Autor Wątek: koła 650c  (Przeczytany 1724 razy)

Offline Mężczyzna milominder

  • Wiadomości: 140
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 09.03.2014
koła 650c
« 5 Sty 2015, 11:13 »
Przymierzam się do zakupu roweru szosowego. Mogę z dużym rabatem kupić rower triban 500.
http://www.decathlon.pl/rower-szosowy-btwin-triban-500-id_8306944.html#avantages

Sęk w tym, że dla mnie optymalna jest rama 48, a te są składane z kołami 650. Czy takie koła mają sens? Czy ja źle szukam, czy dostępność opon i kół w tym rozmiarze jest śladowa? Docelowo chciałbym dokupić opony z bieżnikiem lub całe koła, ale czy to jest do zrobienia bez wielkich ceregieli i wydatków?
pozdrawiam,
Paweł

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7335
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Odp: koła 650c
« 5 Sty 2015, 14:28 »
48 to "juniorski" rozmiar, stąd takie dziwactwo. Na pewno 48? Ile ty masz wzrostu, poniżej 1,6m?

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna milominder

  • Wiadomości: 140
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 09.03.2014
Odp: koła 650c
« 5 Sty 2015, 14:36 »
Mam 164, ale krótkie kończyny, taki feler ;-)

No i w temacie- da się do tego błotniki dokupić?
pozdrawiam,
Paweł

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: koła 650c
« 5 Sty 2015, 21:13 »
Ja bym na Twoim miejscu rozważył kupno starego mtb i przeróbkę na szosę. Plusy: wejdą błotniki, możesz założyć szerokie opony jeśli najdzie Cię ochota, nie będziesz musiał sprowadzać zamiennych opon z Japonii :P bo będą to zwykle 26", będziesz miał mocniejsze hamulce, założysz bagażnik.

Jest sporo rowerów na cr-mo o odpowiedniej dla baranka geometrii.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna milominder

  • Wiadomości: 140
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 09.03.2014
Odp: koła 650c
« 6 Sty 2015, 09:30 »
Ja bym na Twoim miejscu rozważył kupno starego mtb i przeróbkę na szosę.

Rozważałem opcję złożenia, ale zrobienie tego z sensem przekracza założony budżet. Nigdy nie miałem szosówki, na baranku (własnoręczna przełajówka singiel na za dużej na mnie ramie rometu) ostatnio jeździłem ponad 15 lat temu. Nie wiem czy szosówka będzie mi leżała, czy np po 100km nie będzie mi wysiadał kręgosłup (jest ryzyko). Biorąc pod uwagę że to eksperyment, nie chcę na niego wydawać więcej niż 1500zł. Od czasu do czasu szukałem na allegro takiego roweru, ale małe ramy w używkach niemal nie chodzą.

Cytuj
Plusy: wejdą błotniki, możesz założyć szerokie opony jeśli najdzie Cię ochota,

Rower na pola, lasy i dłuższe wycieczki mam (unibike viper, mam też do niego szosowe koła), szukam roweru który będzie jak lekkie kabrio wśród samochodów :-)

Cytuj
nie będziesz musiał sprowadzać zamiennych opon z Japonii :P bo będą to zwykle 26"

No bez przesady, jakieś rubeny i kendy są dostępne, ale to pojedyncze modele. Nie wiem czy to stan przejściowy (bo zima), a może po prostu tak wygląda rynek opon do szosówek bo wszystkim wystarcza. Większy kłopot może być ewentualnie z całymi kołami (?). Ale z drugiej strony jeśli to rozmiar juniorski, to przecież juniorzy gdzieś te koła kupują?


Cytuj
założysz bagażnik.

Tutaj są otwory pod bagażnik, rama ma dożywotnią gwarancję :-)

Cytuj
Jest sporo rowerów na cr-mo o odpowiedniej dla baranka geometrii.

Rozważam mgliście zmianę ramy vipera na np. nordkapp. Wtedy mógłbym też machnąć baranka, ale wymagało by to zmian zaczynających się od klamek i manetek, więc skończyłoby się na złożeniu praktycznie nowego roweru. Ani to się nie mieści w budżecie, ani nie byłaby to szosa :-)

Tak więc aktualne pozostaje pytanie gdzie można bez kłopotu  w naszym pięknym kraju kupić koła i części kół oraz błotniki na 650c?
pozdrawiam,
Paweł

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7335
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Odp: koła 650c
« 6 Sty 2015, 15:50 »
No bez przesady, jakieś rubeny i kendy są dostępne, ale to pojedyncze modele. Nie wiem czy to stan przejściowy (bo zima), a może po prostu tak wygląda rynek opon do szosówek bo wszystkim wystarcza.
Tak po prostu jest, nikt tego nie używa. No, może w jakiś ultra starych holendrach i innym hipsterskim dziadostwie, stąd opony i obręcze, które są dostępne, też są dziadowskie.

Nie tykaj tego, bo narobisz sobie więcej problemu niż byś chciał. Jak Ci nie przypasuje, to wątpliwe jest, byś znalazł kupca, któremu to wciśniesz.

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: koła 650c
« 6 Sty 2015, 17:42 »
Taki rozmiar koła ma sens głównie wtedy gdy do roweru chce się wsadzić szersze opony. Zmiana obręczy na mniejsze powoduje znaczne zwiększenie przestrzeni między na gumę - w szosowe chyba spokojnie zmieści się 37c. Kolega tak zrobił i musiał sprowadzać interesujące go opony z Niemiec, cena ze dwa razy wyższa niż byłaby przy normalnym rozmiarze.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2946
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
Odp: koła 650c
« 6 Sty 2015, 17:48 »
Cytuj
Zmiana obręczy na mniejsze powoduje znaczne zwiększenie przestrzeni między na gumę - w szosowe chyba spokojnie zmieści się 37c. Kolega tak zrobił i musiał sprowadzać interesujące go opony z Niemiec, cena ze dwa razy wyższa niż byłaby przy normalnym rozmiarze.

Na wysokość się zmieści, na szerokość w większość szosowych ram już nie. Ale my tu romawiamy o ramie pod 650...

Tak w ogole 650 to rozwiązanie tylko dla MTB, w rozwiazaniach szosowych to strasznaaaa nisza. Ani dobrych/tanich obreczy ani opon....

Rzeczywiscie lepiej by juz bylo zalatwic cos pod kola 26 cali + lyse opony 1 - 1,5 cala. Mam takie specializedy w szafie nawet, nie wiem skad sie wziely... ;-)

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19871
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: koła 650c
« 20 Lut 2017, 12:04 »
Wiadomość usunięta.

Offline Mężczyzna JUREK

  • Wiadomości: 1194
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 21.11.2011
Odp: koła 650c
« 6 Sty 2015, 18:29 »
syn kupił takiego cudaka wheelera, rama 24 cale małe kółka, kpl opon w cykloturze  minimum 400 zł.

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19871
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: koła 650c
« 20 Lut 2017, 12:04 »
Wiadomość usunięta.

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2946
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
Odp: koła 650c
« 6 Sty 2015, 22:11 »
Cytuj
50c, czyli 571mm to rozmiar typowo szosowy, w MTB jest standardem 559mm, na 571mm to nie sądzę żeby robili wiele opon MTB

Ok, pokręciłem nieco: rowery górskie 650B, czyli 584 mm, sprzedają się chyba lepiej w tym momencie niż 29". Myślałem że to ten sam standard co 650C.

O rowerach triatlonowych nie wiedziałem, przyznam. Ale porównaj sobie wybór 650C i 650B u jednego z większych sprzedawców w UK:

650C

650B

Cytuj
Popłynąłeś trochę.

Nie umiem pływać. Umiem jeździć. Pojechałem jeśli w ogóle, sil wu ple  :icon_smile2:

Offline Mężczyzna milominder

  • Wiadomości: 140
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 09.03.2014
Odp: koła 650c
« 22 Sty 2015, 11:17 »
Dzięki wszystkim za uwagi. Po rozważeniu wszystkich zalet i wad, zdecydowałem jednak kupić ten rower. Problematyczne koła zawsze mogę kupić na wyspach, jest tam tego sporo.
Z zalet- rower mi zwyczajnie "leży" i to było kluczowe. Założyłem go na trenażer w sklepie i porównałem z większymi ramami (z kołami 700) i na 48 było mi lepiej.
pozdrawiam,
Paweł

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum