyle? Bo ja przy około 20-25 kg nie miałem problemu z telepaniem.

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2946
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
Odp: Specialized Awol Comp
« 24 Mar 2016, 20:46 »
Mam głupie pytanie: po co się puszcza kierownicę podczas jazdy? Mi się nie zdarza, chyba że po to żeby wygodniej spaść  :)
« Ostatnia zmiana: 16 Paź 2016, 19:54 Turysta »

Offline Mężczyzna Diver

  • Wiadomości: 1530
  • Miasto:
  • Na forum od: 26.06.2013
Odp: Specialized Awol Comp
« 24 Mar 2016, 20:56 »
Witam
Ja lubię sobie wyprostować się, dłonie mogą odpocząć i lubię ten powiew powietrza kiedy się jest wyprostowanym i łapki rozstawione jak skrzydła samolotu.
Pozdrawiam

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum