Autor Wątek: Dołsy dwa  (Przeczytany 3334 razy)

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2946
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
Odp: Dołsy dwa
« 6 Sty 2015, 12:34 »
Cytuj
w którym wszystko jest dobrze ustawione i dobrze działa

Przyjrzałem się i na moje oko kierownice mają za mocny "zwis" do przodu. Tyle że ja jeżdżę na kierownicy kompaktowej, a te są większe. Trzeba by sprawdzić ułożenie rąk.




Offline Wilk

  • Wiadomości: 19867
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Dołsy dwa
« 20 Lut 2017, 12:04 »
Wiadomość usunięta.

Offline Mężczyzna memorek

  • Wiadomości: 2682
  • Miasto: Szczecin
  • Na forum od: 12.05.2007
Odp: Dołsy dwa
« 6 Sty 2015, 16:27 »
No zartujesz. Slyszales kiedys o brytyjskiej zieleni wyscigowej?
Słyszałem. Ale poprzednie rowery Hindiany i Sumdetectiva wyznaczyły jednak pewien poziom, poniżej którego nie powinni schodzić  ;D

Tzn małej szosy, bo chyba nie damki z barankiem:)
Tak, tak. Chodziło mi o użytkowniczkę, a nie rodzaj ramy :-)

Marek

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2946
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
Odp: Dołsy dwa
« 6 Sty 2015, 16:30 »
Aha, już kojarzę  ;D

Offline Kobieta hindiana

  • Wiadomości: 4023
  • Miasto: Irlandzka wieś, królewskie hrabstwo
  • Na forum od: 04.09.2010
    • 87th Dublin Polish Scout Group, Scouting Ireland
Odp: Dołsy dwa
« 6 Sty 2015, 17:10 »
Pierwsze koty za płoty i odkrywanie pozytywów. Przede wszystkim, ten rower jest dużo lżejszy od kultowej Sraczki :D Górka z pracy wjechała mi praktycznie sama pod koła. Przerzutki kosmiczne, chwilę zajmie mi przyzwyczajenie się do nich. Brak 'step through' wymusza na mnie przerzucanie nogi nad siodłem czego nigdy nie robiłam. Dziś odkryłam przy tej okazji, że moja lewa noga jest o wiele bardzie elastyczna i skłonna do współpracy niż prawa. Hamulce to największe wyzwanie. Kiedy się zamyśliłam podczas jazdy, złapałam je odruchowo w starym miejscu i prawie wywinęłam orła. Przerzuciłam rękę na przód, ale zarzuciłam się na bok i musiałam zeskoczyć...
Mądrzy ludzie czasem się wygłupiają, głupi zawsze wymądrzają.
www.plscout.com

Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 10707
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
Odp: Dołsy dwa
« 6 Sty 2015, 17:19 »
Tak BTW to jakby Ci nie do końca pasowały klamki szosowe to powinno się dać założyć dodatkowo klamki przełajowe:

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19867
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Dołsy dwa
« 20 Lut 2017, 12:04 »
Wiadomość usunięta.

Offline sumdetective

  • Wiadomości: 250
  • Miasto: Irlandzka wieś, królewskie hrabstwo
  • Na forum od: 14.03.2010
Odp: Dołsy dwa
« 6 Sty 2015, 17:38 »
z klamkami przelajowymi na tej kierownicy jest maly klopot. Wyplaszczenie gornej rury konczy sie za blisko srodka i klamki crossowe sie po prostu nie mieszcza. Mierzylismy w sklepie z mechanikiem. Problem mozna rozwiazac umieszczajac jedna troche wyzej lub nizej... ale to dosc "biedackie" rozwiazanie.

Co do samej kierwonicy i jej ustawienia... to sam juz nie wiem. Na razie za malo przejechalem, zeby moc cos powiedziec jak wygodnie czy tez nie. Samo ustawienie jest dosc wymuszone przez wspomniane wyplaszczenie i jest prawie identyczne jak na stronie dawes'a.

Alek moze jakas kawa to sam popatrzysz i cos ewentualnie podpowiesz :)

A zielony ma byc!!! Sraczka miala swoje miejsce teraz lecimy na zielono :D

a memorek nie uwazasz tego za znak czasu: kobiety z barankami a my tu o ... kolorach.
Dlaczego rower? ... bo ma dwa kólka.

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2946
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
Odp: Dołsy dwa
« 6 Sty 2015, 17:40 »
Kawa? Czemu nie!

Będziecie na Orkiestrze w sobotę?

Offline Kobieta hindiana

  • Wiadomości: 4023
  • Miasto: Irlandzka wieś, królewskie hrabstwo
  • Na forum od: 04.09.2010
    • 87th Dublin Polish Scout Group, Scouting Ireland
Odp: Dołsy dwa
« 6 Sty 2015, 17:44 »
Będę na  WOŚPowym trekkingu w Lough Dan, wybierasz się?
Mądrzy ludzie czasem się wygłupiają, głupi zawsze wymądrzają.
www.plscout.com

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2946
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
Odp: Dołsy dwa
« 6 Sty 2015, 17:45 »
Niestety, wybieram się na mistrzostwa Irlandii w przełaju (cyclocross) w niedzielę i na każde inne wybieranie się mam już szlaban  :icon_smile2: A tak to bym chętnie podjechał.

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Dołsy dwa
« 6 Sty 2015, 19:46 »
Jak pisałem do takich teorii trzeba podchodzić ostrożnie. To są tylko pewne ogólne prawidła, pasujące do większości, ale na pewno nie do wszystkich osób. Dlatego gdy coś jest nie tak i pojawia się ból czy drętwienie - trzeba reagować i coś zmieniać w pozycji, nawet jak wg wytycznych jest OK.
To co przedstawił Alek nie jest "ogólną zasadą" tylko koniecznością. Krzywe ustawienie nadgarstków musi powodować ból lub drętwienie. Przekrzywienie w jedną lub druga stronę skutkuje nienaturalnym naciąganiem ścięgna. Choć w przypadku klamek sprawa może być dyskusyjna - są większe i mniejsze klamki i inaczej się je trzyma. Oczywiście prawidłowe ustawienie kierownicy nie jest jedynym warunkiem wygodnej jazdy - istotna jest pozycja, do niej dopiero dostosowujemy kierownicę.

Błędem w obrazku jest za to sugerowanie, że nazależy kręcić kierownicą aż do uzyskania poprawnego kąta klamek. Należy zacząć o dolnego chwytu, a potem dopiero przesuwać klamki po kierownicy. Niestety często powoduje to konieczność przewijania owijki.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7334
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Odp: Dołsy dwa
« 6 Sty 2015, 20:02 »
tyle użytkowników, tyle teorii. Podam swoją :D
Zwykle punktem wyjściowym montażu klamek jest tzw "metoda na deseczkę", czyli koniec klamki i koniec kierownicy są w jednej linii. Wtedy dolny i górny chwyt na klamce są do siebie równoległe. Optimum jest zwykle niedaleko.

My home is where my bike is.

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19867
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Dołsy dwa
« 20 Lut 2017, 12:04 »
Wiadomość usunięta.

Offline sumdetective

  • Wiadomości: 250
  • Miasto: Irlandzka wieś, królewskie hrabstwo
  • Na forum od: 14.03.2010
Odp: Dołsy dwa
« 7 Sty 2015, 13:36 »
Dzisiaj pozmagałem się z silnym "południowym" wiatrem. Taki z niego południowy jak mój typ urody :) Co do pozycji i innych detali to mogę powiedzieć, że:
- na klamkach ręce same mi sie ustawiają jakiś cm, może dwa przed prawidłowym chwytem z dobrym dojściem do hamulców. Może to być wynikiem po prostu braku doświadczenia w jeżdżeniu w takiej pozycji, albo po prostu muszę skrócić mostek.
- w dolnym chwycie, nienaturalnie opieram górną częścią dłoni o wygięcię kierownicy i troszkę to irytuje i nie wiem czy tak powinno być, czy po prostu powinienem bardziej przekręcić kierownicę "anticlockwise" - tylko wtedy i klamki trzeba by przesunąć bardziej do góry
- zmiana biegów jest ... hmmm problematyczna :) zazwyczaj korzystałem z większej palety biegów np. podczas rozpędzania się. Tutaj jest ciężej bo trzeba kosmicznie trzymać kierownicę lewą ręką wyżej, a drugą za manetkę. Także szybki skręt mocno pod górę spowodował praktycznie zatrzymanie się, bo rękę jednak trzeba było zdjąć z kierownicy. Zmiana przodu na mniejszy i tyłu w górę, co przy rapidach dało się bez problemu zrobić - tutaj niewykonalne. Cieszy i to bardzo super szybkie przeskakiwanie klku biegów na raz. Do spokojnej jazdy bez miętolenia manetkami barendy się nadają jednak jak ulał. Tylko, czy aby warto? zobaczę jak przejadę troszkę wiecej niż te ledwo ponad sto-kilkanaście teraz
- ustawienie siodełka i środek ciężkości - super. Łatwo i z widocznym efektem mogę wstać i popedałować jak i troszkę cofnąć się jak trzeba.
- boczny wiatr (zwłaszcza taki cholernie niestabilny i porywisty jak dzisiaj) powoduje, że mocniej trzeba się trzymać, wczesniej mniej kołysało
- różnica w wadze roweru plus zmiana opon na cieńsze i zapewne pozycja, powodują uczucie szybszej jazdy. Liczby nie bardzo potwierdzają tą teorię hahahaha
- montaż sakw crosso big na Tubusie Logo na górnej rurce - bez problemów, na niższej - dedykowanej, wygląda mniej stabilnie i obawiam się możliwości zsunięcia do tyłu. Nie stało się to przy mocno wypakowanej sakwie i konkretnych wertepach, ale obawa jest. Dolny zaczep sakwy mocuje się mocno pod kątem i cała sakwa jest przesunięta konkretnie do tyłu. Obojętnie jak nie założone na szczęście nie blokują w żaden sposób tylnych hamulców - czego się obawiałem i yeti tez nie miałby problemów z miejscem na piętę
- wyrażnie obniżony suport zapewne pomaga w stabilności i jak na razie raz przyhaczyłem delikatnie pedałem o jakiś krawężnik.
- mocowanie tylniego błotnika na zasadzie rozpierania o widelec, nie bardzo hula, bo jak potrzęsło mną trochę to i zacząłem słyczeć, że " sie błotnik klekoce". Niby SKS a takie jakieś mizerne mocowanie
- pedały dwustronne spd/platforma - zdarza się stanąć na mocowaniu spd zwłaszcza przy ruszaniu, przyjemne nie jest i noga może się ześlizgnąć. Chyba czas na kolejny krok milowy i przekwalifikować się na SPD :)
- mam licznik na kablu i jakoś łatwiej mi się po pancerzach go poprowadziło przy v-break niż przy tym przednim canti - niby detal, ale ważny zauważenia (pomagają tutaj dedykowane i nieużywane uchwyty do pancerzy od tarczówki, ale to już niżej na widelcu, pomiędzy główką a widelcem - problematycznie)
- dolny uchwyt na bidon - jeszcze nic nie montowałem, ale troszkę obawiam się o swobodę linek po montażu
- no i odszczekuję potrzebę 50 zprzodu :) raczej pracować nad kadencją trzeba! :)

No i pytanko: hindiana ma mniejsze dłonie i problem ze złapaniem klamek nawet we właściwej pozycji. Da się w takich klamkach ustawić tzw. "reach"? Widziałem filmiki i opisy w innych klamkach shimano jak np. w tiagrze, ale tutaj nie widzę podobnych dystansów, jest niby jakiś pin, ale nie ogarniam, czy da się to zrobić
« Ostatnia zmiana: 7 Sty 2015, 13:43 sumdetective »
Dlaczego rower? ... bo ma dwa kólka.

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum