Autor Wątek: Dołsy dwa  (Przeczytany 3333 razy)

Offline sumdetective

  • Wiadomości: 250
  • Miasto: Irlandzka wieś, królewskie hrabstwo
  • Na forum od: 14.03.2010
Dołsy dwa
« 3 Sty 2015, 16:18 »
No to stało się!
Nowe rumaki dotarły do nas i właśnie przywieźliśmy je ze stajni, albo mówiąc dokładnie - przyjechalismy na nich.

Pomysł na nowe rowery pojawił się jakiś czas temu, kiedy zupełnie niedziałające i niepotrzebne nam amortyzatory przednie i kilka mniejszych mankamentów czekających na zmianę w bieżących wyprawówkach, ostatecznie nas przekonał, że coś trzeba z tym zrobić.

Z dumą prezentujemy wraz z hindianą nasze Dawes Galaxy Classic



Na początku to właśnie hindiana wyraziła 'potrzebę' nowego roweru. Poszedłem więc rozglądnąć się za czymś ciekawym dla niej i wróciłem po wielu godzinach z....... wpłaconym depozytem za rower dla siebie...
Po krótkiej, acz burzliwej wymianie zdań :) wpłaciliśmy zaliczkę za taki sam model dla niej. Najpierw to była wersja Ladies ale okazało się, że byłby troszkę za mały dla niej i dlatego pojawił piękny zielony, a nie szkaradny śnieżno-biały.

Mamy kilka obaw co do naszych nowych rowerów, część obaw wspólna, część nie:
- jak będzie się sprawdzał 'endbarowy' system manetek - oboje
- jak przyzwyczaić się do nowej pozycji - acz zacz baranek inny jest - oboje
- jak tu podnosić nogę tak wysoko jak się wsiada i zsiada - hindiana - obawa rozwiana po kilku wymachach nogami :)
- czy są gdzieś do dostania zębatki 50t na cztery śruby - sumdetective - obawa powstała przy szybszym zjeździe z pobliskiej małej góreczki

To chyba tyle.
Tak w tym roku... ups w zeszłym lub celniej na przełomie, dopieściliśmy sie z hindianą miłymi prezencikami :)

Troszkę więcej zdjęć:
https://plus.google.com/photos/108078184652421781239/albums/6100119995194734433?authkey=COOK_dLuouy6CQ

Co producent mówi o swoim dziele:
http://dawescycles.com/product/galaxy-classic/

A tutaj sklep, który z całych sił polecamy, a w którym kupiliśmy nasze dawes:
http://www.wheelworx.ie/
Dlaczego rower? ... bo ma dwa kólka.

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19867
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Dołsy dwa
« 20 Lut 2017, 12:04 »
Wiadomość usunięta.

Offline sumdetective

  • Wiadomości: 250
  • Miasto: Irlandzka wieś, królewskie hrabstwo
  • Na forum od: 14.03.2010
Odp: Dołsy dwa
« 3 Sty 2015, 16:44 »
Czy warte ceny, to rzeczywiście się okaże i rację masz, że dużo tutaj robi marka. Mieliśmy to szczęście, że kupiliśmy bardzo okazyjnie, a w dodatku tax free, więc za tą cenę, którą realnie zapłacicliśmy nie ma szans złożyć roweru nawet zbliżonego sprzętowo.

A co do większego blatu na 4 śrubki masz jakieś dane? ja znalazłem coś koszmernego cenowo bo powyżej 80eu. Na konkretne rozwiązania jeszcze przyjdzie czas, na razie muszę trochę przejechać na nim, potem zobaczę co i czy trzeba zmienić
Dlaczego rower? ... bo ma dwa kólka.

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7334
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Odp: Dołsy dwa
« 3 Sty 2015, 17:15 »
ja znalazłem coś koszmernego cenowo bo powyżej 80eu
To już taniej kupić nową korbę szosową na 3 blaty :D

Podkładek nawalone... Ile sterówki?
Dość dziwne geo baranka, ile to ma dropu?

Co do baranka i hamulców. Sam wzbraniałem się przed tarczówkami, ale teraz to nie wyobrażam sobie jazdy na canti.

My home is where my bike is.

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19867
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Dołsy dwa
« 20 Lut 2017, 12:04 »
Wiadomość usunięta.

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Dołsy dwa
« 3 Sty 2015, 17:42 »
Bardzo ładne te rowery, choć podkładki + mostek przypominają nieco rozwiązanie z mojego Fuji ;)

Nie widzę powodu do zmiany blatu. Ja sobie radziłem przez prawie całą 4000 km wyprawę bez użycia blatu 52t, przełożenie 42 z przodu + 13 z tyłu poza stromymi zjazdami wystarczało. Podczas wycieczek na lekko również nieczęsto duża tarcza jest użyteczna.

Ciekaw jestem jak będą działały hamulce, mi w podobnej konfiguracji (geometria hamulców) + te same klamki, nie udało się zmusić do poprawnej pracy tylnego hamulca.

Kierownica wygląda dziwacznie, ale to raczej kwestia ustawienia. Raczej dziwi niezbyt duża szerokość, teraz moda na nico szersze ;) Mam niemal identyczną, wolałbym klasyczne gięcie, ale i tak jeśli dobrze się ustawi jest całkiem wygodnie. Moim zdaniem należy przekręcić ją, wtedy też klamki hamulcowe będą w bardziej normalnej pozycji - ale to wszystko kwestia samodzielnych prób i przymiarek. Na poprawne ustawienie kierownicy zawsze schodzi mi kilka godzin ;D

Bar-endy posiadam w dwóch rowerach, w jednym nawet identyczne i jest to dla mnie wygodne rozwiązanie. Nie ma się co psuć, można zmieniać za jednym razem przełożenie o kilka biegów. Do tego można wybrać klamki jakie, tutaj są bardzo wygodne RL340. Oczywiście jeśli ktoś woli górny chwyt to zmiana biegów może być uciążliwa. Ja akurat wolę dolny, zwłaszcza gdy jadę z sakwami, więc dostęp mam nawet szybszy niż do klamkomanetek.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19867
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Dołsy dwa
« 20 Lut 2017, 12:04 »
Wiadomość usunięta.

Offline EASYRIDER77

  • Wiadomości: 4847
  • Miasto: INOWROCŁAW
  • Na forum od: 27.07.2010
Odp: Dołsy dwa
« 3 Sty 2015, 17:52 »
a już miałem pisać do Hindiany która wspominała coś o nowych rowerach, jak tam rowery? A tu proszę wątek powstał. Super! Gratulacje nowych rowerów! Wyglądają jak to nowe oczywiście pięknie. Oby długo takie czyste nie były, bo to oznacza, że jeżdżą, czego Wam życzę, jak najwięcej jazdy na nich na nowy rok.
Z rowerów tego typu, szosowych turystycznych, to właśnie zerkałem niejednokrotnie na dawes galaxy, ale na razie na marzeniach się kończy bo są one dużo dalsze, mając inne jako ważniejsze. Ale wracając do dawes super sprawa. Choć nie ukrywam, że jestem zaskoczony tak dużą zmianą typu roweru w stosunku do tych co jeździliście. Jak dla mnie ogromna zmiana, baranek.

A jak wygląda sprawa montażu sakw crosso na tych bagażnikach, sprawdzaliście?

Gdzie będzie pierwsza wyprawowa inaguracja?

pozdrawiam

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Dołsy dwa
« 3 Sty 2015, 17:53 »
Dokładnie tak to wygląda. Canti mogą się wydawać dobrymi hamulcami dopóki się trochę nie pojeździ na naprawdę skutecznych hamulcach. I z tego powodu hamulce tarczowe coraz szerzej wchodzą nawet w segment rowerów szosowych. Ale w tym wypadku po przesiadce z prostej kierownicy i hamulców V - obawiam się, że szybko odczujecie braki w tym zakresie, szczególnie przy gorszej pogodzie.
Jak dla mnie możliwość zablokowania przedniego koła przy 70 km/h niewiele wnosi ;D Mając canti nie mam też problemu z zablokowaniem koła kiedy trzeba, oczywiście naciskanie na klamki może wymagać nieco więcej siły. Niestety nie miałem bezpośredniego przejścia z BB7 do Canti, bo po drodze był zwykły rower szosowy z bardzo słabymi hamulcami.

Jak dla mnie główną zaletą hamulców tarczowych jest większa odporność na warunki atmosferyczne. W obręczowych denerwują skutki zamoczenia powierzchni ciernej i problemy z czystością klocków.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2946
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
Odp: Dołsy dwa
« 3 Sty 2015, 17:58 »
Mam nowiutki blat alu 48T Deore na 4 śruby. Jaki jest oryginalnie - może zamienimy? Wolałbym mniejszy.

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Dołsy dwa
« 3 Sty 2015, 18:10 »
Mam nowiutki blat alu 48T Deore na 4 śruby. Jaki jest oryginalnie - może zamienimy? Wolałbym mniejszy.
Tu blat jest identyczny ;)

To kolejna z Twoich teorii ;)
Jeśli ktoś woli dolny chwyt - to ustawia klamkomanetki tak, że może je wygodnie obsługiwać w dolnym chwycie. I na pewno jedzie mu się wygodniej - bo nie musi przekładać dłoni pomiędzy manetkami i hamulcami.
Ja trzymam głównie dłonie na końcach kierownicy (płaski odcinek) więc daleko do manetek nie mam. Dosyć dawno nie jeździłem na drugiej szosówce (nie chciało mi się dokręcać zgubionych śrubek od pedałów ;)) i słabo pamiętam. W przypadku wrzucenia cięższego przełożenia (z prawej strony) rzeczywiście chyba wystarczyło sięgnąć palcem żeby zmienić bieg. Zmiana na lżejszy wymagała raczej przekrzywieni dłoni. Tylko, że działo się tak przy kierownicy z klasycznym gięciem, na "ergonomicznej" może być już a daleko gdy dłonie znajdują się przy końcach.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna A|ex

  • #GravelFun
  • Wiadomości: 834
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 23.09.2013
    • Dziennik Rowerowy
Odp: Dołsy dwa
« 3 Sty 2015, 18:57 »
Jak dla mnie te barendy to przejaw jakby to powiedzieć ekscentryzmu. Wystarczyłoby dac normalne klamkomanetki sti tiagry i rozwiazanie byłoby nieporównywalnie bardziej wygodne.  Tutaj nawet zwykle przewrócenie  sie roweru objuczonego sakwami może skutkowac uszkodzeniem tych manetek.

Co do blatu 48 a 50 to marginalna roznica. Polecam sprawdzic na bikecalc jak wygladaja predkosci i przelozenia dla 48x12 a 50x12.
« Ostatnia zmiana: 3 Sty 2015, 20:51 A|ex »
#Steel is Real

Offline Kobieta hindiana

  • Wiadomości: 4023
  • Miasto: Irlandzka wieś, królewskie hrabstwo
  • Na forum od: 04.09.2010
    • 87th Dublin Polish Scout Group, Scouting Ireland
Odp: Dołsy dwa
« 3 Sty 2015, 20:09 »
Coś z kierownicą musieliśmy wymyślić, bo już przestawałam operować prawą dłonią. Drętwienie dopada mnie nawet po 20 km do pracy. Dziś jechaliśmy ze sklepu do domu, raptem 4-5 km, ale dłoń natychmiast zaczęła boleć przy prostym chwycie, do którego jestem przyzwyczajona. Możliwość zmiany od razu przyniosła ulgę. Zobaczymy.
Przerzutki to wyzwanie, fakt, ale dajemy im szansę. Pierwsze testy już w najbliższych dniach w drodze do pracy.
Mądrzy ludzie czasem się wygłupiają, głupi zawsze wymądrzają.
www.plscout.com

Offline Kobieta Kot

  • Wiadomości: 804
  • Miasto: Blisko Poznania
  • Na forum od: 29.08.2013
Odp: Dołsy dwa
« 3 Sty 2015, 20:22 »
Pięknie się prezentują te rowery, butelkowa zieleń jest super. Zauważyłam, że mają takie opony, jakie dość często używam w mojej przełajówce :)
Niech się dobrze jeździ!
Ég hjóla oftast nær í vinnua.
www.kot.bikestats.pl

Offline Mężczyzna 7milowebuty

  • Wiadomości: 111
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 17.01.2013
Odp: Dołsy dwa
« 3 Sty 2015, 22:37 »
Ładne klasyczne rowery, a jeszcze ładniej wyglądają razem. Tak jakby były czymś więcej niż tylko tak zwaną zwykłą sumą całości. Poza tym oczywiście perfekcyjny partnerlook.
Natomiast nawiązując do dyskusji o hamulcach, to jeśli rzeczywiście okazałyby się za słabe jak na Wasze potrzeby, to żeby założyć V-ki wystarczy zdjąć owijkę i wymienić klamki na Tektro RL520 (ok. 25 euro za komplet).

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum